MyMuži  |  TechSvět  |  HobbyDeník  |  ByznysDeník  |  ČasProŽeny  |  ČasProBydlení  |  NeposlušnéTlapky  |  MotorGuru  |  Pravda24  |  VipShow

Přispívat do fóra mohou pouze pravidelní uživatelé Roumingu.

Zobrazení je omezeno na jedno vlákno! Vrátit se k zobrazení všech vláken.

 

re: Proč dotovat zemědělce? (MilaneseRP (22.7.2016 18:00)
> kapi:
Ok, tak aspon, ze uz to zalepili.

Ono je hezke se divat na "ma zisky, nebo je ve ztrate". Kdyby mel CEZ zisk 50 000 korun, budes spokojenej? Chapu, ty odmitas to hrabani se za vyssimi a vyssimi zisky, je to nemoralni, i pro statni podnik. Ale ruku na srdce - cim vyssi bude zisk statniho podniku, tim (teoreticky) min budes muset odevzdat na danich (not really, ale nevadi).

Budvar by mohl mit zisky klidne desetinasobne (jako Prazdroj), kdyby nebyl zcela vlastnen statem.
 
re: Proč dotovat zemědělce? (honeyRP (22.7.2016 17:58)
kapi +1 za fact check
 
re: Proč dotovat zemědělce? (honeyRP (22.7.2016 17:33)
Parafrázuješ dost špatně, aneb může != musí, takže slušný hovno on you. Nicméně článek beru na vědomí, je možné, že může hospodařit lépe, až tak tomu nerozumím, takže nedokážu rozporovat tvrzení autora. De iure to je národní podnik, byť tam stát nefiguruje jako akcionář, jde o státní firmu. Vysvětluješ si to dost po svém. Tak jako tak je narozdíl od ČSA ziskový, takže snad úplný průšvih to nebude.
 
re: Proč dotovat zemědělce? (kapiláraRP (22.7.2016 17:32)
dobře, zkusíme to jinak - má zisky, nebo je ve ztrátě?

protože mi nedala ta druhá část tvého příspěvku z roku 2011 spát (zdálo se mi to jako nevychytaná kravina), tak došlo na nějaké to hledání a v 2013 byl ten zákon změněn a už to teče do státního rozpočtu. jen pro upřesnění.
EDIT: kapilára - 22.07.2016 17:48:50
 
re: Proč dotovat zemědělce? (MilaneseRP (22.7.2016 17:18)
Abych parafrazoval tvou retoriku:
To, ze se Budvaru dari, neimplikuje, ze narodni podnik muze byt uspesny. Muze to byt jedina vyjimka.

Slusny hovno, co :D.

Nastesti to neni potreba, protoze ono se Budvaru opravdu nijak zazracne nedari, hele:
[odkaz]

A jeste takova tresnicka na dortu - Budvar de iure neni statni podnik a penize se nevraceji do rozpoctu (you lawyers...):
[odkaz]

Takze ano, stale plati, ze statni podnik je pruser.
 
re: Proč dotovat zemědělce? (honeyRP (22.7.2016 17:08)
Mila: Máš pocit, že se Budvaru nedaří?
 
re: Proč dotovat zemědělce? (MilaneseRP (22.7.2016 16:37)
Jiste. Co jsem cekal :-/
 
re: Proč dotovat zemědělce? (honeyRP (22.7.2016 13:21)
Tak když do vedení takových podniků jdou lidi "za zásluhy," pak se není čemu divit, že to nefunguje. Nicméně definitivní důkaz o nemožnosti prosperity státního podniku to pořád není, jen důkaz toho, že když se něco dělá blbě, tak to taky blbě dopadá. Naproti tomu takový Budvar funguje troufám si říct docela dobře.
 
re: Proč dotovat zemědělce? (MilaneseRP (21.7.2016 19:09)
Thank you, captain obvious =)

Co ten Tvrdik jen delal spatne :-D
 
re: Proč dotovat zemědělce? (BGRP (21.7.2016 18:41)
Samozrejme, ked sa o to stara "stat", rozumej uradnici, tak na to sere, pretoze tie prachy idu niekomu inemu - ludom.
 
re: Proč dotovat zemědělce? (MemRP (21.7.2016 18:34)
Překvapení: odstátněné ČSA vydělávají a přibývají jim cestující

Překvapení. Překvapení. PŘEKVAPENÍ. :-O

[odkaz]
 
re: Proč dotovat zemědělce? (SatrifRP (16.7.2016 16:14)
"Satrif tu velmi vtipkoval s tím Ruskem, ale v reálu jsme dnes na tom ještě hůř, podobně v našem "bezplatném" zdravotnictví, kde se ke kvalitní službě nebo nadstandardu musí člověk dostat přes známé a úplatky."

