TechSvět  |  MyMuži  |  ČasProŽeny  |  HobbyDeník  |  MotorGuru  |  VipShow  |  ČasProBydlení  |  NeposlušnéTlapky  |  Pravda24  |  ByznysDeník





Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Sedmdesát:
   


Odebírat

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Gebirgehund) (21.2.2017 3:52) reagovat
Human: VW bych do toho netahal, protoze totez delali vsichni (coz me bylo jasne uz v okamziku, kdy se to provalilo na VW), protoze zakony utekly fyzice. Duvod, proc zrovna tohle bude u elektromobilu lepsi je dojezd. Kremik je levnejsi, nez lithium. Jinak je jasne, ze prechod na elektromobily (nastane-li) bude pozvolny a sit se behem toho prechodu bude prizpusobovat. Zvlast u nakladaku a autobusu, ktere se nemeni co par let, ale spise co par dekad. Chtelo by to dostavet Temelin a postavit Blahutovice.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (HumanRP (20.2.2017 21:11) reagovat
Věřím že to jde vyrobit jak píšeš, já používal hodnoty s minimální účinnosti na kategorii. Vzhledem k tomu, že vysoce účinné zdroje jsou i vysoce drahé proti těm méně účinným, tak kapitalista bude imho spíš dělat spodní než horní účinnost kvůli ceně, leda to bude legislativně ošetřeno a VW ani to nezastavilo :-). ČR spotřebuje kolem 199000 barelů ropy denně, to je cca 1347906600 MJ a 374,418500 GWh energie. Naše el. síť vyrábí za den 191 GWh, bylo by to tedy průměrně 2.95x větší zatížení v každém okamžiku.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Gebirgehund) (20.2.2017 15:55) reagovat
A az tu bude tolik elektromobilu, ze dnesni sit nebuide stacit na mimospickove nabijeni, tak uz se to vyplati resit. Akorat pokud se nepostavi jaxderky, tak se asi bude jezdit jenom v lete :-).

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Gebirgehund) (20.2.2017 15:54) reagovat
Human: menice a motory jdou udelat v tech ucinnostech, co jsem napsal, o baterii se hadat nebudu (olovo ma myslim 0.8, ale ted nevim, jestli Ah, nebo Wh, k Li* jsem to nenasel). V kazdem pripade je zjevne, ze dlouhodobe ma smysl provozovat elektromobily na obnovitelne zdroje a na jadro. Plyn je lepsi spalit primo v aute a uhli ... v zasade taky (zplynovac). Vedeni jsou dimenzovana na maximalni zatizeni, takze pokud by elektromobily nabijely mimo spicky (coz by kvuli cene delaly), tak to je v pohode.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Gebirgehund) (20.2.2017 15:51) reagovat
Human: geneticky modifikovane bakterie, nebo rasy vyrabejici butanol vypadaji, jako jedno z nejlepsich moznych reseni (rovnou pouzitelne do stavajicich motoru, skladovatelne, biologicky odbouratelne). Ale to budou mit Cinani mnohem drive, nez my. Ktere auto se vypne? To je jednoduche - fouka a sviti, 1kWh stoji 0.04 Kc, nabijeji vsichni. Nefouka, nesviti a jeste neni voda v hydroelektrarnach, 1kWh stoji 70 Kc, nenabiji nikdo a vichni doufaji, ze jeste zafouka, aby nabili aspon neco. Realita nekde mezi.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (HumanRP (18.2.2017 18:28) reagovat
Hlavně si ale myslím že tato debata je od začátku zaměřená špatným směrem a řešíme podrobně C bez A a B. Lidstvo nemá dostatečné technické kapacity pro vyrobení a transport dostatečného množství elektřiny tam, kde by jí bylo potřeba pokud by se masivně jezdilo bez fosilních paliv. Troufal bych si tvrdit že současná distribuční síť by se musela kapacitně minimálně 3 - 10 násobit, možná i 10x by bylo málo. Kudy by to vedení vedlo, kde by stálo, kdo by se o ně staral? Dnes v Německu zafouká a síť je přetížená.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (HumanRP (18.2.2017 18:13) reagovat
Gebirgehund: Jsem zvědavý, které auto se při nedostatku dynamicky vypne a které ne když jezdit chce každý. Síť ze 100% obnovitelných zdrojů v podobě jako funguje dnes je u nás utopie. To by musela být druhá zcela paralelní k té z neobnovitelných, pak by to asi chvílemi nabíjelo. Mě hrubým odhadem vyšla účinnost elektromobilu poháněného z uhlí na cca 25%, protože výroba je 0.35-0.4 a baterie účinnost 0.83 (ale taky třeba 0.4 dle typu), nejlepší motory 0.96, měniče do 0.9. Pak je horší i než benzínový motor.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (HumanRP (18.2.2017 17:45) reagovat
Ten vzduch byl jen takový okamžitý nápad, ono to je podobný nonsens jako současné baterky :-). Já bych si asi nejvíc "ekologicky" vsadil na geneticky modifikované organizmy, fotosynteticky nebo z nějakého pěstovaného biomateriálu vyrábějící přímo benzín nebo organické látky vlastnostmi benzínu podobné (třeba alkoholy), ze kterých lze vyrobit něco co se dá nalít do současných aut. Tím by se ušetřila celá distribuční infrastruktura i průmysl výroby vozidel, které by měly vyrovnané emise kde 0 z 0 pojde.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Gebirgehund) (18.2.2017 14:59) reagovat
Jediny rozumny energeticky mix je podle me jadro pro base-load, voda pro dorovnani spicek a vsechny obnovitelne zdroje narvat do akumulacnich spotrebicu (bojlery, tepelna cerpadla s akumulaci, akumulacni kamna, elektromobily). Vsechno ostatni je bud nesmyslne drahe, nesmyslne neekologicke, a nebo jenom na hlavu. Fuzi nemame, termosolarni elektrarny na Sahare taky ne.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Gebirgehund) (18.2.2017 14:57) reagovat
> nabíjet se bude logicky hlavně večer, přes den se jezdí. Ale to nefouká ani nesvítí. [][][] Pres den se s autem stoji, akorat ze ne doma, ale pred praci, nebo u zakaznika. Takze no problem. Dodavky, co jsou cely den v permanenci a najezdi pres 200-300km/den nejsou na elektriku vhodne dokud nebudou vsude rychlonabijecky. Dale bych si dovolil poznamenat, ze vecer a v noci fouka. Treba u nas vic, nez pres den.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Gebirgehund) (18.2.2017 14:55) reagovat
Samozrejme se na to da tlacit opacne (nutit firmy, aby to nabidly), ale ty se s tim zase nebudou chtit srat, dokud nevidi, ze o to bude mit alespon nekdo zajem. Rozjezd kazde neove technologie je proste troschu suboptimalni na obou stranach. [][][] Ohledne elektraner - a nesere te, ze pali 90% uhli a vyrabi 30% elektriny, protoze drzi tocivou rezervu, aby mohla zaskocit za slunicko, kdyby se zatahlo? Zatimco statisice nabijejicich se aut by se jenom na dalku na chvili odpojily?

