Odebírat
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(plechovka_cz) (7.12.2020 15:25)
|
reagovat
|
C) |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Krtek) RP (17.11.2020 16:35)
|
reagovat
|
Cé je správně - vy zíráte, my zíráme - Vizír. A věta Kozinova - "Lomikare, Lomikare, do roka a do dne..."
[odkaz] |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Dežon) (5.5.2014 22:33)
|
reagovat
|
Otázka by měla být z oboru psychiatrie a znít: co to bylo za hovada, když museli měřit čtverec takhle. Plus, na co laser, když mám teodolit a chci páchat masochismus s matikou?
Fejk, dupla, koš |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Abdul_Hasan) RP (5.5.2014 20:02)
|
reagovat
|
mrkev: to mě nezajímá, já psal, co bych tam dal já, a co tam má být. Kdo na toto nemá, nemá mít maturitu, není to zase tak těžké, a i bez těchto věcí to bude udělatelné... |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(mrkev) RP (5.5.2014 19:57)
|
reagovat
|
@Abdul_Hasan I když to studenti "budou vědět", nikdo to neuzákoní. Máme totiž na SŠ příliš vysoké procento populace a ti lidi na to prostě nemají, aby se to naučili... |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Abdul_Hasan) RP (5.5.2014 12:17)
|
reagovat
|
mrkev: Proto jsem psal, spolu s novým modelem maturity, který má platit od roku 2020, nikdo nebude moci nic namítat, budou to vědět před příchodem na střední, že ta maturita bude ne těžká, ale odpovídat úrovni maturanta. Jo ještě jsem zapomněl - limity bych tam taky dal. Alternativou by bylo zanechání obtížnosti ale zvýšení hranice úspěšnosti tak na 80% minimálně... |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(jimo) RP (5.5.2014 12:12)
|
reagovat
|
jsem si rikal, jestli to 17 let po mature dam... a dal jsem. Cosinovou vetu jsem si teda nepamatoval, ale dal jsem to postupem - rozdelit trojuhelnik nahore na dva pravouhle, tam spocitat (z obou najednou) uhel, pod kterym jsem to rozdelil, z toho pak uz snadno obe kratsi odvesny, ty se sectou a umocni. Ale chvilku jsem se musel zamyslet... coz jen potvrzuje, jak moc je ta teorie uzitecna v beznem zivote. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(mrkev) RP (4.5.2014 23:01)
|
reagovat
|
@Abdul_Hasan Průser je v tom, že nemůžeš nechat vyletět 60% ročníku... A to by byla reálná čísla, kdyby se ta obtížnost zvedla... Takhle tam jsou tam příklady ze ZŠ, které slouží k tomu aby prolezla i ta "spodina" a i tak je úspěšnost kolem 83%(!!!).
Vem si například loňskou maturitu z matematiky: [odkaz] pro prolezení potřebuješ nasbírat 17 bodů. To musí být schopný udělat žák 5. třídy ZŠ. Přesto to 18% nedalo... |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Abdul_Hasan) RP (4.5.2014 20:48)
|
reagovat
|
Proto bych to spolu s novým modelem maturity ztížil, studenti si nebudou moci stěžovat, že nevěděli, co tam bude, a zvýší se úroveň maturantů. Nový ministr školství se mi jako jeden z mála líbí, i když nejspíš nebude školné... |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(fot) (4.5.2014 20:29)
|
reagovat
|
Abdul: To chyba je, ale co s tím. To je jeden z těch důvodu, proč ta maturita je taková. V ideálním případě by to mělo fungovat tak, že když člověk projde 4 lety střední, na maturitu by se neměl učit, ale jen opakovat. Reál je bohužel jiný. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Abdul_Hasan) RP (4.5.2014 19:53)
|
reagovat
|
fot: to je ovšem chyba... Ale minimálně na gymplech a průmkách by se učit měly |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Ravise) RP (4.5.2014 19:52)
|
reagovat
|
Jak zní věta kosinova, šejku Peterko? |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(fot) (4.5.2014 19:45)
|
reagovat
|
mrkev: podle mě byla tato úloha takto koncipovaná, že ti mělo dojít použití cosinové věty. A o tom by to mělo být, nemusím znát vzorečky, ale měl bych vědět buď jak si to odvodit anebo jaké vzorečky mám hledat.
