HobbyDeník  |  MotorGuru  |  ČasProŽeny  |  VipShow  |  MyMuži  |  Pravda24  |  NeposlušnéTlapky  |  TechSvět  |  ByznysDeník  |  ČasProBydlení


Nalezeno 48 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Sedmdesátpět:
   


Odebírat

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Bagrodlak) (9.10.2015 20:09) reagovat
Jaky je duvod kupovat si porad nova auta?Tedy vyrabet porad nova auta a likvidovat stara? Uz pred 40ti lety dokazali vyrobit dobre prakticke, opravitelne auto, ktere dokaze dostat pokutu za vysokou rychlost na 99% mistech v teto republice. Jedina zaminka pro obnovovani aut je ucinnost, cistota a vykon motoru. Vsechny ostatni kokotinky jdou namontovat dodatecne (dnes bluetooth a radio co umi prehravat z flash, pred 10ti lety radio s CD, pred 20ti s kazetakem ...; klimatizace, samonavijeci pasy).

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (ViloRP (9.10.2015 7:49) reagovat
Videl som viacero studii, ktore porovnavali klasicke auta a elektromobily. Vsade sa riesi velmi do podrobna kolko emisii sa vyprodukuje pri vyrobe, prevadzke a likvidacii elektromobilu. Pri klasickom aute sa dost veci zanedbava. Napr. iba jedna studia hovorila o tom, ze na vyrobu 8l benzinu sa spotrebuje asi 12kWh elektriny. Sucastne elektromobily maju spotrebu asi 15kWh na 100km. Ked zohladnime dalsie eko, ogicke aspekty vyroby benzinu, elektromobil je na tom jednoznacne emisme lepsie.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Bagrodlak) (7.10.2015 23:50) reagovat
jarda1: napriklad olovena akumulator vyrobis z olovenych desek a kyseliny sirove. Oboje jde recyklovat. Pro dojezd do 100km dobre. U lithia nevim presne, ale neocekavam zasadni problemy s odpady. ||| Dokurvus Maximus: koukni se na parametry a srovnej je s lithiem. Superkondenzatory nenahradi baterky jeste hodne dlouho. Ledaze by se povedlo neco s nanotrubkami, ale s temi se uvazuje i do baterek.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Dokurvus Maximus) (7.10.2015 22:07) reagovat
dávno tu už funknčné a lacné elektoromobily mohli byť - chce to len investovať miesto debilných foto/vrtuľo dotácií tam kde to treba, do vývoja superkondenzátorových bateriek

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (jarda1) (7.10.2015 20:55) reagovat
a jak je zatěžující výroba akumulátorů? s tím nikdo nepočítá? a odpady z nich? benzín bude zlatej

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Miro) (7.10.2015 18:43) reagovat
elektromobily tu boli furt..len vo velmi malych mnozstvach..napr citroen AX electric,saxo, berlingo..renolty.. nikto nemal zaujem. Az tesla prelomila lady výkonu..a dojazdu. Osobne jazdím na špeci elektro kamionoch..zvladne to tak 200-250km.. ale to nieje nakladak..to je maly dabel :D

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Bagrodlak) (7.10.2015 18:12) reagovat
lenka_vrabcova: Tesla roadster je fajn vec pro marketing elektromobilu, ale jinak dost k nicemu (extremne drahe, takze neprakticke). Ale i s obycejnym Peugeotem 106 electric z roku 1990 se da po vymene (jiz mrtvych) originalnich baterek za lithiove najet 200 az 500km na jedno nabiti. ||| TiVa: do mesta je elektromobil velice prakticky - cim pomaleji jede, tim mene zere a nezere nic na volnobeh. Na dlouhe cesty a na dalnici se prakticnost ztraci. A za tech sto a neco let uz to neni 50, ale spis 250km.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (lenka_vrabcovaRP (7.10.2015 17:44) reagovat
Myslela jsem auta typu Tesla Roadster, ne 19. století...

