NeposlušnéTlapky  |  ByznysDeník  |  HobbyDeník  |  TechSvět  |  ČasProBydlení  |  MotorGuru  |  Pravda24  |  MyMuži  |  ČasProŽeny  |  VipShow



3000yearsago 20.03.2023 
Obrázek 3000yearsago
expansions no more brits zivotnajupiteru fico pompo halfbrother NoInkDude
Komentáře (25) Komentovat Nezobrazovat

3000yearsago.jpg (AtarianRP (18.12.2023 1:27)
No jo, Pisickari. Zatim co my jsme uz 10 let skladali 4 kanalovou hudbu :)

3000yearsago.jpg (clockworker) (21.3.2023 12:30)
Covox bych ještě našel někde v krabici na půdě. Spáchal jsem tenkrát tu nejprimitivnější verzi, jen odporová váha s dvěma kondenzátory. Už si ani nepamatuju, kterej tracker jsem tehdy měl, vím jen, že byl hrozně primitivní, měl jenom 4 kanály, 2 vlevo a 2 vpravo.

3000yearsago.jpg (Z2) (21.3.2023 8:31)
what is this? I dunno,PUT IRQ 7!

3000yearsago.jpg (pc2005) (21.3.2023 3:52)
... nejspíš aby se stíhala práce s buffery. S PnP/win/PCI/pentiem se už hw abstraktní vrstva vyplatila. Zároveň se vyčlenily A/D převodníky ven do standardizovanýho AC97 kodeku. Zbytek řadiče si pak výrobce vytvořil jaký chtěl (= často jiné registry než původní SB16). Jinak ten problém s ISA DMA, je ten, že PCI busmaster má nastavení přenosu na čipu karty, kdežto u ISA DMA je to součást čipsetu základovky. Takže dos hra co napevno nastavuje ISA DMA registry vždycky skončí v čipsetu.

3000yearsago.jpg (pc2005) (21.3.2023 3:27)
SlD: řídí se to podle toho jak jsou nastavený jumpery na zvukovce https://www.vogons.org/download/file.php?id=74212&mode=view (leda by to byla levná zvukovka, co to má natvrdo). Z hlediska ISA sběrnice ten jumper prostě propojí pin čipu na pin ISA (jsou tam přímo piny irq5, irq7, dma3, dma7 atd. ). Když zvukovka aktivuje irq5, ale hra čeká irq7, tak se nikdy nedočká. To že v tom byl takovej chaos je proto, že zvukovka na rozdíl od třeba disků neměla "driver" a každá hra si to ovládala sama.

3000yearsago.jpg (pc2005) (21.3.2023 3:15)
PnP ftw :-P ... "DMA byla super vychytávka, jak přenášet data z paměťového místa do DAC převodníku bez účasti CPU" ... přenášet data bez účasti CPU samozřejmě PCI(e) umí. Dokonce se to používá pro moderní IRQ (zapíše se na speciální adresu). GPU si vlastním přístupem do RAM natahujou textury. PCI IRQ linky mělo (INT A až D) a lze je emulovat i na PCIe. V MSDOSu byl spíš problém, že PCI prostor je vysoko nad 16MiB.

3000yearsago.jpg (misilRP (21.3.2023 0:02)
Dune2, moje prvni hra se zvukem. Mel jsem nejakou imitaci SB, ale ten prelet harvesteru byl bozi!

3000yearsago.jpg (PM) (20.3.2023 21:29)
HMI Module Alpha Humana on approach to Space Station Mercury

3000yearsago.jpg (reepRP (20.3.2023 21:19)
Neuvěřitelnej pokrok oproti Atari 8-bit B-) První hra, co otec koupil na CD-ROM: [odkaz] ;-)

3000yearsago.jpg (touristRP (20.3.2023 20:01)
SET BLASTER=A220 I5 D1 T3 :-) irq7 mali sound blaster 1, novsie mali neskor irq5, pretoze irq7 bol default pre lpt1 port.

3000yearsago.jpg (Hnidopich ORIGINAL!) (20.3.2023 19:18)
Obcas porovnat par karet tak, aby se to nervalo, byla docela svanda. :-) To byly casy. :-)

3000yearsago.jpg (PlatanRP (20.3.2023 19:14)
dooooprdele, tohle se mi uz skoro vymazalo z pameti B-)

3000yearsago.jpg (MerlinRP (20.3.2023 18:58)
@Nedos: No, Warcrafta se dalo pařit i s beeperem.

3000yearsago.jpg (Joker) (20.3.2023 18:52)
jimmy: IMHO se to dalo nastavit i na kartě a ve hře to muselo být stejně, aby to fungovalo. Šlo o to, že pokud v počítači bylo karet víc, musely se ručně nastavit tak, aby spolu nekolidovaly. Později to nakonec vyřešilo PnP. A ještě perlička, ten port byl 220h, takže ve skutečnosti to (desítkově) bylo 544.

3000yearsago.jpg (jimmyRP (20.3.2023 18:29)
první SBčka byly default port220, irq7, dma1 ne? =)

další...












Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...