Pravda24  |  TechSvět  |  ByznysDeník  |  VipShow  |  MotorGuru  |  NeposlušnéTlapky  |  ČasProBydlení  |  ČasProŽeny  |  HobbyDeník  |  MyMuži


Nalezeno 28 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Osmdesátdva:
   


Odebírat

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (ss) (6.1.2018 12:18) reagovat
ad skola a pocitace. Kompy mame od 70-80 rokoch, v roku 90 si vela informacii na skole nemal moznost zistit. To je ako divit sa, ze sa na strednej skole neuci blockchain technologie ...

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (..) (4.1.2018 16:22) reagovat
Já jsem se například učil programovat s vypálenýma Delphi (za upirátěné CD se u nás platily řádově stovky Kč) a zakoupenou knihou. Jenže programování bez různých stackoverflow atp. nebylo pro začátečníka vůbec snadné. Stejně jako HW tehdy něco stál. Použitelná moderní PC sestava stála okolo 25k, přičemž průměrná mzda byla tuším 12k hrubého. Takže to je stejný, jako kdyby si dnes musel začátečník koupit sestavu za 60 000 Kč. A já se ptám, kdo z vás to má?

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (..) (4.1.2018 16:13) reagovat
Buržuj: s tím souhlasím. Ale přístup k těm technologiím má dnes kde kdo... stačí jen chtít se to naučit. Pak takovej člověk sedne ke slušnýmu PC ke slušnýmu netu (což má dnes skoro každej) a online se stane členem nějaké řekněme vývojářské komunity a může se nejen učit, ale i ptát... Tehdy u nás ve městě byl jen dialup a hrstka izolovaných nadšenců. Neříkám, že to nešlo (sám jsem důkazem toho, že to šlo), ale vstupní bariéra je dnes nulová, tehdy byla nenulová.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (SetiathRP (4.1.2018 15:07) reagovat
_Buržuj +1

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (_Buržuj) (4.1.2018 14:41) reagovat
No neviem, ale mne sa zdá skôr, že dnešná mládež vie o PC menej než moja generácia. A to nie som vôbec starý. Dnes je všetko automatizované, nič nemusíš nastavovať. Ešte aj ovládače si to samo ťahá. Každý vie konzumovať obsah ale učiť sa ho vytvárať sa nikomu poriadne nechce.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (..) (4.1.2018 10:39) reagovat
No a na základce u nás byl největší machr na IT (a taky to učil) školní psychologickej poradce, kterej bral svoje veškeré znalosti z časopisů "Computer" a "Počítač pro všechny" :D Už vlastně ani nevím, proč tohle řešíme, ale ten rozdíl oproti dnešku je fakt brutální.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (..) (4.1.2018 10:30) reagovat
... že máme online třídní knihu i žákovské knížky, tak si mysleli, že si vymýšlím. Dnes tím už nikoho neomráčím, ale tehdy to bylo fakt něco.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (..) (4.1.2018 10:27) reagovat
mrkev: Já jsem v té době chodil na soukromou školu, která je dnes už v podstatě zbytečná. Jenže tehdy bylo naprosté sci-fi, aby někoho škola (ikdyby byla odborná, třeba průmyslovka) o kompech naučila víc, než Word, Excel a možná základy HTML. Když jsem vykládal bývalým spolužákům ze ZŠ, že tam ve škole ručně stavíme PC z aktuálních komponent, že si tam ošaháme CISCO routery a switche za desetitisíce, nebo že tam nemáme klasické třídy, ale spoustu předmětů si zvolíme sami...

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (Prawda . . .) (3.1.2018 23:43) reagovat
@mrkev: A taky nutno říci, že dnes má přístup k PC opravdu každý, což za krále dorta nebylo běžné.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (mrkevRP (3.1.2018 23:02) reagovat
@PaulZy Tak nějaké základy tady byly. My jsme se na ZŠ pokoušeli o něco v SGP Baltazaru. Rozhodně se to ale nedalo srovnat s tím, co je k dispozici teď.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (Ja01.) (3.1.2018 22:08) reagovat
chyba zdravotnictva v usa je, ze ceny za vykony sa handluju ako na trhu v bagdade, velke poistovne si vyjednaju so zdravotnickymi zariadeniami iste ceny za vykon, cim vacsia poistovna tym ma vacsiu silu pri vyjednavani nizsich cien no a ked pride niekto, kto hradi vsetko zo svojho vrecka tak je bezne, ze za vykon zaplati 4x viac nez kolko za ten isty vykon zaplati nemocnici velka poistovna, v europe stat urci jednotne ceny za jednotlive vykony a bodka

