ČasProBydlení  |  NeposlušnéTlapky  |  Pravda24  |  ČasProŽeny  |  ByznysDeník  |  TechSvět  |  MyMuži  |  MotorGuru  |  HobbyDeník  |  VipShow



Zero emission 07.10.2015 
Obrázek Zero emission
TiredAndRetired EndOfTheWorldYay JakJsemKZenePrisel ovalna pracovna AlarmExtingusher VidetTatryAZemrit
Komentáře (48) Komentovat Nezobrazovat

Zero_emission.jpg (Bagrodlak) (9.10.2015 20:09)
Jaky je duvod kupovat si porad nova auta?Tedy vyrabet porad nova auta a likvidovat stara? Uz pred 40ti lety dokazali vyrobit dobre prakticke, opravitelne auto, ktere dokaze dostat pokutu za vysokou rychlost na 99% mistech v teto republice. Jedina zaminka pro obnovovani aut je ucinnost, cistota a vykon motoru. Vsechny ostatni kokotinky jdou namontovat dodatecne (dnes bluetooth a radio co umi prehravat z flash, pred 10ti lety radio s CD, pred 20ti s kazetakem ...; klimatizace, samonavijeci pasy).

Zero_emission.jpg (ViloRP (9.10.2015 7:49)
Videl som viacero studii, ktore porovnavali klasicke auta a elektromobily. Vsade sa riesi velmi do podrobna kolko emisii sa vyprodukuje pri vyrobe, prevadzke a likvidacii elektromobilu. Pri klasickom aute sa dost veci zanedbava. Napr. iba jedna studia hovorila o tom, ze na vyrobu 8l benzinu sa spotrebuje asi 12kWh elektriny. Sucastne elektromobily maju spotrebu asi 15kWh na 100km. Ked zohladnime dalsie eko, ogicke aspekty vyroby benzinu, elektromobil je na tom jednoznacne emisme lepsie.

Zero_emission.jpg (Bagrodlak) (7.10.2015 23:50)
jarda1: napriklad olovena akumulator vyrobis z olovenych desek a kyseliny sirove. Oboje jde recyklovat. Pro dojezd do 100km dobre. U lithia nevim presne, ale neocekavam zasadni problemy s odpady. ||| Dokurvus Maximus: koukni se na parametry a srovnej je s lithiem. Superkondenzatory nenahradi baterky jeste hodne dlouho. Ledaze by se povedlo neco s nanotrubkami, ale s temi se uvazuje i do baterek.

Zero_emission.jpg (Dokurvus Maximus) (7.10.2015 22:07)
dávno tu už funknčné a lacné elektoromobily mohli byť - chce to len investovať miesto debilných foto/vrtuľo dotácií tam kde to treba, do vývoja superkondenzátorových bateriek

Zero_emission.jpg (jarda1) (7.10.2015 20:55)
a jak je zatěžující výroba akumulátorů? s tím nikdo nepočítá? a odpady z nich? benzín bude zlatej

Zero_emission.jpg (Miro) (7.10.2015 18:43)
elektromobily tu boli furt..len vo velmi malych mnozstvach..napr citroen AX electric,saxo, berlingo..renolty.. nikto nemal zaujem. Az tesla prelomila lady výkonu..a dojazdu. Osobne jazdím na špeci elektro kamionoch..zvladne to tak 200-250km.. ale to nieje nakladak..to je maly dabel :D

Zero_emission.jpg (Bagrodlak) (7.10.2015 18:12)
lenka_vrabcova: Tesla roadster je fajn vec pro marketing elektromobilu, ale jinak dost k nicemu (extremne drahe, takze neprakticke). Ale i s obycejnym Peugeotem 106 electric z roku 1990 se da po vymene (jiz mrtvych) originalnich baterek za lithiove najet 200 az 500km na jedno nabiti. ||| TiVa: do mesta je elektromobil velice prakticky - cim pomaleji jede, tim mene zere a nezere nic na volnobeh. Na dlouhe cesty a na dalnici se prakticnost ztraci. A za tech sto a neco let uz to neni 50, ale spis 250km.

Zero_emission.jpg (lenka_vrabcovaRP (7.10.2015 17:44)
Myslela jsem auta typu Tesla Roadster, ne 19. století...

Zero_emission.jpg (TiVaRP (7.10.2015 17:40)
lenka_vrabcova: co je myšleno první generací elektromobilů? Ono totiž první vozidlo na elektřinu přišlo několik desítek let před vozidlem na spalovací motor. Takže i když měl elektromobil náskok a v ruzných dobách i podporu a vůli, stále má víc mínusů před auty na spalovací motor. O budoucnosti elektromobilů a jejich potřebě se tu mluví už od jejich vzniku v 19. století ..... takže když si vytáhnu hlavu z prdele, tak vidím, že tento trend zatím smysl nemá

Zero_emission.jpg (lenka_vrabcovaRP (7.10.2015 17:25)
Já myslím, že elektromobily byly vždycky promyšleným vývojem do budoucna (hezky je to vidět na první generaci). Kdybychom je nepoužívali už teď, měli bychom za pár desítek let super energii z tokamaků, ale baterky/dojezd/SW na úrovni r. 2000. Sledujte vyšší princip - česky by se taky dalo říct, ať si vytáhnete hlavy z ..... temnot ;-)

Zero_emission.jpg (TiVaRP (7.10.2015 16:39)
pokud pominu trolení tak v autě už malá elektrárna je, jmenuje se alternátor, napájet ovšem elektromotr spalováním čehokoli je horší než pohánět auto přímo spalovacím motorem a reálně jiná možnost jak zabudovat do aut malé elektrárny nějak není.

Zero_emission.jpg (zrnecxRP (7.10.2015 16:35)
ja bych dal do aut male elektrarny....

Zero_emission.jpg (TiVaRP (7.10.2015 16:08)
Bagrodlak: hele já jen uváděl něco na pravou míru, není to můj názor, ale palivo se musí dostávat i do elektráren, stejně jako ropa do rafinérií, přenosová soustava se též musí udržovat, ale o tom ten příspěvek nebyl, byl jenom o tom, že zatímco ropu přeměníš na mechanickou energii pouze jejím spálením (byť se musí napřed zpracovat), tak přeměn u elektrické energie v elektromobilu je daleko více. Faktem ovšem je, že toto není absolutně vypovídající, naopak vypovídající je ona studie o které zde někdo psal

Zero_emission.jpg (Bagrodlak) (7.10.2015 16:02)
TiVa: a co mechanicka prace motoru tankeru, ktery veze ropu pres pul planety? Teplo (nepochybne z fosilnich zdroju) pro ohrev kolony pro frakcni destilaci ropy? Energie pro pohon cerpadel ropovodu (O.K., ta muze byt jaderna)? Mechanicka prace motoru cisterny, ktera veze benzin z rafinerie k cerpacce? Myslim, ze nejakych 10% ztrat prenosem v siti je proti tomu pohoda. Samozrejme je blbost vyrabet tu elektrinu pro elektromobil z te ropy, ktera prosla timhle vsim, o tom zadna.

Zero_emission.jpg (TiVaRP (7.10.2015 15:34)
lenka_vrabcova: on bere v potaz přeměnu energií, u ropy se mechanické práce, tedy důvodu proč se celý proces děje dosáhne právě spálením PHM v motoru. Kdežto u elektřiny se to dějě daleko vícekrát s nezanedbatelnýma ztrátama, tudíž se z tohoto pohledu energií opravdu plýtvá.

další...












Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...