TechSvět  |  ČasProBydlení  |  Pravda24  |  ByznysDeník  |  VipShow  |  ČasProŽeny  |  MotorGuru  |  HobbyDeník  |  MyMuži  |  NeposlušnéTlapky

Přispívat do fóra mohou pouze pravidelní uživatelé Roumingu.

Zobrazení je omezeno na jedno vlákno! Vrátit se k zobrazení všech vláken.

 

re: Dacia Spring Electric (al5249RP (17.10.2020 18:08)
Meme, taky nezapominej, ze kdybys tam deti a kufry nejakym zazrakem dostal, tak to pravdepodobne dost snizi dojezd. Viden je tudiz spise vyrazne za hranou nez na ni. Navic se taky mozna budes chctit vratit. Da se cekat, ze kdyz vyrazis z Vidne zpet s prazdnou baterii, ze stravis dobre dve hodiny zpatecni cesty na nabijeckach, coz je na trase, ktera trva s normalnim autem priblizne 2,5 hodiny, pomerne dost.
 
re: Dacia Spring Electric (MemRP (17.10.2020 13:59)
Spíš jsem přemýšlel, jestli by ta Dacia přežila na tom letišti 1-2 týdny. Do Tuřan nebo Mošnova by to dojelo. Vídeň už by byla přesně na hraně :D (~ 220 km)... ale to dilema asi bezpečně řeší, že bych tam opravdu nenacpal všechny kufry i 3 děti. :)
 
re: Dacia Spring Electric (al5249RP (17.10.2020 10:55)
Meme, ted jsem si uvedomil, ze ta malinka elektrodacia ma i jednu podstatnou vyhodu, na letiste spousta lidi nejezdi svym autem, ale poprosi nekoho o odvoz, pokud si poridis takto male auto, tak si pojistis, ze te s tim nikdo nebude otravovat :-D
 
re: Dacia Spring Electric (MemRP (17.10.2020 9:53)
„Meme, do tech Beskyd jezdis za letni turistikou a s sebou beres maximalne nahradni tricko?“
A manželku, a elektrické koloběžky. Děti zrovna tam (do 5* wellness hotelů) obvykle netaháme. A na rodinné dovolené už většinou lítáme, na to, abych odřídil 8-10 hodin do Itálie v noci jako kdysi každý rok když byly malé už jsem moc líný, do Řecka nebo na Kanáry už je to tuplem z ruky.

„Na nejake akcnejsi svezeni muzes s timto autickem zapomenout“
Jn, bylo by to hlavně po tom městě, kde se bohužel ta doprava zahušťuje. Tak tam potom dát nějaký custom kit s převodem, který maximálku sníží třeba na 100, ale zvýší akceleraci. :D
 
re: Dacia Spring Electric (lJb1upSSBLRP (17.10.2020 8:49)
Yety: Tak Dacie boří tabulky. Ceny všech elektroaut padaj jak hrušky s každým ujetým kilometrem, ale Dacie určitě rozboří tabulky a budou se prodávat za balík. Ach jo. :-D
 
re: Dacia Spring Electric (fuRP (17.10.2020 8:29)
Trvale udrzitelna max. rychlost dana odporem, ktere musi elektromotor prekonat>
odporem vzduchu,valivym a zmenou vysky vuci zemi/aktualni hmotnost vozidla
v kombinaci s trvale dodavanym vykonem baterie a elektromotoru...
potom si muzes hrat na konkretni aplikaci vyrobce, ktera tu rychlost umi jen snizit, pominuli superkondenzator, ktery muze kratce pomoci
 
re: Dacia Spring Electric (Zen:RP (17.10.2020 8:11)
To pojištění - mám pocit, že letos jsem o tom četl někde ve Světě motorů, zkusím to dohledat a najít. Mám pocit že se tam vyjadřovalo více mluvčích pojišťoven a jestli si dobře vzpomínám - psalo se tam že to půjde nahoru. Ale ruku do ohně za to nedám, zkusím to najít.

