TechSvět  |  ČasProŽeny  |  ByznysDeník  |  ČasProBydlení  |  VipShow  |  Pravda24  |  HobbyDeník  |  MotorGuru  |  NeposlušnéTlapky  |  MyMuži


Nalezeno 52 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Osmdesátdevět:
   


Odebírat

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (23.10.2016 11:39) reagovat
PaulZy: Odboč na chvíľu od filozofie a uvedom si, v akom význame slovo "pravda" človek denne používa. Je to pravda objektívna, pravda nedosiahnuteľná, pravda absolútna a nesporná, alebo pravda relatívna, subjektívna, neoveriteľná?

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (TheRedSparrow) (23.10.2016 10:52) reagovat
aj tak je "realita" len simulacia, tak neviem co riesite.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (PaulZyRP (22.10.2016 23:21) reagovat
Je jedna Pravda, ta objektivní, empiricky ani jinak nedosažitelná (snad až na výjimky), ale vývoj je o tom se jí přiblížit.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (22.10.2016 20:02) reagovat
mrkev: Aj v takom prípade ty sám vidíš, len veľmi malý zlomok sveta okolo seba a vo zvyšku sa spoliehaš na sprostredkované informácie ktoré sú odovzdané ďalej subjektmi a ty nemáš možnosť ich overiť e.g. kľúče na stole.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (mrkevRP (22.10.2016 19:37) reagovat
Já bych řekl že pravdy je naopak docela dost. Jako to že jde o ověřitelný fakt beru s tím předpokladem, že bereš reálný svět jako základ. Satana a podobné věci nemá vůbec cenu připouštět, protože potom není pravda vůbec nic a zmizí veškerá hodnota takového hodnocení.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (22.10.2016 19:31) reagovat
A k Hitlerovi - závisí od pohľadu na pojem očistenie. Ty si ho zobral vo význame ako niečo dobré, teda ako podmienka pravdy by muselo byť to, že to robil v presvedčení že zbavuje svet niečoho zlého. Ak ale slovo očistenie vezmeš ako odstránenie niečoho, potom je to pravdivé, pretože on ich skutočne odstraňoval, teda čistil. Všetko je o výklade, je to síce trocha sofistický prístup, ale je to tak.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (22.10.2016 19:28) reagovat
Kopu vecí predpokladáme, veľa tvrdení je vedome alebo podvedome upravených od objektívnej reality - už len tým že ich subjekt prevedie na slová vyjadrujúce pojmy, ktoré prijímateľ informácie dešifruje späť na pojmy a závisí od neho ako ich zmení. Ak je pravda overiteľná, potom je na svete fakt málo pravdy (Nothing is true, Assassíni mali pravdu! :D). Dokonca dve zdanlivo protirečiace tvrdenia môžu byť obe pravdivé.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (22.10.2016 19:25) reagovat
Jo, ale ty ten fakt nevieš overiť. Nemôžeš ku mne prísť a pozrieť sa na môj stôl - ja viem, že je to pravda ale ty nevieš či ti neklamem. Je pravda, že na zemi žili dinosaury, alebo ich sem dal Satan aby nás pokúšal? Pravda je taká, že máme dosť fosílií, aby sme to mohli predpokladať a neexistuje žiadny rukolapný dôkaz existencie Satana. Človeku presvedčenému o svojej pravde nevysvetlíš, on bude tvrdiť, že dôkazom Satana je zlo na Zemi.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (mrkevRP (22.10.2016 19:19) reagovat
Já vypité mám, protože domácí léčím momentální virózu. Když máš klíče na stole a ty klíče tam opravdu jsou, tak je to objektivní pravda. Kdokoliv by to šel ověřit by je tam našel. Pokud já budu tvrdit, že je "mám klíče na stole" pravda, tak nehledě na výsledek k tomu nemám opodstatnění (nevidím ti na stůl). Pokud řekneš "holokaust znamenal z Hitlerovho pohľadu očistenie Zeme", tak k tomu taky nemáš opodstatnění, protože mu nevidíš do hlavy (třeba to dělal ze zištných důvodů). Pravda je ověřitelný fakt

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (22.10.2016 18:55) reagovat
Ahjo, na filozofické debaty o subjektívnosti pravdy teraz nemám vypité a nemám ani čas, trocha závidím učiteľom filozofie, že môžu rozoberať podobné pičoviny a ešte ich za to platia :D

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (22.10.2016 18:55) reagovat
Skús nejak zhrnúť čo si predstavuješ pod tou objektívnou pravdou. Je to neodškriepitený fakt? Potom je skutočne len málo pravdy na svete. Ak aj napíšem "Mám na stole kľúče." je to pravda. Ale ty to nevieš overiť, teda je to objektívna pravda? Aké to sú kľúče, od domu, od auta, kľúče na matice, petrove kľúče? Je to podstatné alebo nepodstatné ako podmienka pre overenie objektívnej pravdy?

