|
vratte_nam_drevoplyn.jpg
(UFO) (17.10.2025 15:31)
|
|
Kolemjdouci 88: V benzínu se bojím i jezdit, to sedíš na TNT. O SoH mě poučovat nemusíš, o tom vím opravdu víc. Mimochodem zrovna vybitá baterka (ale ne do mínusu) je pro životnost úplně nejlepší. Akorát po měsíci stojícího benzínu to už nenastartuješ (vlastní zkušenost). A jednou za čas to nenastartuješ a musíš vyménit baterku (vlastní zkušenost asi 4x). Protože neuměj udělat ani BMS pro 12V baterku. Já měl po roce v zahraničí akorat trochu zrezlé diskové kotouče, které se po troše ježdění samy obrousily. |
|
|
vratte_nam_drevoplyn.jpg
(Kolemjdouci 88) (17.10.2025 14:52)
|
No ja rady celou dobu rikam, ze spousta lidi nema garaz, takze je uzavrene prostory netrapi. Proc bych se mel bat nechat to bezet bez dozoru, kdyz se nebojim do takoveho auta sednout a pripoutat decka do sedacek? Proste falesne argumenty. SoH ani tak nezavisi na stari jako na poctu cyklu a jak moc casto byly baterky ponechane vybite. To mne u spalovalu treba nijak netrapi. Vydrzi stat s prázdnou nadrzi celou zimu |
|
|
vratte_nam_drevoplyn.jpg
(UFO) (17.10.2025 12:11)
|
|
Kolemjdouci 88: OK, vím o extra plynovým dálkovým ohřevu kabiny, že by něco fungovalo ze standardní nádrže jsem nevěděl. V uzavřenejch prostorech to ale použit nemůžeš. A nechat to někde běžet bez dozoru bych se teda bál. Jinak moje 3ka má 4 roky, nájezd 50k a má SoH 98.6%. Jsem si vědom, že SoH bejvá nižší, uváděj 5% první rok a pak 1% každej rok, záleží na tom, jak to člověk dobíjí. Ale i tak nevím, proč by miko chtěl měnit baterku s SoH 90% (nebo i 80%, což ale u 3-4 roky starý Tesly je neobvyklý). |
|
|
vratte_nam_drevoplyn.jpg
(Kolemjdouci 88) (17.10.2025 12:01)
|
|
UFO: jeste jsem prehlidnul tvuj komentar o zmrzlym aute. Proc bych lezl do zmrzlyho auta? Pres dalkovy jsem si na svym pravekym dyzlu (2000) zapnul bufik a sedal vzdy do vyhrateho auta. V novejsim to ted funguje i s klimou a ohrivani je tam delany elektrickou spiralou privodu vzduchu.
Ja proti EV nic nemam, ale jsem doted nemel kde nabijet a abych to resil nekde u stojanu desitky minut, tak to mi muze prdel polibit.
