Pravda24  |  ČasProBydlení  |  TechSvět  |  NeposlušnéTlapky  |  MyMuži  |  VipShow  |  HobbyDeník  |  ByznysDeník  |  MotorGuru  |  ČasProŽeny



Zuck for president 2020 25.06.2017 
Obrázek Zuck for president 2020
pani motyla PropiskyZCest Drak z Hobita jak to bylo ve skutecnosti proc nejsoi takove tramvaje farmar hleda agatka
Komentáře (23) Komentovat Nezobrazovat

Zuck_for_president_2020.jpg (Neprihlaseny Lamak) (25.6.2017 23:25)
...hlavně by mě zajímalo, proč se dnes neřeší autonomní řízení právě pro vlaky, protože tam mě přijde, že je tak třetina problémů co na silnici. Možná se ale řeší komplexnější problematika u aut a počítá se, že jendodužší řešení pak bude už brnkačka.

Zuck_for_president_2020.jpg (Neprihlaseny Lamak) (25.6.2017 23:22)
...Byť sám jsem petrolhead, tak tuším, že v tomhle ohledu líp už bylo. Další benzín spalující radost pro smrtelníky už asi nikdo vyrábět nebude, proto je potřeba zavčas pořídit něco pro vnoučata :D Ad diskuse k vlakům a dopravě, osobně jsem spíš zvědav právě na drony (asi jako last mile řešení), případně systémy jako hyperloop (vlastně taková větší potrubní pošta). Nevím jak jsou vytížený tratě v ČR, bydlím u koridoru a v noci toho moc nejezdí, tak proč to nevyužít pro nákladní dopravu....

Zuck_for_president_2020.jpg (Neprihlaseny Lamak) (25.6.2017 23:11)
...drony mají taky fungovat autonomně, prostě člověk v tom bude příliš chybující element. Dopravu bude jednodužší a levnější využívat jako službu, zvlášť ve větších aglomeracích. V NY se taky dnes většině lidí nevyplatí auto vlastnit a používaji taxi/uber nebo jinou formu sdílení. Za průmyslové revoluce to bylo podobné a spousta lidí vůbec nebyla schopna dohlédnout důsledky, protože jsou příliš omezení lpěním na principech, který považují za fundamentální...

Zuck_for_president_2020.jpg (Neprihlaseny Lamak) (25.6.2017 23:04)
...takže nevidím důvod proč by byl zásah člověka co chvíle nutný. Co se týká zimy, tak systémy v autech jsou dnes schopné vyhodnocovat kde co asi tisíckrát rychleji a lépe než člověk, viz všechny asistenční systémy. Když je vypnete, což mnohdy ani nejde, tak by půlka lidí neprojela první namrzlou zatáčkou. Navíc v tu chvíli by na těch silnicích jezdily především počítače a jak známo, tak telepatie se lidstvu ještě nevyvinula, takže další body pro techniku. Ta změna bude příliš komplexní ....

Zuck_for_president_2020.jpg (Neprihlaseny Lamak) (25.6.2017 22:57)
O době, kdy bude lidská práce z velké části nahrazena AI se spekuluje v řádu 10-15 let a to je dost dlouhá doba. Podívejte se co uměly auta v roce 2002 nebo 2007. Momentálně má strojový učení dost velký nástup v různých oborech (bráno jako nadstavba IT). Kombajny už jezdí po polích sami bez řidičů docela dlouho, díky možnosti sledovat ve stroji (autě, 3D tiskárně, letadlu, ...) kde co už jsou schopni lépe predikovat co se kdy podělá, takže zásahy mimo servisní interval jsou čím dál méně časté...