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (TiVaRP (7.10.2015 17:40) reagovat
lenka_vrabcova: co je myšleno první generací elektromobilů? Ono totiž první vozidlo na elektřinu přišlo několik desítek let před vozidlem na spalovací motor. Takže i když měl elektromobil náskok a v ruzných dobách i podporu a vůli, stále má víc mínusů před auty na spalovací motor. O budoucnosti elektromobilů a jejich potřebě se tu mluví už od jejich vzniku v 19. století ..... takže když si vytáhnu hlavu z prdele, tak vidím, že tento trend zatím smysl nemá

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (lenka_vrabcovaRP (7.10.2015 17:25) reagovat
Já myslím, že elektromobily byly vždycky promyšleným vývojem do budoucna (hezky je to vidět na první generaci). Kdybychom je nepoužívali už teď, měli bychom za pár desítek let super energii z tokamaků, ale baterky/dojezd/SW na úrovni r. 2000. Sledujte vyšší princip - česky by se taky dalo říct, ať si vytáhnete hlavy z ..... temnot ;-)

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (TiVaRP (7.10.2015 16:39) reagovat
pokud pominu trolení tak v autě už malá elektrárna je, jmenuje se alternátor, napájet ovšem elektromotr spalováním čehokoli je horší než pohánět auto přímo spalovacím motorem a reálně jiná možnost jak zabudovat do aut malé elektrárny nějak není.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (zrnecxRP (7.10.2015 16:35) reagovat
ja bych dal do aut male elektrarny....

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (TiVaRP (7.10.2015 16:08) reagovat
Bagrodlak: hele já jen uváděl něco na pravou míru, není to můj názor, ale palivo se musí dostávat i do elektráren, stejně jako ropa do rafinérií, přenosová soustava se též musí udržovat, ale o tom ten příspěvek nebyl, byl jenom o tom, že zatímco ropu přeměníš na mechanickou energii pouze jejím spálením (byť se musí napřed zpracovat), tak přeměn u elektrické energie v elektromobilu je daleko více. Faktem ovšem je, že toto není absolutně vypovídající, naopak vypovídající je ona studie o které zde někdo psal

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Bagrodlak) (7.10.2015 16:02) reagovat
TiVa: a co mechanicka prace motoru tankeru, ktery veze ropu pres pul planety? Teplo (nepochybne z fosilnich zdroju) pro ohrev kolony pro frakcni destilaci ropy? Energie pro pohon cerpadel ropovodu (O.K., ta muze byt jaderna)? Mechanicka prace motoru cisterny, ktera veze benzin z rafinerie k cerpacce? Myslim, ze nejakych 10% ztrat prenosem v siti je proti tomu pohoda. Samozrejme je blbost vyrabet tu elektrinu pro elektromobil z te ropy, ktera prosla timhle vsim, o tom zadna.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (TiVaRP (7.10.2015 15:34) reagovat
lenka_vrabcova: on bere v potaz přeměnu energií, u ropy se mechanické práce, tedy důvodu proč se celý proces děje dosáhne právě spálením PHM v motoru. Kdežto u elektřiny se to dějě daleko vícekrát s nezanedbatelnýma ztrátama, tudíž se z tohoto pohledu energií opravdu plýtvá.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Bagrodlak) (7.10.2015 15:23) reagovat
Z hlediska vyuziti zdroju je samozrejme hovadina pouzivat k nabijeni elektromobilu baseload z uhli, kdyz je mozne pouzit baseload z levnejsi, setrnejsi a nemobilni jaderne elektrarny, nebo naopak prebytky z OZE.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Bagrodlak) (7.10.2015 15:22) reagovat
Koba: A pro spalovaci motor: Vytezeni ropy, zpracovani ropy, prevezeni paliva, nacerpani paliva na benzince (naklady na obsluhu i energii pro cerpadlo) - to je cast, ke ktere nebudu hledat udaje. Druha cast: spalovaci motor ucinnost 33% -> prevodovka ucinnost 95% -> kola a zadna rekuperace. Celkove ma druha cast 31% a to samo je vyrazne mene, nez u elektromobilu.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Bagrodlak) (7.10.2015 15:20) reagovat
Koba: pro elektromobil: prebytek energie ze solarnich panelu na baraku -> menic (>95%) -> baterka (nabijeci ucinnost tak 80%) -> menic (>95%) -> motor (>90%) -> kola to da vic nez 65% + moznost rekuperace s ucinnosti 2*motor+2*menic+baterky = vic nez 58%. Druha moznost je prebytek OZE v siti -> menic (>98%) -> distribuce (90% - daleko pres VVN to asi nepujde) -> menic doma, baterky, menic, motor to da vic, nez 57%.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Koba) (7.10.2015 15:02) reagovat
Každá tato přeměna energie probíhá s určitou účinností a ztrátami. Z hlediska využití zdrojů je tedy zhovadilost docházet k mechanické práci motoru auta tak velkou oklikou, jako se to dělá v případě elektromobilů.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (lenka_vrabcovaRP (7.10.2015 15:01) reagovat
líbí se mi, jak je to u elektromobilu rozepsané dopodrobna, u ropy je to jen "zpracování na paliva" :o)