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (22.10.2016 18:51) reagovat
mrkev: Jo, ale aký rozdiel je medzi nakreslením symbolu ktorý z jednej strany znamená deväť a z druhej šesť a dopustením sa holokaustu, ktorý v istom slovazmysle (zvrátenom) znamenal z Hitlerovho pohľadu očistenie Zeme od židov a židovstva z pohľadu subjektívnosti pravdy? Problém v ktorom sa nezhodneme zo zásady je zrejme definícia pravdy. Ja som sa svoj pohľad pokúšal vyjadriť niekoľkokrát, avšak ty akosi divne skáčeš z "toto je pravda" na "toto pravda nie je" podľa toho ako sa ti to hodí.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (mrkevRP (22.10.2016 18:33) reagovat
A k té souvislosti, tady předjímáš sám jak byl myšlen tady ten obrázek. Ale hlavně ten tvůj první komentář ani v tomhle kontextu nedává smysl. "Takže keď začnem holokaust a vyvraždím šesť miliónov židov a homosexuálov a poviem že je to očistenie zemegule" - přece nebude pravda nikdy a v žádném kontextu...

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (mrkevRP (22.10.2016 18:27) reagovat
k příspěvku začínajícím "A 9 ako symbol získava význam deviatky..", to je docela hloupost. Nic z toho co jsi tam napsal se nevylučuje a všechno je to součást objektivní pravdy. Tedy že jde o shluk čar, který z jedné strany vypadá jako arabská ćíslice 6 a z druhé 9. Na tom není nic subjektivního a ani není pravdivé výhradně jedno z těch tvrzení. Spíš to vypadá, že si pleteš slova "pravda" a "nejlepší možný odhad", to je ale úplně něco jiného...

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (mrkevRP (22.10.2016 18:18) reagovat
"k napr. povieš, že na Blízkom východe je najväčší prísľub stability Asad, tak máš pravdu" - Ne... "na druhú stranu máš pravdu ak povieš, že sa on so svojím režimom dopustil svinstiev a mal by za to brať zodpovednosť" - taky ne. Používáš strašně podivnou definici pravdy, proto ti může opravdu přijít, že je subjektivní. Tak to ale není.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (22.10.2016 18:01) reagovat
Jo a zabudol som na ten súvis - pokiaľ ilustruješ svoje tvrdenie jednoduchým príkladom (tvrdenie - pravda nie je relatívna, ilustrácia - autor tvrdí že to je 9 a nie 6, preto to je 9, čo je aj tak otázne z hľadiska objektívnej pravdy) a tvoj príklad nie je aplikovateľný na zložitejšiu (alebo vlastne takmer akúkoľvek inú) situáciu, potom je tvoj príklad zlý a nepoužiteľný.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (22.10.2016 17:58) reagovat
A 9 ako symbol získava význam deviatky len preto že sme sa my - jednotlivé subjekty - naučili mu tento význam prisudzovať. Z pohľadu osoby, ktorá nie je oboznámená s arabskými číslicami to význam čísla 9 nemá a preto to nemôže byť objektívna pravda.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (22.10.2016 17:57) reagovat
mrkev: Súvisí, pretože obrázok tvrdí že pravda nie je relatívna ale pravda relatívna je, pretože ide o ľuďmi vytvorení pojem a je subjektívna. Ak napr. povieš, že na Blízkom východe je najväčší prísľub stability Asad, tak máš pravdu, na druhú stranu máš pravdu ak povieš, že sa on so svojím režimom dopustil svinstiev a mal by za to brať zodpovednosť. Pravda je tiež, že pravdepodobne ani jeden z nás nevie žiadne toto tvrdenie dokázať, čiže pravda nemusí byť ani jedno z toho.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (mrkevRP (22.10.2016 17:39) reagovat
"Už len z podstaty symbolu 9 a 6 je jeho výklad subjektívny." - Ne, není. Pokud řekneš tenhle symbol vypadá jako 9, je to pravdivé úplně stejně, jako když řekneš že vypadá jako 6. Pokud budeš tvrdit, že autor namaloval šestku, tak k tomů nemáš (pokud si to neviděl, autora neznáš a směr nelze jednoduše určit) neopodstatněné tvrzení, které nemá žádnou váhu. A k tomu tvému původnímu komentáři, ten jsem opravdu pochopil. Co jsem nepochopil je, jak souvisí s tímhle obrázkem (hint: nijak).