Abdul_hasan: Derivace a integrály ve státní maturitě nemůžou být, protože se na střední už všude neučí. S ostatním souhlasím. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(3453453) (4.5.2014 19:35)
|
reagovat
|
to je blbost ako moze mat stvorec ine velkosti stran. Uloha je zle napisana. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(izak) RP (4.5.2014 19:34)
|
reagovat
|
Jo to je OK, spocitaji tu neznamou stranu, je to ctverec, takze pak vynasobi ... a VOALA ) |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Abdul_Hasan) RP (4.5.2014 19:17)
|
reagovat
|
fot: jaké úlohy? Derivace a integrály, napříkad. Nebo práce s vektory, polynomy vyššího, než druhého, stupně |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(mrkev) RP (4.5.2014 19:15)
|
reagovat
|
@fot Tady ani tak nejde o vzorce, ale o logické myšlení. Většina lidí totiž odpadne už na tom, že jim nedojde použití cos. věty... Lidi bohužel nechápou souvislosti a i když mají kolikrát našprtané vzorce, neví kdy co použít. Kdyby tam bylo místo toho třeba: Za použití cosinové věty spočítejte třetí stranu trojůhelníku, kde a=100, b=120 a alfa=60°, dá to dvakrát tolik lidí... |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(fot) (4.5.2014 19:08)
|
reagovat
|
Abdul_hasan: A jaké jiné úlohy by tam měli mít? Maturita musí korenspondovat s učivem, a to je na takové úrovni, že zrovna tento příklad je trochu vyšší úroveň, co se týče vzorečků. Dokud bude celé školství na hovno, maturita musí být taky. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Abdul_Hasan) RP (4.5.2014 18:57)
|
reagovat
|
Stín: to tvrdím už léta, že maturita je na úrovni srovnávacích testů devátých tříd, co chtěli (chtějí?) zavést... |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Stín) RP (4.5.2014 18:51)
|
reagovat
|
Pro člověka, co má za sebou čtyři roky středoškolskejch počtů, naprosto easy úloha |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Mem) RP (4.5.2014 16:11)
|
reagovat
|
annaon: A když budeš mít špatně ostrouhanou tužku, tak třetí stranu změříš třeba 11,3 cm a budeš v pi... opravdu se ti to zdá jako rozumné řešení problému? |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Mem) RP (4.5.2014 16:10)
|
reagovat
|
Hnidopich: Jako že geodet pochoduje po pozemku do té doby, než má mezi dvěma body přesně 60 stupňů, a pak si je dálkoměrem změří? Zajímavý postup |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(mrkev) RP (4.5.2014 15:26)
|
reagovat
|
Tyhle věci si prostě nepamatuju a musím to znova odvodit... Na druhou stranu je jasné, že člověk jdoucí k maturitě by se na to mrknout měl.. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Hnidopich) (4.5.2014 15:21)
|
reagovat
|
"Dost neprkticky zvoleneho trojuhelniku". Ty nejses geodet, co? |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(pasivní radiolokátor) (4.5.2014 15:07)
|
reagovat
|
kristepane, přečti si to zadání. Nezměřili délky stran pozemku, ale nějakého dost neprakticky zvoleného trojúhelníku. Jinak věta Kozinova a 12400. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(gzuz xrist) (4.5.2014 14:47)
|
reagovat
|
obsah stvorcoveho pozemku? pozemok nie je stvorcovy ale obdlznikovy (100x120)
toz, ziadna z odpovedi nie je spravna ^^ |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Pyjus Čůrus) (4.5.2014 12:46)
|
reagovat
|
Takovéhle věci člověk před maturitou z matiky má v hlavě. Pak má na kosinovou větu tahák. Primitivní. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Kasuha) (4.5.2014 12:40)
|
reagovat
|
120^2 - 60^2 + 40^2 = 12400 |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(annaon) (4.5.2014 12:12)
|
reagovat
|
Moh by mi nekdo vysvetlit, proc pouzivat slozitosti a nevyresit to podobnosti? Narysuju si usecky 10cm a 12cm svirajici uhel 60°, spojim si je do trojuhelniku, zmerim treti stranu (11,2cm), a reknu si: 120m na 12cm, takze 11,2cm na 112m a 112*112=12 544m2 a hotovo. Spravne je E. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Roumen) R (4.5.2014 12:02)