Zuck_for_president_2020.jpg (..) (25.6.2017 22:33)
A jinak on je rozdíl i v automobilové dopravě. V USA mají trošku jinej druh dálnic, slyšel jsem amíka jak říká, že u nich si nasadí ten svůj tempomat, uvrtá se do nějakýho pruhu, zakousne se do hamburgru z drive thru a pár hodin jede. U nás se prej sice cestuje rychleji, ale je to velkej nápor na psychiku a člověk si musí dávat častější pauzy. Mám v USA známýho a byl několikrát v ČR... auto si půjčil jednou, jel po D1 z Prahy do Brna a od té doby jezdí raději busem :D

Zuck_for_president_2020.jpg (..) (25.6.2017 22:25)
uch: jj a v USA ještě přichází do hry další faktor: většina tras je v soukromých rukách a dopravci dávají přednost tomu, kdo líp zaplatí. A to jsou nákladní vlaky. Jestli budou cestující čekat, to je nezajímá.

Zuck_for_president_2020.jpg (uch) (25.6.2017 20:25)
(..) jj víc nákladních vlaků na železnici by u nás bylo problém, protože už nyní mají dálkové vlaky na přeplněných trasách přednost a běžné zastávkové vlaky nabírají zpoždění, nedej bože, když by tam chtěl nějaký dopravce narvat nákladní vlak. Já bych rád viděl silnice bez dálkových kamionů, ale bez potřebné infrastruktury a pružnosti systému je to nereálné, nehledě na to, že takové pokusy tu už byly.

Zuck_for_president_2020.jpg (..) (25.6.2017 18:41)
No jinak když jsme u těch kamionů, v USA jezdí hodně kamioňáků jako "živnostníci". Mají svůj kamion, nějakej spešl "pager" (možná že už to je dnes v mobilu) přes kterej jim chodí nabídky práce a oni vezmou práci, jaká se jim zrovna hodí a když se jim dělat nechce, tak zastaví na pár dnů v nějakým takovým truckerským "městečku". Je to sice těžká práce, ale tu svobodu jim může 99 procent evropanů jen závidět.

Zuck_for_president_2020.jpg (..) (25.6.2017 18:33)
uch: no možná je to napadne, ale oni zároveň chtěj víc lidí ve vlacích. A to se s nákladní dopravou moc neslučuje... USA jsou krásnej případ, železnice plná nákladních vlaků, ale osobní doprava oproti EU nebo Japonsku dost pokulhává.

Zuck_for_president_2020.jpg (uch) (25.6.2017 16:59)
IHMO: Spíš bude tlak v EU aby se dálková kamionová přeprava přesunula na železnici. Určině někoho v Bruselu napadne, že náklad přepravující se vzdálenost větší než 1000km nemá na silnici co dělat.

Zuck_for_president_2020.jpg (uch) (25.6.2017 16:54)
Já bych jejich práci neviděl jako ohroženou. Vzdálenosti od obydlených oblastí v US jsou mnohem větší než v EU a když se něco posere nebo něco hrozí, tak je lepší mít v kabině živou osobu, která bude řešit problémy na místě. A i kdyby je vytlačily automaty na řízení, tak bude potřeba armáda opravářů automatů a automechaniků, protože si autonomní tahač sám nevymění prasklé kolo, neotevře kapotu a nenasadí spadlou hadičku či rozpojený kabel. Krom toho v US je na železnici 40% nákladní dopravy v EU jen 8%.

Zuck_for_president_2020.jpg (..) (25.6.2017 12:58)
No a podotýkám, že na vzdálený řízení by byl potřeba "internet věcí" s mnohem nižší latencí, než má dnešní net... to je zatím v plenkách.

Zuck_for_president_2020.jpg (..) (25.6.2017 12:48)
/. 10 000x míň? To těžko. Jasně, teoreticky by šlo udělat, aby po dálnici jel kamion sám a jinak by ho převzal člověk "z kanclu" na simulátoru. To by mohlo připravit nějaký procento kamioňáků o job, ale zase by bylo potřeba víc "výjezdovek" na řešení drobných závad, které teď řeší kamioňáci sami atp.

Zuck_for_president_2020.jpg (..) (25.6.2017 12:37)
Mimochodem podívejte se třeba na parkovací asistenty v osobáku... pro lamy dobrý, ale zatím to zaparkuje do mezery, kam bych se trefil poslepu s dvěma promilema v krvi. A manipulace s kamionem je o level výš, než nějaký stupidní parkování do mezery.

další...












Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...