Vtipkoval? Ještě hůř? :-O Obyvatele ČR jsou na tom dnes ještě hůř než obvatele RF v devadesátkách :-O

Ta situace ve zdravotnictví je jakože důkazem toho že je to tady ještě horší než v Rusku v devadesátkách? :-O

Jinak mě bolela křivda od Milanesa. Neosočoval jsem Mema z toho, že by sekal jeden faul za druhým. Nepopírám že na množství textu má chyb spíše méně. O co víc, to je naopak důvod proč zrovna do něj reju.
 
re: Proč dotovat zemědělce? (MilaneseRP (15.7.2016 16:40)
Libi se mi, jak kapi stale nezminil ten jeden dobry statni podnik :-)
 
re: Proč dotovat zemědělce? (BeňaRP (15.7.2016 11:36)
Mem: Dneska Arriva zajišťuje dopravu jak vlaky tak autobusy (koupili kdysi Veolii), taky jezdí na nově drátované trati Šumperk - Kouty (na tuhle dotaci mám svůj názor :-/ ), sdíleně s ČD provozuje vlaky Praha-Plzeň-DE a jezdí přes Olmik Trenčín - Praha + se snaží v dalších výběrcích. Teoreticky by se tedy dalo uvažovat o tom, že kdyby např. dostali na starosti trať z Olo na Krnov tak jsou schopní si to pěkně poladit se svými Busy. Ale i tak mi přijde, že IDSOK zatím celkem funguje (narozdíl od jiných krajů - osobní zkušenost nemám, jen co jsem zachytil u odborné veřejnosti). Ono na těch lokálkách ale jezdí těch soukromníků přecijen už pár, ať už Vogtlandbahn či třeba GW train regio. Takže jako ledy se hýbou, byť omezeně a pomalu.
 
re: Proč dotovat zemědělce? (MemRP (15.7.2016 11:28)
Beňa: Dík, tak to o Arrivě jsem nevěděl, musím si to dostudovat. :) U té DB mám jen tušení z toho, co jsem četl dřív, že to není typický státní podnik, ale v čem se to přesně liší nevím. Do té doby bych to mohl schytávat argumenty jako píšeš ty, že to je o daných lidech/státu, a tomu přece nikdo nemůže věřit. ;)
 
re: Proč dotovat zemědělce? (BeňaRP (15.7.2016 10:50)
Meme, proč myslíš, že píšu o Arrivě, která je členem DB A.G.? Jakože DB samo nám tu nikdy jezdit nebude, nicméně ta Arriva by celkem mohla.
DB obecně považuju za vzor toho, že akciová společnost ze 100% vlastněná státem může fungovat. Akorát asi ne českým státem.
 
re: Proč dotovat zemědělce? (saboRP (15.7.2016 10:43)
Minimalizovat náklady (úspornější pohony - CNG, H2) a logicky napojit spoje, aby člověk nemusel moc čekat při přestupech. Optimalizace kapacit přepravních jednotek. Možností je spousta.
 
re: Proč dotovat zemědělce? (MemRP (15.7.2016 10:43)
„a máš nějaká nápady na zlepšení, vč. zajištění spojení, která jsou ztrátová, ale jsou nutná?“
No ano, tou konkurencí, vždyť to tu popisuji. Stejně tak nerozporuji, že pokud chceme (a to je opět čistě politické rozhodnutí) krajskou dopravní obslužnost na téhle úrovni, tak to bez dotování zřejmě nepůjde (což jsem také psal, "platím mnohem víc, než bych musel, kdyby ten podnik nebyl tak neefektivní"). Což ale neznamená, že kraj musí nasypat miliardu vždycky do ČD a že ti musí udržovat nějaké lokálky, pokud by to stejné obstaral minibus apod.