Ad ta maximálka - ono u elektriky je ta konstrukční rychlost mj. dána koeficientem kv který udává RPM na 1V, a dále maximálním napětím baterky (nebo toho napětí co leze z regulátoru). Právě proto abych tyhle věci nastudoval a osahal tak jsem si koupil čínskej elektroskútr na hraní. Je tam třeba taková nezvyklost že když to rozjedu co to jde (při 63V a převodu 1:1 - motor v kole to je u mě cca 63km/h GPS) a tu maximálku pak plným plynem jenom udržuju, tak mám i na plnej plyn krásně malinkou okamžitou spotřebu, a to jedu vlastně svojí konstrukční maximálkou.
 
re: Dacia Spring Electric (rowakRP (17.10.2020 2:34)
U nové Dacie byly nedávno dost dlouhé dodací lhůty a s každým faceliftem o něco slabší, menší a zkurvenější motory (start-stop, ...) .... tam se nedivím, že ojetiny sou poměrně drahé.
 
re: Dacia Spring Electric (al5249RP (16.10.2020 23:57)
Yety, povinne resi skody jinym, tam je bezpredmetne, jak draha bude tva oprava. U havarky je prave otazka, stejna nehoda na Sanderu muze obnaset vymenu narazniku a treba chladice, coz neni levne, ale neni to zadna hruza (+- do 50 000), u elektra bude treba zajistit hlidani proti pozaru, nachystat pripadne haseni, zkontrolovat a pripadne vymenit baterii a k tomu teprve ta vymena narazniku a mozna i chladice (naprosto netusim, jak je chlazeni baterie a elektromotoru v elektrodacii reseno).
Mama jela nejdal 100 kilometru celkem nebo jenom tam? Protoze druha varianta uz je s elektromobilem s malou baterii hodne na hrane. Lide z duvodu, kterym nerozumim, casto zapominaji, ze se musi taky vratit.

EDIT: al5249 - 17.10.2020 0:03:07
 
re: Dacia Spring Electric (YetyRP (16.10.2020 23:44)
Volkswageny jsou po 4 letech na cca 50% hodnoty. Dacie jsou po 4 letech na 70% a v bazarech je často ani nestihnou vystavit. Takže ano, boří tabulky :-*
EDIT: Yety - 16.10.2020 23:45:54
 
re: Dacia Spring Electric (YetyRP (16.10.2020 23:41)
al5249: Ale to se týký povinného ručení. Havarijko kryje jen cenu vozu. A vzhledem k tomu, že i u spalovacích Dacií každé větší škoda spadne do totálky, náklady by jim stoupat neměli.

Já ročně najedu cca 18 000 (letos o dost míň) a jenom dlouhé trasy, 50-2500 km. Elektro opravdu není pro mě a nikdy nebude. Ale pro velké množství lidí by stačilo. Např. máma nejdál jela se svým autem asi 100 km.

Wujc: Nehoda, při které dojde k poškození baterie, bude totálka tak jako tak. A divil by ses, kolik důchodců v poslední letech nahradilo svoje Favority a Felicie novým Sanderem, i když by je vyšlo levněji jezdit taxíkem. Vím o dědkovi, který ročně najede 900km. Pokud by Spring byl s dotací pod 300 000, bylo by to pro tohle lidi terno. Teda kdyby se toho nebáli. Nákupní cena stejná, servis minimální a prodejní cena je nezajímá, to budou řešit dědicové.