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (22.10.2016 17:29) reagovat
Otázka pravdy je veľmi ošemetná, nakoľko sa s ňou narába ako s nástrojom, je veľmi často prispôsobená a častokrát dve strany prezentujú "svoju" pravdu, avšak ani jeden neprezentuje objektívnu realitu. Realitu opisujeme slovami ktoré vyjadrujú pojmy (nedokonale - tiež záleží na kontexte a na každom subjekte, ako si slová premení na pojmy vo svojej mysli). Preto je nami poznan pravda subjektívna a relatívna a objektívnu pravdu nikdy nespoznáme a preto je irelevantné s ňou operovať ako s pojmom B-)

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (22.10.2016 17:25) reagovat
...a preto je to dosť blbý príklad - ako som napísal, ne prvý pohľad trefný ale inak zlý, pretože nie je aplikovateľný na zložitejšie situácie. Presne preto, lebo pravda ako ju poznáme je väčšinou subjektívna a realitu si každý vo svojej mysli podvedome prispôsobí. Napr. ty si mal pocit že reaguješ primerane na moje vyjadrenie ktoré sa ťa netýkalo a na argumentačný fail a ja som mal pocit že reaguješ neprimerane agresívne a útočne na vyjadrenie názoru, ktoré sa ťa netýkalo a ktoré si ešte stále nepochopil.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (22.10.2016 17:22) reagovat
mrkev: Už len z podstaty symbolu 9 a 6 je jeho výklad subjektívny. Ty ako subjekt nedokážeš vnímať objektívne a teda ani OBJEKTÍVNU pravdu. Subjektívnu pravdu vykladáš ty ako subjekt, získanými poznatkami, skúsenosťami, ktoré si získal svojimi subjektívnymi zmyslami. Ak niekto nevie čítať, je pre neho 6 aj 9 len pokrútená čiara. Pokiaľ niekto urobí kosoštvorec s čiarkou, pre takmer všetkých okrem Čechov a Slovákov to bude znamenať on/off. Samozrejme že záleží na úmysle toho kto ten symbol urobí...

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (TheRedSparrow) (22.10.2016 14:03) reagovat
@mrkev prepokladas zle :-)

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (mrkevRP (22.10.2016 13:43) reagovat
...4. A je fakt zvláštní, že jsi před něco tak nepravdivého schopný napsat "ať to pochopíš i ty". Ať to tedy pochopíš i ty, pravda není relativní ani subjektivní (pokud ji nedefinuješ nějakým podivným způsobem) pravda je objektivní a většinou neznámá. To co ukazuje obrázek nejsou tři různé relativní pravdy, ale jedna jediná - totiž že borec namaloval 9, kterou lze z jedné straný číst tak jak to zamýšlel a z druhé jako 6. A na tom ale přece není nic subjektivně ovlivnitelného ani relativního...

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (mrkevRP (22.10.2016 13:36) reagovat
1. Já nediskutuju a jen si omýlám to svoje? Autoprojekce mutch? 2. Co si chtěl říct jsem pochopil, proto jsem taky reagoval tak, jak jsem reagoval. 3. Co je Ad hominem očividně nevíš, protože jsi ho použil úplně špatně... Já nepoužil zesměšnění jako argumentační techniku, poukázal jsem na tvůj vlastní faul a potom napsal, že u tebe mě to nepřekvapuje. Ad hominem by bylo, kdybych poukázal na tvoji neschopnost a Z TOHO odvozoval nepravdivost tvého příspěvku. 4. Pravda není ani relativní, ani subjektivní.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (mrkevRP (22.10.2016 13:26) reagovat
@TheRedSparrow Vzhledem k tomu, že na citróna reaguju ani ne jednou za půl roku, tak předpokládám, že si napsal svůj vlastní sen o kterém si se jinak bál mluvit. Doporučuju vyzkoušej někoho jiného, třeba vílu simonu, já mám poněkud jiné choutky než ty...

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (CaesarCzechNebudusekvulikonskémumasupřihlašovat) (21.10.2016 22:17) reagovat
Neurázejte petra nebo tu zase bude konské maso. Von je prostě svině.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (TheRedSparrow) (21.10.2016 21:59) reagovat
a este sa tu urazate ako taki petrovia

