ČasProŽeny  |  MyMuži  |  Pravda24  |  MotorGuru  |  ČasProBydlení  |  VipShow  |  HobbyDeník  |  NeposlušnéTlapky  |  TechSvět  |  ByznysDeník


Nalezeno 81 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Osmdesátdevět:
   

Strana 1/2. 1 2 následující

Odebírat

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (HumanRP (5.3.2017 11:17) reagovat
Rozdíly tu stále vidím - západ na Ukrajinu neposlal svou armádu na zapřenou aby mu ji přinesla na stříbrném podnosu a chce přeci jen spolupracovat víc obchodně, ne jako pán dobytého území aby zavřel hubu svým zchudlým občanům. A pobaltí je důležité - je to dobrá nástupní plocha vojsk NATO, Moskva a zejména Petrohrad je relativně blízko a enkláva Kaliningrad není vojensky zdaleka tak důležitá jako možnost mít celé pobaltí, protože je malá a fyzicky odříznutá od Ruska.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (5.3.2017 10:31) reagovat
Máš hrozně jednostranný vidění světa. Jedna strana chce lézt do prdele západu a druhá východu, dle toho čemu je blíž. Proč se nikdo takto nepere o pobaltí? Protože tam je hovno. Ukrajina je bohatá na nerostný bohatství i lidský zdroje (viz neustálá snaha zjednodušení získání víz pro Ukrajince v ČR i celé Evropě), proto jim všichni lezou do prdele a pere se o ni západ s východem. Viz trapná komedie s Juščenkem během oranžové revoluce a následné dění. Janukovyč pro změnu tlačenej Ruskem.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (HumanRP (3.3.2017 21:46) reagovat
Jenže jedna skupina chce řídit svůj stát nezávisle na Rusku, protože za posledních 100 let s ním měli jen samé problémy a trápení, a druhá skupina chce Ukrajinu mít opět jako ruskou gubernii a jistě jen náhodou jim s tím Rusko docela pomáhá i když se tváří že vlastně plní "vůli lidu" (...z Kremlu). A ruské řeči o vojácích NATO - kde jsou americké tanky s posádkami "na dovolené" i s logistickou podporou? Nikde. Zato ruských "dovolenkářů" i s technikou za miliony na Donbasu popojíždí a pobíhá dost a dost.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (3.3.2017 13:42) reagovat
Ukrajina vypadá trochu jako kersko ve hrabalovských slavnostech sněženek, kde se dvě skupiny pitomců hádají, jestli se šípkovou nebo se zelím...

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (3.3.2017 13:30) reagovat
Tak BRD si především od Ruska NDR reálně koupilo za několik milionů marek pod nějakou bohulibou záminkou vybudování zázemí pro odsunuté vojáky atd. Já neříkám, že vývoj šel špatným nebo správným směrem, dokonce si netroufám tvrdit za kterého režimu se měl prostý člověk lépe. Jen to že rusy nasere handlování s ukrajinou, musela tušit i ta nejblbější mánička na ministerstvu zahraničí Ulánbátaru natož USA. Ve finále jde o mocenský boj dvou obrů na zahrádce trpaslíků, proto moje označení za užitečného idiota

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (HumanRP (3.3.2017 12:05) reagovat
A Sovětský svaz měl i možnost na dohodu nepřistoupit a Německo nechat rozdělené o ty 2 roky do svého kolapsu déle, pak už by s nimi stejně nikdo ke stolu nesedal. Takže reálná rovnost smluvních stran je velice vzácný případ a sověti myslím z beznadějné situace vykřesali alespoň žádné základny NATO a ZHN ve východním Německu, což se dodržuje dodnes. A to v kontextu doby nebylo tak málo. Bez dohody by neměli vůbec nic :-).

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (HumanRP (3.3.2017 11:59) reagovat
Zajímavý článek. Ovšem čtením smluv a zápisů jsme se dostali na pole diplomacie, kdy nikdo pokud možno nelže ale všichni pokud možno zdůrazňují svůj pohled na nějakou skutečnost. V těch smlouvách to uvedeno není, takže de jure jim písemně nic neslíbili. Že o tom třeba de fakto hovořili... je to přístup vychcaných bank, které v tečce nad i na straně 235 uvádí pokuty. Ale když srovnám jak se máme my a jak dopadlo např. Čečensko, Moldávie a další relikty SSSR, jsem v tomto případě za tu tečku nad i hrozně rád.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (3.3.2017 10:42) reagovat
Ale tady jde o jinou věc, Rusové vytáhli nějaké tvrzení, které sice není formálně zakotveno v dokumentech (nebylo to třeba, protože o tom se přece vůbec neuvažovalo), ale z mnohých poznámek a výpovědí účastníků je jasné, že v tomto duchu se jednání vedla. Dnes se tvrdí, že nic takového se nestalo, protože to přece nebylo obsahem jednání (protože se o tom neuvažovalo) a to za mě alibismus je. Taková pěkná hlava 22...

