tak sel cas s eurem 04.10.2024 
Obrázek tak sel cas s eurem
inspirovano slovenskymi komentari dalsi obet fialovy totality mame vas plne zuby at zerou kravy ferdy zlate ceske rucicky 2024
Komentáře (30) Komentovat Nezobrazovat

tak_sel_cas_s_eurem.jpg (gofryRP (6.10.2024 11:46)
blm v prestrojeni 4: Keynes a spol: "Všetci okrem nás sú hlúpi, dajte nám moc a my pre vás urobíme ekonomický zázrak zadarmo". ### Mises a spol.: "Všetci sme hlúpi, preto je lepšie, keď každý robí rozhodnutia sám za seba. Keď zlyhá, dotkne sa to malej skupiny ľudí. Keď zlyhajú Keynesiánci, dotkne sa to každého." ### V skratke: Keynesiánci = Kolektivisti, Misesovci = Individualisti.

tak_sel_cas_s_eurem.jpg (gofryRP (6.10.2024 11:43)
wd43: Som veľmi rád, že používaš úvodzovky. Napríklad "vyspělá ekonomika" potrebuje fiat. Je to veľmi vhodné, pretože v skutočnosti sa nejedná o žiadnu vyspelú ekonomiku, ale o šarlatánstvo. Vyspelá ekonomika potrebuje peniaze, nie menu. ### Aby som sa nemusel rozpisovať po 512 znakoch, doporučujem prečítať si túto knižku: [[odkaz] Prípadne na youtube si vyhľadať Thomas Sowell.

tak_sel_cas_s_eurem.jpg (wd43) (6.10.2024 8:36)
A jen tak mimochodem, v roce 1929 - velky krach na New Yorske burze zacal tim ze po cela 20 leta FED tiskl prachy a tak zvetsil penezni zakladnu - a pak se v roce 1929 rozhodl udrzet hodnotu dolaru a zastavit inflaci takze zacli stahovat penize zpet z obehu - najednou v US ekonomice nebylo dost dolaru aby poplatili vsechny kreditni pujcky, a cele to zkrachovalo. Tehdy se FED prave pokousel udrzet "Dolar jako zlato" - a dopadlo to katastrofalne. Dneska delaji presny QE opak - a dopadne to opet katastrofalne

tak_sel_cas_s_eurem.jpg (wd43) (6.10.2024 8:30)
...tyhle podniky nevyrostou pokud nebudou mit dost "vody" ve forme "penez". Historicka zkusenost je totiz takova ze zlato je sice zlato, ale zlato jako takove skutecne nedokaze "motivovat" velke skupiny lidi aby provadeli to co provadi (velka moderni makroekonomika), jinak by musela nastat takova deflace, ze by zlato z ruky nikdo nevydal, unce by byla za milion... Zkratka - jsou to dve veci. Ulozeni hodnoty vs. vedeni moderni ekonomiky postavene "na pujckach fiat penez". Fiat penize musi rust, abyfungovaly

tak_sel_cas_s_eurem.jpg (wd43) (6.10.2024 8:27)
gofry - to podle me nemas uplne pravdu a otazka je co od "penez" ocekavas? Pokud chces "ulozit hodnotu" nebo na tom "vydelat", potom inflace skutecne neni dobra. Ale pak je tady zpusob vedeni "vyspele ekonomiky" tak jak se to dela s Fiat menama, kde penize nejsou penize ale "kredit", tedy penize vytvorene "pujckou", a to je dulezita "bankovni schopnost" ktera umoznuje stavbu a fungovani modernich nadnarodnich podniku, supermarketu, automobilek... Protoze tyhle podniky nevyrostou pokud nebudou mit dost...

