ČasProBydlení  |  HobbyDeník  |  VipShow  |  ByznysDeník  |  MotorGuru  |  MyMuži  |  Pravda24  |  NeposlušnéTlapky  |  ČasProŽeny  |  TechSvět

Přispívat do fóra mohou pouze pravidelní uživatelé Roumingu.

Zobrazení je omezeno na jedno vlákno! Vrátit se k zobrazení všech vláken.

 

re: re: Start motoru po 10 letech + povinné ručení po odhlášení na (SchmeckRP (30.7.2014 17:38)
Díky moc za pěknej souhrn, rovnou z toho udělám seznam co udělat :-)
Jedná se o Šáde 120L verze M, z roku 1987. Je po prvním majiteli, nalítáno má něco pod 100k, garážovaná, novej lak po roce 2000, používaná na cesty 20 km do práce a zpátky. Majitel to před každou zimou zespoda natíral, takže prakticky bez koroze, jen pár povrchovejch šrámů, jak se kolem ní chodilo v garáži. Naštěstí majitel neni debil a zabržděná neni, ale nevim jestli je až tak do aut, aby vypustil chladící kapalinu, to se ještě doptám. Každopádně pneumatiky a všechny gumy ubecně budou počítám na odpis, stojí to tam těch 10 let na ráfkách a v mraze...Ohledně pojištění sem se dneska byl ptát v pojišťovně a neni to vůbec problém, funguje to přesně jak psal H2SO5. Za technický rady dík, všechny znalosti určitě využiju 8-)
 
re: re: Start motoru po 10 letech + povinné ručení po odhlášení na (YetyRP (29.7.2014 14:01)
To ale nebude mít moc společnýho s faktem, že auto deset let stálo.
 
re: Start motoru po 10 letech + povinné ručení po odhlášení na nové (SagitaXRP (29.7.2014 12:43)
ešte si skontroluj gumy na ramenách a tyčkách, silentbloky, atp. (napr. stabilizátory) a hlavne gumy čo držia výfuk... niektoré tie gumy sú tak shitné že po čase zoschnú a potom sa drolia a rozpadajú, takže všetko skúsiť postláčať a pomixlovať či je tam ešte pružnosť... bola by škoda keby si všetko spravil a nakoniec ti odpadne výfuk kvôli gume za 40 kč...
 
re: Start motoru po 10 letech + povinné ručení po odhlášení na nové (MilaneseRP (29.7.2014 8:46)
Ja bych jeste doplnil co nezaznelo: vymenit olej a chladici smes. ;-)
 
re: re: Start motoru po 10 letech + povinné ručení po odhlášení na (EboRP (29.7.2014 7:49)
po 10ti letech bych i radši dal novej olej a chladící kapalinu.. a pneumatiky bych asi taky radši nezkoušel, ale záleží na uložení..
 
re: Start motoru po 10 letech + povinné ručení po odhlášení na nové (_(__) (29.7.2014 1:55)
+ detail z nedávné zkušenosti. pokud to má rozdělovač, tak mu před startem sundej víko a namazej ho. abych to nerozepisoval, tak např. tady je nějakej vygooglenej návod: [odkaz]
 
re: Start motoru po 10 letech + povinné ručení po odhlášení na nové (H2SO5RP (29.7.2014 1:53)
Pojistku sjednáš na VIN a až budeš mít SPZ, tak tu nahlásíš na pojišťovně. Čili lze pojistit auto bez značek a ty značky pak zpětně "přiřadit" tomu pojištění.
 
re: Start motoru po 10 letech + povinné ručení po odhlášení na nové (_(__) (29.7.2014 1:43)
po 10 letech se tam taky mohly nastěhovat myši, pokud to nebylo dobře garážovaný. takže zkontolovat, jestli nejsou překousaný kabely. pochopitelně i zkontrolovat palivový trubky/hadice, jestli jsou v pořádku. vhodný zkouknout i ukostření - to je ten kabel, co jde většinou od minus pólu baterie - tak jeho druhej konec.

mimo startování, pokud byla zatažená ruční brzda, vozidlo nebylo garážovaný v supersuchým prostředí a nemá fakt dobrý brzdy, tak máš zarezlý bubny a pravděpodobně se s tím nerozjedeš.
 
re: Start motoru po 10 letech + povinné ručení po odhlášení na nové (_(__) (29.7.2014 1:35)
záleží, co je to za auto, jak bylo skladovaný a jakej k němu máš "vztah". má to vstřikování nebo karburátor? má to mechanickej nebo elektronickej plyn?

po 10 letech to máš na výměnu všech provozních náplní, benzín, motorovej olej, chladící směs, brzdovka. dle libosti i převodovej olej a olej v posilovači řízení. pak samozřejmě filtry, palivovej, olejovej, vzduchovej.
autobaterii můžeš nejspíš vyhodit a doporučuju to udělat, koupit novou.

pokud to má rozvodovej řemen, tak bacha. minimálně ho zkontrolovat. rovněž řemen příslušenství.

před samotným startem je největší problém ve válcích, který můžou bejt zoxidovaný/zkorodovaný. takže vyšroubovat svíčky, injekční stříkačkou šplíchnout do každýho trochu motorovýho oleje. vzít odpovídající klíč a ve správným směru opatrně protočit klikovku se vším okolo, poslouchat zvuky. pak našroubovat svíčky zpět a správně zapojit zapalovací kabely...
 
re: Start motoru po 10 letech + povinné ručení po odhlášení na nové (Neonym) (premiumRP (29.7.2014 0:48)
Myslím, že by se mělo vypustit palivo a natankovat nové
 
Start motoru po 10 letech + povinné ručení po odhlášení na nového m (SchmeckRP (29.7.2014 0:31)
Máte někdo zkušenosti s rozběhem motoru auta po více letech? ...na co si dát pozor, co udělat před startem, možné problémy. Druhá věc, víte někdo jak funguje vyjmutí vozidla z depozitu po odhlášení na nového majitele a násedný přihlášení v jiném kraji? Vím, že je potřeba stk, to je v pohodě a povinný růčo, což úplně přesně nevim jak funguje, když je auto v depozitu na jedněch značkách a pak dostane hned nový, když to budu přihlašovat na příslušným úřadě...to se jen nějak dodatečně změní ta registračka, nebo jsou v tom komplikace? Najde se tu roumenista - mechanik a/nebo pojišťovák? Díky za názory a rady :)
 
 


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...