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Gebirgehund) (18.2.2017 14:52) reagovat
Prevodovka jde u elektromobilu vypustit, ale zase vyjde vetsi a tezsi motor, takze je otazka, jestli se to vyplati. [][][] Samozrejme, ze povazuju za nepodstatne, z ceho se vyrabi energie TED. Predstavte si, ze by si Eurotel v roce 94 rekl - kolik tady pouziva lidi mobilni telefon? Par milionaru ma satelitni, to nas neuzivi, tak na to sereme a zadnou sit stavet nebudeme. Na to, aby byla poptavka po levne energii, ktera je obcas (veskere obnovitelne sracky) musi lidi mit neco, co ji vyuzije.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Gebirgehund) (18.2.2017 14:49) reagovat
Prakticka ucinnost elektrina ->kola bude u spickove technologie na stlaceny vzduch 0.97*0.9*0.43*0.9*0.97=0.328. Poradi clenu: motor kompresoru, kompresor (mnohastupnovy, spickovy, v realu to bude asi horsi), termodynamika (v realu asi horsi), motor (spickovy a mnohastupnovu, drahy jako krava), prevodovka. U elektromobilu se spickovym HW 0.97*0.9*0.97*0.97*0.97=0.797 nabijecka, ucinnost baterky (tu pro lithium ted nemuzu najit, takze ji odhaduju - najdete-li, doplnte link), menic, motor, prevodovka.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Gebirgehund) (18.2.2017 14:39) reagovat
Human: stlaceny vzduch ma teoretickou maximalni ucinnost asi 43% a to si nejsem jisty, jestli to nebylo pocitane pro 1Atm -> 100Atm -> 1Atm, zatimco tady bude potreba spis neco k 1000Atm, aby se to do toho auta veslo. K tomu problemy s tepelnymi toky. Tankovani 1000Atm otevrenim ventilu je zhovadilost i z hlediska ucinnosti (dalsi ztrata hadam tak pulky energie), zamrznuti (expaniz z 1000 na 1Atm extremne poklesne teplota na miste kohoutu) i kvuli mechanickemu razu. V motoru je mechanicke opotrebeni.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (HumanRP (18.2.2017 0:50) reagovat
Stačí prostě kupecky počítat - jen po D1 projede denně 9000 kamionů. Kdyby ti stačilo jen 150 kW výkonu na jeden, spotřebuješ na ně při 100% účinnosti přes 67% okamžitého výkonu Temelína, což je přes 10% veškeré výroby el. energie v ČR. A teď co s kamiony na D2, D5, D8, celá osobní doprava, hromadná doprava... Najednou ta proveditelnost je v kopru, ale jako se solárními panely - ti první se na tom náramně napakují a chudina bude zase chodit pěšky, však pohyb je zdravý.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (HumanRP (18.2.2017 0:31) reagovat
Považovat za nepodstatné z čeho se teď vyrábí energie? wtf. My nežijeme v budoucnosti, my žijeme teď. Když mi teď dýmá komín elektrárny do oken tak mi to vadí teď. A soláry a větry (v Evropě) mají strašně nepravidelný výkon a časové rozložení, nabíjet se bude logicky hlavně večer, přes den se jezdí. Ale to nefouká ani nesvítí. Z čeho to chceš dostat, jediný stabilní zdroj bez emisí je momentálně jádro. A té el. energie potřebuješ tolik, že to žádná současná síť neutáhne vždyť 1 kamion má výkon až 300 kW...