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Koba) (7.10.2015 14:59) reagovat
Elektromobil je čisté plýtvání omezenými zdroji planety. Však si rozeberme jakou cestu musí energie vykonat... BENZIN: vytěžení ropy -> zpracování na paliva -> spálení v motoru (přeměna na mechanickou práci) ELEKTRO: vytěžení uhlí (v ČR jede na uhlí pořád přes 60% elektráren) -> spálení v kotli a získání páry (přeměna na tepelnou energii) -> roztočení turbíny (přeměna na kinetickou energii) -> generace el. proudu (přeměna na elektrickou energii) -> rozvod po síti -> nabití elektromobilu.....

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Abdul_HasanRP (7.10.2015 12:44) reagovat
PS: na špičku je též možnost využít spaloven, to by ale někdo musel přestat poslouchat skládkařskou lobby...

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Abdul_HasanRP (7.10.2015 12:43) reagovat
Gandalf: jsou reaktory které dokáží pokrýt výkyvy (ano, odezva není okamžitá, to ale ani u kotlů). Též jaderná elektrárna jako celek regulovat samozřejmě jde, páru před vstupem do turbíny přiškrtíš a snížíš tak entalpický spád na turbíně, je to samozřejmě plýtvání zdrojem, ale jde to. Další možností je páru bypassem poslat do kondenzátoru. Taky z toho důvodu tu máme přečerpávací elektrárny a výhled na stavbu úložišť se stlačeným plynem.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Pavel J.RP (7.10.2015 11:57) reagovat
Je možné, že tepelné elektrárny napájející elektromobily produkují nějaký CO2, a vypouštějí ho ve výšce několik set metrů. Avšak to, čím klasické automobily bezprostředně ohrožují plíce a životy lidí na tramvajových nástupních ostrůvcích, není nějaký CO2 několik set metrů nad zemí, nýbrž uhlovodíky, oxidy dusíku a podobné sajrajty vypouštěné v hustě osídlených oblastech ve výšce do jednoho metru nad zemí.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Bagrodlak) (7.10.2015 11:46) reagovat
Gandalf: ja maturoval z energetiky a podobny system v malem provozuji. Takze uvitam technickou diskusi na urovni.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Bagrodlak) (7.10.2015 11:45) reagovat
Nejcistsi smysluplny energeticky mix je: baseload jadro, vyuzit odpadni teplo na vytapeni/technologie, takze maje jaderky u mest. Doplnit to solary, vetrniky, termosolary na jihu, geotermalnimi zdroji a spickovymi zdroji na vodu a biomasu/bioplyn. A k tomu samozrejme vyjde nutna akumulacni kapacita, ktera bude v precerpavackach a v rizeni odberu (elektromobily, bojlery, akumulacni kamna, primotopy). S dynamickou cenou elektriny by najednou bylo tolik akumulacnich spotrebicu, ze bychom koukali.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Bagrodlak) (7.10.2015 11:41) reagovat
PaulZy: thoriovy cyklus ma problem s dobou rozpadu na 233U. Musi se to snad na nekolik tydnu dostat ven z aktivni zony. Vsichni se snazi cistit to z roztavenych soli, toz mi prijde jako totalni overkill. Vim o jednodussim reseni, ale pak to cele vyjde dost velke (mnohem vetsi, nez VVER1000 v Temeline).

