VipShow  |  HobbyDeník  |  NeposlušnéTlapky  |  Pravda24  |  TechSvět  |  ByznysDeník  |  ČasProŽeny  |  MotorGuru  |  ČasProBydlení  |  MyMuži


Nalezeno 75 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Sedmdesát:
   

Strana 1/2. 1 2 následující

Odebírat

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (vmichoRP (23.1.2017 10:32) reagovat
"To uz jsou ty moderni minimotory tak poddimenzovane, ze ma na axialni ulozeni kliky vliv i vymackuna spojka?" -> niektore minimotory su tak poddimenzovane, ze sa tam vstrekuje extra benzin, aby sa chladili (!)

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (NobyRP (7.12.2016 20:57) reagovat
Gebirgehund: hm, viděl jsem spojku ve Š120. Asi jsem to tam špatně pochopil, nebo je to dnes jinak. Jako už jsem slyšel závady vztahované na všechny auta, a přitom se týkaly jen TDI s dvouhmotým setrvačníkem. Není to tento případ? Opotřebování při startu mi přijde zanedbatelné. Vyjebaný dvouhmoťák by to vysvětloval spíše. V mém okolí mají všichni auta po třetím majiteli, většinou staré benzíny. Slyšel jsem o vadných baterkách, vysypaných starterech, očesaném věnci na setrvačníku bez zubů, ale tohle ještě ne

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (Gebirgehund) (7.12.2016 18:41) reagovat
Noby uz jsi nekdy videl spojku rozebranou? Priltacak tlaci svou talirovou pruzinou na setrvak a mezi nimi je skripnuta lamela. Druhy konec te pruziny je prisroubovany k sertvaku. Kdyz vyslapnes spojku, tak pres axialni lozisko mezi prevodovkou a spojkovou sadou preneses silu na tuhle pruzinu a ta se prepakovanim otevre a uvolni lamelu. Tuhle silu musi neco odvest a protoze vetsina motoru ma jehlova, nebo kluzna loziska, ktera to nedokazi, tak zbyva axialni lozisko. Je to skoro jediny duvod jeho existence.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (NobyRP (7.12.2016 14:22) reagovat
Asi jsem blbej, ale na axiální ložiska klikové hřídele tlačí spojka v nesešlápnutým stavu. Když vyšlápneš spojku, tak naopak boční tlak na ložiska klikovky uvolníš. Takže trol.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (Gebirgehund) (6.12.2016 13:11) reagovat
chzjdtz: V novych primo od vyrobce (treba Tesla) je LiION, ale v drtive vetsine starych, ktere byly puvodne na olovo, nebo NiCd a v prestavbach (v normalnich statech) je temer vzdy LiFePO4.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (annonRP (5.12.2016 20:33) reagovat
picovina, nasa sluzobna kia ceed (2014) bez zoslapnutej spojky nenastaruje

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (Henry Ford) (5.12.2016 15:59) reagovat
Při startu sešlapuju spojku pokaždé. Předtím, ale otevřu kapotu a klíčem, který mám pro tento účel nachystaný odložený na autobaterii, zapřený o její kontakty, potočím rychle několikrát motorem, abych načerpal olej do motoru. Nemám pak už axiální ložiska suchá a nemusím se bát opotřebení ři startu se spojkou. Někdo zmínil každý watt dobrý při startu a rozsvěcení světel při odemčení auta. Za toto bych vraždil. Jdete po chodníku proti podélně zaparkovanému autu a najednou šok do očí, člověk to nečeká...

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (chzjdtz) (5.12.2016 15:51) reagovat
v elektromobilech jsou zasadne li-ion, stejne jako mate v ntb nebo powerbankách, protože maj nejlepší parametry objem/kapacita a ručka je žešena samozrejmě mechanicky, přždení indukovanými proudy nefunguje za nízkých otáček

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (tuvaRP (5.12.2016 13:10) reagovat
laguna, startovanie cez gombik (s kartou), bez vytlacenej spojky ani tuk (asi ochrana aby detiska omylom nenastartovali)

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (cern0usekRP (5.12.2016 9:49) reagovat
Tucson startuje bez mackani spojky a brzdy. Staruju bez spojky kvuli v obrazku uvedenymu jebani lozisek.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (vsevedkoRP (4.12.2016 14:50) reagovat
Startujem tlacidlom a dokym nestlacim spojku tak to nenastartuje :D

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (Eric Cartman) (4.12.2016 10:30) reagovat
raději se spojkou, než někoho přejet ... takové případy už byly, kdy nějakej idiot měl zařazeno, nastartoval a přeblemcnul někoho ... a jediné tři případy, kdy mi auto chcíplo, tedy 4 případy bylo 3x na křižovatce, protože místo benzínu jsem tankoval vodu u .... v tv byli ... a čtvrtý případ byl ve sněhové břečce ...