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (3.3.2017 10:38) reagovat
Přečti si, co k tomu píše třeba der spiegel. Jak k vyjádření Gorbačova, tak třeba tento odstavec: "After speaking with many of those involved...." http://www.spiegel.de/international/world/nato-s-eastward-expansion-did-the-west-break-its-promise-to-moscow-a-663315.html

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (3.3.2017 10:35) reagovat
K celým těm jednáním se poznámky a vyjádření jednotlivých účastníků rozcházejí. Baker (americký ministr) i Německá strana si přímo z jednání odnesl poznámky, že Gorbačov souhlasil s připojením NDR za předpokladu, že se působnost neposune dál na východ (v té době ještě platila Varšavská smlouva) a i v NDR bude síla dost omezená. Vyjádření Gorbačova samo o sobě je vytržené z kontextu a poněkud účelově

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (HumanRP (3.3.2017 10:32) reagovat
Alibismus? Možná, ale nelze pořád žít v minulosti a domýšlet si co by smlouvy s už neexistujícími státy mohly mezi řádky všechno obsahovat. To by se pak muselo brát v úvahu i co si myslí třeba Habsburkové, protože jsme byli 300 let součástí Rakousko-uherska. Rusko mělo možnost se vyjádřit k rozšiřování NATO i v roce 1993,ale nic neřeklo. Je pravdou že v té době vládl zrovna "vodka ať teče proudem" Jelcin ale sami koketovali s NATO... :) V té době ale mohli mít ostatní i jiný názor, což je u Ruska teď hereze

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (3.3.2017 10:11) reagovat
No tohle je trochu alibismus, asi jako bys slíbil ženě, že té sousedce, co se tak ráda opaluje nahoře bez, nebudeš čumět na prsa a až by tě manželka chytla, jak ji zezadu obšťastňuješ, tak bys tvrdil, že na prsa ji přece neoukáš a o souloži nebyla řeč. To že to Rusy nasere a bude z toho problém bylo jasný i malýmu dítěti a to že se o tom nejednalo je jen slovíčkaření. Byť je pravda, že Rusko se několikrát nabízelo, že se k NATO přidá...

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Human.) (3.3.2017 0:24) reagovat
A tedy logicky - když se tehdy o nás nejednalo, tak SSSR nemohl zakázat naši účast v NATO. V roce 1993 už SSSR sám neexistoval a my už nebyli jeho pohůnci, když vzniklo PfP a myšlenka začlenění některých států k Alianci, na to Moskva ráda zapomíná. A náš vstup v roce 1999 po splnění podmínek Aliance do NATO, po tom už Rusku ale vůbec nic není.A můžeme být rádi že to proběhlo,protože EU je teď různých Chamberlainů plná a asi by nebyl takový problém nás opět prodat RF coby bezvýznamou zemi na východě "za mír"

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Human.) (2.3.2017 23:57) reagovat
On zmiňuje 3 body: 1-jednalo se o DDR a jen DDR, stále existovala Varšavská smlouva, 2- SSSR u DDR souhlasil se začleněním do NATO s určitými omezeními, 3- právně to nebyla závazná smlouva pro státy, byla závazná jen pro ty co ji podepsali (sic). A popsal i princip "rebus sic stantibus", kdy i normální mezinárodní smlouvy po zániku státu zanikají s ním. Dokonce se zmiňuje že s rozšiřováním NATO na východ nesouhlasil, ale z jiných důvodů - chtěl do bezpečnosti Evropy zapojit i Rusko, což se ale nestalo.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (2.3.2017 23:39) reagovat
A zas to trochu převracíš. Matlock říká, že se o tom nejednalo, protože hlavně nebylo v plánu NATO dál rozšiřovat natož o země střední a východní Evropy. On ten článek na iDěsu není tak blbej, je to popsáno celkem pěkně a je tam i ta zmínka z jednání německé strany, kdy jejich záznamy jasně říkají, že Gorbačov po nich chtěl, že se neposune hranice aliance dál na východ.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Human.) (2.3.2017 23:31) reagovat
Ukrajina v době jednání neexistovala, byla součástí SSSR do roku 1991 a osamostatnila se teprve po jeho rozpadu (zařizoval Jelcin). Ruská federace coby nástupnický stát pak ve Vídeňské smlouvě garantovala územní nedělitelnost a nezávislost Ukrajiny výměnou za jaderné zbraně SSSR, které si od ní převzala. Myslím že vědět co je čeká Ukrajinci nikdy rakety do Ruska nevydali a Krym by byl pořád jejich ;-) Všechno je v těch dvou článcích moc pěkně popsané. 8-)

