HobbyDeník  |  Pravda24  |  ČasProŽeny  |  ČasProBydlení  |  MotorGuru  |  ByznysDeník  |  VipShow  |  NeposlušnéTlapky  |  TechSvět  |  MyMuži



The size of the new underground highway in Seattle 20.03.2017 
Obrázek The size of the new underground highway in Seattle
farmar hleda agatka TiredAndRetired EndOfTheWorldYay JakJsemKZenePrisel ovalna pracovna
Komentáře (13) Komentovat Nezobrazovat

The_size_of_the_new_underground_highway_in_Seattle.jpg (Gebirgehund) (20.3.2017 13:05)
Cast blanky je kulata a cast je udelana tak, ze odkopali zeminu zvrchu, vykopali ryhy tam, kde maji stat zdi a zalili to betonem (predpokladam, ze tam taky narvali nejake vyztuhy minimalne do budouciho stropu), zasypali to a udelali nad tim silnici. No a pak se to dole pod tim betonem vytezilo bagrem. Takze prurez tehle casti je obdelnik.

The_size_of_the_new_underground_highway_in_Seattle.jpg (456) (20.3.2017 12:25)
NRTM není rychlejší. Když dobře, udělají 3 metry za směnu, nebo taky 3/4 metru za směnu. TBM umí 20-30 metrů za den. NRTM je levnější u krátkých tunelů.

The_size_of_the_new_underground_highway_in_Seattle.jpg (sidbinRP (20.3.2017 12:21)
byl vytažen je štít co vážil 2000tun [odkaz]

The_size_of_the_new_underground_highway_in_Seattle.jpg (pc2005) (20.3.2017 11:53)
Žádnej tunel, to je přece větrací šachta https://www.youtube.com/watch?v=atMdf0rhbpI

The_size_of_the_new_underground_highway_in_Seattle.jpg (DaverRP (20.3.2017 11:23)
nahodny kolemjdouci: tak s tou trubkou to je pecka ! :-O

The_size_of_the_new_underground_highway_in_Seattle.jpg (saboRP (20.3.2017 10:30)
NRTM je rychlejší a asi i levnější, jen ji lze používat v tvrdých horninách [odkaz]

The_size_of_the_new_underground_highway_in_Seattle.jpg (kubeekRP (20.3.2017 10:01)
vecernik: tunely je mozne razit s obloukovym profilem jako je treba blanka, ale ne pomoci TBM.

The_size_of_the_new_underground_highway_in_Seattle.jpg (nahodny kolemjdouci) (20.3.2017 9:32)
Navic tam meli drobnou neprijemnost, kdy vrtaci hlava narazila na ocelovou trubku, nacez bylo treba celou soupravu rozebrat, vytahnout na povrch, opravit a vratit zpatky, to trvalo dva roky. https://en.wikipedia.org/wiki/Bertha_(tunnel_boring_machine)

The_size_of_the_new_underground_highway_in_Seattle.jpg (nahodny kolemjdouci) (20.3.2017 9:32)
Paralela s Blankou tu ale kazdopadne je, napriklad vyrazne prekroceni planovane doby stavby i nakladu, propad pudy v oblasti Pioneer Square (coz je trochu vetsi problem, nez Stromovka, protoze to je "historicke centrum" mesta, v uvozovkach proto, ze v Seattlu se zacalo stavet az po roce 1860 a naprosta vetsina dochovanych budov je az z obdobi po pozaru v 1889).

The_size_of_the_new_underground_highway_in_Seattle.jpg (nahodny kolemjdouci) (20.3.2017 9:27)
Blanka myslim trochu mensi bude, tohle bude mit dve patra - stejne jako Alaskan Way Viaduct, kterej to ma nahradit, protoze ten od posledniho zemetreseni ma narusenou statiku. https://en.wikipedia.org/wiki/Alaskan_Way_Viaduct_replacement_tunnel

The_size_of_the_new_underground_highway_in_Seattle.jpg (vecernikRP (20.3.2017 9:21)
Tunely není možné razit jako oblouk. Vrtací hlava se musí točit takže ražený tunel je vždy kulatý. Spodek následně obsahuje technické zázemí, kanály atd... vozovka se položí přibližně ctvrtiny az tretiny vejsky a proto ti to pripada ze ma tunel jiny tvar.

The_size_of_the_new_underground_highway_in_Seattle.jpg (dwoRP (20.3.2017 9:19)
[odkaz]

The_size_of_the_new_underground_highway_in_Seattle.jpg (DaverRP (20.3.2017 9:13)
Blanka asi není o nic menší ne? V některých úsecích asi ano a mám pocit, že nemá kulatý průřez, ale jen jen oblouk, ale poloměr by mohl být podobný na mnoha místech













Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...