Strana 1/2.
Odebírat
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (19.3.2020 8:29)
|
reagovat
|
|
(pokr. Mox): ...jenže opět to dnes nikdo nemůže prodat nemocnici (a levněji, protože na volném trhu nemáš patenty). Pak sem přijdeš, a brečíš, jak je všeho nedostatek, a jak by to na trhu bylo horší. Nebylo! Každý obor, který po pádu socialismu přešel do volného trhu, se drasticky zlepšil. U zdravotnictví by to bylo stejné. Jenže se toho bojíte. Jakkoliv oceňuju Vaši obětavost, Vaše neochota udělat ze zdravotnictví běžný byznys, je alfa a omega všech problémů, které teď stát ještě svými zásahy prohlubuje. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(jo ho hoo) (18.3.2020 23:22)
|
reagovat
|
|
Mox - ok dejme tomu ze dneska nekdo tezko preplati nemce, a ja mam svoji malou firmu na vyrobu tech kvalitnich rousek. U nas mi Babis da centralne nadiktovanou cenu 200kc, nemec za ne zaplati 1000kc. A jsme tam kde sme byli - jedina moznost je postavit zeleznou oponu a strilet lidi pasujici rousky pres hranice. Jenze, za dva mesice bude prebytek rousek v Cine, a kam pak pujdou? Do Nemecka... Socialismus proste nemysli dopredu, ze moje mala firma mohla expandovat, ale nemuze, protoze prodava rousky za 200... |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 22:56)
|
reagovat
|
|
Mox: Nesouhlasím s tebou. Žiješ v realitě socialistického zdravotnictví, kde je všeho nedostatek a řeší se různé centrální nákupy atd. Ve skutečně volnotržním zdravotnictví máš kupu respirátorů k dispozici na mnoha eshopech. I v době krize, byť třeba dráž. Lůžek s ventilací může být jeden den pět, druhý den padesát, opět stačí zmačknout čudlík a přivezou. Jenže lidé nemají šanci pomoct Vám. Támhle někdo vyrábí roušky, no bohužel nesmí dodat, nikdo to nevezme. Vyráběly by se ty ventilace ve velkém... |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Mox) (18.3.2020 21:09)
|
reagovat
|
|
Učel mimoradne situace je nedostat se do stavu, aby bylo potřeba naraz tolik ventilovaných lůžek naráz. Pak standartně nastava selekce. Jak řikam, v kapse mam jeden FFP2 a to je vše. Objednavky jsou odeslány , ale materiál není! T.č. těžko někdo přeplatí nemce. Cena tam bbude ještě několi týdnů několk krát vyšší , tak proč záasobovat ČR. Kým to tady bez jasné certifikace někdo začne vyrábět, tak to bude jako v italii. Hromada nemocnic o karantenou pro infekci personálu. hromada mrtvých ... |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(jo ho hoo) (18.3.2020 21:01)
|
reagovat
|
|
Mox - takze az bude poptavka po ventilatorovem luzku takova, ze pobyt bude stat 3 miliony jako barak, tak to bude zachranovat kdo? Babis zabavi vic ventilatorovych luzek? |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Mox) (18.3.2020 19:52)
|
reagovat
|
|
Dufam že pak vás zachráni volný trh. Prodáte barák aby jse získal místo na ventilovaném lůžku? A kdo ho bude obsluhovat??? U nás stačí 1 nakazený a vyradíme celé oddělení včetně intenzivních lůžek. Sice péči o COVID prebere NNH, ale zbytek zůstane bez péče.... Tohle je mimořádná situace. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Mox) (18.3.2020 19:47)
|
reagovat
|
|
Dělam v pražšké nemocnici. Kontakt s pacienty denně. Nemožnost si vzít dovolenou ani sick days. VyfasovaL jsem jeden respirator FFP2 , že kdyby něco. Dále jsem dostal na oddělení několik respirátorů FFP3 , s datem spotreby do 2011 (ano 9 let prošlý). Souhlasím s režimovými opatřeními. Když se nakazí pár tisíc lidí, pak bude klasická selekce - vzhledem k nedostatku prostředků a personálu se budou zachranovat jen vyvolení. Podobná situace bude panovat i jinde . Zajistě nemec rád zaplatí 3x více za roušky. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Python) RP (18.3.2020 18:05)