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Human.) (2.3.2017 23:19) reagovat
No to tedy rozhodně není top zdroj :) V tom odkazu http://rbth.com/international/2014/10/16/mikhail_gorbachev_i_am_against_all_walls_40673.html přímo Gorbačov říká že žádné jednání na téma rozšíření NATO nebylo, pouze se řešily vojenské základny a zbraně hromadného ničení ve východním německu. To samé říká i zde http://jackmatlock.com/2014/04/nato-expansion-was-there-a-promise/ Jack Matlock, tehdy vyslanec v Moskvě. V roce 1993 kdy USA nadhodily rozšíření NATO na východ, nikdo neprotestoval, ani Rusko.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (2.3.2017 23:11) reagovat
třeba zde, byť idnes taky není top zdroj.... http://zpravy.idnes.cz/25-let-od-jednani-o-sjednoceni-nemecka-a-slib-o-nerozsirovani-nato-p8d-/zahranicni.aspx?c=A150209_144432_zahranicni_jw

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (2.3.2017 23:10) reagovat
Human: nemůžete se plést více, kolego. Tento pán vám zřejmně nic neříká https://cs.wikipedia.org/wiki/Vasil_Bi%C4%BEak :-) Vzít si britské listy jako zdroj je taky trochu odvaha, příště bych prosil článek v Blesku nebo parlamentních listech...holt propaganda je propaganda. On se totiž nikdo nebavil o ukrajině, když řeč byla o samotném připojení NDR, které je trochu víc na západ. Zase se dostáváme do červené a modré propagandy, ale ty příběhy jsou barvitější....

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Human.) (2.3.2017 22:55) reagovat
A co se Trockého týká - to nebyl žádný socialisticko-demokratický bláhovec. On se podílel na vytvoření diktatury jedné strany, tvrdém potírání každé opozice. On vymyslel a realizoval rudý teror, tábory (následně pracovní) pro nepřátele lidu, masové popravy. Stalin sám si už nemusel skoro nic vymýšlet, stačilo se jen dostat do čela moci a začít ji používat.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Human.) (2.3.2017 22:46) reagovat
Takový slib Gorbačovovi neexistuje, je to lákavý revanšistický konstrukt Moskvy http://blisty.cz/art/75163.html USA mají imperialistickou politiku, o tom žádná :-). Přesto svět není v plamenech pod botou amerického vojáka, kdy zejména v 90. letech by to nejsnadněji mohli udělat. A k těm vojáčkům - ano, prohání se u nás naši spojenci na naše pozvání, Moskva se nás když nás osvobozovala v 68 na názor neptala. A ty průvody lidí jim mávají značně méně strojeně než za 1. máje, kdy kdo nešel hned byl na listině.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (2.3.2017 22:42) reagovat
Jo a zatímco u Trockije (kua jak se to skloňuje?) šlo v první řadě o bláhové socialisticko-demokratické pomýlení ve víře, že tím pomůže masám (no nebyl bych tak najivní), tak dnešní sponzorované násilné převraty mají v první řadě řešit ekonomickou výhodnost a boj za lidi je jen zástěrka...zas mě při tom psaní napadlo, že z určitého pohledu to mělo podobné ideály jako sever proti jihu a humanistické ideály Lincolna prosazené násilnou cestou (sázka na vzporu otroků atd.)

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (2.3.2017 22:35) reagovat
Nevím, asi jsem ujetej na paralely, ale když zaměníš slovo komunismus za demokracii ve větě "chtěl násilnou cestou exportovat revoluci do celého světa a všude zavést komunismus coby nejvyšší formu společnosti" tak to přestane kulhat a to je to co jsem přesně myslel. A ještě k těm vojákům, dnes se tu prohání na "naše" pozvání konvoje modrejch vojáčků, kterým se chodí v průvodech mávat vlaječkama, dřív to byly kolony červenejch vojáčků, kterým se chodilo mávat...