A kdyby ti ještě nedošlo kam na to chodím, tak se tím živím.
 
re: Dacia Spring Electric (lJb1upSSBLRP (16.10.2020 23:31)
Časem ale půjde cena pojištění elektromobilu stopro nahoru, protože když se nedaří rozumě prodávat ojetý elektromobil, logicky budou hořet na okrajích měst, aby lidi dostali alespoň pojistku a nějakou kačku vybouchali. No a za odměnu se ty pojistky všem prodraží. U nás ve východní evropě je tohle nevyhnutelné.
Edit: Nebo bude pojistka stejně vysoká jako u beznínu/naftě, ale krytí hodnoty poloviční u eletromobilu. Vůbec nemějte strach, že si v pojišťovnách neporadí, nebo že neví, co dělat... To jako vůůůůbec.
EDIT: Wujc - 16.10.2020 23:33:08
 
re: Dacia Spring Electric (lJb1upSSBLRP (16.10.2020 23:28)
al5249: Pojišťovny vědí naprosto přesně, kolik si říct a mají to exaktně podložené. Mají na to odborníky proboha a dobrej riskař v pojišťovně může brát dvakrát tolik co v bance. Oni si vezmou cenu vozidla, statistiky ze silnic mají, nám tady v česku dají penále za mega počet pojišťovacích podvodů, hodí si k tomu 13% marži ať neumřou hlady a mají hotovo. Nikoho nezajímá, že je to okrajový segment, je to bussiness a je to jejich chleba.
Yety: Prosimtě Dacie boří všechny tabulky... :-D :-D :-D :-D Tak jako to už je moc. V nejlepším se má přestat a to už lepší nebude... :-D :-D :-D :-D
 
re: Dacia Spring Electric (al5249RP (16.10.2020 23:23)
Yety, nevim, jak se k tomu pojistovny stavi, zatim je to tak okrajovy segment, ze samy mozna poradne neumi urcit, kolik si rict. Pri nehode snadno dojde k nasobnym skodam proti spalovaku podobne tridy.

Jinak ja taky obvykle s zadnym ze svych aut nenajedu o moc vic nez 10000 km za rok (vlastne obema dohromady to nebude o moc vic), ale dobra pulka cest ma pres 200, jen proste nejezdim autem do trafiky pro cigara.

Navic 200 je hodne teoretickych. Musis cestu planovat, abys dobil do 100 %, musis jet mnohem pomaleji nez je bezne (pokud jedes po dalnici). Nevim, jak efektivni topeni Dacia do tohoto levneho vozu zvolila, takze treba v zime muze byt dojezd vyrazne nizsi nez je udavany.
EDIT: al5249 - 16.10.2020 23:24:10
 
re: Dacia Spring Electric (lJb1upSSBLRP (16.10.2020 23:22)
al5249: Tak jako správnej roumenista čas nestrácí. Za těch 30 minut nabíjení může vykouřit 10 chlápků na parkovišti a má 2000Kč v kapse. To ti pokryje nejen náklady za elektřinu, ale i servis během pár měsíců.
Yety: Takže to může najet 120 000km a pak loterie? Havarijko bude rozhodně dražší, protože když chytnou baterky, tak je škoda větší. Ale na havarijko ti sere pes, tak dáš místo 13000Kč ročně 15000Kč a co? To je pár stovek.
Když někdo nalítá 10 000 km ročně, tak nepotřebuje elektromobil, ale koupí si nákupní tašku v benzínu za 20 000Kč a má klid. Pochybuju že nějaký důchodce bude kvůli tomu kupovat elektromobil. :-D Já jako nevím, kam na tohle chodíš. A jako druhé auto do rodiny to beru, to je stoprocentně cílovka a poptávka tam bude. Ale na západě (i v tom vyspělém v Norsku) nikdo ojeté elektromobily nechce a už vidím jak to někdo kupuje tady v konzervativním česku. To tak možná nějaká mánička, aby byla IN. Reálně ten trh s elektromobilitou je úplně jinde. Uvidíme, jestli třeba za 10 let se situace změní, ale spíš bude nedostatek nabíječek, až pustí eurofondy kačku, protože ekologie. Na ojetiny to ale nebude. :-D
 
re: Dacia Spring Electric (YetyRP (16.10.2020 23:12)
Baterie bude mít záruku 8 let/120 000km. Havarijko by zásadně dražší být nemělo, ale pojišťovny jsou stát ve státě, takže bůhví.