|
reagovat
|
|
wefwfwe - jé, to nebylo na tebe, ale na ,, který tvrdí, že by se trh i v nouzovém stavu sám vyléčil, lidi by přetvořili své továrny na výrobnu roušek a v pohodě by prodávali za několikánosbné ceny (a všichni kupovali), kdyby nezasahoval stát...tohle byla ukázka, že ne všichni chtějí vydělat, někteří předělali své továrny a snaží se pomáhat výrobou alespoň nějakých roušek, které i těm lékařům pomohou (když nemají ty atestované) |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(wefwfwe) (18.3.2020 17:55)
|
reagovat
|
|
Python: diky za konkretni priklad, ale "behem par dnu" je pozde a 20 tis denne je malo. Navic pochybuju, ze jsou ty rousky v potrebne jakosti (jasny, lepsi neco, nez nic). Na cestu do obchodu asi dobry, ale vzal by sis to na 12ti hodinovou sichtu nekam na JIPku? Rousku od brasnare, kterej to dela prvni den a papir na to nema? Ja bych asi chtel nejakou opravdickou rousku. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Python) RP (18.3.2020 17:40)
|
reagovat
|
|
S tou fabrikou předělanou na výrobnu roušek - dám ti konkrétní příklad. Brašnářství tlustý - normálně vyrábí kožené zboží. Teď během pár dnů zařídili výrobu roušek a obličejových štítů. Jsou schopní jich vyrobit přes 20 tisíc. Cena je + - 200, přednostně prodávají lékařům, záchranářům apod. Kdyby to fungovalo tak, jak píšeš, prodávali by třeba za litr. Jenže to nejsou hyeny, co chtějí vydělávat na doktorech, kteří jim můžou teoreticky zachránit život. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Python) RP (18.3.2020 17:37)
|
reagovat
|
|
,, - ale samozřejmě, že za to může stát, v tom s tebou souhlasím, ale tady už se v názorech rozejdeme - stát měl udělat mnohem dříve takové opatření (zavření hranic, okamžitá karanténa pro všechny, kdo byl v zahraničí apod.), aby se sem žádný nakažený vůbec nedostal, případně aby se nedostal do styku s dalšími obyvateli. Lidé by si nepomohli - když vidím ty borce, kteří se vrátili 5 minut před páteční půlnocí, aby nemuseli do karantény, a pak se vesele prochází po městě, tak by člověk blil. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 16:01)
|
reagovat
|
|
Python: Tvůj problém je, že považuješ druhé za postradatelné. Přesně takhle uvažuje stát: Musíme ochránit IZS. Vyvolá nedostatek zdravotnického materiálu, takže ten pomalu nestačí ani na IZS. Chápeš? Je to stát, který způsobuje to, že lidé musí improvizovat. Je to stát, který způsobuje to, že laborky by chtěly testovat, ale nesmějí. Je to stát, který způsobuje, že je málo lůžek pro kritické pacienty. Kdyby z toho všeho stát vycouval, zrušil licence atd., udělal by nejlíp. Lidi by si pomohli vždycky. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 15:52)
|
reagovat
|
|
Python: Trh funguje i v nouzi, jen do něj nesmí nikdo dupat. Trh je, že si lidé vypomáhají navzájem, jak umí, trh je, že lidé využívají všechny možnosti jako pomoct sobě i ostatním. Nouzový stav je jen debilní vypínač, kterým stát mění svůj přístup k lidem; to není, že by se nějak najednou změnily fyzikální zákony nebo zákony fungování společnosti. Nouzový stav je, že stát začne do všeho a po všem dupat, aby to vypadalo, že něco dělá. Nemusel by dělat nic, dát lidem svobodu a možnosti, vyřešili by to lépe. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 15:49)
|
reagovat
|
|
