ByznysDeník  |  MotorGuru  |  TechSvět  |  HobbyDeník  |  NeposlušnéTlapky  |  ČasProŽeny  |  VipShow  |  ČasProBydlení  |  Pravda24  |  MyMuži


Nalezeno 70 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Osmdesátčtyři:
   

Strana 1/2. 1 2 následující

Odebírat

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (5.12.2017 8:03) reagovat
Deda s babickou tam jezdili, deda tehdy fotil na barevny inverzni film, protoze barevne negativy v takove kvalite se nedaly sehnat, takze az do digitalizace, kterou delam ja, ty fotky nikdy nebyly publikovane. Mam takhle i barevny pohled na Zidenice z kopce, kde je dneska zastavba, tehdy pole, 1951.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (..) (5.12.2017 0:52) reagovat
Jo, "domaňák" znám, ale byl jsem tam asi jen dvakrát. Vírská přehrada mě vždycky zajímala spíše z technického hlediska, několikrát jsem byl i uvnitř. Pamatuju, když byly v 97. povodně a přehradu upouštěli spodními ventily. Neskutečná podívaná, proud vody cca 2 metry v průměru tryskal asi do 80m dálky vodorovně se zemí. To se nevidí každý den :) Fotka ze stavby by určitě neurazila. Hodně zajímavých fotek přehrady je i na webu Víru (obvykle černobílých).

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (5.12.2017 0:25) reagovat
Kdyz se za 14 dni prihlasis, muzu ti naskenovat krasnou barevnou fotku z kopce na pravem brehu nad hrazi v dobe, kdy se stavela prehrada.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (5.12.2017 0:14) reagovat
Do Viru a do Rovecneho chodival prastryc na pivo. Jo, je tam bozskej klid. Ackoli Vir a Vestin jsou takove turisticke lokality, Chlum a Polom jsou mnohem klidnejsi. A rybnik Domanin znas? Jeden breh pro rybare a lidi, co maji radi plaz pro sebe, druhy breh do poloviny normalni, pak se spoustou malych vstupu do vody, kde jsem v zivote nevidel zadnou zenu s hornim dilem plavek, cim dal od hraze, tim vic klidu a soukromi. Prvni vodni plocha pres 100m, kterou jsem preplaval, to mi bylo 5 let.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (..) (5.12.2017 0:06) reagovat
brnonymous: poblíž dna :D Respektive pod přehradou ve stejnojmenné obci. Ono je tam docela dost rekreačních objektů schovaných v těch prudkých stráních. Je to taková neprofláknutá oblast pro klidné a tiché rekreanty. Oproti oblasti například okolo Lipenské přehrady úplnej opak... klídek, pohodička, žádné davy turistů, žádné předražené všechno.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 23:04) reagovat
Jinak mnoho objektivu vykazovalo lehkou radioaktivitu, napriklad pancolar 50/1.8 pro prakticu, nebo biometar zebra, zakladak, ale to bylo zanedbatelne. Ten konkretni SMC Tak 50/1.4 ma ale v krajnich clenech velky obsah oxidu thoria a sam zadni clen je obrovsky a navic docela couha ven, takze je to snadno meritelne.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 23:00) reagovat
.. - Tak pokud nejsi Brnenska technolozka (cca 25 let), nebo statni zamestnankyne, zijici v Praze (cca 30 let), tak uz jsme 4. Na kterym brehu?Nase chalupa byla na Chlumu.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (..) (4.12.2017 22:56) reagovat
brnonymous: vidíš, jak je ten svět malej, naši tam mají chalupu dodnes :) A stejně jako jsou pokusné vrty, tak se v okolí Vírské přehrady dají najít v lesích i menší pokusné přehradičky.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 22:55) reagovat
Nikoli, v tomto pripade je to skutecne problem, jedna se o vyrobek ze sedmdesatych let, ten tmel se vlivem radioaktivity barvi do zlutohneda, ale da se to castecne docasne resit silnym a dlouhodobym vystavenim UV paprskum. Je to jeden z mala bezne dostupnych predmetu, co vykazuji takoveto zareni. Ale je to paradni sklo, ja fotim na cernobily film, takze me zbarveni netrapi, stejne vetsinou pouzivam zluty filtr.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (Human.) (4.12.2017 22:39) reagovat
To bych se dost divil kdyby radiace z thoria ničila tmelicí vrstvy v objektivu, leda bys ho skladoval v reaktoru na výrobu rychlých izotopů :-). Jednak thorium je nízkoaktivní a do skla se přidává jako příměs a i blbé uranové sklo má jen tak 3x - 4x vyšší aktivitu než přirozené pozadí (0,0 nic). Spíš bych řekl že osrali recepturu a na co to rychle hodit aby ten fail ještě vypadal cool...aha RADIACE! :-D

