Strana 1/2.
Odebírat
|
|
Obrázek 'so clean'
(meda_beda) (6.1.2020 8:22)
|
reagovat
|
Tak samozřejmě, je důležité změnit i energetický mix. U nás to znamená dostavět jaderky. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(XXX) RP (6.1.2020 8:02)
|
reagovat
|
Ten černý dým z chladicích věží |
|
|
Obrázek 'so clean'
(mrkev) RP (5.1.2020 16:03)
|
reagovat
|
@MikeMin Poslední dobou jsou hlavně jaderky uměle prodražovány. Tisíc a jedno bezpečnostní opatření na technologii, která je ze všech zdrojů elektrické energie prakticky nejbezpečnější.Co se ale týče toho klesání ceny a zlepšování technologie obnovitelných zdrojů, to je opravdu dost utopistická představa. Za posledních deset let se na nich technologicky nic moc nezměnilo a cena šla dolů hlavně kvůli vyráběnému množství (a rozdíl mezi 10 a 1000 kusy je ohromný, rozdíl mezi 1M a 100M už moc ne). |
|
|
Obrázek 'so clean'
(MikeMin) RP (5.1.2020 13:46)
|
reagovat
|
@Míra: "cena bude klesat, bude se zlepšovat i jejich technologie je zase představa" - Tos tak jedno ráno vstal a rěkl sis, že to prostě nepůjde, nebo jak? ... [odkaz] |
|
|
Obrázek 'so clean'
(MikeMin) RP (5.1.2020 13:41)
|
reagovat
|
@Lumpenkavárník:"vlastně i výroby paliva a toho skladování paliva i odpadu začíná být finančně náročnější obnovitelné zdroje" - Je na místě otázka, zda ty náklady nejsou výsledkem iracionální kalkulace. (Opravdu se vyčíslují i "nefinanční" pozitiva, která JE má.)
Jinak, tohle [odkaz] je prosím odpad Temelínu za cca 20 let provozu. Opravdu s myslíte, že bude pro nás výhledově nemožné poprat se takovým lokalizovaným odpadem, pokud bude o to opravdu zájem? |
|
|
Obrázek 'so clean'
(MikeMin) RP (5.1.2020 13:31)
|
reagovat
|
@!ů§¨ú: "a má tady někdo aspoň auto od Tesly? ... jsou to šunty " - Takovej krásnej whataboutismus. Navíc lež. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (5.1.2020 0:10)
|
reagovat
|
Což nepíšu já, ale to je fuk. určitě většina zemí nemá v mixu většinu fosilních zdrojů |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (5.1.2020 0:08)
|
reagovat
|
Ale vlastně máš pravdu. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 21:12)
|
reagovat
|
Lumpenkavárník: obrázek je demagogie, protože ty víš, kdo a odkud ho vyrobil, a co za bloky jsou na něm |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Lumpenkavárník) (4.1.2020 21:00)
|
reagovat
|
(pc2005) Děkuji. Krásně si mně a doufám, že i všem ostatním ukázal, proč by neměla laická veřejnost na takovéhle téma diskutovat a ani o něm rozhodovat.Tyhle diskuze jsou plné demagogie, stejně jako ten obrázek. A můžou za to populisti, kteří straší propadem životní úrovně a tvrzení odborníků označují za spiknutí židozednářů a klimaalarmistů |
|
|
Obrázek 'so clean'
(pc2005) (4.1.2020 20:20)
|
reagovat
|
Ono může mít smysl to spalování centralizovat na jednom místě. Stačí pak instalovat jeden centrální čistič. Nehledě na to, že se u elektromobility dají použít libovolné zdroje energie. Osobně mě ale elektromobil s akumulátorama přijde jako dost overkill. Jo elektrická transmise (jako u některých diesel lokomotiv) to je něco jinýho . |
|
|
Obrázek 'so clean'
(kozlustechnykus) RP (4.1.2020 20:09)
|
reagovat
|
Cenu energii sem neplette, ta je zkurvena diky dotacni politice EU. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 19:18)
|
reagovat
|
Prawda . . . přitom by jim stačilo mít ostrovní systém. to se vyplatí a dovolit si to může každej (tak si dá o cígo denně míň, že jo) https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/219452801081125/0/68998-solarni-elektrarna/ |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Prawda . . . ) (4.1.2020 19:11)
|
reagovat
|
@Míra: Když vidím, jak se lidi s topeništěm na tuhá paliva chovají v topné sezóně, tak bych se taky bál jim něco takového svěřit. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 18:58)
|
reagovat
|
Prawda . . . k tobě dáme jeden větší, protože my se to mít ve sklepě bojíme ... počkat, my nemáme sklep Tak určitě |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 18:53)