wefwfwe: No třeba už mám fabriku. Přijdu do ní, řeknu, hoši, zítra děláte roušky, za hodinu přivezou stroje a večer materiál. A od zítřka hoši dělají roušky. Možná by to nebylo tak rychlé, ale třeba tři dny, ale bylo by to. Jde o to, že ta cena rostla už déle, takže bych tu výrobu nerozjížděl v době, kdy jsou stovky nakažených, ale v době, kdy se objevuje první nakažený. Navíc ty roušky může ve velkém chrlit každé krejčovství, ti už mají dokonce stroje. Zkrátka kapacity jsou. Stát jen nechce platit. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Python) RP (18.3.2020 14:14)
|
reagovat
|
|
al5249 - jenže tady se nebavíme o tobě jako obyčejném postradatelném jednotlivci a tvém nákupu televize v běžném stavu (mimochodem i tak je to nekalá obchodní praktika), ale o nákupu ochranných pomůcek pro lékaře v době celosvětové pandemie a vyhlášeného nouzového stavu v ČR - vidíš alespoň nějaký malinký, nepatrný rozdíl? |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Python) RP (18.3.2020 14:11)
|
reagovat
|
|
,, - srovnáváš nesrovnatelný - v normálním čase, ne v nouzovém stavu, trh funguje (nabídka, poptávka, známe to...), ale je vyhlášený nouzový stav, to je prostě extrémní situace, jaká tady tuším od války nebyla - tímhle stylem bude za chvíli všechno na příděl, protože se pořád nachází zmrdi, co chtějí na nouzovém stavu vydělat a tak nakoupí to, co si myslí, že bude třeba, za původní cenu a následně to v krizi chtějí prodat několikanásobně dráž. To prostě není zdravý trh, ani zdravá konkurence, jen zmrdství. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(wefwfwe) (18.3.2020 14:01)
|
reagovat
|
|
(..) chapu to dobre, ze idealne ja teda najednou zjsiitm, ze chybi tricet milionu rousek a v jednom dni teda zalozim firmu, koupim linku, zamestnam lidi, navezu matros, nekde sezenu know-how a vecer mam plnej nakladak rousek a jednu strelim (napr.) za 10 tisic? Ok, nedokazu to v jeden den, to asi ani ty bys nedokaza, nebo jo? Za jak dlouho si myslis, ze se to da dokazat, hm? A jaka je pocatecni investice? Ten tvuj primitivni anarcho-kapitalismus je 100 let prezitej. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Dr.Str.) RP (18.3.2020 13:58)
|
reagovat
|
|
Tak teď se prý odhalilo, že ta fabrika patří Kalouskovi. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(al5249) RP (18.3.2020 11:18)
|
reagovat
|
|
Python, v pohode to neni, proste nabidku na zvyseni ceny nemusim akceptovat, mohu vymahat pripadne smluvni sankce a nejsou-li, tak mam smulu. Nelze nikomu zakazat, aby si obchod pred jeho uskutecnenim nerozmyslel. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 11:08)
|
reagovat
|
|
Spearer: Jinak normální cena v současné situaci má být vysoká, protože je vysoká poptávka a je potřeba přimět více firem k výrobě. To jinak nezařídíš. Ignorováním trhu ohrožuješ zdraví i životy lidí. A přesně to stát dělá. Mimochodem, ta krize rozhodně nepotrvá týden nebo dva. Stát ji bude všelijak prodlužovat a zhoršovat, a už teď je výhled nejmíň na 3 měsíce, a to ještě pod povrchem vře obrovská masa nakažených, ale neotestovaných. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 10:51)
|
reagovat
|
|
Spearer: Ty to píšeš jako výsměch, ale ono to tak opravdu je. Vem si, že v Asii se řada firem rychle přeorientovala na výrobu roušek a respirátorů. Nedávno jsem to četl o fabrice, která vyrábí televize, tuším, že LG. A jinak mrkni do fóra tady na Roumingu, jak se tam teď řeší, že kapacity jsou, ale prodávat se nesmí. Takže roušky tím pádem nikdo nemá. Jinak ty vidíš vyrejžovaly, já zase vidím, že by byl dostatek roušek. Konkurence mezi výrobci by tlačila cenu dolů. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Spearer) RP (18.3.2020 10:42)
|
reagovat
|
,, ty budes dobrej kokot
urcite vlivem toho, ze stat zabavi a vykoupi rousky za normalni, a ne spekulantovskou, cenu se vsechny 2 firmy co delaj v cr rousky vyserou na delani rousek...