Já jako průměrného kupce Fabie, i20 nebo Sandera beru důchodce, který jezdí k doktoru, na nákup a za vnoučaty. Případně se jedná o druhé auto, kterým manželka dojíždí do práce a na dovolenou jedou ve služebním Superbu. Tak jako tak tyhle auta v soukromých rukouch málokdy najedou přes 10000 km ročně. A dojezd 200 km je víc než co potřebují. Jiní majitelé jsou spíš výjimka potvrzující pravidlo.


Pokles hodnoty při přeprodeji je dnes neznámá, Dacie ale v tomhle směru tradičně boří všechny tabulky.
EDIT: Yety - 16.10.2020 23:15:23
 
re: Dacia Spring Electric (al5249RP (16.10.2020 23:12)
Wujci, to chce primarne stihat domu a mit moznost nabijet tam, nejen, ze dobijeni u stanice znamena znacnou casovou ztratu, take nemusi vychazet vubec dobre financne. Kdyz budes dobijet treba u Ionity za 21 Kc/kWh, tak moc proti spalovaku neusetris.
 
re: Dacia Spring Electric (lJb1upSSBLRP (16.10.2020 23:03)
Elektrika má pořád smysl jenom pro lidi, co jezdí do kaufu na nákup (a mají poblíž nabíjecí stanici, nebo to stihnou domů). Jestli jako fakt někdo řeší, že ušetří pár stovek (čti tisíc za X let v závislosti na vozidle a počtu najetých km), tak hodně štěstí. Pojď do toho taky Yety teda zahrnout, za kolik to auto prodáš po těch 6ti letech. Hodnota elektromobilu klesá neskutečně rychle i přes jejich minimální nabídku. Zatímco když máš držák, tak se ti dobré servisování vrátí.
Edit: A jinak mě je úplně jedno, kolik si nějakej šašek z Dacie hodí do excelovský tabulky v kanclu.
EDIT: Wujc - 16.10.2020 23:05:32
 
re: Dacia Spring Electric (al5249RP (16.10.2020 23:02)
Ano, teoreticky to muze vyjit o neco levneji, budeme-li predpokladat, ze se tam nic neporoucha, protoze prvni kiks baterie (jeji porucha nebo poskozeni pri nehode) vsechny uspory spolehlive pohrbi. Bohuzel, abychom to mohli posoudit jisteji, tak bychom museli vedet, za kolik bude napriklad havarijni pojisteni, jak drahy bude realne servis (predpoklad, ze bude laciny nemusi byt zdaleka jisty).
Prumerny kupec nefirma ma i20, Fabii nebo SS jako rodinne auto (sice se to nehodi, ale na lepsi nema) a jezdi s tim vsude, nekteri treba i na dovolenou do Chorvatska, to bohuzel s elektrodacii neni mozne.
 
re: Dacia Spring Electric (YetyRP (16.10.2020 22:59)
Jestli mi nevěříš, zkus si napsat do nějakého servisu Dacia, díky covidu není takový fofr a možná ti někdo odpoví :-*
 
re: Dacia Spring Electric (lJb1upSSBLRP (16.10.2020 22:56)
Yety: Dle Jardy Komárka z Valšova vyjde servis citroenu za 5 let na 10-80 tisíc.

U elektriky povídal, že to nebude víc jak 100 000.
 
re: Dacia Spring Electric (YetyRP (16.10.2020 22:52)
Když zůstaneme u Dacia, tak Sandero Stepway, což je +- alternativa k Spring, stojí cca 300k. Spring bude něco mezi 300-400k. Sandero jezdí za 1,6Kč/km, Spring by mohl jezdit za polovinu.

Jinými slovy, Spring bude první elektro, který se ekonomicky vyplatí, nebo minimálně není horší. A to ještě mohou vstoupit do hry dotace.