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (HumanRP (18.2.2017 0:23) reagovat
Ano, stejně tak by auta mohla jezdit na stlačený vzduch. Odpadly by ztráty s několikanásobnou transformací energie, proces tlakování lze kdykoliv ukončit, čerpání paliva by se řešilo přehozením láhve nebo několika sekundami vyrovnání tlaku, tlakové lahve nemají paměťový efekt a nepřichází o svou kapacitu během stárnutí, po nárazu se sice mohou roztrhnout ale nezačnou hořet, nejsou vyrobeny z toxických a drahých materiálů...Ale není to cool,nikdo na to nedělá gigafactory s dotacemi do kapsy.Tak co je chytré?

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Gebirgehund) (17.2.2017 23:50) reagovat
Human: elektromobil je jedna z mala veci, kterou ma smysl provozovat z obnovitelnych zdroju (solary a vitr). Takze ke smysluplnemu rozvoji obnovitelnych zdroju je nutna bud efektivni a ekonomicka akumulace (meumime), precerpavaci vodni elektrarny (protlacte pres zelene, ze zadny kopec nebude bez jezera na vrsku) a nebo elektromobily. To, ze se ted ta elektrina vyrabi jinak je nepodstatne. Kvuli par stovkam elektromobilu nikdo chytrou sit s dynamickou cenou delat nebude.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (HumanRP (17.2.2017 23:13) reagovat
Jo gas suxx... Bratru 60% výroby elektřiny v USA poskytují fosilní paliva - uhlí a zemní plyn. Účinnost tohoto procesu je cca 35 - 40% z vložené energie. Další ztráty při nabíjení jsou 20 - 45 % energie. Ne náhodou si nějaký podobný "gas suxx" trotl z Hong Kongu připlatil hodně dolarů za neekologičnost když si pořídil toto "ekologické auto" protože tuto daň tam vypočítávají právě ze skutečných energetických nákladů.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Přezdívka:) (17.2.2017 23:11) reagovat
Smí se s tím do garáže, nebo k tomu přistupují stejně jako ke Galaxy 7? Já jen, že těch baterek je v tom krapet víc.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Gebirgehund) (17.2.2017 17:21) reagovat
Buzerace (clovek si to nemuze rpestavet sam v garazi za par korun + baterky) + potreba to mit (nesmyslna - cpou to lidem, co to nechteji) -> dotace -> zhovadilost. Male lehke auto s baterkami na 50-100km je na popojizdeni po meste to nejlepsi, co muze byt.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Vafan Culo) (17.2.2017 16:34) reagovat
a najhoršie sú tie skurvené dotácie ktoré chudoba platí bohatým gaysilicon hipstervalleyistom aby si mohli prdel prevážať na superdrahom nezmysle (pričom tie ekokoticky vyplytvané miliardy by mali keď už, tak ísť do výskumu superkondenzátorových bateriek, s ktorými elektroautá budú mať konečne zmysel)

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Joba) (17.2.2017 15:25) reagovat
Gas sux, just like your mom yesterday.

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (..) (17.2.2017 15:24) reagovat
jano87: to jen když máš štěstí a narazíš na ten supercharger. V ČR je například jeden :-D

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (jano87) (17.2.2017 14:31) reagovat
fuck yea dojazd az 200km, kto by to nechcel, sak plnu kapacitu mas uz za 40 minut

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (gdfgdhhhRP (17.2.2017 13:52) reagovat
hrozny tyhle lesteny prdy, co by se bez masivnich dotaci nikdy neprosadily ;/

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (depres peterhajzel) (17.2.2017 12:31) reagovat
Ten nový paromobil nevyzerá zle. Neviete koľko ton uhlia potrebuje teslaS na 100km

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Prawda...) (17.2.2017 11:50) reagovat
Mě se líbil jeden výrok neznámé ekoteroristky, která řekla, že nepotřebuje ropu, že ona jezdí autobusem. :-D

Obrázek 'tesla lover' Obrázek 'tesla lover' (Nigrant) (17.2.2017 11:39) reagovat
kkt



Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...