HobbyDeník  |  MyMuži  |  TechSvět  |  NeposlušnéTlapky  |  MotorGuru  |  Pravda24  |  VipShow  |  ČasProŽeny  |  ČasProBydlení  |  ByznysDeník



tesla lover 17.02.2017 
Obrázek tesla lover
konecne valka konci Scientific-name--poison GrindMyGears Z symbol ma v rusku tradici Wir schaffen das WannaPlayAGame
Komentáře (29) Komentovat Nezobrazovat

tesla_lover.jpg (Gebirgehund) (21.2.2017 3:52)
Human: VW bych do toho netahal, protoze totez delali vsichni (coz me bylo jasne uz v okamziku, kdy se to provalilo na VW), protoze zakony utekly fyzice. Duvod, proc zrovna tohle bude u elektromobilu lepsi je dojezd. Kremik je levnejsi, nez lithium. Jinak je jasne, ze prechod na elektromobily (nastane-li) bude pozvolny a sit se behem toho prechodu bude prizpusobovat. Zvlast u nakladaku a autobusu, ktere se nemeni co par let, ale spise co par dekad. Chtelo by to dostavet Temelin a postavit Blahutovice.

tesla_lover.jpg (HumanRP (20.2.2017 21:11)
Věřím že to jde vyrobit jak píšeš, já používal hodnoty s minimální účinnosti na kategorii. Vzhledem k tomu, že vysoce účinné zdroje jsou i vysoce drahé proti těm méně účinným, tak kapitalista bude imho spíš dělat spodní než horní účinnost kvůli ceně, leda to bude legislativně ošetřeno a VW ani to nezastavilo :-). ČR spotřebuje kolem 199000 barelů ropy denně, to je cca 1347906600 MJ a 374,418500 GWh energie. Naše el. síť vyrábí za den 191 GWh, bylo by to tedy průměrně 2.95x větší zatížení v každém okamžiku.

tesla_lover.jpg (Gebirgehund) (20.2.2017 15:55)
A az tu bude tolik elektromobilu, ze dnesni sit nebuide stacit na mimospickove nabijeni, tak uz se to vyplati resit. Akorat pokud se nepostavi jaxderky, tak se asi bude jezdit jenom v lete :-).

tesla_lover.jpg (Gebirgehund) (20.2.2017 15:54)
Human: menice a motory jdou udelat v tech ucinnostech, co jsem napsal, o baterii se hadat nebudu (olovo ma myslim 0.8, ale ted nevim, jestli Ah, nebo Wh, k Li* jsem to nenasel). V kazdem pripade je zjevne, ze dlouhodobe ma smysl provozovat elektromobily na obnovitelne zdroje a na jadro. Plyn je lepsi spalit primo v aute a uhli ... v zasade taky (zplynovac). Vedeni jsou dimenzovana na maximalni zatizeni, takze pokud by elektromobily nabijely mimo spicky (coz by kvuli cene delaly), tak to je v pohode.

tesla_lover.jpg (Gebirgehund) (20.2.2017 15:51)
Human: geneticky modifikovane bakterie, nebo rasy vyrabejici butanol vypadaji, jako jedno z nejlepsich moznych reseni (rovnou pouzitelne do stavajicich motoru, skladovatelne, biologicky odbouratelne). Ale to budou mit Cinani mnohem drive, nez my. Ktere auto se vypne? To je jednoduche - fouka a sviti, 1kWh stoji 0.04 Kc, nabijeji vsichni. Nefouka, nesviti a jeste neni voda v hydroelektrarnach, 1kWh stoji 70 Kc, nenabiji nikdo a vichni doufaji, ze jeste zafouka, aby nabili aspon neco. Realita nekde mezi.

tesla_lover.jpg (HumanRP (18.2.2017 18:28)
Hlavně si ale myslím že tato debata je od začátku zaměřená špatným směrem a řešíme podrobně C bez A a B. Lidstvo nemá dostatečné technické kapacity pro vyrobení a transport dostatečného množství elektřiny tam, kde by jí bylo potřeba pokud by se masivně jezdilo bez fosilních paliv. Troufal bych si tvrdit že současná distribuční síť by se musela kapacitně minimálně 3 - 10 násobit, možná i 10x by bylo málo. Kudy by to vedení vedlo, kde by stálo, kdo by se o ně staral? Dnes v Německu zafouká a síť je přetížená.

tesla_lover.jpg (HumanRP (18.2.2017 18:13)
Gebirgehund: Jsem zvědavý, které auto se při nedostatku dynamicky vypne a které ne když jezdit chce každý. Síť ze 100% obnovitelných zdrojů v podobě jako funguje dnes je u nás utopie. To by musela být druhá zcela paralelní k té z neobnovitelných, pak by to asi chvílemi nabíjelo. Mě hrubým odhadem vyšla účinnost elektromobilu poháněného z uhlí na cca 25%, protože výroba je 0.35-0.4 a baterie účinnost 0.83 (ale taky třeba 0.4 dle typu), nejlepší motory 0.96, měniče do 0.9. Pak je horší i než benzínový motor.

