new_gaming_era.jpg
(Filipes) RP (21.1.2025 11:59)
|
(Farář): To hýbání oknem na obrazovce je dobrý příklad, jak ukázat k čemu je lepší vyšší obnovovací frekvence. |
|
new_gaming_era.jpg
(Prawda . . . ) (19.1.2025 8:32)
|
@DD64: Tak na ty hry ani grafickou kartu nepotřebuješ. |
|
new_gaming_era.jpg
(Brnonymova reinkarnace 8) (19.1.2025 0:12)
|
NENI NAD CING8ISCHANOU CTRTOUU PRAVDA VITEZI. KAMPAN. |
|
new_gaming_era.jpg
(DD64) (18.1.2025 23:36)
|
Aj tak nic neprekona mocne Homam3 a Aoe2, moze to mat akukolvek grafiku... |
|
new_gaming_era.jpg
(Prawda . . . ) (18.1.2025 19:41)
|
Navíc, pokud je DLSS 3.0 (a vyšší) dobře implementováno, tak z vlastní zkušenosti můžu říct, že na 32'' 4K monitoru rozdíl mezi 1440p DLSS upscale na 4K a nativní 4K je v podstatě nepostřehnutelný, zvláště, když je hra v pohybu. Rozdíl ve spotřebě a snímkové frekvenci je však obrovský. Frame generation je na tom podobně, když je dobře implementováno, je to ku prospěchu věci a člověk to ani nevnímá, zvláště když hraje na bluetooth gamepadu. |
|
new_gaming_era.jpg
(Prawda . . . ) (18.1.2025 19:38)
|
Tak ono rasterizace pomocí shaderu už je za zenitem a jediný hrubý nárůst výkonu, která vidíme je pouze ve větším počtu shader procesoru a jejich mírně (mezigeneračně) rostoucí rychlosti. Už teď stojí grafické karty raketu a hlavním důvodem je právě velikost samotného grafického chipu, a taky tak vypadá spotřeba karet. Dříve high end 150W, dnes 350+W TDP. Takže buď se od základu změní způsob, jakým se renderují hry anebo se použije trik v podobě, třeba DLSS (chytrý upscale + frame generation) a jede se dál. |
|
new_gaming_era.jpg
(Farář) RP (18.1.2025 18:26)
|
Tak pokud je vylhana tak ano. |
|
new_gaming_era.jpg
(miko) RP (18.1.2025 18:20)
|
to je neco podobnyho, jako kdyby te na aute zajimala jenom postreba, nebo jenom maximalni rychlost. |
|
new_gaming_era.jpg
(miko) RP (18.1.2025 18:18)
|
kazdopadne, pokud chces velky obraz, s vysokym rozlisenim, tak potrebujes dobu odezvy (tedy od opusteni signalu po zabrazeni - tedy vcetne kabelu a zpracovani signalu monitorem) docela malou dobu - nejlepsi je snad kolem 1 ms (a je jedno, jestli LED, nebo LCD, ci jakakoliv jina technologie). ale cena tech monitoru je pak zas nekde jinde. takze jak jsem rikal - obnovovaci frekvence (FPS) je ciste marketingovy udaj, nic vic. |
|
new_gaming_era.jpg
(miko) RP (18.1.2025 18:08)
|
ops, psal jsem i o LCD .. ale pak jsem to zkratil - ten text samozrejme plati pro LED. LCD jsou samozrejme s rychlosti hodne na stiru. ... BTW: obnovovaci frekvence ti je k prdu, kdyz zobrazovadlo nestiha - to jsem mel na mysly. |
|
new_gaming_era.jpg
(Farář) RP (18.1.2025 17:48)
|
Ano, v odezve tech pixelu lzou tezce, ale to jsou dve odlisny veci, prvni je refresh a to jakou frekvenci bere ze vstupu a kolikrat za vterinu elektronika monitoru nuti panel tocit krystalama, druha vec je jak rychle se ty krystaly toci a jestli to vubec stihnou. Panel samotnej zadnou frekvenci nema, proste meni propustnost pixelu na zaklade toho jaky napeti ma na jejich elektrodach. A to se da taky merit. Proto jsou rychly VAcka docela na hovno, kdyz ti za vsim zustava fialova, cerna nebo zelena smouha. |
|
new_gaming_era.jpg
(miko) RP (18.1.2025 17:44)
|
marketingovy udaj to je, protoze ti nic nerika, kolik obrazu REALNE se stihne zobrazit. jelikoz ty LCD panely jsou od ruznych vyrobcu. tzn reakcni doba na rozsviceni/zhasnuti bodu je ruzna. kdyz je reakcni doba cca 8ms (coz byva typicky udaj), tak je realna zobrazovaci frekvence cca 60Hz. na 120Hz bys uz potreboval cca 4ms a min. |
|
new_gaming_era.jpg
(Farář) RP (18.1.2025 17:35)
|
Jakej marketingovej udaj? To ti rika, kolikrat za vterinu se refreshne obraz na tom panelu, jasne ze kdyz tam pustis 25 fps film tak je to k hovnu. Marketingovej udaj mas, kdyz apple opet vytvori nejvykonnejsi iphone sveta, ne to jestli ma 60 nebo 120 hz displej, to se da jednoduse zmerit. |
|
new_gaming_era.jpg
(miko) RP (18.1.2025 17:31)
|
ale furt je to jenom papirovy udaj, teoreticky, marketingovy. na cem to nejvic zalezi: co do toho leze za signal. film, neco z gamesy, jestli je vetsina obrazu staticka, nebo opravdu se vse dynamicky meni, ...). takze takoveto porovnavani pindiku pomoci herzu je fakt ke smichu. |
|
new_gaming_era.jpg
(miko) RP (18.1.2025 17:29)
|
jenomze dnes je to neco uplne jineho: zobrazuje se najednou cely obraz, a jelikoz i svetelna setvacnost se znacne snizila (hlavne u kvalitnich monitoru), tak tech 50 Hz je uz opravdu des. 60HZ je minimum, aby to oku (a nasledne mozku) nevadilo. dalsim faktorem je rozliseni - pri nizsim rozliseni muze byt obnovovaci frekvence opravdu nizsi. pri vysokem rozliseni je to uz ale peklo. |
|