Já to samozřejmě kupovat nebudu, jelikož často jezdím velké vzdálenosti. Ale pro průměrného kupce Sandera, Fabie nebo i20 by to bohatě stačilo a dávalo smysl.
EDIT: Yety - 16.10.2020 22:54:27
 
re: Dacia Spring Electric (al5249RP (16.10.2020 22:49)
Ingress, po 18 letech ti tam odejdou i veci mimo servisni plan (ale to hrozi i u toho elektromobilu).
Navic, pokud ta nova elektrodacie ma stat kolem 400, tak jen tezku usetris 300 nakupek normalni dacie.
EDIT: al5249 - 16.10.2020 22:51:04
 
re: Dacia Spring Electric (IngressRP (16.10.2020 22:44)
Gratuluju, za 6 let ušetříš 30-40 tisíc. Když budeš mít auto 18 let, tak to je 90-120 tisíc. Elektroauto stojí o 300 tisíc víc než nové spalovací vozidlo, co jezdí z bodu A do bodu B. Elektroauto se nevyplatí.
 
re: Dacia Spring Electric (YetyRP (16.10.2020 22:39)
Za 6 let vyjde servis dle servisní plánu (bez spotřebních dílů jako brzdy, pneu atd.) u klasický Dacie na cca 40-50 tisíc.

U elektriky to nebude víc než 12 000.

Ale to nebyl můj point, já jen reagoval na to, že toho je víc než jen olej :o)
EDIT: Yety - 16.10.2020 22:41:42
 
re: Dacia Spring Electric (al5249RP (16.10.2020 22:32)
Yety, v prve rade spravne podotkl Wujc, ze jsou to korunove polozky, v druhe rade to (s vyjimkou filtru, ktere jsem zminil) neni uplne bezny kazdorocni servis.

PS: Nasel jsem si na Dacia klubu nejake ceny a na Sanderu udelas rocni servis cca od 2.500 Kc.
EDIT: al5249 - 16.10.2020 22:47:08
 
re: Dacia Spring Electric (YetyRP (16.10.2020 22:29)
Vzducháč 600, paliváč 1200, svíčky 500/kus, rozvody 10000. Lambda sonda 5000, zadní díl výfuku 5000, katalyzátor 20000. Plus práce.

Ale chápu, že pokud jezdíš ve Felicii kterou ti servisuje soused, myslíš si, že se jedná o stokoruny B-)
 
re: Dacia Spring Electric (lJb1upSSBLRP (16.10.2020 22:22)
To musíš být dobrá socka, když počítáš stokorunové položky. :-D
 
re: Dacia Spring Electric (YetyRP (16.10.2020 22:12)
Vzduchový filtr, palivový filtr, svíčky, rozvody, pohon příslušenství.

Dále odpadají všechny náklady s výfukem, což je nejčastější zdroj problémů.

Není to jen olej. ;-)
 
re: Dacia Spring Electric (al5249RP (16.10.2020 21:45)
Meme, do tech Beskyd jezdis za letni turistikou a s sebou beres maximalne nahradni tricko? Rodinu nechavas doma? Nebot jinak samotna velikost (spise malost) interieru a kufru bude obnaset urcite obeti. Nejsi to ty, kdo tu rad vypravi o pomerne akcnim jezdeni se svym MPV? Na nejake akcnejsi svezeni muzes s timto autickem zapomenout.
Vodicek jako uzivatel lejes stejne jako u benzinoveho auta, to znamena obvykle jen vodicku do ostrikovace. Servis je otazkou, myslim, ze ani jeden z nas netusi, kolik ho dacia predepise. Z kazdorocniho servisu zasadne odpada zejmena olej a filtr, ale to neni zdaleka vse, co se na autech bezne dela a kontroluje.

EDIT:
SUV->MPV
Mea culpa, mea maxima culpa: [odkaz]
EDIT: al5249 - 16.10.2020 22:36:24
 
 


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...