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 22:26) reagovat
Kdo ma zajem o radioaktivni terapii, tomu nabizim sluzby "vyzarovani energie", jedna se o terapii, kdy vam na vybranou cast tela prilepim zadni clen objektivu SMC Takumar 50/1.4, ktery obsahuje velke mnozstvi oxidu thoria a ktery je slavny tim, ze jeho vlastni radioaktivita zpusobuje poskozeni tmelicich vrstev mezi cockama.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 22:22) reagovat
No, vsak ja se casto vydaval na cesty az za sokolak, na nudaplaz jsem vetsinou na motorce vzal nejakou tu slecnu, abych nekupoval zajice v pytli, jak se tak rika, postupem casu jsem zacal fusovat do speleologie a resit radioattivitu v podzemnich prostorach... Ne, vazne, meli jsme chalupu u Virske prehrady a jezdili kousek na zapad, kde nasi rybarili a ja se koupal. Tam jsem si taky poprve vsiml tech hornich casti od pokusnych vrtu.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (Human.) (4.12.2017 22:18) reagovat
A když si budete takový sklep skrápět vodou, budete mít skoro Lázně Jáchymov, tam je taky spousta radonu rozpuštěná ve vodě a lidi platí aby se v tom mohli ráchat ;-)

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (..) (4.12.2017 22:14) reagovat
brnonymous: fun fact: rekuperace v rodinnejch domcích vznikla tak nějak omylem. Původně to byl vynález právě na odvětrání radonu. A jak můžeš jako brňák znát Rožínku? Já měl za to, že pro brňáky končí svět za přehradou :D

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (emkacRP (4.12.2017 22:06) reagovat
Human: ano, je lepsie na to mysliet uz pri stavbe... ale tak da sa to dat aj dodatocne, pri bungalove nastastie rozvody nie su problem, pri poschodovom je to na ukor vysky izby, ak maju byt schovane pod SDK.... este raz vkladam diskusiu k tomuto: [odkaz]

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 22:05) reagovat
Ja se potim jako prase, denne si napoustim horkou vanu, pradlo susim uvnitr, leta jsem spal nad pozdemnim korytem potoka, 2,2 metru primo pod pracovnim stolkem u postele... Okna jsou moderni, dvakrat dvojita (jakoze kazetova, imituji puvodni kazetove okno, ale s dvojsklem v obou pripadech, pro stary dum esteticky vhodne)... Zadny problem s vlhkosti. Jak to? Protoze to bylo dobre postavene. Ted bydlim u more v nejdestivejsim regionu Evropy v kamennem dome. Plisen? Ani omylem.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (Human.) (4.12.2017 22:03) reagovat
emkac: Rekuperace se ale hodí spíš pro novostavbu, ne? Tolik vzduchotechniky znamená zabrat hodně místa a to v každé místnosti. Do klasicky řešeného domu se bude muset dost zatnout krumpáč. Jinak hledat a následně izolovat zazděné traverzy v potících se zdech apod. musí být lahůdka ale lidi jsou kokoti...

