Magnus effect drive
(cobololko) (3.9.2025 21:12)
|
co ine by sa dalo cakat od skandinavcov... uz im ta lodna doprava celkom zasiera prirodu ... |
|
Magnus effect drive
(hehehe) (3.9.2025 10:52)
|
@adams - plachta a sťažeň majú zložité lanovanie, sú náročné na obsluhu. Automatizovať sa to dá len obmedzene. Tieto valce sú navyše takmer nezávislé na smere vetra. |
|
Magnus effect drive
(kdosi) (3.9.2025 6:28)
|
https://vtm.zive.cz/clanky/rotujici-valec-na-palube-lodi-nahrazuje-plachtu-100-let-stary-vynalez-zaziva-renesanci-jako-ekologicke-reseni/sc-870-a-236508/default.aspx |
|
Magnus effect drive
(adams) RP (3.9.2025 4:50)
|
No a nebylo byl lepší tam dát klasické stěžně a plachty? |
|
Magnus effect drive
(Human.) (2.9.2025 22:00)
|
Maersk ušetřil na pokusné, rotory osazené lodi 8.2% paliva, což mi nepřijde vůbec špatné. A je předpoklad dostat se na 12%, v případě dlouhodobě optimálních větrných podmínek na vhodných trasách i výš. |
|
Magnus effect drive
(elon) RP (2.9.2025 21:26)
|
[odkaz] |
|
Magnus effect drive
(Picus) (2.9.2025 21:21)
|
v minulosti se to zkouselo, uspora minimalni, naklady na konstrukci a provoz vysoke... pouziti to ma limitovane pro par typu lodi takze je to uplne k hovnu... ocekavam, ze EU zavede na to dotace... |
|
Magnus effect drive
(honey_) (2.9.2025 21:19)
|
Funguje to skvěle, děkujeme za optání. |
|
Magnus effect drive
(mjtz1) (2.9.2025 21:17)
|
jak to funguje? |
|