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (2.3.2017 22:31) reagovat
Human: mě se líbí to přikrášlování, ale není zcela pravda co píšeš. Zrovna při jedndáních na konci studené války existovala dohoda, že se NATO nebude rozšiřovat tímto způsobem na východ (konkrétně šlo i o Ukrajinu), která se stala bohužel v šachové partii světových policajtů užitečným idiotem (viz oranžová revoluce). Ten stát je v prdeli jen díky tomu, že jsou uprostřed pískoviště, kde jeden fracek chce mít modrej písek a druhej červenej a tohle mělo být fialový území, aby se jim to nemíchalo

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Human.) (2.3.2017 22:21) reagovat
Ano, Trockij přišel s myšlenkou industrializace první. Stalin si ji od něj následně "vypůjčil" když se ho zbavil. Ale srovnávat Trockého s dnešními USA? To bych řekl dost pokulhává - Trockij chtěl násilnou cestou exportovat revoluci do celého světa a všude zavést komunismus coby nejvyšší formu společnosti dle Marxe. Spíš je trockismus přijímán a populární v EK - koncept universálního evropanství bez národů, centralizace, plánování v ekonomice...Oni pochází z 60 let kdy byly tyto myšlenky na západě populární

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (2.3.2017 22:19) reagovat
Akira: proč mi pořád posouváš něco, co jsem nikdy nenapsal a ani si nemyslím (Merkelová vs Hitler, osočování lidí s jiným názorem). Tvoje zjednodušování, hodnocení a vynášení soudů je tvorba přesně těch démonů o kterých píšeš, já bych to spíš označil poetičtěji za don quijotské mlýny. U celé diskuse se královsky bavím i proto píšu s nadsázkou. Zbytek se raději cenzuruju. Typicky se chytáš formy a neřešíš zásadně obsah, což je psychologická past, do které se chytáš, abych použil tvá slova.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (MemRP (2.3.2017 22:16) reagovat
„možno ešte väčší rozdiel bude v tom, že každý členský štát EU sa podieľa na rozhodovaní o tom čo EU bude alebo nebude robiť“ On si opravdu doteď nenastudoval, co ta Lisabonská smlouva znamená, přes minimálně 2 upozornění. Opravdu se dá s takovým člověkem diskutovat?

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (2.3.2017 22:09) reagovat
Navíc jsi teda smíchal jabka s hruškama, za dob Stalina (dnešní optikou představitel "klientelismu") byl Trocikj (ten prosazoval industriální revoluci a v zásadě měl "názory" jako dnes USA, jen každý se snaží násilně instalovat jinou ideologii) představitelem levicového disentu a jeho podporovatelé byli standardně stíhání a zavíráni (u nás třeba Petr Uhl)

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Human.) (2.3.2017 22:06) reagovat
Lamak: Ty tanky na Ukrajinu poslalo Rusko, Krym anektovalo silou Rusko. Oboje v rozporu s mezinárodními smlouvami, které samo podepsalo. Žádné západní tanky á la Berlín na Ukrajině nejsou. Jednotky NATO v pobaltských státech jsou proto, protože Rusko už nějakou dobu dělá třeba měsíc dlouhá "cvičení" kolem jejich hranic s desetitisíci vojáků naráz, zatímco přítomnost spojenců pobaltských států je z ruské strany popisována jako "agrese." Historická paralela by byla kdyby tam ti spojenci nebyli B-)