tak_sel_cas_s_eurem.jpg (StanoPK88) (6.10.2024 2:00)
Krasna diskusia a pridam moju trosku do mlyna, ludi je stale viac a kazdy potrebuje mat nejaky obnos penazi aby sa citil komfortne, preto sa “tlacia” stale nove a to zvysuje celkovy objem v systeme a sposobuje inflaciu, zmenu pomeru voci inym komoditam ktore sa nenafuknu ako balon. Samozrejme tento moralne cisty plan preco sa aj zrusilo krytie zlatom je zneuzivany generalmi ekonomiky ktori si radi prihnu nieco pre seba ked sa uz generuje fiat.

tak_sel_cas_s_eurem.jpg (gofryRP (6.10.2024 0:55)
wd43, blm v prestrojeni 4: Žiadna inflácia nie je dobrá. V normálnej, zdravej, slobodnej ekonomike dochádza k deflácii. V chorej dochádza k inflácii.

tak_sel_cas_s_eurem.jpg (blm v prestrojeni 4) (5.10.2024 20:20)
Ano, samozrejme jsem mel na mysli inflaci nekde v urovni inflacniho cile centralnich bank (2 % pro CNB, ECB i FED). Kdyz se inflace utrhne tak nerizene obere stradatele o cast uspor. Bodejt by pak nejvetsi dluznik u nas, stat rizeny vladou, proti inflaci zasahnul, kdyz mu vyhovovala.

tak_sel_cas_s_eurem.jpg (wd43) (5.10.2024 20:14)
mate pravdu oba, IMHO, urcita mira inflace je skutecne dulezita pro "rust" ekonomiky, ovsem pak se to taky da prehnat a tisknout prachy jak o zavod aby se ufinancovaly megalomanske plany nejakeho jinak neschopneho politika, a tam se potom z inflace stava kradez formou tisku nicim nepodlozenych penez.

tak_sel_cas_s_eurem.jpg (blm v prestrojeni 4) (5.10.2024 13:19)
Necetl jsem ani jedno, pouc mne tedy a zakonci to formulaci "kdyz rikas [X] tak nemas pravdu, protoze [Y]".

tak_sel_cas_s_eurem.jpg (gofryRP (5.10.2024 13:14)
blm v prestrojeni 4: Výborne, poučku z Keynesa si sa naučil opakovať krásne. Teraz si skús prečítať niečo o inflácii trebárs od Misesa.

tak_sel_cas_s_eurem.jpg (blm v prestrojeni 4) (5.10.2024 1:10)
No neni, a ze jsi dement co neco nechape neznamena, ze to je kokotina. Inflace ti uzira hodnotu penez, ktere nechavas lezet ladem (=cena neaktivnich penez v case, kterou platis). Abys ji platit nemusel, jsi nucen je investovat. Aspon nejak konzervativne, aby vynos tu inflaci pokryl. Nemusi jit o jen pujcku ale i o dalsi formy investic (koupit podil ve firme zvany akcie atd), firmu zalozit atd.

tak_sel_cas_s_eurem.jpg (gofryRP (5.10.2024 0:59)
blm v prestrojeni 4: To je samozrejme absolútna kokotina. Motiváciu vytvára úrok, ktorý dostanem, keď niekomu požičiam peniaze. Žiadnu infláciu k tomu netreba. Ako som písal, inflácia je systém na okrádanie ľudí.

tak_sel_cas_s_eurem.jpg (blm v prestrojeni 4) (4.10.2024 22:06)
Paka je nepresne slovo, motivace je lepsi. Protoze at to mistni prvoci chapou nebo ne, inflace je cena neaktivnich penez v case a to motivuje jak utraceni, tak investice za vidinou zisku, coz pohani rust (cimz nikdo nerika, ze to je jediny duvod pro rust).

tak_sel_cas_s_eurem.jpg (gofryRP (4.10.2024 21:57)
yxus: Vraj by nebola páka na růst :-D Hej lebo pred zavedením prvej meny ľudstvo žiadny rast nemalo :-D. ### Inflácia je nástroj, ako okradnúť ľudí bez toho, aby si zvýšil dane. O nič viac nejde.

další...