a i kdyby to stat nezabavoval, tak by se urcite na tu krizi, ktera potrva 1-2 tydny, naslo dalsich 10 firem co by narychlo zacaly delat rousky aby na tom vyrejzovaly |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 10:13)
|
reagovat
|
|
Filipes: Jo, čtu často, že se chci dostat k moci. Hádej co. Jsem anarchista. Hádej, co to znamená. Žádní vládci? Jo, přesně tak. Takže hádej co. Nechci se dostat k moci. Vím, že se kolem mě svět netočí, a že nikdo z nás nemá víc práv než jiní. Toto budu všem rád vysvětlovat. Moc nejde porazit jinou mocí, ale tím, že ji přestaneme uznávat. A já se o to budu vždycky snažit. Dahl: Ano, jakmile stát přepne vypínač, nejste svobodní lidé, ale otroci. Vážně tohle chcete? |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Filipes) RP (18.3.2020 10:05)
|
reagovat
|
|
Myslel jsem, že většina tupců je v polytice, ale koukam, že i na Rouming zbylo...
BTW: Jaký je rozdíl mezi komunistou a anarchokapitalistou? Žádný - pokud se dostane k moci, tak umře spousta lidí... |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Dahl) (18.3.2020 9:54)
|
reagovat
|
|
Pokud odhlédnu od morálního hlediska, je dle mého názoru pro posouzení právní povahy zásadní získat zdroje k násl. informacím z médií/diskuze:
a) Roušky byly objednány za dohodnutou cenu před určitým časem...je nějaký záznam např. v registru smluv?
b) Dodavatel se je během nouzového stavu pokusil prodat do zahraničí - měl by tím pádem následovat adekvátní postup v rámci trestního řízení.
Máte prosím někdo relevantní source? |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(gofry) (18.3.2020 9:38)
|
reagovat
|
wefwfwe: "Mne to nejak znie" a "Ja tomu neverím" - tak to sú argumenty za sto bodov |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 9:37)
|
reagovat
|
|
Python: Ale program státu je socialismus. Trvale ve zdravotnictví je socialismus. Limity, licence, omezení výroby a distribuce. Pojištění je daň, není od rizik. Zásobování je v podstatě centralizované. A tyhle průšvihy se teď naplno projevují. To, že stát zakáže obchod s rouškami, respirátory atd. znamená to i to, že si je nekoupíš ty nebo já. Znamená to, že nám je nikdo nevyrobí (pořádně). Znamená to, že se jich obrovská spousta nevyrobí. A to je taky socialismus. Úplně stejný jako kdysi. Takže se dívej. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Python) RP (18.3.2020 9:31)
|
reagovat
|
|
,, - ale ty porovnáváš socialismus, jako program státu na x desítek let, a pokus státu o ochranu lékařů v době nouzového stavu. Opakuji - já neříkám, že to stát dělá dobře, s polovinou nařízení absolutně nesouhlasím, přišla pozdě, nebo jen polovičatě, systém testování je neefektivní a je v tom slušný chaos atd. atd. ale zrovna zákaz vývozu ochranných pomůcek, případně zákaz obchodování na našem území je jedno z těch rozumných nařízení (bohužel opět přišlo pozdě, protože podobní pičusové už stihli nakoupit). |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(jo ho hoo) (18.3.2020 9:27)
|
reagovat
|
|
wefwfwe - Uspech USA se nedostavil predevsim po vitezstvi ve druhe svetove, protoze nejuspesnejsi byly USA behem 19. stoleti, coz na pocatku 20. stoleti vyvrcholilo bezkonkurencni vyrobou oceli, stavbou prvniho mrakodrapu na svete, vyrobou prvniho letadla na svete, stavbou prvni elektrarny na stridavy proud na svete, prvni vyrobni linkou na automobily, nejvetsi zeleznicni siti na svete... To vsechno byl produkt takzvaneho "neregulovaneho kapitalismu" 19. stoleti. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 9:24)