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (2.3.2017 22:04) reagovat
Human: mě přijde, že stejně vzletný "marketing" měl i ten sovětský svaz. Krásná je scéna z filmu Sonnen alee, kde žáček vypočítává, kde se všude na světě mají děti špatně (ten film doporučuju). On se ten Brusel totiž chová velmi podobně jako ta Moskva - viz tvoje věta "pod obezřetným vedením z Moskvy (Trockij)" viz to jak se chová a vyjadřuje poslední dobou Juncker.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Akira ErebosRP (2.3.2017 21:52) reagovat
Human: možno ešte väčší rozdiel bude v tom, že každý členský štát EU sa podieľa na rozhodovaní o tom čo EU bude alebo nebude robiť a ak sa niekedy stane, že by zásadne nesúhlasil so spoločným rozhodnutím, môže zvážiť dôsledky svojho odchodu a následne odísť z únie. Ak by to urobil pred 89 rokom nejaký štát vo vnútri ZSSR, alebo štát východného bloku, dostal by strojca samopalom do chrbta, do Prahy a Bratislavy by dorazili priateľské tanky a neprispôsobiví by sa stali obeťou záhadnej samovraždy.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Akira ErebosRP (2.3.2017 21:34) reagovat
OK, chápem, že nemáš rád extrémy, ale tie sovietske paralely budú na veľa ľudí pôsobiť celkom inak ako zamýšľať. Ak nemáš rád Merkelovú a svoj argument začneš tým, že je úplne ako Hitler, tak ťa drvivá väčšina ľudí prestane okamžite počúvať. Je to totiž úplne absurdné tvrdenie a je jedno, že už potom budeš svoj názor vysvetľovať miernejšie, s tým, že si pôvodne len použil nadsádzku pre lepšiu ilustráciu.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Human.) (2.3.2017 21:30) reagovat
Zásadní rozdíl bude patrně v tom, že EU otevřeně chce aby se všichni uvnitř měli pokud možno dobře a SSSR otevřeně chtěl aby svět ovládla komunistická revoluce a diktatura proletariátu pod obezřetným vedením z Moskvy (Trockij), nebo uzavření se do sebe, industrializace za každou cenu a podpora komunistických stran ve světě přes Kominternu (Stalin) :-).

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (2.3.2017 21:17) reagovat
...jen se nám ta nárazníková zóna Východ vs Západ posunula na Ukrajinu, kde proti sobě stojí tanky jako kdysi v Berlíně. Mě prostě přijde těch paralel historických událostí trochu moc. Záměrně to trochu přeháním, aby bylo jasné co tím myslím. Nejsem vystrašenej vyznavač NWO, jen nemám rád extrémy, kdy lítáme odezdi ke zdi a názorově se vždy najde skupinka správných harcovníků, kteří mají ve všem jasno.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (2.3.2017 21:12) reagovat
Akira Erebos: ty opravdu nechápeš nadsázku, že. No dobrá, tak tedy bez ní. Na začátku jsem se zeptal, jestli by mi někdo nemohl říct zásadní rozdíl mezi ideovým založením EU a sovětského svazu. Je to samozřejmě záměrně postavené na hranu, ale mě by to seriozně zajímalo. Mě totiž ta motivace i provedení přijde stejné. Centrální plánovaní co kdo může vyrábět a pěstovat, nesmyslné normy, diktát národním státům z vrchu, už začínáme stavět i ten plot, ....

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (2.3.2017 21:07) reagovat
*bezstarostně fungující, pardon. Dotace nerozkrádají jen v ČR, ale všude po Evropě - Itálie (neexistující dálnice na jihu), Francie,... lidi jsou svině všude, nebuď najivní, opravdu to působí jako sebemrskačství. Kazí to trh, protože jsou to koláče bez práce (viz propírané kauzy ROP Severozápad, čapí hnízdo, ...). To nutí firmy dělat předražený projekty, svinský úskoky a přínos z toho je jen velmi malý. Tyhle peníze do toho systému někdo musel poslat a efektivita jejich využití je přinejmenším pochybná.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Akira ErebosRP (2.3.2017 21:07) reagovat
Lamak: Mne nikto nič za domom nepostavil, neviem, ako ťa to napadlo. Ak máš pocit, že rada o tom, aby si svojich oponentov neurážal hromadným posmešným označovaním, je inkvizičná, tak to máš asi nejakú čudnú definíciou inkvizície. Je pri tom zvláštne, že hovoríš, že ja nechápem EU a pri tom sám ju prirovnávaš k Sovietskemu zväzu.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (2.3.2017 21:00) reagovat
...takže zpět k mé otázce. Já jsem nikde nenapsal, že nadnároní spolupráce je špatná věc, jen že mi to přijde jako koncept, který už tu jednou nepěkně selhal, jen ho řídili soudruzi z Kremlu a ne z Bruselu. Zatím jdou po velmi podobných cestách. Ještě k tomu EURu, v době krize a následných propadů ekonomik (řecko, španělsko, itálie) se spekulovalo o založení nové evropské měny jen pro silné státy EU, takže tak růžové a bezstarostně chybné to taky není. A v UK jsou dodnes rádi, že do toho nešli...

