Odebírat
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Garfield) (13.1.2020 17:34)
|
reagovat
|
bliv KILO, nešel bych do práce |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Ziriath) RP (12.1.2020 22:58)
|
reagovat
|
Přijde mi, že většina instalačky autocadu jsou blbosti, který nepoužívá snad nikdo (3D je tam k hovnu), ale aby to mělo pořádnou defaultní databázi šrafů a typů čar, umělo spojovat šrafy a počítat kumulativní délku čar, to nenenene a ne, i když autocad 2050 to už možná mět bude. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Ziriath) RP (12.1.2020 21:06)
|
reagovat
|
Ian: Možná existuje někdo, kdo umí s SHXkama, ale na někoho takovýho sem v praxi nenarazila, SHXka vždy jen chybí a nic jinýho. Tedy já mám dwg se speciálníma čárama a přidružené shx ještě ze školy a občas ho použiju na inženýrské sítě, ale i když ho pak pošlu s výkresem, tak velmi pochybuju že to udělá ten po mně, i když to napíšu. Ale to už not my problem. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Anjinsan) (12.1.2020 16:22)
|
reagovat
|
Jo a ještě důležitá podmínka - uvedené časy platí pro freelancera, nebo externistu. U zaměstnance to vynásobte tak 2x-3x |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Anjinsan) (12.1.2020 16:20)
|
reagovat
|
Pro schodiště které lze popsat na jednom papíře? Ano - výpočty v CAD lze u takhle jednoduché konstrukce lze udělat za den. Pokud je dobře udělaný 3D model (konstruktér už při základní konstrukci vytvoří body kostry), lze rychle zadat do spojnic síly, vazby a parametry. Poté už je to otázka výpočetního výkonu. Ale bavíme se tu pořád o jednoduchém schodišti. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Jaaaaaaaaa) (12.1.2020 15:44)
|
reagovat
|
Tady si někdo myslí, že pevnostní výpočty čehokoli se dělají den? |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(456) (12.1.2020 12:50)
|
reagovat
|
Pantografové Robotrony! |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Anjinsan) (12.1.2020 12:33)
|
reagovat
|
Jo stavaři - tak to jo. Tam je asi dost peněz na to, aby někdo místo 4 dnů (1.den zaměření, 2. den konstrukce, 3. pevnostní výpočty, 4. dokumentace) v CAD trávil měsíc čmáráním na papír. Nakonec to stejně musí nějak scanovat a kopírovat, aby to mohl přiložit ke schvalovacímu řízení. Tihle staromilci... |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Ian) RP (12.1.2020 11:53)
|
reagovat
|
Šlo o dostavbu požárního schodiště. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Anjinsan) (12.1.2020 11:43)
|
reagovat
|
Z r. 2015 rukou? Čeho je to výkres, Můžu-li se zeptat? |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Ian) RP (12.1.2020 11:24)
|
reagovat
|
Víte, co je vtipný? Mám tu výkres z roku 2015 kreslený rukou. A vůbec není špatnej. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Anjinsan) (12.1.2020 10:41)
|
reagovat
|
Human. to popsal přesně. Zásadní výhoda CAD je práce ve 3D a v dnešní době jsou nac CAD parametrická. Tzn. že dříve když bylo potřeba něco předělat, tak se to muselo celé dělat znova. Dneska přepíšete jedno číslo a celý model se přepočítá sám (pokud máte správně udělané vazby). Výkresy se dneska generují ze 3D do 2D z větší části automaticky a pak se jen ručně dodělají kóty. To, co dřív dělala celá kancelář o 20 lidech, dneska zvládne jeden člověk. Prkno se dneska někde používá jen pro skicování. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Ian) RP (12.1.2020 9:46)
|
reagovat
|
dalšího uživatele do instalací tvarů a dalších ptákovin, ale rozbít bloky, aby někdo náhodou nemohl použít třeba moje značky (bloky), no, udělat to, tak si nafackuju. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Ian) RP (12.1.2020 9:44)
|
reagovat
|