|
reagovat
|
|
wefwfwe: To ti zní jako anarchie zcela správně. A k lepším zítřkům to vede. Vede to k dostatku roušek, k dostatku lůžek pro ty nejtěžší případy (víš, že jich je teď v soc. zdravotnictví pouze 90? teď jsou tam jednotky lidí, ale až to vypukne, bude to průser). Vede to k nižším cenám (srovnej certifikované laboratoře, kde test stojí 3000, s tou státem zakleknutou soukromou, kde stál polovic). V důsledku by přežilo víc lidí. Současný průser pouhým plněním rozkazů státu nevyřešíme, bude potřeba improvizovat. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(wefwfwe) (18.3.2020 9:24)
|
reagovat
|
|
uspech USA, ktery se dostavil predevsim po vitezstvi ve druhe svetove valce, bych pripisoval spise tomuto. Ze se tam jistym vrstvam zije lip a jistym hur - dejme tomu. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(jo ho hoo) (18.3.2020 9:20)
|
reagovat
|
|
wefwfwe - a v americe maji bezdomovce, za doktory se tam musi platit, a mlati cernochy. Bohuzel maji taky auta s klimatizaci ktera jim zavidi cely svet, a vsichni nejlepsi doktori sveta odjeli do ameriky, protoze je to tam takovy socialne ekonomicky darwinismus a kapitalisticka anarchie... (ja vim, uz to chvili neplati, ale bylo to tak) |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(wefwfwe) (18.3.2020 9:15)
|
reagovat
|
|
to mi zni jako anarchie a socialne-ekonomicky darwinismus. Neverim ani nahodou, ze by to vedlo k lepsim zitrkum. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 9:11)
|
reagovat
|
|
wefwfwe: Představ si, že zplynování nakažených by byla jediná možnost, jak by se stát dokázal s virem vypořádat. Pořád bys byl proti a viděl v těch příměrech nepoměr, nebo bys upřednostnil to, že se virus vyřeší, a bude možné zase normálně žít? Je zakázaná hromada věcí, a to z naprosto nesmyslných důvodů. Stát svými zákazy působí reálnou škodu, v tomto případě zavádí socialismus v určitých komoditách, čímž způsobuje nedostatky. Píšu to tady už poněkolikátý. Bez přemožení státu se z tohoto nedostaneme. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(wefwfwe) (18.3.2020 9:07)
|
reagovat
|
|
kdyz je neco zakazanyho, tak je to zakazany a ocekava se spoluprace obyvatelstva. Diky vychcancum, kteri prodaji jen 99 listku do divadla, kdyz je zakazany shromazdovani vice jak 100 lidi, jsme dneska v takovym srabu. Ten tvuj idiotskej primer k zplynovani lidi nesedi, nebot to je ocividne zlocin proti lidskosti. To u tech rousek zdaleka neplati. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 9:05)
|
reagovat
|
|
Python: A když to stát řídí, dobře to dopadá, že. Slyšel jsi vůbec o socialismu, jak nikde nic nebylo, a lidi museli improvizovat? Tak tady ho máš, na vlastní oči. Dobře se dívej! Proč myslíš, že stát přerozděluje roušky? Protože není dost firem, které by je vyráběly. A proč jich není dost? Protože by za to dostaly hovno. Proč myslíš, že stát řeší zásobování IZS atd.? No protože socializoval IZS. Tam jsou trvale nedostatky a trvale se šachuje se zdroji. Ať to každý člověk vidí, co umí socialismus. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Python) RP (18.3.2020 9:05)
|
reagovat