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (Gebirgehund) (4.12.2016 1:05) reagovat
Puvodni NiCd, ted LiFePO4. Rucka tam je normalni, zkrat by to nebrzdil v nulove rychlosti, ani bez buzeni.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (eletrikar) (4.12.2016 0:38) reagovat
Cokl z hor: oh! bazacovej elektromobil ne-Eltra by me zajimal, ctj, co za druh baterek (NiMH?) a jaka je zkusenost s pripadnym repasovanim. A co zarazujes misto rucni brzdy, zkrat vinuti? ;-)

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (kozlustechnykusRP (3.12.2016 23:57) reagovat
BTW: rucni brzda - kamos ma Passata s tou na tlacitko a blblo mu to. Proste obcas se po zmacknuti auto nezabrzdilo, nebo neodbrzdilo. U tech aut prej nic divnyho. Fakt diky, tohle kurvitko si odpustim a dal budu mackat spojku :)

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (kozlustechnykusRP (3.12.2016 23:56) reagovat
Gebirgehund: Koupe elektromobilu z druhe ruky? A kolik tam stoji nova sada baterek? :o)

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (brnonymousRP (3.12.2016 23:33) reagovat
Fararu, jestli von ten problem se spotrebou nebude v tom "t" Ja mel delsi dobu dva atmosfericke motory (2.0 a 4.6) a ted mam sekacku na travu (1.6 s turbickem) a spotreba se podobna jako u toho atmosferickeho dvoulitru. Ale zase na druhou stranu, spotreba cloveka trapi jen kdyz ma moc malou nadrz a musi casto tankovat, kdyz neco zere 14 litru a ma to nadrz na 100, tak je mi to fuk. Elektricky skutr jsem kdysi taky mel a to zdlouhave dobijeni me nebavilo. Je to opruz.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (Gebirgehund) (3.12.2016 23:31) reagovat
eletrikar: Ne. Moje auto zere zaby a sneky. [][][] PaulZy: rucka muze pekne prituhnout, kdyz se spalovaci auto dlouho nepouziva, protoze clovek nepotreboval jet nikam dal. Lepsi parkovat na rovine a bez rucky, kdyz to jde.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (erf) (3.12.2016 22:42) reagovat
passat 07 se taky dožaduje sešlápnutí spojky než se uráčí nastartovat ...ale jinak 233k km najeto a ač měl v tý serii vadný svíčky (diesel se vw tehdy nepodařil) a všechny mi zadarmo měnili, tak jinak téměř bez oprav a šlape pěkně

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (PaulZyRP (3.12.2016 22:27) reagovat
Rychlost je zařazená, protože vlivem křivé podlahy auto sjíždí k vratům garáže. Kdyby tam byla ruční brzda, tak se cosi může pokazit při mrazech. Jinak jsem naučený startovat na zařazenou rychlost, ideálně jedničku... :D

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (FarářRP (3.12.2016 21:13) reagovat
brnonymous: To mi je samozrejme jasne, staci se podivat na cenu ty 90kwh baterky do Tesly. A hybrid jako GTE je nachuj, kdyz vetsinu casu vozis 100 kilo (ne-li vic) motoru a baterky na nic a 1.4tsi ti zere jak 2.0 v gti s o polovinu vetsim vykonem. :-D

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (eletrikar) (3.12.2016 21:11) reagovat
Gebirgehunde, podruhy: ses to ty s tou Eltrou?

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (brnonymousRP (3.12.2016 21:02) reagovat
Fararu, ono je to dano tim, ze auto takovych parametru (pocitam s minimem, ale ve skutecnosti bys potreboval vetsi dojezd, co kdybys sem tam najel 150km, misto 100, nebo co az baterce klesne kapacita, po roce, dvou...) na elektrinu proste bude vzdycky drahe, prave kvuli cene baterie. A to jsou elektroauta dotovana a benzin zatizeny specialni dani.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (yantschi) (3.12.2016 20:58) reagovat
firemny peugeot 301, 1.6vti, za 3 roky nabehane cez 165.000km, startovane vzdy bez spojky. okrem pneumatik, stieracov a prespisanych servisnych prehliadok je vsetko povodne. auto slapa ako hodinky...