Rozhodně. Já jsem nikdy v týmu na jednom výkresu simultánně (snad jsem to napsal dobře) nedělal, docela by mě zajímalo, jak to v praxi funguje. Nicméně je spousta prasáren, které se pořád objevují. DXF už není dxf, takže s otevřením verzí uložených v novějším AutoCadu je občas problém (debilní Autodesk). SHX, no to by bylo na dlouhý povídání. A důsledkem jsou výkresy rozložený do mrtě, včetně bloků. S tím už se dělá opravdu blbě. Vím, že za to tvůrce moc nemůže, pořád je snažší to rozmlátit, než nutit |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Human.) (12.1.2020 9:33)
|
reagovat
|
Samozřejmě že je výborné že CADy existtuíj. Je to instantně replikovatelné i zaslatelné na jiné místo a též všechny o mnoho řádů rosáhlejší výpočty jsou rychleji, správně a přesněji. Co udělala celá ta hala, zvládnou dva tři lidi dnes, takže produktivita tak velkého CAD týmu je mnohonásobně vyšší. Počítače taky odstranily měsíce a roky ne moc spolehlivých a přitom nepřesných výpočtů s tabulkami a loigaritmickými pravítky - proto vznikly.Zaměněné desetinné čárky či chyby způsobily hodně katastrof a problémů. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Ian) RP (12.1.2020 9:27)
|
reagovat
|
mr.joda: Hm, to už asi o těch mých posledních bodech. Trpělivost a vůle. Když jsem párkrát z hecu kreslil rukama, poakždé jsem měl chuť to všechno rozmlátit, když jsem na konec máznul tlustou čáru. Což se stalo vždycky a oprava by byla náročná. Navíc mě u ručních výkresů nebetyčně sere nemožnost odečítat kóty. Nikdo není neomylný a u velkých projektů se stává, že někdo na nějakou podstatnou kótu zapomene. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(emptyfullmatlaljoket) (12.1.2020 9:25)
|
reagovat
|
CAD sice už existuje ale neexistují k tomu odpovídající monitory. Plocha osminová a schopnost zobrazit detaily (rozlišení) oproti ručně kreslenýmu papíru poloviční. A to si ručně dělaný výkres můžete zmenšit kopírkou ještě na polovinu a pořád je dokonale čitelnej. Takže pak papír A5 odpovídá monitoru A3. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Klavyn) (12.1.2020 9:11)
|
reagovat
|
Jen doplním, že rýsuje se možná v deskriptivě. Technická dokumentace se kreslí. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(mr.joda) RP (12.1.2020 8:41)
|
reagovat
|
@lan : to je zaujimave, kreslit neviem, nezvladol by som ani to slniecko, ale technicke vykresy zvladam ci uz na papier s pravitkom alebo v CADe vratane 3D modelu. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Ian) RP (12.1.2020 8:07)
|
reagovat
|
Ale stejně jsem rád, že ten Cad existuje. Osobně bych to rukama nedal. Jemnou motoriku mám na hovno, nakreslit neumim ani vytlemený sluníčko a trpělivosti a pevný vůle jsem taky moc nepobral. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Takypanic2) (12.1.2020 8:01)
|
reagovat
|
Capitáne, mě by zajímalo, jak rýsoval Matyáš plány na Svatovítskou katedríálu. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Human.) (12.1.2020 7:48)
|
reagovat
|
No je to asi jako když sekretář/ka píše dopisy, co jí diktuje šéf(ová). V principu tomu nemusí rozumět ale musí umět psát gramaticky správně a bez chyb. To samé kreslič/ka. Museli umět kreslicí normy a bezchybně, hezky kreslit - vytahovat tuší. A čím víc technického citu tím lépe. Konstruktér dělá vlastně "jen" to, že to vůbec vymyslel, pak spočítal a poprvé narýsoval, konstrukce není čmárání na papír . A pak se dělaly kopie a detaily. A kreslič, to tehdy bylo takové Ctrl+P. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(smajl2) (12.1.2020 1:05)
|
reagovat
|
@Anjinsan a aku uroven vedomosti musela mat ta kreslicka? Co vlastne da ten konstrukter tomu co to bude kreslit? Nejaky hruby nacrt, parametre a kreslic to rozkresli aj s detailami? |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(sapraholdt) (12.1.2020 0:52)
|
reagovat
|
BLIV kilo-GRAM-JÄGARE? Saab? |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(Anjinsan) (12.1.2020 0:51)
|
reagovat
|
To jen tak vypadá. Většinou jsou muži konstruktéři a ženy kresličky. Chlap toho víc navrhne a vymyslí, ale ženská to zase líp nakreslí a lépe zvládne nutnou rutinu. Obráceně to moc nefunguje. |
|
|
Obrázek 'life-before-autocad-4'
(grasak) RP (12.1.2020 0:44)
|
reagovat
|
Genderove vyvazene |
|