|
|
jo ho hoo - Hezky jsi tu větu vytrhl z kontextu. Objednávka byla udělaná někdy před měsícem, v průběhu obchodu výrobce najednou změnil názor a chce víc peněz, pokud by se to stalo tobě, tak si tu věc prostě nekoupíš. Ale v situaci, kdy jde o nedostatkový zdravotnický materiál, je to prostě něco jiného, ať se ti to líbí nebo ne. Nikdo tu nevyzývá ke znárodňování firem na výrobu roušek, tak se uklidni, já nejsem žádný levičák nebo komouš. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(wefwfwe) (18.3.2020 9:02)
|
reagovat
|
|
ta rouska momentalne neni "všechno spotřební zboží z aliexpresu". Ja tam vidim jistej rozdil. Jestli ty ho nevidis, tak si na xicht nalep všechno spotřební zboží z aliexpresu a zkus se nenakazit. Deje dneska probihaji rychleji, nez na ne dokaze neviditelna ruka trhu reagovat. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(jo ho hoo) (18.3.2020 8:55)
|
reagovat
|
šmejd, který vyrobil za "levno" (původní výrobní náklady) a snaží se prodat za "draho" - jen tak dal, kupredu leva, zpet ni krok! Boze! |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 8:55)
|
reagovat
|
|
wefwfwe: Stejně jako Rakušáci a Němci nevykoupili všechno spotřební zboží z aliexpresu, nevykoupili by ani všechny roušky. I jejich peníze jsou omezené, a znova říkám, zvýšená cena motivuje výrobce. To, že to chtěl někdo prodat někomu, kdo nabídl víc, plně chápu. Chyba dotyčného byla, že roušky nespálil, takže stát bude krást dál. Jinak argumentovat pro svůj debilní názor tím, že je něco zakázané, tos nemusel vůbec jít do diskuse. Zákaz je něco jako: "Prostě to tak bude, a basta." Což jaksi není diskuse. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Python) RP (18.3.2020 8:48)
|
reagovat
|
|
,, - ale stát nic nezabavuje, nezakazuje výrobu, jen organizuje (no dobrá, chtěl by, ale moc mu to nejde) distribuci od nejpotřebnějších (lékaři) k dalším stupňům (policie, hasiči, sociální pracovníci). Tady se ale ukázal šmejd, který vyrobil za "levno" (původní výrobní náklady) a snaží se prodat za "draho" (aktuální nedostatek na trhu). A to je prostě kurvárna nejvyššího stupně. Mimochodem se ukázalo, že ten pičus si tu neškudlil, ale pokusil se to prodat za hranice, což je už 2 týdny zakázaný. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(wefwfwe) (18.3.2020 8:48)
|
reagovat
|
|
(..) kdyby to bylo jak rikas, tak Rakusaci a Nemci vykoupi vsechny rousky, protoze maji nekolikanasobne prijmy a na nase lidi nezstane nic? Diky, ale tuhle cestu bych asi nevolil. Rousky nejsou, protoze na ministerstvu nekdo tezce podelal jejich vcasne objednani, cena v maloobchode s tim nema co delat. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 8:43)
|
reagovat
|
|
wefwfwe: A když stát vyhlásí, že je potřeba svézt nakažené na jedno místo a zplynovat, budeš také nadšeně tleskat, protože to přece vyhlásil stát, takže se s hledáním hranice (nebo jakéhokoliv vlastního názoru či postoje) nemusíš vůbec unavovat? Znova říkám, ve válce, v nouzovém stavu atd. si stát uzurpuje všechno možné, a pak to jde od desíti k pěti. Ekonomika, i roušky. Protože socialismus prostě nikdy nefungoval, a nouzovým stavem zavedl socialismus v rouškách. Lidi zoufale šijí doma, jako hadry za S. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 8:38)
|
reagovat
|
|