|
reagovat
|
Tak vetu Kosinovu zname vsichni...Lomikare, Lomikare, do roka a do dne. Hyn sa hukaze. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Mem) RP (4.5.2014 11:48)
|
reagovat
|
Podle mě je úloha chyták, normální člověk by laserovým dálkoměrem změřil délku strany čtverce a teodolit by vrátil do církevního semináře. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(edgobard) RP (4.5.2014 11:44)
|
reagovat
|
já bych si zorientoval souřadný systém tak,že bych položil osu x do jedné z těch spojnic, tedy získal body x1=100,y1=0 a x2=120*cos(60),y2=120*sin(60),
takže A=(60-100)^2+(120*sqrt(3)/2)^2 = 1600 + 3600*3 = 12400 |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(necht) RP (4.5.2014 11:41)
|
reagovat
|
dupla |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(xXxxxxxx) (4.5.2014 11:13)
|
reagovat
|
No sak jasne, ze je to primitivne... uz mam dost rokov a stale si tieto veci pamatam ... to ako klesla ta uroven lol
a pre tych co su lenivy si vyhladat cosinovu vetu uz iba zo vzorca je poznat, ze je ju treba pouzit -> jedna sa o zovseobecnenu pytagorovu vetu ...:
c^2 = a^2 + b^2 -2*a*c*cos(uhol medzi a,b)
a za a,b,c si mozete dosadit hocjake strany trojuholnika pre tuto ulohu
c = sqrt(120^2 + 100^2 - 2*120*100*cos(60stupnov))
c^2 = obsah = 120^2 + 100^2 - 2*120*100*cos(60stupnov)
|
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(asd1234) (4.5.2014 11:11)
|
reagovat
|
kdyz sem se ucil na maturitu, tak tehdy sem si takovy veci jako cos(60) = 0.5 pamtoval z hlavy, kez by byly takovy otazky u statnic |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Y) RP (4.5.2014 10:58)
|
reagovat
|
Je to prima aplikace kosinovy vety. Cili stredoskolak, ktery se alespon trochu ucil tyhle gonio veci videl... Plus, alespon my jsme na maturite meli mat. tabulky, kde bylo hodne vzorcu, takze tohle se tam da najit asi taky.
Druha vec je, kdyz se na to podiva clovek, co tyhle ulohy uz X let neresil. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(doprdelecosemmampsat) (4.5.2014 10:53)
|
reagovat
|
Já to teda spočítal bez kalkulačky a Kosinovy věty... Z pravého horního rohu čtverce vedu výšku v: v = 100*sin(60) = 50*sqrt(3); zbylá strana pravoúhlého trojúhelníka d: d=cos(60)*100=50. Horní pravoúhlý trojúhelník: Levá strana e: e=120-d=70. Obsah čtverce je přepona horního pravoúhlého trojúhelníka (c) na druhou: c^2=v^2+d^2=2500*3+4900=12400 |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Abdul_Hasan) RP (4.5.2014 10:50)
|
reagovat
|
chuckyy: "Pythagorova věta popisuje vztah, který platí mezi délkami stran pravoúhlých trojúhelníků v euklidovské rovině." ty tam vidíš pravý úhel? |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(chuckyy) RP (4.5.2014 10:46)
|
reagovat
|
stačí jednoduchá pytagorova veta a máme tretiu starnu trojuholníka a potom to už je lahke aj na čecha po lobotómii |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(wick) RP (4.5.2014 10:46)
|
reagovat
|
cosinova veta |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(theace) (4.5.2014 10:44)
|
reagovat
|
je v tom snad něco složitějšího než kosínová věta? |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Abdul_Hasan) RP (4.5.2014 10:35)
|
reagovat
|
Konečně ta maturita nějak vypadá, ten první rok by to dal šesťák, teď už to chce osmáka... |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(cpy) RP (4.5.2014 10:17)
|
reagovat
|
Viem co mi treba vygooglit aby som to vypocital
Uz som zabudol ktora strana je pre ktoru funkciu v trigonometrii. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(obvious tiroll) (4.5.2014 10:00)
|
reagovat
|
kašlem na to budem milionár |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(sharrow) RP (4.5.2014 9:38)
|
reagovat
|
Je to opravdu tak, pokud mám A vlevo, B vpravo, C dole, tak si spočítám výšku od A ke hraně BC (sin) a mám bod X. Z |CX| spočítám |BX| a tím spočítám úhel XAB který je ~21° (arctan). Nakonec spočítám stranu |AB| (sin) a umocním.