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (emkacRP (4.12.2017 21:59) reagovat
voci tomuto, co si napisal, nemam vobec ziadne vyhrady.... ale to asi nebolo smerovane na mna, ze? ;)

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (Ja01.) (4.12.2017 21:55) reagovat
pricina plesne je nadmerna vlhkost ktora sa zraza na chladnych povrchoch a pricina nadmernej vlhkosti si ty, denne sa z teba dychanim a potenim dostane do vzduchu 700ml vody, zapocitaj este varenie a pripadne susenie pradla vnutri, v starom deravom dome sa to vyvetralo cez netesne okna, dvere, stropy, v modernom dome to dostanes prec len vetranim takze potlacenie symptomu? riesenie, nebyvat v dome a nadmerna vlhkost tam nebude :-/

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (emkacRP (4.12.2017 21:50) reagovat
Ja01, kupoval som cca stred, rozhodoval som sa nie cenou, ale typom potrubia, komplexnostou dodavky a velmi fixnym a divokym terminom.... a kedze diskusia nema vyznam, tak to urobme nasledovne - ukaz mi cenovu ponuku na rekuperaciu na material za 1000E na dom o velkosti 120m2 (ale nie to, co ty si najdes v cenniku, kde budu chybat kadejake "drobnosti"), ale serioznu CP

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 21:47) reagovat
Rekuperaci si dovedu predstavit jako vhodny doplnek podsklepeneho domku nekde v Dolni Rozince, protoze tam je proste moc radonu a vetrat se musi vic, ale jinak je to jen potlacovani symptomu, poukazujiciho na vazny problem (nezvladatelna plisen, napriklad).

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (emkacRP (4.12.2017 21:47) reagovat
neprekrucaj moje slova.... plesne v byte su dovodom vysokej vlhkosti, zleho vetrania a zle urobene domu (tepelne mosty)... kazde z toho sa da riesit roznymi sposobmi, rekuperacia je napr. jeden z nich... ja a kopec inych ludi mame rekuperaciu preto, ze nam to zjednodusuje zivot s vetranim... to ze nam to udrziava vlhkost OK a nemam plesne je vedlajsi benefit

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (Ja01.) (4.12.2017 21:46) reagovat
ano nesedi, nepredavam ich ani nemontujem na kseft a cenove rozpatie je tam obrovske, zoberme si zakladnu s prietokom 300L/h, s +- rovnakymi parametrami, u jedneho predajcu 550,- eur, u ineho 1800...takze sa rehoc akurat zo seba, ze si kupoval z horneho konca

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 21:43) reagovat
Snizovani vlhkosti... Ja jen parkrat resil, jak ji zvysit... Ale pak prisel vitr od more a prinesl ji a bylo zase dobre. Po 14 dnech z domu bylo komfortne a zadny smrad, zadna zatuchlina... Resit plisne rekuperaci... A kdyz jim protika chladic v aute, tak misto opravy diry namontujou hadici a nadrz s vodou, aby se postupne za jizdy doplnovala? Kdyz maji vnitrni krvaceni, tak si akorat pozadaji o transfuze? Ja tedy spis poresim pricinu plisni, opravim chladic, nebo si necham zastavit to krvaceni.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (emkacRP (4.12.2017 21:36) reagovat
Ja01 blahozelam, prave si sa stal milionarom... predavat za 1000E plus zisk rekuperaciu, budes mat tisice zakaznikov..oh wait... nieco mi tu nesedi :-D :-D :-D

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (emkacRP (4.12.2017 21:31) reagovat
nemam chladnicku s internetom ani hlasoveho asistenta ani klzku dlazbu a neriesim, kde mam na zahrade vodu.... bavime sa o rekuperacii a stale tvrdim, ze je to o komforte... pre teba je komfrot pozerat z okna, pre mna je komfort prist po tyzdni dovolenky do domu kde je dobry vzduch a prijemne... kde sa nezdrzujem narazovym vetranim, idealne prievanom, aby som znizil vlhkost, kde neriesim plesne (ktore okrem teba kopec inych ludi riesi) a pod.... a predstav si, stale mam moznost otvorit okno a kukat z neho

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (Ja01.) (4.12.2017 21:30) reagovat
100W ventilator, vymennik tepla, par metrov potrubia, filter moze byt/nemusi, zvolia si ho vacsinou alergici, prosty casovy spinac...naozaj raketova veda :-D