|
reagovat
|
,, cena bude klesat, bude se zlepšovat i jejich technologie je zase představa. Cena paliva neklesá a obecně energií vůbec. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Prawda . . . ) (4.1.2020 18:52)
|
reagovat
|
@,,: Tak určitě, reaktor do každé domácnosti. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(,,) (4.1.2020 18:42)
|
reagovat
|
Lumpenkavárník: Cena jaderných elektráren je uměla navyšována byrokracií. Dnes už máme technologie, jak postavit jaderný reaktor levně, bezpečně, a v menší velikosti, ale všechny možné regulace atd. to nedovolují, takže se musí stavět draze atd. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Lumpenkavárník) (4.1.2020 18:39)
|
reagovat
|
(no-X) Máš pravdu jen částečně. Uhelná elektrárna rozšíří radiaci na veliké ploše v nízké koncentraci, která není tolik nebezpečná. Jaderná produkuje odpad v menším množství s vysokou radiací. Já bych si vybral jadernou kvůli CO2, ale ona se postupně začíná stávat ekonomicky nevýhodná. On ten provoz, výstavba a hlavně zabezpečení jaderné elektrárny a vlastně i výroby paliva a toho skladování paliva i odpadu začíná být finančně náročnější obnovitelné zdroje. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(,,) (4.1.2020 18:39)
|
reagovat
|
Míra: To je přesně ono. Teď v tento okamžik něco není možné. Jenže elektroauta se nerozšíří na 100% ze dne na den. Ty baterie atd. se budou stavět průběžně, jejich cena bude klesat, bude se zlepšovat i jejich technologie atd. Teď to možné není, ale za sto let se tomu budeme smát (ano, schválně říkám budeme). |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 18:31)
|
reagovat
|
,, představivost je ti k ničemu, když to není fyzikálně možné. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(!ů§¨ú) (4.1.2020 18:26)
|
reagovat
|
a má tady někdo aspoň auto od Tesly? ... jsou to šunty |
|
|
Obrázek 'so clean'
(,,) (4.1.2020 18:25)
|
reagovat
|
Míra: O ten řád ani náročnost nejde, jde o tu představivost. Když začínala auta na beznín, tak ty obavy byly úplně stejné. A nějak se to přesto vybudovalo. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 18:22)
|
reagovat
|
,, miliony čerpacích stanic a miliarda gigabaterií je jaksi jiný řád, jak počtem, tak materiálově. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(,,) (4.1.2020 18:19)
|
reagovat
|
Míra: Byly doby, kdy zřídit miliony čerpacích stanic nebylo reálné. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 18:16)
|
reagovat
|
no-X jenže zcela mimo je i to "nemá-li se řádově změnit cena", kdy toto (změna ceny) často zaznívá v diskuzích. Tohle je přeci čistě realistický, fyzikální problém, který nemá s cenou nic společného. Postavil miliardu Tesla megabaterií prostě není reálně, podobně x PVE, tak jakápak cena .... jsou věci, které uchopit (koupit) lze, a pak ty, které jsou pouze představy. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(smajl2) (4.1.2020 18:11)
|
reagovat
|
dpc nerobte tu z toho zem a vek..... |
|
|
Obrázek 'so clean'
(no-X) RP (4.1.2020 18:07)
|
reagovat
|
JSBD: To jsou argumenty zcela mimo. V současnosti máme na výběr buď uhlí nebo jádro, nic jiného není schopné současnou poptávku uspokojit, nemá-li se řádově změnit cena. Ze spáleného uhlí se uvolnilo více radiace než ze všech jaderek včetně havarovaných dohromady. Jaderka (např. Temelín) spálí denně 2-3 kg uranu, uhelka (např. Dětmarovice) 1 600 000 kg uhlí (to je přes 30 vagónů). Veškerý uhlík jde do vzduchu, pak jsou potřeba rozsáhlá odkaliště, obrovské množství popílku se skládkuje. Vyber si. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(MikeMin) RP (4.1.2020 18:00)
|
reagovat
|
Háclav Vahel: Já k zájmu o problematiku Gretu nepotřeboval. O ekologii jsem se zajímal dřív, než se Greta začla angažovat. Takže jsi úplně vedle. ... A dále si stojím za tím, že obrázek by se mohl s klidem použít do učebnic jako krásný příklad totální demagogie. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 17:50)
