VysledekJe.jpg
(Blackbird) (15.1.2025 21:20)
|
Uvažmě, že stín na zemi by byl další hranolek. Přímou úměrou se dostaneme, že kdyby nebyla stěna, má stín červ. hranolu 12m. A jelikož je stín u malého hranolu 2:3, musí být poměr velkého hranolu ve stejném poměru, tedy 8:12. Velikost červeného hranolu je tedy 8m. |
|
VysledekJe.jpg
(tequila) RP (15.1.2025 8:35)
|
Souhlasím s (null). Jde o výpočet trojúhelníku nad stínem na zdi, kde si můžete hodit rovinu na vrcholu stínu. |
|
VysledekJe.jpg
(Juzek) RP (14.1.2025 20:47)
|
9,2 |
|
VysledekJe.jpg
(xwell) (13.1.2025 10:32)
|
null: Tieto úlohy na roumingu proste nikdy nesklamú! Len je problém odlíšiť trollov udržiavajúcich diskusiu od ľudí, ktorí tak nejak úprimne hľadajú pravdu. Ale ako celok diskusia pobaví vždy. |
|
VysledekJe.jpg
(xwell) (13.1.2025 10:28)
|
strikeliker: Však si to vyskúšaj. Slnko je celkom fajn na rovnobežné premietanie, čím nižšie nad obzorom, tým väčší rozdiel medzi horizontálnym a vertikálnym tieňom. Stačí si pozrieť tieň nejakého malého predmetu vrhaný na stôl a potom zaň priložiť papier kolmo na stôl a porovnať rozdiel. Ak to teda nie je trolling a ja nehrám toho blbca, čo sa nechal chytiť, hoci dobre vedel, že je na roumingu. |
|
VysledekJe.jpg
(null) (13.1.2025 10:19)
|
Zahorak: Jasně. Početní úlohu řešit pravítkem. A pak člověk dá někomu náčrt s rozměry a dostane paskvil, páč to druhej pochopil jako výkres a hodnoty si odměřil pravítkem...
Na zdi je 4m stín. sloup je rovnoběžnej se zdí. Sloup tedy má výšku 4 m plus to, co odpovídá stínu na zemi. Stín na zemi od červenýho je dvakrát delší, než od zelenýho - výška červeného dílu je tedy dvojnásobek výšky zeleného, což sjou 4 m. Celková výška je 8 m. |
|
VysledekJe.jpg
(Rama) (13.1.2025 7:51)
|
Matematika je rassistická |
|
VysledekJe.jpg
(strikerliker) RP (13.1.2025 4:42)
|
Děkuji vám za pokus o vysvětlení. Stále mi to není jasné, ale to není proto, že byste byl špatný učitel. Je to proto, že můj mozek od základní školy nepokročil . |
|
VysledekJe.jpg
(xwell) (13.1.2025 1:54)
|
... ku dĺžke tieňa. Je tu ešte hodne priestoru na ďalšiu podnetnú diskusiu. Skrátka, tieto príklady pre ZŠ patria k tým najkomplikovanejším a bola by chyba, keby sme z ich analýzy v diskusii nevyťažili maximum! |
|
VysledekJe.jpg
(xwell) (13.1.2025 1:52)
|
strikeliker: Nebola. Kolmo stojaci stĺp sa na kolmo stojacu stenu premietne 1:1, kým
na zem sa premieta 2:3, takže zo 4 metrov bude 6. Pravdaže, platí to pri
rovnobežnom premietaní, ktoré sa pri takomto príklade z matematiky ZŠ akosi predpokladá.
Pravdaže, sme na roumingu, takže rovnobežnosť premietania treba overiť minimálne rovnobežnosťou tieňov, ďalej sa treba zamyslieť, prečo nie je osvetlená horná stena a ak dôjdeme k záveru, že je len natretá tmavšou farbou, aj tak musíme započítať jej príspevok.. |
|
VysledekJe.jpg
(strikerliker) RP (12.1.2025 20:40)
|
Jimmy - Nechápu, jak jsi získal 12 bodů. Kdyby zadní stěna ležela naplocho, nebyla by délka celého stínu 10 ? |
|
VysledekJe.jpg
(jimmy) RP (12.1.2025 15:53)
|
strikerliker: ještě to vyděl 10 a vynásob 12 a máš to správně. Sčítals délku vodorovného a svislého stínu (10), ale svislý jsi měl přepočítat na vodorovný a pak to teprve sečíst (12)... Za mě je výsledek 8 (jednotky určeny) |
|
VysledekJe.jpg
(Garfield) (12.1.2025 14:01)
|
Matematika je rasistická, a kdo to dokáže spočítat, ten musí pokleknout a omluvit se za svoji koloniální minulost. |
|
VysledekJe.jpg
(zahorak) (12.1.2025 10:28)
|
Tak kolik by měl být teda čer. sloupek? 8m? Si zkuste vzít ten zelený a ve Photoshopu ho 4x naskládat do toho červeného. To nějak nesedí. |
|
VysledekJe.jpg
(xwell) (12.1.2025 3:54)
|
strikerliker: Výborne! Už som sa bál, že diskusia skončila, teraz to má šancu na ďalšie príspevky. |
|