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (TheRedSparrow) (21.10.2016 21:58) reagovat
Mohli byste si vy dva kokoti nejchytřejší už konečně vyměnit telefonní čísla a vykouřit se vzájemně někde mimo web ? Nevím jak ostatní, ale mě nebaví ty vaše blitky přeskakovat.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (21.10.2016 20:25) reagovat
V skratke, obrázok je síce na prvý pohľad trefná, ale stále hlúposť. Ako dôkaz objektívnosti pravdy predkladá subjektívny názor.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (21.10.2016 20:23) reagovat
Autor objektu je stále subjekt a posudzuje jeho objektívne vlastnosti subjektívne. Mohol by som to napísať obšírnejšie, ale to by si si asi ani neprečítal a určite nepochopil, keď si neporozumel ani tomu čo som napísal nižšie. Celkom ma fascinuje tvoja potreba pribehnúť a začať urážať ľudí len za ich názor, hoci ty očividne nemáš žiadny vyhranený, len sa proste musí priečiť názoru niekoho iného, aby si mohol flejmovať.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (21.10.2016 20:20) reagovat
Jo, poznám ťa,v kuse sa rozdrapuješ na roumingu a lezieš všetkým a nervy tým že v podstate nediskutuješ, len si omieľaš to svoje. Že si nepochopil, čo som chcel povedať je tvoja chyba. Viem čo je ad hominem a použil som ho správne, pokúsil si sa uraziť, resp. zosmiešniť ma v snahe znevážiť môj názor hoci to nemá nič spoločné s tým čo som napísal. Poviem to tak aby si to pochopil aj ty - pravda je relatívna. Pravda je subjektívna. Pravdu posudzuje subjekt.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (mrkevRP (21.10.2016 20:12) reagovat
Já tě neznám a ty mě znáš :D Sure. Ty si se očividně zasekl ve školce, tam se podobné kecy používaly naposled. Čoveče ty si fakt hrozné tele... A protiargument chceš? To bys nejdřív musel vysvětlit jak se od tady toho obrázku dá dostat k té absurdní píčovině co si napsal. Btw najdi si co je ad hominem, ať to zas nepoužíváš špatně, jako teď...

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (21.10.2016 19:24) reagovat
mrkev: Moc ma neznáš, pusinko, nefandi si :* Ja ťa ale poznám dosť na to, že ma neudivuje, že namiesto nejakého protiargumentu sa uchýliš hneď k úbohému argumento ad hominem ;-)

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (mrkevRP (21.10.2016 19:14) reagovat
@LemonFR Netuším jak si se od toho obrázku dostal k tak brutálnímu blábolu, ale jak tě znám, tak mi to ani nepřijde divné...

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (Dr.Str.RP (21.10.2016 19:03) reagovat
LemonFR: A proto se čísla podtrhují. Nebo nadtrhují? ;-)

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (MetzgermeisterRP (21.10.2016 17:28) reagovat
Správný způsob, jak číst GIF, je "moving jpeg".

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (21.10.2016 17:09) reagovat
toto musel urobiť buď nejaký zarytý konzervatívec alebo socialistický neoliberál. Lebo každý kto má trochu mozgovej hmoty vie, že v podstate je všetko relatívne, predovšetkým abstraktné pojmy ako morálka, pravda, spravodlivosť etc., ktoré nie sú dané prirodzene ale umelo vytvorené.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (LemonFRRP (21.10.2016 17:07) reagovat
Takže keď začnem holokaust a vyvraždím šesť miliónov židov a homosexuálov a poviem že je to očistenie zemegule, alebo pošlem intelektuálov, úspešných a schopných skapať na Sibír, zhabem im majetok ktorý potom prechlastaná chudoba zdevastuje, pričom nakoniec nikto nemá nič a poviem že je to víťazstvo pracujúcej triedy, budem mať absolútnu pravdu?

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (MilaneseRP (21.10.2016 16:58) reagovat
NEIN NEIN NEIN!

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (socketRP (21.10.2016 16:01) reagovat
NEIN

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (Lulinus Ceckar) (21.10.2016 15:52) reagovat
A zatim je to mrdka od arabskeho trola.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (Pozorovatel) (21.10.2016 15:15) reagovat
Je to gif. Fuck you all.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (jdsulin2) (21.10.2016 12:56) reagovat
Prave ze v tomto pripade je. Zalezi na pozorovateli

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (firsttime) (21.10.2016 12:55) reagovat
Pritom je to otvirak na pivo

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' ((s)kolemjdouci) (21.10.2016 10:17) reagovat
more like JIFF/JFIF B-)

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (PivoRP (21.10.2016 10:05) reagovat
Tohle neni džif, ale džej peg.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (HonzaRezRP (21.10.2016 9:44) reagovat
Cpt: Není důležité, jak se co čte, ale jak se co vyslovuje... Cpt. out

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (cern0usekRP (21.10.2016 9:37) reagovat
Jo, ale ten "vynalezce" ty komprese rika, ze se to cte dzif.

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (ententeakRP (21.10.2016 9:30) reagovat
čte se to GIF protože je to od slova Graphic ne [Džraphic]

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (Kasuha) (21.10.2016 9:05) reagovat
A jakze se teda spravne cte "gif"?

Obrázek 'truth is not relative' Obrázek 'truth is not relative' (JMRP (21.10.2016 8:40) reagovat
Ako keby ten, čo niečo stvorí / urobí, presne vedel čo to je a aké to má následky. Dobre manipulatívny obrázok.



Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...