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 21:30) reagovat
Ze skla. Nemusim je otevirat, abych videl ven, ale vzdycky se radsi divam ven bez skla... S vyjimkou letadla a ponorkolode.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (Ja01.) (4.12.2017 21:28) reagovat
z coho mas okna, ze ich musis otvorit aby si mohol pozerat von? =)

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 21:27) reagovat
...zdarma ukazal po trech sekundach koukani na zahradu presne to same misto. Ale zpet k rekuperaci. Je to narocna konstrukce, co zere energii a nedava mi za to nic, o co bych stal. Neco jako lednicka s internetem, hlasovy asistent pro domacnost, nebo LCD v aute.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 21:24) reagovat
No, tak aspon pises, ze to neni uspora. Skvele. Ted komfort. V zivote by me nenapadlo povazovat vetrani za diskomfort, naopak, vzdycky rad otevru okno a koukam ven. Nebo dokonce problem? Neznam ani nikoho, pro koho to problem je (ani v pripade beznoheho souseda). Znami maji rekuperaci. Ale taky maji vsechno moderni a neustale resi problemy se softwarem u vseho, pripadne zkoumaji, jak se nezabit na modni hladke dlazbe. Nechali si za velke penize zjistit, kde na zahrade maji vodu. Cumeli, kdyz jsem jim...

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (emkacRP (4.12.2017 21:20) reagovat
a nech sa paci - info od cloveka, ktory si dodtacne namontoval rekuperaciu - [odkaz] ............ nech sa paci debata o rekuperacii ako takej, ci je vhodna, navratna a pod. - [odkaz]

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (emkacRP (4.12.2017 21:16) reagovat
citaj pozorne.... nema vyznam sa vyjadrovat k zatepleniu, lebo tam si uplne mimo.... diskusia ohladom rekuperacie vyznam ma.... a je jednoducha: NIE, navratnost neexistuje! NIE, nikdy sa ti investicia nevrati! NIE, stoji to peniaze! ANO, je to komfort, je to pohodlne, riesi to kopec starosti s vetranim a zimou, fukanim na krize a pod.... co takto sa spytat ludi, ktori rekuperaciu maju? ci su spokojni? VSETCI, ktorych poznam, su s nou spokojni a isli by do toho znova

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 21:12) reagovat
No, neni to kravina a prosim vyjadri se, protoze si moc radi precteme, proc mame montovat do domu neco, co se nikdy nezaplati, jen to prekazi a vyzaduje udrzbu, omezuje to pouzivani domu a stoji to asi tolik, jako mistnost navic.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 21:09) reagovat
No, mit doma megabednu, co zere proud a musi se tomu cistit filtry, spis nez mit kliku na okne, ktere muzu kdykoli otevrit a koukat do krajiny, to mi prijde jako velmi nekomfortni. Komfort je v tom, ze nemusim resit, jestli a jak dlouho si oteviram okna. Pokud mas pravdu, pak je ale mnoho modernich domu s rekuperaci v po par letech provozu v horsim stavu, nez to, v cem bydli rodice (posledni rekonstrukce 1753, postaveno nad soutokem dvou podzemnich pramenu).

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (emkacRP (4.12.2017 21:07) reagovat
2(brnonymous) R (4.12.2017 14:14) - rekuperacia je hlavne idealna do domu... ano, da sa dat aj do bytu, ale vsetko dodatcne montovatelne je nanic... najma v byte sa riesi inak zateplenie ako v dome... a nazor, ze v dome je zateplenie za statisice zbytocne, lebo rocne vyjde kurenie o par tisic viac, je kravina, ku ktorej sa nema vyznam ani vyjadrovat

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (emkacRP (4.12.2017 21:04) reagovat
2(Ja01.) (4.12.2017 14:06) - ver mi, rekuperaciu do 1000E neurobis... komplet ponuky na mensi bungalov sa hybu niekde medzi 4-6K EUR so vsetkym, takze za nejaku lacnejsiu smejdovejsiu a za tvrdu svojpomoc sa dostanes tak na 2-3K EUR