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (PaulZyRP (3.1.2018 21:39) reagovat
Na jednu stranu bych třeba uvítal, kdyby zaměstnanec nemusel každý rok brát dovolenou ani nemusel čelit úřední buzeraci za kdejakou pičovinu (pracovní úřady bych třeba zrušil, stejně svému účelu neslouží a tu jejich mýtickou podporu jsem taky nikdy neviděl, i když jsem jednou hledal celý měsíc práci). Na druhou stranu bych nechtěl žít v nejistotě, že mě někdo vyhodí bez udání důvodu ze dne na den, nečekané zdravotní výlohy by mě poslaly do hrobu než špatné zdraví.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (PaulZyRP (3.1.2018 21:32) reagovat
...o tom se taky nikdo neobtěžoval zmínit. Děcko nepustí ani ke blbé zbíječce, za kterou se dá vydělat víc než za otročinu na poli (což je asi jediná práce, která se studentům gymnázií běžně nabízí). Brigádníci jsou pro většinu českých firem zbytečná bagáž, proto je většinou platí minimálním až subminimálním platem. Že si třeba potřebují platit kolej a studium třeba už od 3. ročníku řádného studia, to se neřeší. Americký model je v mnohých věcech laxnější, méně fašistický a navíc USA má větší kupní sílu.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (PaulZyRP (3.1.2018 21:24) reagovat
$25: To potom bude jiný desetimilionový národ než Češi nebo "dle sebe soudím tebe". V 90. letech mi nikdo nebyl pořádně schopný vysvětlit, co je algoritmus, Internet byl moc drahá záležitost a navíc jsem se dlouho nemohl rozhodnout, co studovat na VŠ. Takže v 15 letech jsem uměl maximálně tak HTML a základy Javascriptu a Pascalu. Kdybych měl ostřejší lokty (nebo se třeba narodil o 10 let později), tak jsem to samé mohl umět už ve 13. O tom, že za webovku se už tehdy platilo v řádů tisíců Kč, o tom se taky

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (mrkevRP (3.1.2018 14:31) reagovat
Zdraví není něco, co se dá pojistit. Doktora totiž časem potřebuje každý. A americký model vede k obrovským výdajům společnosti, protože ti umírají mladí lidé v produktivním věku na naprosto banální nemoci nebo ještě líp, jdou do invalidního důchodu, protože přecházeli něco, na co neměli finance. K tomu, co tady ale psal $25, amerika mívala (a dodnes mnohde má) snad nejnižší zaměstnanost žen (protože byly v domácnosti). To je něco, co se u nás prakticky vůbec nenosí. Tj. píšeš nesmysly.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (..) (3.1.2018 14:28) reagovat
$25: já s američany spolupracuji už 10 let a denně jsem s něma v kontaktu. No a máš pravdu. Rodičovská dovolená = pár týdnů neplacené volno, 10 dní placené dovolené ročně jim stačí a kolikrát to ani nevyčerpají, zaměstnanci tam mají podobnej daňovej systém jako naši OSVČ... Na druhou stranu opravdu žijí na dluh (kreditky, hypotéky, leasing), ale že se neflákají, to jim nikdo nemůže upřít.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (Prawda . . .) (3.1.2018 14:17) reagovat
Osobně preferuju třeba ten Český/Kanadský model, kdy sice jsou vyšší odvody ze mzdy/platu, ale zase máš kdykoliv k dispozici lékařskou péči. Na rozdíl od USA, kde se ti může stát, že si 50 let zdravý, neplatíš si pojištění, pak onemocníš, zadlužíš se, vyhodí tě z práce a končíš na ulici nebo umíráš předčasně protože se nechceš zadlužovat. ;-)