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Neprihlaseny Lamak) (2.3.2017 20:56) reagovat
Akira Erebos: Chlapče, chlapče, ty démony si tady vymýšlíš především ty, jak už ti tu někdo napsal. Pokud jsi se chytal mých eurohujerů, tak bych ti rád řekl něco o chybějícím nadhledu a potrefených husách, ale nevím, jestli bych opět nedostal inkviziční kázání. Z následné diskuse je evidentní, že o EU ani EURu moc ponětí nemáš, jen ti vyhovuje, že ti postavili hřiště za barákem a nemusíš si měnit peníze...to je fér. Tvůj vstup totiž trochu připomínal plamenné výstupy soudruhů o přínosu SSSR....

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Human.) (2.3.2017 20:08) reagovat
Akira: Dobrá otázka, Řecko za posledních 150 let zbankrotovalo cca 3x a vždy z někoho vytáhlo peníze:-).Je to malá ekonomika á la ČR co si žila silně nad poměry. Např. v roce 2008 mělo HDP o 120 mld. $ větší než ČR, v roce 2015 už jen o 14 mld.$.Jeho dluh se zvýšil ze 109 na 175%. Kdyby měli svoji (špatnou) měnu tak by jim rozhodně nikdo nepůjčoval tolik peněz tak dlouho.Byli by jen reálně bohatí(=holá řiť jako my).Teď jsou taky holá řiť a k tomu mají dluhy, co se reálně nedají splatit.B-)

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Akira ErebosRP (2.3.2017 20:06) reagovat
Teraz nedávno som dokonca videl na YouTube diskusiu v britskej TV, kde sa ľudí z publika pýtali, prečo hlasovali za brexit a jedna z diváčok uviedla práve príklad o tom, že EU zakazuje predávať banány nejakých rozmerov. Je neuveriteľné, ako efektívne tieto mýty môžu byť. EU komisia má dokonca jednu megaveľkú stránku, kde tieto nezmysly vyvracia [odkaz]

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Akira ErebosRP (2.3.2017 20:05) reagovat
Horšie je, keď sa šíria mýty. Dobrý príklad je mýtus o tom, že EU zakázala rovné banány. Predaj banánov bol v Európe neekonomický bordel, pretože každý štát mal iné pravidlá. Následkom toho VLÁDY rôznych európskych štátov, DOVOZCOVIA a OBCHODNÍCI sami požiadali komisiu EU, aby vytvorila spoločné dovozné pravidlá ovocia pre všetkých. EU to urobila a všetky štáty jej zatlieskali a pravidlá prijali. A následne niekto začal rozširovať dezinformácie o tom, že EU niečo zakázala a diktuje ako nejaký diktátor.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Akira ErebosRP (2.3.2017 20:04) reagovat
Neviem Mem, vyjadrujem sa v kľude a jasne. Uvádzam čo je môj názor a prečo ho mám. Niekto si ho prečíta, možno má rovnaký, možno opačný. Ty si myslíš, že je smiešny, niekto iní si bude myslieť to o tom tvojom. Ja ťa nebudem označovať hanlivými prezývkami ani ťa označovať za zatvrdnutého. Na čo by mi to bolo. Na Slovensku podobné Anti-EU názory ako máš ty nevidím tak často. V CZ sú komentovači ako ty o dosť aktívnejší, tak sa občas zapojím. Neber to v zlom, nenechaj sa vytáčať. Daj si večer pivo a porelaxuj.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (MemRP (2.3.2017 19:47) reagovat
„Ja osobne pochybujem, že by po spustení masívnej devalvácie, čo by urobili keby euro nemali, by na tom boli lepšie ako teraz.“ Už jsem tu uvedl příklad Island, kde to zafungovalo. Stejně jako u spousty zemí před tím. Ale ty osobně pochybuješ a přes to nejede vlak. Fakt mě bavíš. :D I tím, že nemáš tušení, co je třeba ta Lisabonská smlouva, a dál tu básníš o spolupráci. Nebo že Euro je super projekt, když cestuješ. Ale jen houšť, takhle erudovaní eurohujeři svým ztrapňováním sami celý projekt zesměšňují...