Python: Tady s tebou opravdu nesouhlasím. Pokud stát zabavuje nedostatkové zboží, nikdo nemá důvod to nedostatkové zboží vyrábět, a tím pádem to zboží bude ještě nedostatkovější. Takhle to funguje. Chápu, že tebou cloumají emoce, a co si to ten pičus dovoluje někde něco škudlit, ale ten pičus je naopak užitečný v tom, že zvýší výrobu (a tím pádem i dostupnost) roušek. Ne těch samodomo, ale těch profesionálních, kde materiál i práce něco stojí a může to uživit lidi, kteří teď jinak nemůžou pracovat. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(wefwfwe) (18.3.2020 8:36)
|
reagovat
|
|
(..) ve vyhlasenym nouzovym stavu Ministerstvo jasne reklo ze od 4. března zakázalo vývoz respirátorů třídy FFP3 mimo Česko a jejich prodej všem mimo zdravotnická a sociální zařízení. Cili se nemusis unavovat s hledanim hranice, chapes to? zdroj: https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3060334-prehledne-do-kina-ani-na-hokej-nechodte-deti-nechte-doma-skolky-fungovat-budou |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Python) RP (18.3.2020 8:33)
|
reagovat
|
|
,, - nikdo neříká, že nouzový stav je v pořádku, nebo že stát dobře zajišťuje ochranné pomůcky, právě naopak, ale když už taková situace je, tak se musí respektovat a ne jít záměrně proti. Ochranných pomůcek je momentálně nedostatek (především pro lékaře), pokud se nějakej pičus rozhodne na nich zbohatnout v době nouzového stavu, tak si nic lepšího než zabavení nezaslouží (nedávno ukazovali pár zlodějů čokolády, kterým hrozí až 8 let, protože kradli v době nouzového stavu - to je zvláštní kategorie trestů) |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(jo ho hoo) (18.3.2020 8:32)
|
reagovat
|
|
wefwfwe - tak to teda obhajime trivialnima pouckama komunismu 19. stoleti? |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 8:32)
|
reagovat
|
|
wefwfwe: A kde stanovíš hranici? Ten, kdo spekuluje s rouškami, by neměl riskovat, že mu je seberou, ale že je za tu cenu neprodá. Jakmile začneš roušky krást, tak přesně jak říká jo ho hoo: Já se na to vyseru. Lidi vyrábějí teď roušky doma. Nekvalitní. Protože kvalitních je nedostatek. Proč je kvalitních nedostatek? Protože za ně nikdo nechce platit, tak je nikdo nechce vyrábět. Být svět normální, tak spekulant ostrouhá, protože se přeorientují další výrobci a budou mu konkurovat. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(wefwfwe) (18.3.2020 8:27)
|
reagovat
|
|
je rozdil mezi vyuzivanim situace a zneuzivanim situace. Zneuzivani situace je hyenismus a myslim, ze trivialnima pouckama kapitalismu 19. stoleti neni obhajitelny |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(jo ho hoo) (18.3.2020 8:24)
|
reagovat
|
|
,, - z toho az mrazi jak si lidi neuvedomujou kam to "znarodnovani" vede, ze kdyz krok jedna je znarodneni, tak krok dva je "ja vam na to seru, ja uz zadne rousky shanet nebudu"... Jak s komunistama v roce 1948 - byl hlad, jidlo bylo na pridel, ale tamhle sedlak zkurvenej ma plnou sypku!!! Zabavit, Znarodnit, trikrat huraaa... je to v pici ze to lidi nevidi. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 8:23)
|
reagovat
|
|
I slepé Vodňanské kuře najde zrno. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Vlastenec) (18.3.2020 8:19)
|
reagovat
|
|