Beňa: Taky neříkám, že Jančura a Novotný jsou to nejlepší (ale jsou to nejlepší, co zatím máme :D). Pokud se chceš opravdu inspirovat, tak dobře to prý dělá Deutsche Bahn. [odkaz]
 
re: Proč dotovat zemědělce? (kapiláraRP (15.7.2016 10:36)
jakékoliv zlepšení. nečekám, že se člověk (třeba i mem), bude držet své označené krabičky stůj, co stůj, když by ho omezovala.
 
re: Proč dotovat zemědělce? (BeňaRP (15.7.2016 10:34)
kapi: Myslíš nějaké Svobodné řešení?
 
re: Proč dotovat zemědělce? (kapiláraRP (15.7.2016 10:32)
a máš nějaká nápady na zlepšení, vč. zajištění spojení, která jsou ztrátová, ale jsou nutná?
 
re: Proč dotovat zemědělce? (saboRP (15.7.2016 10:31)
Mem: naštěstí ty koleje už stihly zreznout a přesunout se částečně do sběrny, takže o tuto trať se už nebojím ;-)
 
re: Proč dotovat zemědělce? (BeňaRP (15.7.2016 10:29)
Tak ona osobní doprava je dotovaná v celém civilizovaném světě, protože většina států to bere tak, že VHD je lepší než IAD. Můžeme se samozřejmě bavit o výši dotací. O tom, že jsou ČD poměrně těžkej socík, asi netřeba diskutovat, ale že by zrovna Jančura nebo Leoš byli vzory toho, jak to dělat správně, to bych snad taky netvrdil. Zvlášť u žluťáka jsou lehce problémy s dodržováním servisních intervalů apod. Ono liberalizace nákladní dopravy (která bych řekl se povedla poměrně dobře) a osobní (kde to není bůhví co) zdaleka není to samé a nejde dělat stejně. Osobně jsem zvědavý jak se uchytí Arriva (člen DB - koncernu jak kráva, který vlastní stát).
 
re: Proč dotovat zemědělce? (MemRP (15.7.2016 10:23)
sabo: Tak přes nekvalitní koleje nejede vlak. ;) Proto ti už podruhé říkám, že stát to nově bude řešit nákupem vlastních souprav a soutěžit se bude jenom provoz při jejich pronájmu.
 
re: Proč dotovat zemědělce? (saboRP (15.7.2016 10:21)
Mem: a proto Jančura zkoušel trať Krupka - Moldava a když zjistil, že tam jede 50 lidí za den, tak to zabalil a vymluvil se na kvalitu kolejí :-D
 
re: Proč dotovat zemědělce? (honeyRP (15.7.2016 10:21)
Colombo: Ale já nerozporuju, že máš s tou rozumností takového jednání pravdu, samozřejmě, že je lepší jednat šetrně a tím dlouhodobě udržitelně, jen tvrdím, že bez vnějšího tlaku je to rozhodujícím aktérům úplně jedno, a ta Čína budiž toho důkazem. Takže ano, máš pravdu, je to rozumnější, ale lidi nejednají rozumně...
 
re: Proč dotovat zemědělce? (MemRP (15.7.2016 10:15)
sabo: Eh? Oni stojí i o krajskou oblužnost právě, proč by proti tomu jinak odboráři bojovali. A stát se rozhodl, že nakoupí soupravy a bude je pronajímat, ale ČD si svoje pozice drží a kraje říkají, že by to nestihli vysoutěžit a "musí" smlouvy prodloužit.
 
re: Proč dotovat zemědělce? (saboRP (15.7.2016 10:13)
ad dráhy, proč si myslíš, že Jančura a jemu podobní stojí jen o hlavní tahy a ne o celou síť, protože by se jim to finančně nevyplatilo.
 
re: Proč dotovat zemědělce? (MemRP (15.7.2016 10:09)
„když má jet vlak, tak přijede.
To jsem za tebe samozřejmě rád, že ti přijede vlak zaplacený z mých daní a že tě vůbec netrápí, že platím mnohem víc, než bych musel, kdyby ten podnik nebyl tak neefektivní a i přes (nebo právě kvůli tomu) dotace tak ztrátový. Teď si ještě zabetonovali (i když to je spíš neschopnost krajů) zajištění krajské dopravní obslužnosti na další období, yay... [odkaz]
 
re: Česká pošta uber alles, tak jo kapíku (MemRP (15.7.2016 10:07)
Poody: Pošta samozřejmě dělá i letáky (a pak je dělají i různé soukromé firmy, třeba Mediaservis).
S tím Tunou myslíš tohle? To mi přijde u tohohle státního podniku normální (a znám je nejen z pozice zákazníka, ale i vývojáře, když jsme pro ně dělali systém) [odkaz]
 
 


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...