Ty ale argumentuješ uplnymi nesmysly. |
|
|
vratte_nam_drevoplyn.jpg
(Kolemjdouci 88) (17.10.2025 11:52)
|
|
No ja nevim, Tesly 3, ktere se inzeruji s najezdem +-100k mají uvedeno SoH 80-90%. |
|
|
vratte_nam_drevoplyn.jpg
(UFO) (17.10.2025 7:22)
|
|
miko: Proč marketing? Jsem software developer (reálnej, ne webovej). Vždyť plácáš nesmysl a neumíš je odůvodnit. |
|
|
vratte_nam_drevoplyn.jpg
(miko) RP (16.10.2025 23:00)
|
|
nuz, pan je evidentne z marketingu. to je jakakoliv debata naprosto nesmyslna. |
|
|
vratte_nam_drevoplyn.jpg
(UFO) (16.10.2025 22:44)
|
|
miko: Koho proboha zajímá ekologie? To je takovejch věcí, co by se dalo pro ekologii udělat snadnějc než to řešit u osobních aut. Dotace tu žádný nejsou, jestli nepočítáš dálniční známku. Mohli by naopak už ty benzíny zakázat, kdo to má furt čuchat a nedávaj už žádnej smysl. |
|
|
vratte_nam_drevoplyn.jpg
(UFO) (16.10.2025 22:41)
|
|
miko: V životě jsem zatím čekal jen v Polsku, kde to je (byla?) se Superchargery bída. Jinak Tesla človéka automaticky odnaviguje na Supercharger, kde je volno. K čemu zase těch 1000 km? To je těch klasických 10 hodin bez zastavení s čůráním do flašky? Ze zákona je bezpečnostní přestávka pro profesionální řidiče, což je na dobití více než dostatečné, nechápu, proč to neplatí pro všechny řidiče. K čemu měnit baterku po 3-4 rocích, když má stále 99% kapacity? Baterka má životnost větši než zbytek auta. |
|
|
vratte_nam_drevoplyn.jpg
(miko) RP (16.10.2025 22:13)
|
|
ufo - elektro bych bral: pokud by existovala radna dobijeci infrastruktura (ceka 30-40 minut, abych si nabil za 3 minuty - jako fakt uzas), pokud na jedno nabiti ujedu aspon 1000 km, pokud nove baterie po 3-4 rocich zivotnosti by nestaly jak nove auto, pokud by to cele bylo opravdu k ekologii setrnejsi (protoze zatim to neni ani nahodou), pokud by to bylo levnejsi (protoze zatim je to ciste silne dotovane z penez vsech). ... a jeste par x veci. |
|
|
vratte_nam_drevoplyn.jpg
(Kolemjdouci 88) (16.10.2025 21:58)
|
|
No ona spis vetsina garaz nema. Pulka bytovych jednotek je v bytovych domech. Ti parkuji na ulici, pripadne nekde garazi v prdeli. Vdyz se ve mestech furt resi modre zony Spousta domu garaz taky nema, treba ja a vpodstate vsichni mi sousede. Treba mi znami maji vilu s garazi, jenze navrzenou pro Skodu 110, takze dovnitr dnesnim autem stejne nevjedou. |
|
|
vratte_nam_drevoplyn.jpg
(UFO) (16.10.2025 21:25)
|
OK, to beru, i když mi příjde, že všichni spíš garáž maj (i když Pražáci většinou ne). Bez garáže bych sice osobně stále volil EV, ale uznávám, že už to má svý pro a proti. To pak už je spíš o volbě bydlení (což je nejlepší mimo ČR ). |
|
|
vratte_nam_drevoplyn.jpg
(Kolemjdouci 88) (16.10.2025 20:38)
|
|
Ja zas nechapu, proc mas porad potrebu to tady obhajovat a to takovym zpusobem, ze placas blbosti. Drtiva vetsina nejen nema garaz, ale ani nema svoje parkovaci misto. Takze zastrceni do zasuvky v garazi se tyka jen par lidi s vlastni garazi. |
|
|
vratte_nam_drevoplyn.jpg
(UFO) (16.10.2025 20:34)
|
|
I tak je to pořád dýl než zastrčení zásuvky v garáži. Každopádně nechápu, proč benzíňáři pořád argumentujou, že u pumpy neztratěj až tolik času, a nikdy nereagujou na to, proč lezou v zimě do zmrzlýho auta (i když maj garáž, tak např. zaparkovanýho venku na cílovým místě), proč chtěj mermomocí uhořet, proč furt čuchaj ty rakovinotvorný smrady apod. |
|
|
vratte_nam_drevoplyn.jpg
(miko) RP (16.10.2025 20:33)
|
|
uz i u nas nekde existuji i stojany, kde rovnou zaplatis, ani nemusis dovnitr. v zahranici je vidim docela casto - ale tam zas vetsinou si chci koupit i neco k piti. |
|