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (Gebirgehund) (3.12.2016 20:46) reagovat
Farář: kdybychom zili v normalnim state, tak by sis mohl koupit toho Golfa s rozbitym motorem a vymenit v nem motor za elektricky. Takto oba jezdime autem, ktere nepovazujeme za optimalni. Protoze to, cim jezdim bych ve spalovaci verzi nechtel ani zadarmo.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (zoonekrofil) (3.12.2016 20:35) reagovat
naozajstní chlapi štartujú aj so zaradenou rýchlosťou

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (FarářRP (3.12.2016 20:06) reagovat
Ja bych auto na elektrinu rad, denne najedu cca 100km. Ale nikdo proste nevyrabi elektroauto na urovni golfa/octavky s 100-150kw. A kdyz je neco zhruba na ten zpusob, tak to stoji tolik, ze se mi vic vyplati jezdit na benzin. Viz Golf GTE. Lol. Muzu mit GTI a normalniho druhyho Golfa k tomu. Nebo benzin za 300k.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (Gebirgehund) (3.12.2016 19:45) reagovat
švejk: me by 1km stal asi 35 haleru, kdybych ho platil, coz se mi deje akorat v zime. A kdyz jedu dva kilaky nakoupit s uplne studenym motorem, tak ho klidne tocim stejne, jako teply. A kdyz prijedu, tak to proste vypnu, zadny chlazeni turba a podobne hovadiny. Kdyz jsem to koupil, tak jsem nemenil rozvody, ani vodu v chladici, ani olej v motoru. Je v tom jenom brzdovka a pak flaska s pitim pro ridice. Jak to mas ty? A az nekdy budu potrebovat jet 1200km, tak si vezmu 40let starou popelnici na plyn.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (JT) (3.12.2016 19:45) reagovat
spojku vždy, je to a) bezpečnostní opatření b) ulehčení startéru(a ano pochází to z doby kdy roztočení motoru byla magie) ale i dnes , každý watt ušetřený při roztáčení v zimě udělá své (miluju auta co rozsvítí a zapnou všechno možné hned po otevření dveří , nebo dokonce zapnou posilovač řízení (elektrický wtf))

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (Xoxo) (3.12.2016 19:29) reagovat
Dokud nesešlápnu spojku, tak mě moje auto nenastartuje a samo mě upozorňuje, že jsem zapomněl sešlápnout ...

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (sawierRP (3.12.2016 18:34) reagovat
hmm mel jsem pujcenou i40 rv 2014 a ta se bez spojky nastartovat nedala B-)

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (GaerrRP (3.12.2016 18:09) reagovat
viem "naštartovať" pedálom.. otočím kľúčikom do poslednej pozície a až keď zošlapnem spojku, tak motor nabehne... B-)

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (NedosRP (3.12.2016 18:05) reagovat
Spojku mačkám, ale díkybohu že žádný moje auto mi ještě při startování nevnucovalo co mám, nebo nemám dělat.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (kozlustechnykusRP (3.12.2016 17:59) reagovat
(Yipp (lazy)): V tom pripade nechapu, co tady lidi s automatem drzkujou, kdyz taky mackaji? :-D

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (Yipp (lazy)) (3.12.2016 17:14) reagovat
jeffer: co to meleš? snad když nouzově poskakuju na startér, tak nechávám spojku klouzat, ne? Přece nebudu skákat na zařazenou jedničku. Chudák auto :(

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (Yipp (lazy)) (3.12.2016 17:12) reagovat
kozlus: ano, snad u všech odjakživa. a jinak samozřejmě automat FTW ;)

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (jeffer) (3.12.2016 16:49) reagovat
Asi sa to hodí, aby sa odľahčilo štartéru, v nových autách to už väčšinou (asi kvôli blbcom) palubný počítač vyžaduje (skúsneosti z Laguna). Že sa to môže hodiť ako núdzovka… no, má človek smolu. Zdochne motor na priecestí/v križovatke, na jednotku by to štartér tých pár metrov odskákal, ale počítač nepustí.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (Chuck SnoricRP (3.12.2016 16:34) reagovat
Hyundai i30 - spojky sa dozaduje povinne. :-)

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (kozlustechnykusRP (3.12.2016 16:31) reagovat
U nekterych automatu se musi mackat brzda, ne? :o)

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (FarářRP (3.12.2016 16:26) reagovat
djalobal: v automatu by to mohlo trochu komplikovat startovani, kdybys musel mackat pedal co tam neni

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (brnonymousRP (3.12.2016 16:25) reagovat
U motorky slysim, ze je to se spojkou hladsi, u auta nad tim nepremyslim a proste jsem to vzdycky delal. Kupujte poradna auta, ktera se nerozsypou, kdyz spojku seslapnete a problem nemusite resit.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (ErDoRP (3.12.2016 16:23) reagovat
už to tu určite niekto napísal, ale mnoho nových áut bez spojky ani nenaštartuješ... Potom k rýchlosti - stojím so zaradenou rýchlosťou, lebo ručná ti môže primrznúť (alebo aj ked len dlho stojíš).