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (emkacRP (4.12.2017 21:01) reagovat
2(..)(4.12.2017 13:54) - ano, je to drahe, ano, je to komfort, ano, rozkazovat to ludom je chujvoina... smutne je, ked o tom rozhoduju neodbornici, ako napr. teta na stavebnom urade, ked to mala ako mantru a dokolecka opakovala, ze rekuperacia pomoze vyrazne zlepsit energeticky certifikat vyrazne a nechapala, preco jej oponujem..iba si verklikovala svoje

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (emkacRP (4.12.2017 20:59) reagovat
2brnonymous (4.12.2017 13:51): paci sa mi, ako ide nemajitel rekuperacie poucovat majitela rekuperacie o nekomforte :-D pre tvoju info, dvakrat do roka umyvam filter, raz do roka menim.... navyse jedina starost je, ze si menim programy podla pocasia a nalady.... a co sa tyka plesni, roky posobim ako moderator na stavebnom fore, kde sa xkrat riesilo, preco je v byte/dome plesen, vlhko, rosia sa okna, steny a pod... a naozaj nie je plesen problem nizkoenergetickych domov, ale zle urobenych domov......

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (chlup) (4.12.2017 17:41) reagovat
tady se to rozjelo :-D :-D :-D

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (..) (4.12.2017 17:26) reagovat
Však tak to má být. Já chci vidět i funkčnost těch baráků s rovnotlakým větráním po X letech. Někteří stavebníci mají problém se vzduchotěsností budovy i u novostavby (v případě instalace vzduchotechniky se na to dělají i zkoušky) a jak dům stárne, tak se vzduchotěsnost rozhodně nezlepšuje. Jenže rovnotlaké větrání bez vzduchotěsnosti nefunguje tak, jak by mělo, takže se časem účinnost ještě snižuje (a komfort taky).

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 15:32) reagovat
Ne, takoveto vetrani oknem provozuju, podle zasady vetrej kratce a intenzivne, mam prad prival cerstveho vzduchu, do 5 minut po zavreni ma vzduch pokojovou teplotu, i kdyby venku bylo minus dvacet. Human - Tohle ma tchan. Normalne na plyn, ale vedle jeste druhy kotel na drevo, coz je vyrazne levnejsi. Roztopit to je otazka chvilicky.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (Human.) (4.12.2017 15:02) reagovat
výrobci co si zalobovali mají chleba ve všech státech, planeta je kromě Číny plné odpadu z výroby opět zelená a občánci hezky cvakají, tak to má být. Přitom stačí kouknout jak vypadaly obydlí v dobách, kdy žádné normy nebyly, je zajímavé že v létě je v nich přijemně, v zimě snesitelně a nepotřebujete chytrou jednotku s připojením k internetu aby bylo snadné těm drzým na dálku vše vypnout při hře na Velkého Bratra. Známý má topení dřevem s tlustou trubkou na vodu,fyzika funguje i když elektrika nefunguje B-)

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (Human.) (4.12.2017 14:56) reagovat
Tyhle "společné normy EU" jsou stejně environmentálně blbost. Jen si vezměte rozdíly v počasí v rámci EU. Bydlíte v Norsku, v létě máte ráno 4°C, vlhko jako prase, v zimě máte půl roku tmu a -20°, v ČR přes zimu kolem nuly až -30°C, v létě sucho a do 35°C, v Řecku sucho a teplo, v létě i přes 40°C, pořád fouká a v prosinci 2 týdny deštů s teplotami i 25°C když se zadaří sluníčko. A teď na to napište normu EU, co to celé pokryje a je skutečné ekologická. Tak se všem narve rekuperační jednotka, topí i chladí

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (..) (4.12.2017 14:51) reagovat
Mimochodem na průměrný byt 3kk vydělává Čech s průměrným platem cca 11,5 let. Ale to jen v případě, že dává sto procent svého platu do bydlení (takže nejí, nebydlí atp.). Opravdu dnes někdo vidí u lidí finanční rezervu na takovýhle píčoviny? Pak se někdo diví, že lidi volí Tomia nebo Bureše, jenže tihleti aspoň předstírají, že o problémech plebsu vědí. Ostatní se to ani nesnaží předstírat a řeší problémy, o kterých si většina lidí nechává jen zdát.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (..) (4.12.2017 14:45) reagovat
Ja01: stejně té ceně nevěřím. No ale budiž, nejsem na to expert. Ale pořád nechápu, proč to někomu nutit. Lidi zlepšovali svoje obydlí i dávno před EU... dělali to v případě, kdy v daném vylepšení vyděli oni osobně smysl a ne protože jim někdo řekl "tohle prostě chceš".