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (Prawda . . .) (3.1.2018 14:12) reagovat
Kde na to ČR (Kanada) berou? Zatíží daňového poplatníka. USA tímto nezatěžuje nikoho a je na každého uvážení, zda má zdravotní pojištění nebo ne. Od toho se též odvíjí kultura v zdravotnictví. v Evropě (i Kanadě) tě první ošetří a pak zjišťují, zda máš pojištění a příp. budou po tobě vymáhat peníze. V USA pokud nemáš pojištění, tak zpravidla ani potřebnou péči nedostaneš, je tam plno dlužníků. Proč říkám tu Kanadu? Je to hned za hranicí s USA a stejná léčiva fakt koupíš i 15x až 30x levněji, než v USA.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (Prawda . . .) (3.1.2018 14:08) reagovat
@jdsulin2: To se zdravotnictvím si moc nepochopil, ale to nevadí. Ta regulace spočívá v tom, že je doslova regulován trh se zdravím. V USA tato regulace zcela chybí = můžeš tam mít 2 nemocnice vedle sebe, v jedné ti dají pytel se slanou vodou (fyziologický roztok) za $10, v druhé za $500. Výrobní náklady jsou $0,50 a nákupka třeba $1. V ČR (i Kanadě) funguje státní regulace = diktuje hranice, kolik co může ve zdravotnictví stát, zejm. pak základní péče. To v USA komplet chybí.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (jdsulin2) (3.1.2018 13:54) reagovat
2Prawda: Silna regulace statu tlaci tak mozna na to, aby jsi platil mensi cast leku ty a vetsi pojistovna. Takze nekdo jej zaplati. To, ze v Mexiku vyrobi kopii, ktera nema certifikaci na USA trh, i kdyz latka je stejna je vec druha. Obama care byl politicky krok, jak zajistit peci lidem, kteri na zdravotni pojisteni nemaji. Ze to taky nekdo zaplati je vec druha. Ale stejne funguji socialni davky - nez videt lidi umirat hlady, tak se jim na to ostatni slozi.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (Prawda . . .) (3.1.2018 12:52) reagovat
Obama care byl právě pokus o to přiblížit se Evropskému, nebo též Kanadskému, způsobu financování zdravotnictví + zavedení silné regulace státu, kdy by se tlačilo na ceny zdravotnického materiálu a služeb (jako v Evropě). Dnes je zdravotnický trh v USA neregulovaný, co se týče nákladů. Pro zajímavost, inzulín v USA vyjde až 15x dráž než v Kanadě. Naprostor stejný výrobek, výrobce, dovozce, distributor. V Kanadě ale vládne regulace státem, v USA ne. Proto se do USA léky i pašují.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (Prawda . . .) (3.1.2018 12:48) reagovat
@$25: Prý, že nejsou líní. No spíš je to nastavením daňového systému, hlavně pak spotřební daně. Ta věc, co u nás dotuje veřejné zdravotnictví, které je pod silnou kontrolou státu = je vyvíjen tlak na cenu materiálu i služeb ve zdravotnictví. V USA tento tlak není = za kapačku se slanou vodou, nákupka třeba $1, zaplatíš klidně $500, z kapsy nebo skrz soukromou pojištovnu. Pokud ti tento systém vyhovuje, tak OK.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (Prawda . . .) (3.1.2018 12:44) reagovat
Recept je jednoduchý, všechno na dluh. ;-)

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' ($25) (3.1.2018 12:21) reagovat
Asi to bude tím, že v Americe nejsou líný jako v Evropě. V USA je standard, že má každej 15+ nějakou brigádu a všichni dřou od nevidím do nevidím, aby si mohli koupit hezkej dům z papundeklu a pořádný auto - taky mají největší příjem na rodinu. V Evropě je zase moderní nic nedělat - jeden rodič nic nedělá, děti nic nedělají a všechno táhne jeden z rodičů a čekají na soc dávky - proto má Evropa největší příjmy na jednotlivce, ale v příjmech na rodinu pokulhává.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (Sight) (3.1.2018 11:41) reagovat
http://www.chron.com/entertainment/celebrities/article/We-finally-figured-out-what-the-parents-in-Home-10791386.php

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (mooRP (3.1.2018 11:39) reagovat
na konci 1980's to este asi bolo mozne :D

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (ccd2) (3.1.2018 11:38) reagovat
nie picoviny, ale prave dolezite veci.

Obrázek 'The Older I Get HerE' Obrázek 'The Older I Get HerE' (JezboRP (3.1.2018 10:34) reagovat
Přesně to samý mě napadlo když jsem to před pár dny viděl :-D :-D asi stárnu a řeším píčoviny :o)



Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...