|
reagovat
|
bohyn "ale treba myslel stlaceny dusik" má samostatný význam. Píčovina. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(bohyn) RP (4.1.2020 17:47)
|
reagovat
|
@Míra aha, takze k druhy vete si uz nedocet co? |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Háclav Vahel) (4.1.2020 17:46)
|
reagovat
|
(MikeMin) R: Gretén DETEKOVÁN |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 17:45)
|
reagovat
|
bohyn "treba myslel stlaceny dusik" tak jsem předpokládal, že si ho necucáš z prstu .... |
|
|
Obrázek 'so clean'
(bohyn) RP (4.1.2020 17:43)
|
reagovat
|
@Míra nauc se cist a precti si to jeste jednou
|
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 17:41)
|
reagovat
|
bohyn zdroj o autech na stlačený dusík? |
|
|
Obrázek 'so clean'
(bohyn) RP (4.1.2020 17:37)
|
reagovat
|
@dylin Se spalovacim motorem tak do prdele a zpatky, ale treba myslel stlaceny dusik. Auta na slatceny vzduch existuji. Proc ale pouzivat dusik misto vzduchu nevim. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(dylin) (4.1.2020 17:29)
|
reagovat
|
Druhý z šesti: dusík? Nemyslel si vodik? Kam by si asi dojel na čistý dusík? |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 17:25)
|
reagovat
|
mrkvi zase musíš brát, je na provoz JE je zapotřebí chytřejších lidí než JSBD, a protože je JSBD nejchytřejší, jsou logicky JE nebezpečné, což se ostatně projevilo už v minulosti. zatímco solár je bez rizika, je to přece jen placka, kterou koupíš na netu. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(mrkev) RP (4.1.2020 17:10)
|
reagovat
|
@JSBD JE jsou zatím nejefektivnější, nejbezpečnější a nejlevnější elektrárny, které vůbec jsou v provozu. I ty soláry a větrníky už mají větší počet mrtvých na vyrobenou kWh - protože občas prostě někdo spadne ze střechy a tyhle elektrárny toho vyrábějí strašně málo. Odpad z JE je pak koncentrován na jednom místě a je ho MÁLO. Všechny uhelky to pouští přímo do vzduchu a v o šest řádů větším množství. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Druhý z šesti) RP (4.1.2020 17:04)
|
reagovat
|
Jen dodavam, ze nejsem elektrohujer. Auto do zasuvky bych nikdy nechtel. Ale jsou lepsi napady jako treba dusik. Da se spalovat nebo z nej vyrabet eletrinu a natankuje se stejne rychle jako benzin. Jenom to chce par let nez se vychytaji technologie a bezpecnostni problemy. Ale prijde mi to logictejsi nez zasuvka |
|
|
Obrázek 'so clean'
(MikeMin) RP (4.1.2020 16:59)
|
reagovat
|
Mám takovou prosbu... Můžete na roumena přestat cpát takové ČISTOKREVNÉ DEMAGOGICKĚ PÍČOVINY! Děkuji. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Druhý z šesti) RP (4.1.2020 16:50)
|
reagovat
|
Tady se to ale hemzi stupidnimy memy. To je fakt neuveritelny. Na prvnim obrazku chybi v pozadi ty rafinerie a tovarny na vyrobu a distribuci paliva. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 16:24)
|
reagovat
|
Rocker-Tialk omlouvám se, jasný. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Rocker-Tialk) RP (4.1.2020 16:20)
|
reagovat
|
Míra: píšu, že není řešením. Minimálně do doby, než bude vynalezen řádově efektivnější, bezpečnější a levnější způsob "skladování" elektřiny, než jsou akumulátory. I pak si myslím, že to může být zajímavým řešením pro dopravu v aglomeracích, nikoliv na venkově, nebo při dálkových cestách. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 15:48)
|
reagovat
|
Zehlici_prkno solární panel se vyrábí s min. podílem uhlíkové stopy? V Číně, to je mimo EU, tedy s nulovou |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Zehlici_prkno) RP (4.1.2020 15:47)
|
reagovat
|
a nafta se vyrabi jak? navic ele jde vyrobit i bez ty uhlikovy stopy (s min, podilem), solar, apod... tohle me prijde jako poslouchat Ortel a slintat u poradu se Soukupem.. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 15:44)
|
reagovat
|
Rocker-Tialk jak jsi dospěl k tomu, že to je řešením, když máme pramalé zastoupení na trhu, o přeprodeji a využitelnosti 10+ let ani nemluvě.