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (..) (4.12.2017 14:38) reagovat
brnonymous: s tím větrání oknem - ono to není vyloženě neúsporné. Otevřít okno dokořán na pár minut (během topné sezóny, mimo sezónu si větrej jak chceš) třikrát denně je fpoho, protože se tím vyvětrá pouze vzduch, ale předměty v místnosti se nestihnout ochladit do hloubky. Ano, takové větrání má rekuperaci 0 %, to nepopírám. Ale pokud je provedeno správně, tak se neztrácí zase tak moc energie. Navíc rekuperační jednotky taky nemají účinnost 100 % a ještě samy energii spotřebovávají a to i v létě.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 14:21) reagovat
... 7 litru, da majlant za autorizovany servis, ja si poridim stejne vykonne japonske z devadesatych let, mnohem vetsi, tudiz podobne bezpecne a komfortni, se vsim, co potrebuju za 30 000, servis (prakticky jen udrzba) udelam u znameho za zlomek ceny, zere mi to 9 litru... A kdyz to propocitam na Kc za kilometr za zivotnost auta (cena auta, servisu, paliva minus prodejni cena na konci), tak jezdim mnohem levnejsi. Japonske motorky, to je jeste lepsi. 12 let, nula zavad, ani zarovicka nepraskla.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 14:14) reagovat
.. - vsechno prijde, EU neprestane, dokud bude existovat. Hlavne v CR je to nesmysl. Mel jsem v obyvaku okno, otevrel jsem ho v dubnu a zavrel v rijnu (ve stredni Kalifornii to slo celorocne). Zima mi nebyla. V zime jsem proste vyvetral, vysoke stropy, stare tluste steny, zadny problem. Jednam neusporne? Bude me to stat o 3 tisice rocne vic? Ano, ale usetrim statisice na zatepleni a mam klid a vic mista. Kdo si to porizuje, neumi pocitat. Je to jako s auty. Nekdo si koupi nove za 300 000 a zere mu to...

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (DukyRP (4.12.2017 14:11) reagovat
brnonymouse: Bydlel jsem v Praze v paneláku, řešil jsem problém s plísněmi. Bydlel jsem v Praze v jiném paneláku, neřešil jsem problém s plísněmi. Bydlel jsem v Praze v dalším paneláku, neřešil jsem problém s plísněmi. Bydlel jsem v cihlovém domě, řešil jsem problém s plísněmi. Bydlel jsem v jiném, neřešil jsem problém s plísněmi. Divný, co?

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (Ja01.) (4.12.2017 14:08) reagovat
tak ano, ani my sme spotrebu absolutne neriesili v 90tych rokoch a predtym, ked stal napr. kubik plynu 50 halierov...aj teraz stoji 50 ale centov :o)

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (Ja01.) (4.12.2017 14:06) reagovat
sadrove podhlady sa robia vo vacsine novostavieb tak ci tak a ceny rekuperacii idu od buka do buka ostatne ako vsetko okolo stavebnictva, napr. standardny solar na 300L zasobnik moze stat od jednej firmy 2500 a od inej 3500-4000, ta ista znacka a ver ci ne, rekuperacia pre bezny +120m2 jednopodlazny dom sa za podobnu sumu da zrobit, pracu nepocitam

