yb0.jpg
(Bober kamionowy) (7.4.2025 15:34)
|
Přejetí povinný jízdy o pár minut neřeší skoro nikdo, pokud to není každý den, alespoň u nás. Pokud jezdíš na západ, tak je lepší se tomu spíš vyhnout, protože tam jsou fízly pěkný svině. Logistický společnosti jedou na zisk a řidič je pro ně ten poslední člověk. Musí si se vším poradit, je za všechno odpovědnej, nikdo mu moc nepomůže a vlastní dispečeři ho akorát tlačí do průseru, jen aby nemuseli sami někam volat a něco vysvětlovat. Řidiči ubývají, bo se na ně akorát tlačí víc a víc kokotin. |
|
yb0.jpg
(Bober kamionowy) (7.4.2025 15:30)
|
Reálně 90% vozidel nad 3.5t jezdí mezi 85-90, jak jim dovolí omezovač, spotřeba, zaměstnavatel a podobně. Někdo to má přeložený a jede do kopce 60, někdo ne a jede 90. Předjíždění o 1km se zas tolik neděje, zpravidla to dělají slováci a poláci, ostatní jsou zvyklí si počkat na okno, nebo stoupací pruh. 90Km/h reál je skoro u všeho i 90 tacho, protože je to seřízený s tachografem. Předjíždí se protože se nechceš plahočit, máš toho ještě před sebou tři prdele a chceš někam dojet, ideálně domů. |
|
yb0.jpg
(arsch abscess) (7.4.2025 12:33)
|
Ono by stacilo, kdyby nebyly uplne debilni zakony. Kdyz to kvul;i povinne prestavce o 5 minut nestihnes do depa a tak misto zaparkovani kamionu a odjeti osobakem domu a vyspani se ve sve posteli budes spat dalsi den v kamionu, tak to proste nepotesi. Ale na to by musely byt pokuty a tresty inteligentne odstupnovane a ne, ze prekrocis o minutu a bum. |
|
yb0.jpg
(Metzgermeister) RP (7.4.2025 11:43)
|
kdyby přepravní společnosti neřídily nenažraný kundy, tak by řidiči náklaďáků nemuseli jezdit tak nebezpečně... |
|
yb0.jpg
(Ja123456) (6.4.2025 22:23)
|
Joba: Může jet např. 3h, pak mít přestávku nejméně 15 minut, pak jet 1,5h (zbytek do těch 4,5h) a pak mít přestávku "jen" těch 30 minut místo 45. |
|
yb0.jpg
(Kosťa) RP (6.4.2025 22:00)
|
Pokud se předjíždějí na dálnici na rovině, znamená to, že oba mají stejnou rychlost na tachometru, ale každý má trochu jinak sjeté gumy, tak to tomu s míň sjetýma gumama jede o trošku rychleji. |
|
yb0.jpg
(Kosťa) RP (6.4.2025 21:47)
|
Omezovač mají v EU na 70mph = 112 km/h, aby nebrzdili na dálnici v Anglii, kde není spešl omezení rychlosti pro kamiony, ale všichni můžou jet stejně. V česku jezdí zhruba 86 km/h. Legálně smí max 80km/h, ale když mají na tachografu 85km/h, tak asi ještě nedostanou pokutu. Na cejchování tachografu jedou vždycky se sjetýma gumama a po cejchování nahodí nové, čímž o kousek zvětší průměr kol a mohou tak jet o trošku rychleji. |
|
yb0.jpg
(nornik) RP (6.4.2025 21:16)
|
Akorat že omezovat je utne nekde kolem 90kmh což je skoro 100kmh tacho. Pokud někoho předjíždění, tak je to často nějaký východní jantar s nějakou šunkou a nebo ADR s GPS omezovačem na 85kmh. |
|
yb0.jpg
(Joba) (6.4.2025 21:14)
|
Nechápu tu definici že může být nahrazeno přestávkou 15+30 minut. K čemu je tam ta věta? |
|
yb0.jpg
(tdc_unreg) (6.4.2025 20:38)
|
561/AETR "Po 4,5 hod. řízení musí mít řidič nepřerušenou přestávku nejméně 45 minut, pokud mu nezačíná doba odpočinku. Tato přestávka může být nahrazena přestávkou v délce nejméně 15 minut, po níž následuje přestávka v délce nejméně 30 minut." Pokud kvuli o 2 km/h pomalejsimu nestihne dojet na odpocivadlo, tak proste musi zastavit a on s tim nic nenadela. Takze si vyber, bud budes obcas tolerovat tohle, nebo si nestezuj, ze kazdejch par kilometru stoji na krajnici kamion a blokuje dopravu. |
|
yb0.jpg
(Peter .) RP (6.4.2025 20:29)
|
Aký vodič, taký obmedzovač. |
|
yb0.jpg
(Nedos) RP (6.4.2025 20:24)
|
Kdyby kamiony neměly jak u debilů omezovač rychlosti tak se tohle neděje. |
|