HobbyDeník  |  NeposlušnéTlapky  |  ByznysDeník  |  TechSvět  |  ČasProŽeny  |  ČasProBydlení  |  MyMuži  |  VipShow  |  MotorGuru  |  Pravda24



elektromobilita v kostce 13.03.2021 
Obrázek elektromobilita v kostce
MluvisZCestyCype lepsi to nebude    PoopBreaks 101 woke dalmatincu ceske eurobankovky uz se tisknou JakToZacalo
Komentáře (31) Komentovat Nezobrazovat

elektromobilita_v_kostce.jpg (brnonymousRP (14.3.2021 16:43)
Kde takhle jezdim? Normalne po okoli. Po ceste do prace mam sice takovej kopec jen jeden, ale pri ceste za tchanem a tchyni jich je asi 5, z toho u dvou vetsinou jedu v kolone bez plynu na ctverku (ostatni brzdi brzdama, nechapu proc, brzdim motorem). Spotreba? Spotreba vychazi jako prumer, protoze obcas jedes do kopce, obcas z kopce. Vychazi mi asi o dva a pul litru min, nez kolik ma mit papirove.

elektromobilita_v_kostce.jpg (gfdt67) (14.3.2021 15:12)
sakra, par let jsem tu nebyl, ale nektere veci se koukam nikdy nezmeni, mrdkev je porad kokot :D

elektromobilita_v_kostce.jpg (tulda70) (14.3.2021 11:04)
A Elon si nechal natočit BTC za 1,5 miliardy na vesměs uhelných elektrárnách. A planeta pláče, to, že to Elonovi dovolíme a nikomu to nevadí nám planeta jednou hezky vrátí.

elektromobilita_v_kostce.jpg (takyřidič) (14.3.2021 9:18)
torpor: Zrovna jednu "dvoutunovou luxury káru" mám, a dlouhodobě, s velkým podílem poskakování studený po městě, mám něco málo přes 8/100. Na dovče jsem se dostal na 5,9 - a to to nemám zrovna v nejlepším stavu a mám jen pětikvalt; známej s tímtéž (ale šestikvalt a upgradovaný motor) má průměr 5,7 a s karavanem na dovolenou 8,5 - zatímco ty elektromobily jdou srát, když maj něco táhnout ... Ano, nový to není, jestli se motor dusí filtrama a chcánkama xtý generace, tak zřejmě žere víc, aby to překonal ...

elektromobilita_v_kostce.jpg (RoflMaoRP (14.3.2021 8:49)
izak: Tak urciteee.... :-D

elektromobilita_v_kostce.jpg (izakRP (14.3.2021 2:57)
Ano uplne stejne je to i v CR, jen je to dale ... jak si myslite, ze privedete nedke na dalnici tolik Amper ??? ... ano diesel aggregatem ;-))

elektromobilita_v_kostce.jpg (mrkevRP (14.3.2021 1:44)
@torpor Prosímtě, reaguj na to co píšu a ne na to, co si sám vymyslíš.

elektromobilita_v_kostce.jpg (torpor) (14.3.2021 0:49)
takyřidič: Ochcávka v tdičku je legendární a po rovince rozehřátá dá i k těm 3, ale je to vyjímka jak blázen. V tom článku je srovnání přímo jednotlivjech tříd těch vozítek. Jak nový běžný kompakty s benzínem tak dvoutunový luxury káry s dýzlem se prostě pod 7 moc nedostanou. Většina automotive zákazníků po světě bohužel nemaj čecháčkovskej fetiš na to kdo se dostane po d1 na nižší spotřebu. Spíš je to o tom, že i v místech, kde by ev měly dostávat od spalováku jasně na prdel je to víc než vyrovnaný.

elektromobilita_v_kostce.jpg (torpor) (14.3.2021 0:37)
mrkev.. wat? Jaký kopce? Jakože ev se nevyplatí jezdit do kopce, protože? Pak už nikdy v průměru nepojedou z kopce? do pěti let pak všechny zůstanou na mt Everestu, nemaje kam dále ject aby se nevyplatili podle mrkvího vzorce? Co se tím proboha pokoušíš říct? Ad srovnání váhy - Tesla model 3 délka 4,7m, váha 1,6 t. Ochcávka 3 délka 4,7m váha 1,4t. Udělá váha dvou průmerných dospělých v čechách větší rozdíl než rozdíl efektivity spalováku a ev? P.S.: Těšíme se na další vzoreček bez kontextu!! ;-)

elektromobilita_v_kostce.jpg (takyřidič) (14.3.2021 0:28)
Vzhledem k tomu, že s ochcáfkou ftédéíčku se dá vklidu jezdit pod čtyři litry (mimoměsto, ta jejich nabíječka taky není uprostřed Sydney), tam mi přijde úsměvný, jak obhajujou tu centrálu, že pracuje efektivněji, když jim vychází 4,4-6 l/100. Nemluvě o tom, že bych měl jisté výhrady k metodice, pokud se řídí reportovanou procentáží baterie a ne reálným dojezdem na nabití s nějakou spotřebou nafty (ale třeba jsem to takhle v noci jen blbě pochopil ...)

elektromobilita_v_kostce.jpg (mrkevRP (14.3.2021 0:17)
@UFO A proč mi to píšeš? Je to reakce na Sirindiho reakci na "Elektromobil se vyplatí na jízdu po městě a když jedeš někam a pak zpátky nebo pokud jedeš na místo se stejnou nadmořskou výškou(rozdíl potenciální energie auta je pak 0)." Tj. žádná rekuperace. Vůbec žádná. Elektromobily bývají obecně těžší, např. Tesla S s 85kWh baterkou má i s řidičem 2,4 tuny. A ne, PRŮMĚRNÁ baterie nemá 98kWh, ale těch 80, protože běžně jsou auta vybavena 60 až 100kWh.

elektromobilita_v_kostce.jpg (rasasakRP (14.3.2021 0:12)
No nevím jak to mají ostatní elektro-auta, ale treba Telsa se tou Tatrou písku hasit naopak vůbec nesmí ... místo toho se má použít několik tun vody pro ochlazení...

elektromobilita_v_kostce.jpg (UFO) (14.3.2021 0:04)
@mrkev Rekuperací se vrátí při praktickém testu 61.8% energie ( https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/1784364/ ). Auto má 2 tuny, ne 3. A baterka má 98kWh. Takže jedním 100m kopcem ztrácíš 0.24% (a ne 1%).

elektromobilita_v_kostce.jpg (mrkevRP (13.3.2021 23:48)
@SirIndy To není blábol. Dostat 3tuny železa o 100m výš vyžaduje Ep = mgh tj. Ep = 3000*9,81*100 = 2,94MJ. Protože 1J = 1W * 1s tak na to potřebuješ 817,5Wh. Průměrná baterie má tak 80kWh. Na každých 100m převýšení tak ztrácíš 1% z dojezdu.

elektromobilita_v_kostce.jpg (H2SO5RP (13.3.2021 22:50)
brnonymous: a kde to takhle jezdíš? Pokud dole kopcom jedeš za nula (předpokládám zařazená pětka a rychlost 90 km/h, něco jako jeřmanickej krpálek, jinak se o tom nemá smysl bavit), kolik si to v takovém kopci vezme cestou nahoru opět rychlostí 90 km/h, a kolik je potom průměrná spotřeba pro obě cesty?

další...












Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...