tesla_lover.jpg (HumanRP (18.2.2017 17:45)
Ten vzduch byl jen takový okamžitý nápad, ono to je podobný nonsens jako současné baterky :-). Já bych si asi nejvíc "ekologicky" vsadil na geneticky modifikované organizmy, fotosynteticky nebo z nějakého pěstovaného biomateriálu vyrábějící přímo benzín nebo organické látky vlastnostmi benzínu podobné (třeba alkoholy), ze kterých lze vyrobit něco co se dá nalít do současných aut. Tím by se ušetřila celá distribuční infrastruktura i průmysl výroby vozidel, které by měly vyrovnané emise kde 0 z 0 pojde.

tesla_lover.jpg (Gebirgehund) (18.2.2017 14:59)
Jediny rozumny energeticky mix je podle me jadro pro base-load, voda pro dorovnani spicek a vsechny obnovitelne zdroje narvat do akumulacnich spotrebicu (bojlery, tepelna cerpadla s akumulaci, akumulacni kamna, elektromobily). Vsechno ostatni je bud nesmyslne drahe, nesmyslne neekologicke, a nebo jenom na hlavu. Fuzi nemame, termosolarni elektrarny na Sahare taky ne.

tesla_lover.jpg (Gebirgehund) (18.2.2017 14:57)
> nabíjet se bude logicky hlavně večer, přes den se jezdí. Ale to nefouká ani nesvítí. [][][] Pres den se s autem stoji, akorat ze ne doma, ale pred praci, nebo u zakaznika. Takze no problem. Dodavky, co jsou cely den v permanenci a najezdi pres 200-300km/den nejsou na elektriku vhodne dokud nebudou vsude rychlonabijecky. Dale bych si dovolil poznamenat, ze vecer a v noci fouka. Treba u nas vic, nez pres den.

tesla_lover.jpg (Gebirgehund) (18.2.2017 14:55)
Samozrejme se na to da tlacit opacne (nutit firmy, aby to nabidly), ale ty se s tim zase nebudou chtit srat, dokud nevidi, ze o to bude mit alespon nekdo zajem. Rozjezd kazde neove technologie je proste troschu suboptimalni na obou stranach. [][][] Ohledne elektraner - a nesere te, ze pali 90% uhli a vyrabi 30% elektriny, protoze drzi tocivou rezervu, aby mohla zaskocit za slunicko, kdyby se zatahlo? Zatimco statisice nabijejicich se aut by se jenom na dalku na chvili odpojily?

tesla_lover.jpg (Gebirgehund) (18.2.2017 14:52)
Prevodovka jde u elektromobilu vypustit, ale zase vyjde vetsi a tezsi motor, takze je otazka, jestli se to vyplati. [][][] Samozrejme, ze povazuju za nepodstatne, z ceho se vyrabi energie TED. Predstavte si, ze by si Eurotel v roce 94 rekl - kolik tady pouziva lidi mobilni telefon? Par milionaru ma satelitni, to nas neuzivi, tak na to sereme a zadnou sit stavet nebudeme. Na to, aby byla poptavka po levne energii, ktera je obcas (veskere obnovitelne sracky) musi lidi mit neco, co ji vyuzije.

tesla_lover.jpg (Gebirgehund) (18.2.2017 14:49)
Prakticka ucinnost elektrina ->kola bude u spickove technologie na stlaceny vzduch 0.97*0.9*0.43*0.9*0.97=0.328. Poradi clenu: motor kompresoru, kompresor (mnohastupnovy, spickovy, v realu to bude asi horsi), termodynamika (v realu asi horsi), motor (spickovy a mnohastupnovu, drahy jako krava), prevodovka. U elektromobilu se spickovym HW 0.97*0.9*0.97*0.97*0.97=0.797 nabijecka, ucinnost baterky (tu pro lithium ted nemuzu najit, takze ji odhaduju - najdete-li, doplnte link), menic, motor, prevodovka.

tesla_lover.jpg (Gebirgehund) (18.2.2017 14:39)
Human: stlaceny vzduch ma teoretickou maximalni ucinnost asi 43% a to si nejsem jisty, jestli to nebylo pocitane pro 1Atm -> 100Atm -> 1Atm, zatimco tady bude potreba spis neco k 1000Atm, aby se to do toho auta veslo. K tomu problemy s tepelnymi toky. Tankovani 1000Atm otevrenim ventilu je zhovadilost i z hlediska ucinnosti (dalsi ztrata hadam tak pulky energie), zamrznuti (expaniz z 1000 na 1Atm extremne poklesne teplota na miste kohoutu) i kvuli mechanickemu razu. V motoru je mechanicke opotrebeni.

tesla_lover.jpg (HumanRP (18.2.2017 0:50)
Stačí prostě kupecky počítat - jen po D1 projede denně 9000 kamionů. Kdyby ti stačilo jen 150 kW výkonu na jeden, spotřebuješ na ně při 100% účinnosti přes 67% okamžitého výkonu Temelína, což je přes 10% veškeré výroby el. energie v ČR. A teď co s kamiony na D2, D5, D8, celá osobní doprava, hromadná doprava... Najednou ta proveditelnost je v kopru, ale jako se solárními panely - ti první se na tom náramně napakují a chudina bude zase chodit pěšky, však pohyb je zdravý.

další...












Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...