Při tom, jaký zvěsti kolujou o dnešních maturantech, tak i kdyby to byla úloha z těžší maturity, tak by mě zajímala úspěšnost. Myslím, že bych se zapotil i v největší maturitní formě . Nesouhlasím s tím, že by to byla algebra 1+1=2, alespoň pro mě to není denní chleba. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Utrum) RP (4.5.2014 9:25)
|
reagovat
|
Další příklad roumenovské algebry ala "1+1=2"? Kdy to bude mít 120 komentářů? |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(jsem_rozesmut) (4.5.2014 9:21)
|
reagovat
|
hm taky jsem si nepamatoval vzorce, kosinova veta mi vubec nenapadla, je to mnohem jednodussi. Kazdopadne myslim ze na maturitach maji nejaky tabulky se vzorcema nebo co |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(sharrow) RP (4.5.2014 9:18)
|
reagovat
|
+1 jsem_rozesmut. Vzdal jsem to moc brzo, měl jsem výšku 100m strany ale tohle mě nenapadlo. Za dva body jsem čekal nějakou dávačku. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(fot) (4.5.2014 9:17)
|
reagovat
|
flok: a myslíš, že si každý pamatuje cosinovou větu? |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(arcus) (4.5.2014 9:14)
|
reagovat
|
Chybějící strana trojúhelníku se dopočítá pomocí kosinové věty. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(jsem_rozesmut) (4.5.2014 9:12)
|
reagovat
|
@sharrow potrebujes vysku na stranu 100m (a/sin alfa = b/sin beta = c/sin gama). kdzy mas vysku muzes rozdelit tu 100m stranu na dve casti a pak uz jen dodelas tu posledni neznamou stranu a tim ziskas obsah ctverce |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(flok) RP (4.5.2014 9:11)
|
reagovat
|
Kosinová věta dá ihned výsledek. Jestli tohle někdo nespočítá na základce, budiž. Ale na maturitě? Co tam celý 4 roky dělal? |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(IOO) RP (4.5.2014 9:09)
|
reagovat
|
Vyhodte tych co to tak blbo zmerali a nestvite nas neschopnostou inych. Idu merat stvorec a zmeraju este tak blbo trojuholnik. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(sharrow) RP (4.5.2014 9:05)
|
reagovat
|
Podělí se prosím někdo o postup? Věta "strana úhel strana" sice proběhla, ale pokud se nepletu, bylo to v rýsování. Už jsem si spočítal plochu trojúhelníka, mraky dalších bezvýznamných čísel, ale délku protilehlé strany prostě nedávám. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(LemonFR) RP (4.5.2014 8:49)
|
reagovat
|
Samozrejme že C, veď na tom obrázku prednedávnom boli všetky odpovede C |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(kapilára) RP (4.5.2014 8:46)
|
reagovat
|
Nuz, jeste ze jsem uz v pracovnim procesu stejne, na co obycejnemu cloveku je? Procenta, trojclenka a rovnice o nezname k zivotu staci. |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(jsem_rozesmut) (4.5.2014 8:40)
|
reagovat
|
C chvili mi to trvalo |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Poody) RP (4.5.2014 8:35)
|
reagovat
|
Není ta věta strana-úhel-strana někdy z páté třídy základky? |
|
|
Obrázek 'maturita-22'
(Roumen) R (4.5.2014 8:34)
|
reagovat
|
C, ale musel jsem pouzit tahak. |
|