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Bagrodlak) (7.10.2015 11:39) reagovat
PaulZy: panely za svou zivotnost vyrobi nejmene ctyrnasobek energie, nez co staly (v cenach dodavky od CEZu). Jakou maji cenu energie v Cine netusim, ale pracuje se i na amorfnich technologiich, ktere maji byt energeticky mene narocne. Ohledne biomasy - generace nasich predku topily drevem a fungovalo to. Zase je otazka, jak se to pojme. Kdyz to navrhuje inzenyr aby to bylo efektivni, tak to efektivni bude (nebo to smete ze stolu a rekne, ze to na tuhle aplikaci neni). Kdyz to navrhuje politicky debil ...

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Bagrodlak) (7.10.2015 11:36) reagovat
Gandalf: prave flotila elektromobilu v kombinaci s dynamickou cenou elektriny muze stabilizovat sit misto precerpavacek. Kdyz moc sviti, fouka, nebo je maly odber a jaderky bezi, tak se nabiji elektromobily a kdyz je elektriny malo, tak zdrazi a nabijeni elektromobilu ze vypne. LiION od Thunder-Sky lze nabijet trojnasobkem kapacity (za 20 minut), takze behem pracovni doby (kdyz jel clovek do prace autem), nebo noci je hromada casu na to vybrat si obdobi s nejnizsi cenou (= nejvyssim prebytkem elektriny).

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (PaulZyRP (7.10.2015 11:19) reagovat
O tom, co psal Gandalf jsem už taky párkrát slyšel a ty výkyvy mohou být hodně velký průser (blackout).

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (PaulZyRP (7.10.2015 11:18) reagovat
Budoucnost vidím nejdřív v thoriových a dalších moderních reaktorech, předevších těch menších pro okresní města, ale spíš mimo EU, v EU bych sázel na rozšiřování velkých elektráren (v zemích bez atom-hysterie). Celé by to doplní spalování methanu (ať už ze země, šelfu nebo z dobytka), plus efektivnější solární panely (dnešní vyrobí nepatrně více elektřiny, než se vložilo do jejich výroby). Pak štěpné elektrárny nahradí fúzní, materiálové inženýrství to umožní.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (PaulZyRP (7.10.2015 11:13) reagovat
Nejdřív se to spálí (ideálně v Číně, aby se to uvolnilo ve fotovoltaických článcích), pak se elektřina nabije do akumulátorů elektromobilu, aby se s 80% (či jakou) účinností využilo k pohonu. Ekvivalent 12 l Naturalu na 100 km, because frak logic. Biomasa má takovou tepelnou účinnost, že bez dotací by se nespalovala. Říkal mi to chlápek z JME, když jsme tam byli cca 10 let nazpátek na exkurzi s gymplem (pochybuji, že se to nějak výrazně zlepšilo).

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Gandalf) (7.10.2015 10:54) reagovat
...a než budu osočen z planých řečí, tak jsem na toto téma psal svojí bakalářskou práci ;) 8-)

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Gandalf) (7.10.2015 10:53) reagovat
bargodlak - opomíjíš stále rozvodovou soustavu - atom - super, ale doba náběhu/vypnutí je dlouhá. Lze použít jako základ všeho, ale stále potřebuješ elektrárnu, kterou můžeš vypnout/zapnout rychleji a regulovat tak výkyvy ve spotřebě. Větrná elektrárna ani sluneční ti jsou na tohle dost nanic....přečerpávačky? no dejme tomu, ale pokud bude sucho, tak jsi v loji....biomasa? cool, ale osobně bych raději na poli pěstoval jídlo, než palivo...takže zůstávají tepelné elektrárny na fosilní paliva (57% u nás...)

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (lJb1upSSBLRP (7.10.2015 10:52) reagovat
Já si přestal čistit zuby a mýt nohy, protože to zvyšuje uhlíkovou stopu a vytváří CO2

