MyMuži  |  TechSvět  |  MotorGuru  |  Pravda24  |  ČasProBydlení  |  HobbyDeník  |  VipShow  |  NeposlušnéTlapky  |  ČasProŽeny  |  ByznysDeník



problem sun 16.05.2011 
Obrázek problem sun
pani motyla proc nejsoi takove tramvaje farmar hleda agatka proc se rozesla s dopitou pomaly
Komentáře (23) Komentovat Nezobrazovat

problem_sun.jpg (inc.incRP (17.5.2011 15:11)
paradoxne se toho clovek o technice a fyzice na roumenovi dozvi nejvíc v diskuzi pod troll physics :-/

problem_sun.jpg (Dr.Str.RP (17.5.2011 7:52)
Takhle to opravdu opravdu opravdu nefunguje...

problem_sun.jpg (mkop/) (16.5.2011 23:59)
idealni je vzdy pro panel rovnomerny prijem energie v plose, ostre stiny mohou byt fatalni:-D s velkou "lupou vlastne proc ne, ale energie nejde vyndat z niceho (..tu ve 4d:-D) ..i kdyby chlazeny (+dalsi prijmana energie?)..system s efektivnejsim odberem,tezko z kremiku..ve velkem meritku.., ..treba zrcadlove, presne miritelne a ostritelne svetlo v ne-moc-uzkem svazku, proc ne z mesice, na vice mist na Zem..picky v pousti hadr...na co ale...?? proc ja tohleto vlastne pisu na net :-D :-D jo,..ty stiny :-D

problem_sun.jpg (vrb) (16.5.2011 23:45)
takže mechanika a údržba tu úsporu na křemíku snížila. s nástupem dotací tyhle vychytávky ztratily smysl a sekají se panely z křemíku po celé ploše. Organické panely zatím nemají v energetice budoucnost pro normální provoz, protože každá složitější molekula se působením světla samovolně rozpadá nejpozději po pár letech. muselo by dojít k neočekávanému objevení nové technologie. levný potisk FV články na spotřební šmejd je pro využití organiky optimální.

problem_sun.jpg (vrb) (16.5.2011 23:39)
viděl jsem i FV panel z dob kdy ještě křemík byl hodně drahej. nahoře byla folie s čočkama z plexiskla a dole byly pod každou malou čočkou malinkaté FV články, takže plocha křemíku byla 10x menší, tedy nižší náklady na křemík a účinnost byla srovnatelná s běžným panelem, nebo o chlup vyšší, nevýhoda byla, že panel musel být během dne automaticky směrován kolmo ke slunci.

problem_sun.jpg (DeadhartRP (16.5.2011 23:08)
Nech žijú troll physics, vždy prebudia v ľuďoch skrytého experta B-)

problem_sun.jpg (sknRP (16.5.2011 22:40)
@Atlantis : Thx, rád si rozšířím obzory :-)

problem_sun.jpg (AtlantisRP (16.5.2011 21:53)
ale jo, používá se to i s FV panelama, ale jen v malým měřítku, protože se ty panely musí aktivně (vodou) z druhý strany chladit

problem_sun.jpg (mrkev) (16.5.2011 21:39)
skn;MirasMirasMiras: FV panely mají naprosto mizernou účinnost při vyšších teplotách. Systém se zrdcadly se používá hlavně v rovníkových oblastech, ale tam mají kolektory plněné speciální směsí nebo trubky s olejem a ty pak normálně roztáčí turbíny.

problem_sun.jpg (sknRP (16.5.2011 21:16)
@squeak : ale nejedná se o klasické křemíkové panely (P-N přechody), ale jedná se předpokládám o organické panely..

problem_sun.jpg (Squeak) (16.5.2011 21:07)
Hmh, práveže pokiaľ viem, najvyššiu účinnosť dnes majú práve články, ktoré potrebujú veľmi vysoký výkon na jednotku plochy (stovky kW na m^2).

problem_sun.jpg (sknRP (16.5.2011 21:06)
@C4 : nepoužívají, je tam převod do tepelné energie (zpravidla do oleje - vysoká teplota varu) a teprve pak se převádí na elektrickou energii :-)

problem_sun.jpg (MirasMirasMirasRP (16.5.2011 21:03)
Nechci vám do toho kecat, ale něco podobnýho fakt existuje... akorát ne s lupou, ale se zrcadlama, který posílaj sluneční světlo na FV panel... Na jednom panelu je připojeno pár zrcadel z lesklý plochy, který světlo směrujou na panel. Nesmí jich tam bejt ale moc, protože teplota snižuje účinnost panelu.

problem_sun.jpg (C4) (16.5.2011 21:00)
skn: nezesiluje..akorát soustředí stejné množství energie na menší plochu..navíc pochybuju, že by to ten panel vydržel..ve slunečních elektrárnách, který použivaj zrcadla pro směrování paprsků do jednoho místa se fotovoltaické články nepoužívaj..

problem_sun.jpg (sidbinRP (16.5.2011 20:49)
To nemuze fungovat, rychlost vozidla bude tak velka, ze to svetlo zustane za autem, tim vznikne paradox a auto nepojede. >-O

další...












Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...