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (..) (4.12.2017 14:03) reagovat
brnonymous: s tou údržbou máš pravdu, je to bazmek navíc. Může být hezké mít doma stále hezky vyvětráno nebo mít sníženou prašnost ale bezúdržbové to rozhodně není. Ještěže nám EU zatím nenutí třeba akumulační nádrže, soláry a podobný hovadiny. U majitelů těchto vyfikundací pozoruju jakousi ekologickou paranoiu, kdy mají vždy dokonalý přehled o tom, jak mají "natopenou" nádrž, kolik kWh denně spotřebují... Prostě tím žijí, zatímco já si jen nastavím termohlavici na 21 a potom pošlu teplárně prachy.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (..) (4.12.2017 13:54) reagovat
emkac: ano, přesně to říkal i ten odborník, jehož přednášku jsem viděl. A já tomu věřím. Ale proč to lidem nařizovat? Jinak souhlas, 1 000 EUR stojí nejlevnější a nejprimitivnější větrací jednotka, která nebude mít vše co je nutné k dosažení požadovaného komfortu větrání (dohřev/předehřev atp.). No a krom toho za 1 000 EUR fakt nekoupíš komplet systém rozvodů vzduchu + větrací jednotku a to ani materiál, natož materiál + pomocný materiál (řekněme sádrokartonové podhledy) + montáž , to fakt ne.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 13:51) reagovat
Emkac - bydlel jsem na mnoha mistech, od subtropu, po sever mirneho pasu, od polopouste, po pobrezi Skotska. V domech cihlovych, kamennych, betonovych i drevenych. Desitky i stovky let starych. Jen ne v uspornych. Nikdy v zivote jsem doma problem s plisnemi neresil, nikdy jsem nemel problem vyvetrat. V uspornych se ale resi plisne, vzduchotechnika, co jsem videl, tak kolem toho majitel vzdycky behal vic, nez lidi v normalnich starych domech. Prej komfort, hahaha.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (emkacRP (4.12.2017 13:34) reagovat
a) rekuperacia stoji viac ako 1000 EUR, nasobne viac....... b) rekuperacia nie je o navratnosti, ale o komforte... nikdy sa investicia do automatizovaneho vetrania nevrati, NIKDY c) ten pocit, kedy neriesi otvaranie okine, kedy neriesis plesne, kedy mas vzdy vyvetrane, ten je na nezaplatenie

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (brnonymousRP (4.12.2017 13:05) reagovat
Jeste k tem vysavacum - nevim, kolik za to dali, bylo to pro jejich dum, ne pro muj byt, ja mel v CR perfektne fungujici ETA, starsi, nez ja, ale nemel jsem koberce, takze vysavac jsem skoro nepouzival. Asi moc nestal, rikali, ze byl levny a funguje dobre. A to maji velky dum a chlupata zvirata. Regulaci se nic nezlepsi. Na nova reseni se prichazi i bez ni a kdo si koupi nedostatecne fungujici stroj, tak na tom trati a priste si koupi lepsi. A jak bys oduvodnil tu varnou konvici?

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (Human.) (4.12.2017 12:48) reagovat
Jenže ta investice do koupelny je dlouhodobější, vím o vanách a umyvadlech z 70. let, které vydrží klidně dalších 30 let sloužit. Ale neznám žádnou rekuperační jednotku starou 45 let ve výborném stavu kromě kamenných domů s metrovými zdmi. EU se pomalu posouvá do stádia, kdy ani odborníci nebudou vědět co platí co ne a lidi ty nařízení začnou prostě masově ignorovat.Pak dojde k zlomu ve společnosti a začne se opět od začátku bez dobrých norem i blbostí, chýše bez elektřiny rekuperační jednotku nepotřebuje.

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (Ja01.) (4.12.2017 12:39) reagovat
nj, dat za rekuperaciu aj s rozvodmi 1000,- eur je vela ale dat za kupelnu 5-8k eur je v pohode...dnes ma kopa ludi zvratene priority a je to len o tom, ze kupelnu navsteva uvidi, technicku miestnost nie :-/

Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' Obrázek 'I E2 80 99m a Full Grown MAN' (nerrg) (4.12.2017 12:20) reagovat
..: stavět nízkoenergetický dům není o tolik dražší, než úsporný, který vyžaduje norma. 5cm polystyren s montáží se oproti 15cm nevyplatí. Dražší jsou trojskla, izolace zdiva od základů a vzduchotechnika. Jestli bude vzduchotechnika vyžadována, tak nízkoenergetické bytové domy vypadnou z normy, protože nebudou dávat smysl. Že si nedají pokoj, akorát více znepřístupní nové byty většině populace.

Strana 1/2. 1 2 následující


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...