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Bagrodlak) (7.10.2015 10:44) reagovat
Ale samozrejme tu vzdycky je moznost, ze zkurvenci ve vlade naridi likvidovat kazde auto po 10ti letech vcetne elektromobilu, pridavat kyselinu z baterek do detske vyzivy a vyrabet energii pro elektromobily vyhradne z uhli. Precijen zijeme v curakistanu.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Bagrodlak) (7.10.2015 10:43) reagovat
No a konecne za 4. vyroba elektriny: Elektromobil akumuluje a muze v jistem odebirat elektrinu v okamziku, kdy ji je dostatek, coz je nutna podminka k tomu, aby sly pouzivat solarni a vetrne elektrarny. Je to postavene tak, ze nebude-li dost eletromobilu a precerpavacich vodnich elektraren, jsou vsychny tyhle zdroje k nicemu. 4a. Solary a vetrniky - nejlepe v kombinaci s dynamickou cenou elektriny. 4b. jaderne elektrarny - nejcistsi (provozem i tezbou zdroju) a nejbezpecnejsi (smrt/gWh) zdroj co umime.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Bagrodlak) (7.10.2015 10:39) reagovat
Emise elektromobilu mohou byt prakticky nulove. Pokud to ovsem nedelaji politici, jako politickou onanii. Takze 1. vyroba: v elektromobilu neni co vylepsovat. Motor uz ma pred 90% ucinnosti a baterky jsou stejne spotrebak. Pokud vam auto vyhovuje ted, bude i za 30 let. 2. baterky Olovene baterie jdo recyklovat. LiION baterky jsou nejmene toxicke, co se pouzivaji a nerecykluji se proto, ze se to zatim ekonomicky nevyplati. 3. provozni kapaliny: brzdova kapalina. Nic vic. Srovnejte s normalnim autem.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (pocitujlaskuRP (7.10.2015 10:37) reagovat
Elektrina je dobra, cista, ale jej vyroba je zla. Logika zelenych. Elektromobil je fajn, ale uz nikto nemysli na to, ze tam musia byt baterie, ktore sa musia niekde vyrobit, a ich vyroba nie je prave zelena. Vydrzia par rokov a musia sa likvidovat, co tiez nie je celkom ekologicke. Podobne, ako s usporkami, setria elektrinu, ale svietia na ... a ich vyroba a likvidacia je podstatne menej setrna k prostrediu, ako u klasickej ziarovky

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (avanRP (7.10.2015 10:22) reagovat
a co deti? pomyslel z vas nekdo na deti?

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (tojejednoo) (7.10.2015 10:01) reagovat
podle studie co si nechali udělat mocipáni v EU je elektromobil ekologicky horší než benzinový auto pokud se započtou všechny vstupy na výrobu pak provoz a pak ekologická likvidace tak produkce CO2 je horší než u běžnýho auta. EU to ví ale stejně s tim nic nebude dělat stejně jako s biopalivama o kterých vý že při započtení všech vstupů zvyšujou emisní hodnoty, ale jelikož je na to dotační politika tak to nebudou rušit protože by to ohrozilo moc pracovních míst.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (NedosRP (7.10.2015 10:01) reagovat
Vodní páry z komínu jsou prevít no.

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Gandalf) (7.10.2015 9:51) reagovat
a hlavně při letošním létě jsme se přesvědčili o stabilitě vodní energie...by mě fakticky zajímalo, kdy si lidi vyndají hlavu ze zadelí a začnou uvažovat selským rozumem.....u nás v Plzni máme super eko elektrobusy a nabíjecí stanici - když jsem se pídil po ekologické stopě, tak tenhle autobus vydá za 2 standardní busy....ale samozřejmou výhodou je, že znečištění vznikne jinde.....čert vem severní čechy :D :D :D

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (avanRP (7.10.2015 9:38) reagovat
ano

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (ftsx) (7.10.2015 9:34) reagovat
A co náklady na výrobu a následnou likvidaci? To jsi do toho započítal taky?

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (zokiRP (7.10.2015 9:25) reagovat
Odkedy vo vodných elektrárňach vznikajú emisie? To neviete, že elektrické autá jazdia na elektriku z vodných elektrárni?

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (fghjdgfj) (7.10.2015 9:08) reagovat
lebo pri výrobe elektriny žiadne emisie nevznikajú

Obrázek 'Zero emission' Obrázek 'Zero emission' (Kasuha) (7.10.2015 9:07) reagovat
I s neefektivitou při přenosu a při nabíjení/vybíjení je těch emisí pořád míň a na bezpečnějším místě než když se spaluje benzín nebo nafta.



Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...