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Akira ErebosRP (2.3.2017 19:37) reagovat
V pohode Mem. Nerozčuľuj sa, vysvetlím. Ak niekto chce spolupracovať vo veľkom tíme ľudí alebo štátov, musia sa dohodnúť na pravidlách a spoločných postupoch. To je predsa jasné. To nie je žiadny diktát. To je práve tá spolupráca. Veď EU parlament pozostáva z členských štátov. Centrálny diktát bol, keď pred rokom 89 Moskva diktovala, ako všetky ostatné štáty východnej Európy majú skákať o im nezostalo nič iné, len byť ticho, pretože inak dorazili tanky.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (MemRP (2.3.2017 19:28) reagovat
„Tvoj jediný argument, ktorý si v komentoch napísal je, že je EU zlá, pretože sa rozkrádajú dotácie“ Lol? Naprosto jasně jsem napsal, že se nemůže jednat o spolupráci, když se jedná o centrální řízení, které se navíc stále zesiluje (Lisabonská smlouva, plánovaná bankovní unie, evropská armáda, ...). „A preto som napísal, že je to o nás. Češi a slováci tie peniaze rozkrádajú, nie EU“ Ne, peníze rozkrádají všichni lidé všude tam, kde se přerozděluje. Tak se přestaň vykrucovat.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Akira ErebosRP (2.3.2017 19:24) reagovat
Human: Myslím, že euro na ceste k neodvratného rozpadu vôbec nie je. Do budúcnosti pravdaže nikto nevidí. Neviem čo sa stane za 10 či 50 rokov. Ja to vnímam najviac pravdaže z nášho pohľadu postkomunistickej krajiny a vidím pozitíva. Grécku situáciu detailne nepoznám. Zaujíma ma či si myslíš, že ak by grécko neprijalo v minulosti euro, či by dnes žilo v prosperite. Ja osobne pochybujem, že by po spustení masívnej devalvácie, čo by urobili keby euro nemali, by na tom boli lepšie ako teraz.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Human.) (2.3.2017 19:20) reagovat
Německo chce euro,protože má obrovský obchodní přebytek a zbytek EU je v exportu daleko méně úspěšný až pasivní, takže "cena" eura není tak vysoká. Všichni nemohou být čistí exportéři protože někdo ty produkty musí kupovat za reálné hodnoty, nebo se zadlužovat. To nejde dělat do nekonečna, protože dluhy v určitém bodu už reálně nejde zaplatit a nikdo jim nepůjčí. ČR i SR jsou vysoce exportní a bez obřích dluhů, euro vám tedy pomáhá. Ale stačí malé škobrtnutí a je z něj rázem smyčka na krku, co nejde sundat

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Human.) (2.3.2017 19:13) reagovat
Akira: Ano, na Euro je fajn že se nemusí měnit když cestuješ a zaplatíš jím skoro všude. Ale fungovat může jen u +/- stejně výkonných a stejně fungujících ekonomik. Přijetím eura totiž přijdeš o kontrolu fiskální politiky a je vidět že jižní státy EU, které spíš znehodnocovaly měnu a bankrotovaly než inovovaly jsou teď v pasti, protože Euro funguje jen německý model vývozního parního válce. Ty nůžky se teď budou neodvratně rozevírat až do celkového rozpadu eura nebo odchodu těch slabých k národním měnám.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Akira ErebosRP (2.3.2017 19:07) reagovat
Human: Jasné, rozumiem ti. Odpoveď na tú otázku pravdaže nepoznám. Ja EU a euro vnímam ako projekt, v ktorom klady ďaleko prevyšujú zápory. Ale pravdaže netvrdím, že žiadne zápory neexistujú.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Human.) (2.3.2017 19:02) reagovat
Ano, vzali je protože se to politicky hodilo. Je otázkou, jestli konstruktéři eura předvídali takový vývoj a "zabudovali" do eura nutnost další integrace, která teprve vyřeší ty otázky, které jsou dodnes otevřené a nebo to tak daleko neřešili, protože se hlavně chtěli vyfotit před kamerami. Vzhledem k úrovni osob v EK bych se spíš klonil k variantě 2. A západní politici jsou stejní jako ti naši - viz. Juncker - korupce, megadaňové skandály, europoslanci masivně zneužívají své náhrady á la náš Sobotka...