|
|
|
Obrázek 'so clean'
(!ů§¨ú) (4.1.2020 15:38)
|
reagovat
|
to sice ano ale velká část elektřiny pořád pochází z fosilních paliv a né jádra |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Rocker-Tialk) RP (4.1.2020 15:36)
|
reagovat
|
vcelku demagogie. Jednak jádro takhle nečoudí, jednak efektivita využití paliva k výrobě elektrické energie je mnohem vyšší, než efektivita spalovacích motorů. nehledě na množství vypouštěných zplodin v poměru ke kW. A to říkám jako člověk, co si myslí, že elektromobilita není řešením pro blízkou budoucnost. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 15:33)
|
reagovat
|
(!ů§¨ú až zvládne Tesla postavit miliardu australských Hornsdale na našich polích, budou po Marsu běhat poníci jednorožců |
|
|
Obrázek 'so clean'
(!ů§¨ú) (4.1.2020 15:29)
|
reagovat
|
všude si na polích postavíme baterie a sluneční elektrárny to pak bude super btw co pak s těma baterkama až jim dojde životnost? |
|
|
Obrázek 'so clean'
(,,) (4.1.2020 15:21)
|
reagovat
|
Míra: Žijou tam lidi a mají tam elektřinu? |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 15:07)
|
reagovat
|
Prawda . . . co má Austrálie společného s EU? |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Prawda . . . ) (4.1.2020 15:06)
|
reagovat
|
@Míra: Čím tě otec udělal, tím tys taky zůstal. Použij google taky na něco jiného než na porno a uvidíš, že v Austrálii, i v jiných prdelích světa, kde není infrastruktura, se používá farma Li-Ion baterií pro udržení stabilní sítě. A ano, Li-Ion je drahá technologie. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 15:02)
|
reagovat
|
Prawda . . . ty si taky kokot, jaká Li-Ion drahá sranda? Denní spotřeba energie v EU jsou petawatthodiny, narvi to do Li-Ion kokote |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Cive) RP (4.1.2020 14:56)
|
reagovat
|
jsbd nemusis se vo moc vic snazit, nebo obhajovat svy prakokotsky nazory, vsichni uz tu davno vedej, ze jsi prakokot |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Prawda . . . ) (4.1.2020 14:52)
|
reagovat
|
Dokud bude požadavek na stabilní síť, tak se bude někde točit turbína. Že se dá proud stabilizovat, transformovat... i ze zdrojů, které nepodávají stabilní a předvídatelný výkon? Ano, je to možné, i v autě si uděláte z 12V alternátoru 230V při 50Hz, ale většinu té energie z toho alternátoru převedete tímto akorát tak na teplo. Takže mít větrník, u něho farmu baterií, není moc vhodné řešení pro udržení stability sítě. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Prawda . . . ) (4.1.2020 14:50)
|
reagovat
|
Ano, za mě cpát elektřinu do Li-Ion baterií je hovadina. Drahá sranda a podvod na daňového poplatníka. |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Míra) (4.1.2020 14:47)
|
reagovat
|
Prawda . . . "dnesni technologie uz zacinaji umoznovat elektrinu "skladovat" si vykládáš jako "máme PVE"? |
|
|
Obrázek 'so clean'
(Prawda . . . ) (4.1.2020 14:46)
|
reagovat
|
I když chápu, že bylo myšleno skladování v bateriích, jejichž výroba zatím (Li-Ion) není zrovna moc grün, a čeká se na něco víc ekologického, třeba super kondenzátory, baterie na bázi uhlíku apod. |
|
Strana 1/2.