elektricka_auta_jsou_budoucnost.jpeg
(anonykrysa) RP (15.11.2023 22:30)
|
Uzasnej elektromotor. A ten ctvrtmegawatt k tomu vede po 22kV trifazi? Nebo jsi jen "pozapomel zminit", ze je taky potreba pul tuny tezka krava plne Lithia, ktera kdyz zrovna nehori, tak to utahne? |
|
elektricka_auta_jsou_budoucnost.jpeg
(Kalda) RP (9.9.2022 6:56)
|
bilanula: jenze u hybridu je takovej mensi problem, ze tam mas dva motory, takze vetsi sance na poruchu a vetsi hmotnost. A pak tady je treba Koenigsegg se svym
novym motorem, kterej vazi 30kg a ma 340 koni a 600 Nm [odkaz] |
|
elektricka_auta_jsou_budoucnost.jpeg
(bilanula) (9.9.2022 1:07)
|
Elektrokralik: zase si vem třeba Toyotu Camry, kterou jsem už zmínil v jiném vlákně. Oproti evropským autům stejné třídy je ten spalovací motor primitivní. Tam, kde musíš k čistě spalovacímu motoru dát hromadu kurvítek (a stejně to i s kurvítkama jezdí za víc, než hybrid), tady efektivitě pomáhá hybridní systém a spalovací motor může zůstat relativně old school. I se "zastaralým" motorem to je efektivní protože to rekuperuje a umí to i chvíli poskakovat v zácpě na elektro. |
|
elektricka_auta_jsou_budoucnost.jpeg
(Elektrokralik) (8.9.2022 20:54)
|
Ale prd - můžeš mít auto jaký chceš… a nový auta musí jen splnovat emisní limit - to bylo vzdycky |
|
elektricka_auta_jsou_budoucnost.jpeg
(Těžko) (8.9.2022 19:16)
|
Dr.Str.: Teď prodej skutečně nezačal. Teď začalo ideologické vnucování. |
|
elektricka_auta_jsou_budoucnost.jpeg
(Dr.Str.) RP (8.9.2022 12:32)
|
(Těžko) Vlastně ano. V objemu, který se prodává teď, jejich prodej skutečně začal až teď. |
|
elektricka_auta_jsou_budoucnost.jpeg
(elektrokralik) (8.9.2022 12:19)
|
@Kalda https://www.youtube.com/watch?v=0bWSe02UK-s&ab_channel=LaurenDiCorleone |
|
elektricka_auta_jsou_budoucnost.jpeg
(Kalda) RP (8.9.2022 12:14)
|
elektrokralik: Kdo zabil elektromobil? (2006) [odkaz] |
|
elektricka_auta_jsou_budoucnost.jpeg
(elektrokralik) (8.9.2022 10:28)
|
za tech sto let neexistovaly lithiove baterie jako jsou dneska a firmy to z nejakeho duvodu nechtely vyrabet (ze by petrochemicka lobby?) podivej se treba na pribeh fordu co vyrobil ev1 https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1 |
|
elektricka_auta_jsou_budoucnost.jpeg
(RoflMao) RP (8.9.2022 9:35)
|
Proc takhle vozi centralu i spalovaky? Ze by to vezl treba nekam na stavbu? A proc by to tam nemohl vezt EVckem? |
|
elektricka_auta_jsou_budoucnost.jpeg
(MSG) RP (8.9.2022 8:26)
|
Páči sa mi, ako tu meditujete nad elektroautami (môj favorit je Lohner-Porsche), bez toho, aby ste si všimli, že na obrázku je Austrália, kde v outbacku proste chýbajú akékoľvek známky civilizácie, takže inak by chlapec mohol jazdiť iba po meste a okolí... |
|
elektricka_auta_jsou_budoucnost.jpeg
(Těžko) (8.9.2022 7:27)
|
Kápl na to trojtečka: Za těch více než 100 let, co elektromobily existují, se ještě nikdy žádné neprodávaly. Jejich prodej teprve začíná. |
|
elektricka_auta_jsou_budoucnost.jpeg
(:.) (8.9.2022 6:57)
|
těžítko ve 23:12 na to kápl - ano, jaderná fúze není komerčně dostupná, stejně jako elektromobily se k té komerční dostupnosti teprve dostávají. |
|
elektricka_auta_jsou_budoucnost.jpeg
(Elektrokralik) (8.9.2022 6:47)
|
Problém s vodíkem je v ukládání , transportu - sou hrozny uniky a unik vodíku nechces… dál je problem ze je energeticky náročný na výrobu a má zase problémy spalovacího motoru… co se hybridů týče - máš dvojnásobek problémů - můžou se vysrat komponenty elektromotoru i spalováku… v podstate je hybrid ta varianta na tomhle obrázku |
|
elektricka_auta_jsou_budoucnost.jpeg
(Kalda) RP (8.9.2022 6:46)
|
problem s prosaditelnosti je ten ze ropny magnati nechtej elektroauta a maj na to miliardy jakykoliv meny pro lobbisty. A k ty ekologicnosti, elektrika ze zasuvky je porad efektivnejsi nez ze spalovaku a vyroba spalovaciho auta je ekologictejsi nez vyroba elektroauta a tyto dve krivky se protinaji kolem najezdu 250k km, kde pak zacina byt ekologictejsi elektroauto. |
|