MyMuži  |  Pravda24  |  TechSvět  |  ByznysDeník  |  MotorGuru  |  VipShow  |  NeposlušnéTlapky  |  HobbyDeník  |  ČasProBydlení  |  ČasProŽeny





Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Sedmdesátpět:
   


Odebírat

Video 'Ekranoplan - no comment' Video 'Ekranoplan - no comment' (eratniRP (1.1.2014 22:49) reagovat
na wiki píšou max vlny 1.2m

Video 'Ekranoplan - no comment' Video 'Ekranoplan - no comment' (CituschopnyRP (29.12.2013 17:50) reagovat
meisy : na tom sa nevedeli dohodnut ani samotny rusi :-D

Video 'Ekranoplan - no comment' Video 'Ekranoplan - no comment' (meisyRP (29.12.2013 16:31) reagovat
Abych mohl něco takové řídit, tak musím mít námořní nebo leteckou licenci? =)

Video 'Ekranoplan - no comment' Video 'Ekranoplan - no comment' (CituschopnyRP (29.12.2013 14:38) reagovat
Ale je pekne ze World In Conflict si na tieto stroje spomenul 8-) ;-) [odkaz]

Video 'Ekranoplan - no comment' Video 'Ekranoplan - no comment' (konov_zub) (29.12.2013 13:24) reagovat
10m vlny v kaspickom mori asi nebudu :)

Video 'Ekranoplan - no comment' Video 'Ekranoplan - no comment' (PrasoclovekRP (29.12.2013 13:00) reagovat
pekne video. Prikladam link [odkaz]

Video 'Ekranoplan - no comment' Video 'Ekranoplan - no comment' (Dr.Str.RP (29.12.2013 12:09) reagovat
2Piterko: Ano. Samozřejmě ideální jsou podmínky, kdy jsou vlny minimální. Ale u největšího ekranoplánu, který kdy byl postaven, došlo jednou ke špatnému manévru a odtržení zadní části letadla. Přesto dokázal doletět do přístavu a bezpečně přistát. Jinak díky vysoké nosnosti se může ekranoplán stavět mnohem odolněji, než běžné letadlo. Kromě toho na oceánu tak vysoké vlny normálně nebývají a zbytek vyřeší předpověď počasí.

Video 'Ekranoplan - no comment' Video 'Ekranoplan - no comment' (PiterkoRP (29.12.2013 11:58) reagovat
čo sa stane keď sa pred ním objaví 10m vlna? narazí do toho nosom?

Video 'Ekranoplan - no comment' Video 'Ekranoplan - no comment' (Dr.Str.RP (29.12.2013 11:38) reagovat
A další výhoda je brutální nosnost, relativně velká cestovní rychlost a bezpečnost (letí jen pár metrů nad hladinou a je k přistání na hladině uzpůsoben). Takže ideální k vylodění a nebo jako záchranné plavidlo.

Video 'Ekranoplan - no comment' Video 'Ekranoplan - no comment' (farafan1) (29.12.2013 11:20) reagovat
vyuziva se u toho tzv. prizemni efekt (kdo pilotuje letadla, tak s laskou vyuziva ve vydrzi pri pristani :-) ). V kostce jde o to, ze u takto nizko leticiho objektu neni "let" ovlivnen indukovaným odporem vznikajícím na koncích křídlech, tudíž se generuje víc vztlaku a takový objekt nepotřebuje tak dlouhá křídla (indukovanému odporu se z části zamezuje winglety na křídlech). Pokud by se chtěl vznést do větší výšky, tak se projeví indukovaný odpor a ekroplán se propadne.

Video 'Ekranoplan - no comment' Video 'Ekranoplan - no comment' (CituschopnyRP (29.12.2013 11:01) reagovat
Hlavní vojenskou výhodou ekranoplánu bylo to, že díky výšce letu v rozmezí 3-10 metrů nad hladinou se dokázal vyhnout minám a protitorpédovým sítím. Také byl nezasažitelný torpédy a ze země odpalovanými protiletadlovými a protilodními střelami, zničitelný byl prakticky jen leteckými řízenými střelami. Další, i když o něco méně důležitější, byla jeho schopnost být sonarově neviditelný tím, že se nedotýkal hladiny. Zároveň byl jako velmi nízko letící stroj nepozorovatelný pro tehdejší radary. Takže

Video 'Ekranoplan - no comment' Video 'Ekranoplan - no comment' (ManasturRP (29.12.2013 10:32) reagovat
A k čemu je to dobrý?



Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...