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (HonzaxRP (3.12.2016 16:09) reagovat
hexus: wow, ty jsi teda borec. Ted jsem byl se starym naftakem na otocku v Ljubljan, v Dolnim dvoristi si natankoval a pri zpatecni ceste tam zase dobral a dojel domu. Jo a mam rad v aute teplo, takze celou cestu jsem si hezky hral nejen prdel vyhrivanim sedacky, ale take jsem tam mel svych prijemnych 24°, ac v Alpach nehezky mrzlo. Problemy hlupacku s Teslama jdou mimo me.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (RoumenR (3.12.2016 16:08) reagovat
Startuju se spojkou, protoze jsem cetl manual a tam je napsano, ze startovat se ma se spojkou. :-)

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (PEPIK ULTRAKNEDLOVEPR) (3.12.2016 16:04) reagovat
To uz jsou ty moderni minimotory tak poddimenzovane, ze ma na axialni ulozeni kliky vliv i vymackuna spojka? No to mne potes parni stroj teda >-O

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (WoytaRP (3.12.2016 15:42) reagovat
Pod setrvakem je kvuli temto startum kluzne lozisko (samomazne), tedy neni olej to by se vymackaval. U motoru s automatem casto toto lozisko neni. Nejvetsi zahul dostavaji pri startu loziska kliky. Vymacknuti spojky ulehci praci starteru. nemusi roztacet hromadu zeleza prevodovky v zatuhlem oleji navic. Mene se tak namaha starter a baterie. Vzhledem k nizkym teplotam co ted jsou to ma smysl.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (djigelit) (3.12.2016 15:33) reagovat
Já mám automat a spojokový pedál vůbec nemám, jak je možné že ale pokaždé nastartuji??? :-O =)

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (Abdul_HasanRP (3.12.2016 15:31) reagovat
No s tou kontrolou spojky kvůli zařazené rychlosti je IMO blbost. Nebylo by potom jednodušší, resp. možné, rovnou hlídat zařazený stupeň?

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (kozlustechnykusRP (3.12.2016 15:23) reagovat
Takze kdyz do me nekdo napali, tak me ma srat, ze teoreticky preskoci rozvody, ale ze je celej zadek/predek v hajzlu uz je jedno? Pokud nekdo neni chopnej nastartovat bez poskoceni, tak by ty papiry asi mel vratit B-)

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (eletrikar) (3.12.2016 15:18) reagovat
Gebirgehund, ses to ty s tou Skodou Eltra?

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (PivoRP (3.12.2016 15:16) reagovat
Jaký "trend zařazené rychlosti"? :-O Parkuju se zařazenou rychlostí, protože mám dodrbanou ruční brzdu. Nezařadit rychlost by znamenalo, že auto pak najdu kdoví kde...

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (vecernikRP (3.12.2016 15:14) reagovat
Já tohle neřeším protože automat..

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (BismarckRP (3.12.2016 15:10) reagovat
Já nastartuju bez sešlápnuté spojky a většinou při parkování na rovince nechávám neutrál a zataženou ručku, potom se nemusím bát že při startu omylem skočím kousek dopředu B-)

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (10star) (3.12.2016 15:10) reagovat
kdyz mam zarazeny kvalt, chce to po me seslapnout pred startovanim spojku, kdyz mam vyrazeno, tak chce seslaplou brzdu

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (hexusRP (3.12.2016 14:59) reagovat
Proto ridim Teslu. Problemy plebsu jdou mimo me.

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (Ja01.) (3.12.2016 14:52) reagovat
ked to niekto napali do auta so zaradenou jednotkou a zatiahnutou rucnou, tak to zaparkovane auto odhodi smykom, ziadne kolecka sa ti pretacat nebudu

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (DirectRP (3.12.2016 14:48) reagovat
Spíš mi někdo vysvětlete ten trend zařazené rychlosti při stání! Není to tak, že když do vás pak někdo napálí, tak vám to rozjetím a pohybem toho auta vezme pár ozubených koleček s tím?

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (adv) (3.12.2016 14:41) reagovat
švejk: :-D :-D :-D si ho zabil, maňase...

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (adv) (3.12.2016 14:40) reagovat
lol, co to psalo za pravěkou lamu? mě třeba auto bez sešlápnutí spojky nenastartuje. Keyless rulezz B-)

Obrázek 'Seslapovat nebo ne' Obrázek 'Seslapovat nebo ne' (Ja01.) (3.12.2016 14:40) reagovat
ja som nejak nepostrehol, ze by starty so spojkou boli pricinou opotrebovanych spojok a rozsypanych lozisk, nejaky vplyv tam moze byt ale v porovnani s ostatnym bezvyznamny

Strana 1/2. 1 2 následující


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...