Liberalni_demokrat_elita_naroda: buď trolliš nebo jsi opravdu tak hloupý, Bureš udělal po pár týdnech konečně i něco rozumného a máme mu za to stavět slavobrány? |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Liberalni_demokrat_elita_naroda) (18.3.2020 8:13)
|
reagovat
|
|
A kurva! zase bude dostatek roušek a respirátorů a to se přes to tak dobře kopalo do Bureše! Navíc vládní opatření řídí vystudovaný epidemiolog, takže tam pšenka taky moc nepokvete. Co teď budeme dělat? Vždyť s takovou tady za chvíli bude totalita a koncentráky pro sluníčkáře! Zlí mordor pravičáci a voldermorti nás úplně ovládnou! lidé bděte! |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 8:05)
|
reagovat
|
|
Merlin: A co s tím chceš dělat, když ta cena jednoznačně signalizuje zájem a nedostatkovost? Mimochodem tyhle vysoké ceny jsou to, co umožní lidem přežít, protože v krizi spousta z nich přijde o běžnou práci, zákazníky atd., tímhle způsobem vidí, že se můžou přeorientovat. Do týdne se najde dost lidí, kteří začnou vyrábět acylpirin, čímž se oni uživí, cena acylpirinu klesne, a hlavně acylpirinu už bude dostatek. Naopak když to stát ukradne, nikdo nemá důvod vyrábět (už vůbec ne v té kvalitě). |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Merlin) RP (18.3.2020 8:01)
|
reagovat
|
|
Tak určitě. Milí občané, objevil se nám tu nový smrtelný virus, na který zabírá obyčejný acylpirin, u kterého ovšem lékárny skokově zvýšili cenu na 28 tisíc za balení. Nic s tím pochopitelně dělat nebudeme, protože podle roumingu je to tak v pořádku. Děkujeme za pozornost. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(,,) (18.3.2020 7:56)
|
reagovat
|
|
Python: V lásce, válce, karanténě a v milionech dalších případů, kdy si ti pičusové usmyslí, je vše dovoleno? Nasrat. Právě, že to všecko jde přes stát, tak je všeho nedostatek. Bejvaly prázdný obchody, výstava masa byla putovní, no teď to máme ve zdravotnictví jak přes kopírák. Jestli se má tahle krize nějak vyřešit, tak pokud možno bez účasti státu. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Kropáček z Manětína) (18.3.2020 7:49)
|
reagovat
|
ó všemocný státe, modlíme se k tobě, snad se ti podaří zabavit dostatek majetku na to, aby zde byl už konečně ráj na zemi! PS: Hitlera taky nejdřív zvolili, aby pak vyhlásil nouzový stav, aby se stal diktátorem, a potom diktoval až do roku 1945, se s tim smiřte |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Python) RP (18.3.2020 7:37)
|
reagovat
|
|
al5249 - hele když si objednáš nějaké zboží za nějakou cenu a firma si najednou původní cenu rozmyslí a řekne ti, že máš zaplatit šestinásobek, protože je to o tu věc momentálně velký zájem, tak ti to taky přijde v pohodě? Nemluvě o tom, že je nouzový stav, prodej roušek, respirátorů a ochranných pomůcek může jít pouze přes ministerstvo zdravotnictví, a stát v tuhle chvíli může zabavit třeba i tvoje auto, pokud ho bude potřebovat...se s tim smiř |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(Virve) (18.3.2020 7:24)
|
reagovat
|
|
Jasně - nekontrolovanej kapitalismus musí fungovat i kdyby fotra věšeli. Ta firma za to dostala adekvátní náhradu, jenom nerejžovala. Taky se mohlo stát, že jí to seberou bez náhrady - což by mě neurazilo potom co na tom zkusili rejžovat. Očividně potřebujou trochu profackovat do reality. |
|
|
Obrázek 'otazka za deset bludistaku'
(atilla) (18.3.2020 6:15)
|
reagovat
|
|
koľko je tu zase kokotov! |
|
Strana 1/2.