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Akira ErebosRP (2.3.2017 19:01) reagovat
Mem: EU je o spolupráci a kooperácii. Naozaj neviem, prečo tvrdíš, že nie. Veď je to absurdné. Tvoj jediný argument, ktorý si v komentoch napísal je, že je EU zlá, pretože sa rozkrádajú dotácie. A preto som napísal, že je to o nás. Češi a slováci tie peniaze rozkrádajú, nie EU. To nie je žiadne sebemrskačství. Veď sám tvrdíš, že ich rozkrádajú.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Akira ErebosRP (2.3.2017 18:57) reagovat
Každopádne príde mi, že vďaka členstvu v EU môžu naše ekonomiky napredovať značne rýchlejšie. Buďme radi, že to tu nie je ako v Moldavsku. To si uvedomili aj postjuhoslávske republiky a preto do EU vstúpili alebo chcú vstúpiť. Keď porovnám hraničnú a ekonomickú voľnosť oproti tomu, ako to bolo pred rokom 89, som fanúšik a tlieskam. O životnej úrovni akú mám ja teraz, sa mojej mame v čase keď som bol malý chlapec ani nesnilo.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Akira ErebosRP (2.3.2017 18:56) reagovat
Human: mne príde euro mena ako fajn projekt. Z pohľadu bežného občana si užívam, že môžem cestovať po veľkom množstve štátov bez výmeny peňazí a takisto to, že vidím presne cenové rozdiely medzi mzdami, cenovými produktami a skrátka životnou úrovňou. Viem, že špičkoví ekonómia vidia klady aj zápory, myslím ale, že medzi nimi prevládajú tí, čo si myslia, že je to lepšia cesta. Veď koniec koncov, preto sa ten projekt aj uskutočnil a drží pri živote.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (MemRP (2.3.2017 18:51) reagovat
Human.: Řecko ani všechna kritéria nesplnilo a stejně ho EU vzala do eurozóny a tím mu rozvrátila ekonomiku (fakt to nebylo až finanční krizí 2008). My jsme ale také v nebezpečí, EU nám může přijetí eura nařídit, nemůžeme ho odmítnout.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (MemRP (2.3.2017 18:49) reagovat
Argumentační klam je tvrdit, že EU=spolupráce (není, ale i kdyby byla, tak to přeci nic neříká o jiných formách spolupráce mimo EU, jako EFTA). A jsi pokrytec, když někomu vyčítáš vymyšlené démony a sám si přesně takového postavíš. Podobně jako že nevidíš to sebemrskačství (pomlouvání našich národů), viz „To, že v ČR alebo SR niekto dotácie zneužíva, nie je obraz EU, ale nás a našej mentality." Jak jsem ti ukázal, korupce je všude, kde se přerozděluje, tak přestaň unavovat utopií za naše daně, dík. ;)

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Human.) (2.3.2017 17:48) reagovat
EU nejdříve byla o vzájemné kontrole těžkého(=zbrojního) průmyslu a až potom o ekon. spolupráci. Euro je problém, protože jde primárně o politický a až poté ekonomický projekt. Řecko tak moc chtělo mít euro, že zfalšovalo své statistiky aby na něj dosáhlo a teď ho dohnala nemožnost inflace a normálně zbankrotovat, protože to by muselo i Euro politicky zbankrotovat. Takže se topí a ostatní ho drží tak tak nad hladinou ale z rybníka ho nevytáhnou, protože by se ukázalo že ten rybník není zase taková výhra.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Akira ErebosRP (2.3.2017 17:41) reagovat
Mem: sebemrskačství? Tak to neviem kde máš pocit, že vo svojich komentároch niekde sám seba trýznim. Píšem svoj názor. Neviem prečo hovoríš o tom, že nechápaví česi nevidia svetlé zajtrajšky. Nič také som ani len nenaznačoval.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (Akira ErebosRP (2.3.2017 17:31) reagovat
Neviem, čo ti na citovaných veciach pripadá ako argumentačný klam, pretože z toho čo si napísal to nijako nevyplýva. Ale mimo to, áno EU je o spolupráci a kooperácii. Je to snaha ustanoviť spoločné pravidlá obchodu aj ľudských práv, ktoré pomôžu nám všetkým. Spolupráca nemôže fungovať, ak sa všetci všetko robia hlava nehlava na vlastnú päsť. Za finačnú krízu v roku 2008 a následok, ktorým bola grécka katastrofa rozhodne nemôže EU.

Obrázek '-EU-' Obrázek '-EU-' (MemRP (2.3.2017 17:27) reagovat
Akira Erebos: A jsi hrozně komický v tom sebemrskačství, jak jen nechápaví/zlí Češi a Slováci stojí v cestě světlým zítřkům, ale západ v tom projektu šlape na 200 %. ;) Všude, kde se takhle hloupě přerozdělují peníze, dochází ke korupci. Studie vypracovaná na popud Evropské komise uvádí, že to je až 990 MILIARD EUR ročně. [odkaz]

Strana 1/2. 1 2 následující


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...