VipShow  |  ČasProŽeny  |  NeposlušnéTlapky  |  TechSvět  |  HobbyDeník  |  MotorGuru  |  ČasProBydlení  |  Pravda24  |  MyMuži  |  ByznysDeník



ElektroAsociace 14.03.2023 
Obrázek ElektroAsociace
jak to bylo s velikonocemi v realu fnuky fnuky poradam party TlaceniceUPorodu chcimirove z Uher suverenna sk zahranicna politika
Komentáře (71) Komentovat Nezobrazovat

ElektroAsociace.jpg (KaldaRP (22.3.2023 10:09)
porovnani celkove spotreby aut (samotna vyroba aut a "paliva"), kde vychazi lip elektroauto az po najetych cca 225k km. [odkaz] a vyslouzily baterky z aut lze repasovat jako stacionarni uloziste na nabijecich stanovistich viz. Audi v nemecku [odkaz]

ElektroAsociace.jpg (Akademické debaty alias kecy na koledu) (16.3.2023 6:23)
Protest proti ekoaktivistům by nic nezměnil. To jsou jen užiteční idioti, které stát zneužívá při prosazování svojí moci. Problém je v tom, že většina lidí chce "silný stát", který se s prominutím sere prakticky do všeho. A tak ho taky máme. Ekoterorismus je jen jedním z projevů tohoto stavu.

ElektroAsociace.jpg (Chröchtörr) (15.3.2023 20:50)
Akademické debaty alias kecy na koledu: Coz je naprosto k posrani. Jako kdyby stat rekl budete zatloukat hrebiky kladivem, ale kopat brambory budete taky kladivem, protoze vam motyky zakazeme. Asi jsme meli vcas protestovat proti dementnim ekoaktivistum, kteri nemaji zakladni znalosti toho, jak veci funguji. Protoze politici maji v lepsim pripade vystudovanou univerzitu zvaneni o picovinach a v horsim vysokou skolu zivota.

ElektroAsociace.jpg (kosdfdkonmdvkn) (15.3.2023 17:55)
Kdo tvrdí, že v Asociaci elektromobilistu jsou inženýři? (Nehledě na to, že inženýrský titul udělují i hnojárny.)

ElektroAsociace.jpg (Aviatik) (15.3.2023 17:17)
Netušil jsem, že Asociace za elektromobilitu tady bude propagovat wankel ;-)

ElektroAsociace.jpg (Akademické debaty alias kecy na koledu) (15.3.2023 16:26)
Všechno tohle teoretizování je sice moc hezké, ale reálně (nejen) v tomto případě za zákazníky rozhodne totalitním způsobem stát.

ElektroAsociace.jpg (Chröchtörr) (15.3.2023 16:25)
Lammer&Outsider: Je to uplna picovina. Ta energi tam chodi sem a tam. Pri urychlovani pistu se odebira hrideli, pri zpomalovani pistu se na hridel vraci, do toha tam je jeste komprese a hromada dalsich deju. Dnesni spalovaci motor je superkomplikovana silenost se stovkami pohyblivych dilu. Jenom ventilovy rozvod prehazuje sem a tam nekolik kW energie. Preferuju motory, ktere maji jeden pohyblivy dil :-).

ElektroAsociace.jpg (Chröchtörr) (15.3.2023 16:20)
Zahradňýk: kdyby elektroauta nestály tolik - kup stare, stavene na olovo, nebo NiCd, vyhod baterky, dej tam lithiove, nezapomen na battery management na kazdy clanek a uzivej si. Baterky doporucuju sehnat jete na inzerat, na prvni pohled blbost, v realite 1/4 - 1/10 ceny novych. Pocitej s tim, ze cca 20% celeho vozu budou baterky.

ElektroAsociace.jpg (Chröchtörr) (15.3.2023 16:17)
Zahradňýk: Kolik jsou ztráty v síti? To zalezi na tom, jakou mas sit, jak daleko mas elektrarnu a jake jsou toky energie. Na VVN je povolenych 20%. Z vlastnich solaru to bude prakticky 0, pokud pouzijes dost tluste draty (a nechces jeztit v zime). ztráty při nabíjení? Podle konstrukce nabijecky - da se dostat pod 1%, typicky hadam tak 5%, ale nevim, jak to vyrobci prasi, vzdycky jsem mel svoji nabijecku. a samovybíjení? U LiION? Neco jako 40% za 10 let, co to lezi v supliku, takze 4% rocne.

ElektroAsociace.jpg (Chröchtörr) (15.3.2023 16:13)
Oldis: Ta "strasne tezka" baterka ma u meho auta asi 120kg. Auto je zivejsi, nez naprosta vetsina spalovaku, vyrazne levnejsi na provoz a vyrazne pohodlnejsi na rizeni. Jezdit do mesta spalovakem je utrpeni. Ale jak clovek potrebuje pres celou republiku, tak je samozrejme pohodnejsi tankovat nez nabijet a to i v pripade, ze by nabijeni a placeni fungovalo stejne pohodlne, jako u benzinky misto te zrudnosti, co u nas zavedli. Klestama se nezatlouka, kladivem se nekopou brambory a motyckou se nevytahuji hreby

ElektroAsociace.jpg (Chröchtörr) (15.3.2023 16:10)
Tuw: Ucinnost je vykon na hrideli deleny vyhrevnosti paliva. To u tech kotlu je stupidni, ale je to dane tim, ze se vyhrevnost paliva pro kotle udava proti plynnym spalinam a kdyz zkondenzujes vodu, ziskas 11% navic. Na polech Marsu, nebo na Titanu bys mohl zkondenzovat i CO2 a ziskat jeste vic. A privedl jsi me o taxce, jestli spalne teplo v tabulkach obecne pocita s kondenzaci spalin, nebo ne, resp. pro jakou teplotu kondenzace je merene ...

ElektroAsociace.jpg (Dr.Str.RP (15.3.2023 15:20)
(Lynx) To s tou přeměnou na teplo na drátech je jen částečná pravda. Trouby, topení a další termogenerační zařízení začnou víc topit. Větší problém je spíš v tom, že při přepětí se zmenšuje zóna oddělením vzduchem a to vede k poškozování sítě - k opalování vedení elektrickým obloukem, vzniku požárů na okolní vegetaci apod. Zapomínáš ale na jednu důležitou věc: Ty větrné elektrárny mají brzdu. Když bude moc foukat, tak se prostě generování elektriky z nich zastaví.

ElektroAsociace.jpg (nx2kRP (15.3.2023 14:17)
Lynx: tohle se dá řešit celkem jednoduše, např. řízením nabíjení zrovna připojených EV (to ještě není implementované), nebo vzdáleným spínáním bojlerů (to už existuje a používá se). Plus samozřejmě bateriová úložiště, přečerpávací elektrárny, rychle regulovatelné zdroje...

ElektroAsociace.jpg (pambu) (15.3.2023 14:10)
Filipes: Nepochybně, ztráty tam jsou, nicméně komprese energii neubírá, ale akumuluje.

ElektroAsociace.jpg (sadik) (15.3.2023 13:18)
Lammer: jak píšu o pár příspěvků níž, chybná je představa, že pokaždé, když píst mění směr, tak se kinetická enegrie, kterou před tím měl, ztratí, což v kontextu celého motoru vůbec není pravda.

další...












Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...