| 508
        (Horný uhor (born in ČSSR))        (9.1.2023 11:34) | 
    
      | Dr.Str.  ak myslíš runaway diesel, tak nielen počul, ale aj videl a hasil. Ale to je závada končiaca zničením motora a nie požiarom, ktorý sa sám obnovuje. Skôr som mal na mysli napr. prasknutú vysokotlakú trubku rozprašujúcu naftu alebo olej na horúce turbo, alebo tak nejak. | 
    
      | 
 | 
    
      | 508
        (Dr.Str.) RP        (9.1.2023 11:18) | 
    
      | (Horný uhor (born in ČSSR)) Je vidět, že jsi neslyšel o vznícení oleje u dieslů ve válci. To vyřadíš, zastavíš na betonové ploše, abys nezapálil trávu nebo něco pod tebou a utíkáš pryč. | 
    
      | 
 | 
    
      | 508
        (barbucha)        (9.1.2023 8:45) | 
    
      | Problém je, že toto je evidentně hybrid. Ty hoří násobně častěji i než běžné spalovací (proti čistě elektrickým, které skoro nikdy nezačnou hořet se to nedá srovnat vůbec). Kombinace spalování a baterek z pohledu požární bezpečnosti prostě není dobře i když teoretické vlastnosti mají asi optimální dokud nebude dost baterek. | 
    
      | 
 | 
    
      | 508
        (Ebo) RP        (9.1.2023 8:33) | 
    
      | za 10-15 let budeme chodit pěcha.. po wastelandu z atomového výbuchu   | 
    
      | 
 | 
    
      | 508
        (wd43)        (9.1.2023 8:15) | 
    
      | mrc - kecej si co chces, za 10-15 let bude vsechno uplne jinak nez si myslis, Greta neni prorok a statni dotace elektromobilu nejsou "trh"   | 
    
      | 
 | 
    
      | 508
        (Dmnt fakt)        (9.1.2023 1:57) | 
    
      | Horný uhor (born in ČSSR): Ano, například statistika od Amerického NTSB, BEV prakticky nehoří v porovnání se spalováky, paradoxně, nejhůře jsou na tom HEV/PHEV (hybridy) (a dává to smysl, moc technologíí narvaných na malém prostoru), zde se můžeš proklikat ke zdrojům: https://electrek.co/2022/01/12/government-data-shows-gasoline-vehicles-are-significantly-more-prone-to-fires-than-evs/ jenom o hořících spalovácích se prostě nemluví a nepíše, protože je to "normální". | 
    
      | 
 | 
    
      | 508
        (mrc)        (9.1.2023 0:11) | 
    
      | Kecajte si čo chcete, ale spaľovacie motory nemajú budúcnosť. Neodídu tak rýchlo, ako by ekofanboys chceli, ale za 10-15 rokov by už mohli byť problémy ako dojazd, údržba batérie, a cena, dostatočne vyriešené. Potom už bežný vodič nebude mať dôvod voliť spaľovací motor. Trh sa už teraz začína nakláňať týmto smerom, a to elektroautá ešte určite nepovažujem za plnohodnotnú alternatívu. | 
    
      | 
 | 
    
      | 508
        (this0ne) RP        (8.1.2023 23:39) | 
    
      | A proto jedine benzin. Diesel patri do hospodarskych stroju a elektromotory do vyrobnich linek. | 
    
      | 
 | 
    
      | 508
        (Horný uhor (born in ČSSR))        (8.1.2023 23:38) | 
    
      | Keď horí diesel (ale aj otto) tak prakticky vždy pre závadu elektriky a po nehode pre nehodou spôsobený skrat elektriky. Že by horela nafta (alebo benzín) z princípu je veľká rarita. Isté je len to, že požiar autíčka na baterky sa horšie hasí. Existuje nejaká solídna štatistika kde je počet požiarov štandardizovaný na počet áut v kategórii? | 
    
      | 
 | 
    
      | 508
        (Platan) RP        (8.1.2023 23:30) | 
    
      | tohle se taky z5 do provozu zrovna nechysta   | 
    
      | 
 | 
    
      | 508
        (Filipes) RP        (8.1.2023 23:22) | 
    
      | (rroumen): No nevím, jednak starý diesel hoří častěji a jednak shoří víc(úplně).   | 
    
      | 
 | 
    
      | 508
        (rroumen) RP        (8.1.2023 23:18) | 
    
      | ekologie v praxi, ted vyprodokuval vice sajrajtu i s vyrobou, nez by udelal stary deisel za 5 mil km i s vyrobou | 
    
      | 
 |