GrynDyyl.jpg
(Mem) R (1.12.2022 8:12)
|
Fakt si rozmysli, co chceš vlastně tvrdit. Sám jsi psal o cestě 50 kilometrů, potom o obecných případech (denní nájezd v ČR je 40 kilometrů), a teď najednou je ti až 380 kilometrů málo. A ano, Toyota b4zX je narychlo splácané auto a je to vidět (o tom, že jim upadávala kola a musely je stáhnout a lidem vracet peníze nemluvě), ale jasně, v zimě je dojezd nižší kvůli topení. Já parkuju v garáži, kde je i přes zimu přes 10 stupňů, takže tak velký zásek nemám, přestože zrovna Stellantis topí taky hodně. |
|
GrynDyyl.jpg
(Woyta) R (30.11.2022 23:54)
|
1616kg základ a baterka jen 45kwh. Takže auto na ježdení okolo komína s malou baterkou. Něco takového maximálně jen jako druhé auto. A ještě začalo období nízkých teplot, tak ten realný dojezd půjde ještě níž. Toyota to teď třeba v dánském testu při 4C dost projela. |
|
GrynDyyl.jpg
(Mem) R (30.11.2022 8:36)
|
„A auta použitelné velikosti a dojezdu začínají nad 1700kg“ Třeba e-C4 má jen něco přes 1600 kilo a je už dostatečně velké (délka 436 cm) i pro 5člennou rodinu. „K tomu klikatá okreska mezi kopci, kde často brzdíš a akceleruješ a jsi nad 25kwh snadno“ Ne, k příbuzným jezdím přes kopce s převýšením +-400 metrů, po okreskách 100-110 km/h, a spotřeba 17,5. 25 jsem měl když jsem se vracel z akce ustálených 150 na dálnici. |
|
GrynDyyl.jpg
(Woyta) R (29.11.2022 23:37)
|
Fiat 500E si fakt pořizovat nebudu. A ani e-Up. To jsou tak druhá auta do rodiny. A auta použitelné velikosti a dojezdu začínají nad 1700kg. I model 3 může mít dvě tuny. 16kwh je pro 3 běžný průměr. Topení staršího modelu si říkalo něco přes 2kwh. K tomu klikatá okreska mezi kopci, kde často brzdíš a akceleruješ a jsi nad 25kwh snadno. |
|
GrynDyyl.jpg
(Bolywůd) (29.11.2022 23:14)
|
Btw, Memovo elektroauto vypousti vic CO2 nez je limit pro "EL" na znacce. |
|
GrynDyyl.jpg
(Bolywůd) (29.11.2022 23:05)
|
bohyn: V noci jedou vic solary, na mesicni svit a jaderka spi. |
|
GrynDyyl.jpg
(Mem) R (29.11.2022 22:05)
|
Woyta: 25 kWh/100 průměr? To si na dojíždění 50 kilometrů koupíš EV co má přes 2 tuny místo nějakého příměstského a pojedeš po okreskách 130? A opět, na tomhle chceš ukazovat běžný případ? Já jezdím dost agresivně převážně město, párkrát do měsíce i okresky a dálnici k příbuzným a dlouhodobou spotřebu za posledních 9 měsíců mám 15,4 kWh/100... Kdybych jezdil slušně nebo měl efektivnější auto (Model 3, Kona, Ioniq), tak za 13... (Když jsem se v létě snažil, tak město a okreska tam i zpět 11,9). |
|
GrynDyyl.jpg
(:.) (29.11.2022 21:49)
|
Woyta: Chápu skepsi, ale elektrárny i přenosová soustava mají lepší účinnost v konverzi energie než kdy dosáhne auto spalováním, dále je zde úspora s přepravou těžkých cisteren. Navíc má elektrický vůz podstatně jednodušší konstrukci, tedy i méně závad a menší potřeba servisu; pomiňme některé značky, jejichž vozy mají horší dílenské zpracování a různé vady z výroby. Na všem se každopádně pracuje; ropáci taky kdysi museli brát benzín z drogerií a chlastaly víc jak duha. |
|
GrynDyyl.jpg
(bohyn) R (29.11.2022 20:40)
|
Hmmm, 8:00, ranní špička. Většina aut je v tu dobu dobita přes noc. Jak vypadá ten mix v noci? |
|
GrynDyyl.jpg
(Woyta) R (29.11.2022 20:27)
|
Mem: Abnormální spotřeba? Počítám s 50km denně. Moje trasa není rovina s konstantní rychlostí. Ale klikatá silnice mezi kopci. Takže 25kwh/100kmh. Víc pokud tomu přišlápnu. K tomu topení, klimatizace, ztráty při nabíjení a jsem na těch 20-30kwh za den. O nabiječkách v práci si můžeš nechat jen zdát. Velké nadnárodní firmy možná. Zbytek nebude vyhazovat peníze za zbytečnosti a použije je spíše pro rozvoj firmy. Rozvoj EV se čeká už přes století. Teď se zase čeká na lepší baterie s pevným elektrolytem. |
|
GrynDyyl.jpg
(:.) (29.11.2022 19:37)
|
Koukám HyperMAX se ze sebe rozhodl dělat pitomce. |
|
GrynDyyl.jpg
(KING_OF_OKENA) R (29.11.2022 19:17)
|
7 měsíců z roka mě nabíjení auto stojí nula |
|
GrynDyyl.jpg
(HyperMAX) R (29.11.2022 18:33)
|
no co, tak nám vnutí auta na uhlí. Budeme platit ČEZu za to, že za nás hází uhlí do kotle, a na každou pečlivě plánovanou cestu za příbuznými si vezmeme ČEZfinance a projdeme několika fight kluby, kde vítěz bere nabíjecí stojan. poté utrhneme přilepené klimatické aktivisty, očistíme ze zástrčky zbytky jejich kůže a lepidle, a v klidu a pohodě za obhajoby nabíjecího stojanu bojem nabijeme na dalších pár desítek kilometrů. Ta baterka před pár lety najela i dvě stovky, a byla s AAA zárukou, ale co se dá dělat |
|
GrynDyyl.jpg
(nx2k) R (29.11.2022 18:31)
|
Ještě by to chtělo srovnat s benzínem/dieselem, bez toho jsou to nicneříkající čísla. |
|
GrynDyyl.jpg
(Detektor tachyonů) (29.11.2022 17:32)
|
tr45: Pořiď si Nucleostop a budeš nabíjet nejaderně. |
|