TechSvět  |  ByznysDeník  |  VipShow  |  MyMuži  |  ČasProŽeny  |  HobbyDeník  |  Pravda24  |  NeposlušnéTlapky  |  MotorGuru  |  ČasProBydlení


Nalezeno 24 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Sedmdesátsedm:
   


Odebírat

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (Těžko) (22.9.2022 8:28) reagovat
Ve všech, jo? Třeba i v emisích? Jinak na jízdní vlastnosti Rintintina alá Citroen 2CV Kachna mám taky vzpomínek víc než dost. :-D

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (XX) (21.9.2022 21:15) reagovat
Favorit bylo druhe nejhorsi auto, co jsem mel hned po Skode 120. Obrovskej rejd, priserny brzdy i na rozebirani i na brzdeni. Debilne resenej zadek. Wartburg 353 Tourist je lepsi ve vsech technickych parametrech, nez o 20 let novejsi Favorit. Ano, ve vsech. Vcetne akcelerace a spotreby.

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (Těžko) (21.9.2022 19:24) reagovat
Já jsem měl Favorita z roku 1989 s fabrickou úpravou motoru na tuším 51 kW. Na tu dobu a nízkou hmotnost to bylo fajn. Ve stejné době jsme měli v práci VW Caddy vyrobený někde kolem roku 2000, který byl postavený na Golfu 3. generace. Byl v tom nafťák bez turba, což byl opravdu děs. Mně tedy víc seděl ten Favorit. Klasický Golf 3. generace s benzinovou 1.6 měl kamarád. Ten jezdil samozřejmě líp a i působil moderněji než Favorit. Pořizovací cena nového ale asi byla někde jinde než u Favorita.

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (GeorgethebestRP (21.9.2022 19:01) reagovat
* z roku 1994 :o)

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (GeorgethebestRP (21.9.2022 19:00) reagovat
Já mám Golf III, z roku 1944, a mám tam obyčejný 1,6 benzín, žádné GTI nebo tak něco. Ale ve srovnání s Favoritem z roku 1994 vyhrává ve všech směrech. Ale je to těžké porovnávat.

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (Těžko) (21.9.2022 18:50) reagovat
Tak on Favorit přišel na trh v době, kdy pomalu končil Golf 2. generace. Ten byl možná ještě ošklivější krabice než Favorit. Golf 3. generace už modernější byl - o tom žádná. V tomto ohledu je to srovnání zkrátka komplikované. Nabídka motorů byla u VW samozřejmě lepší, jenže cenově lze s Favoritem srovnávat maximálně tak základní verze Golfa. Jestli měl vstřikování například i základní motor 1.3 Golfu 2., nevím. Favorit dostal vstřikování v době uvedení Golfu 3. na trh.

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (GeorgethebestRP (21.9.2022 18:38) reagovat
Mno nevím..golfy byly trochu jinde..vstřikování, zpracování, výkony motoru, pohodlí....Favorit byla taková krabice.........

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (GaunterRP (21.9.2022 18:29) reagovat
a spoľahlivosť ako Slnko Moskvy

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (Těžko) (21.9.2022 18:25) reagovat
Ve smyslu technickém v té době Favorit labutí písní nebyl. Podle mě byl celkem srovnatelný třeba s tehdejším VW Golf. Tedy na tehdejší poměry vyložený zázrak. Automobilka sama o sobě by ale rozhodně neměla finance na další inovace tak, aby udržela krok se západní konkurencí ani k segmentu kompaktních automobilů za lidovou cenu. Ojetého Favorita jsem kdysi koupil jako dělníka při rekonstrukci baráku a tak jsem si ho oblíbil, že jsem ho po dokončení prací vykydal a dojezdil kolem komína. Super otloukánek.

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (GeorgethebestRP (21.9.2022 17:55) reagovat
Tak Favorit byla taková labutí píseň. Kdyby Škodu nekoupil VW nebo nějaká jiná automobilka tak by zkrachovala jako hromada jiných komunistických automobilek. Ale tím nechci říct že bych jej nechtěl, dokonce mám jednoho v merku a když se podaří tak mi bude zanedlouho říkat pane :-) nemá moc najetých km ( asi 80 tkm ) a není to žádná ta " edice " ale to vlastně vůbec nevadí. Dokonce je to " karbenátek " jen už pár let stojí tak se to musí opatrně a z rozmyslem.

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (Těžko) (21.9.2022 17:20) reagovat
Výrazné vylepšení byl motor s rozvody OHC. Základní verze Fiatu 124 měly rozvody OHV. I když existovaly i vyšší verze s motory Double-OHC. Jak to bylo s pověstným kremelským zákazem vyrábět něco zásadně odlišného, moderního a konkurenceschopného i na západě, těžko říct. Ono to mohlo být i nedostatkem financí na kompletní předělání výroby, nechuť vedení tehdejších fabrik riskovat a makat apod. Když k tomu nakonec došlo na konci totality s přechodem na výrobu Favorita, tak Škodovka skoro zbankrotovala.

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (KKKK) (21.9.2022 17:06) reagovat
Švéd v Žigulíku (The Swedish man in Zhiguli - AvtoVAZ) https://www.youtube.com/watch?v=U0BOx-ctpwk

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (GeorgethebestRP (21.9.2022 16:57) reagovat
On byl v něčem lepší než Fiat, myslím že kvůli tomu že jezdil na Ruských silnicích dostal tužší karoserii, a taky podvozek byl robustnější. Ale zase....Škodovka měla protoypy aut které byly oproti tomuhle konkurenceschopnější se západními vozy, třeba mimo jiné Škoda 720, nebo 765. Nebylo umožněno vyrábět....

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (Těžko) (21.9.2022 16:44) reagovat
Mimochodem kromě Žigulíka jsem měl i Fiat 2300, který byl od dvě kategorie výš než Fiat 124 a Žiguli 1200/1300, a ten Žigulík se stydět fakt nemusel. Oproti tehdejší tuzemské produkci byly ještě výrazně lepší reprobedny značky Radiotehnika. Navíc fabrika nebyla a není v Rusku ale v Litvě, což by mohla být polehčující okolnost. ;-)

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (Těžko) (21.9.2022 16:38) reagovat
U nás měli bolševičtí prominenti služební Volhy a Tatry. Vexláci a šmelináři zas měli hlavně auta z Tuzexu nebo ojetiny dotažené ze západu. Nějací šmejdi asi Žigulíky taky měli, ale podle mě spíš převažovali ti, kteří si zkrátka raději přišetřili na auto o dost lepší než byly tehdejší katastrofální Škodovky. Odpor k Sovětskému svazu samozřejmě chápu - měl jsem ho taky - ale v tomto případě holt zvítězila pragmatičnost.

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (GeorgethebestRP (21.9.2022 16:15) reagovat
(Těžko) Jo vím že je to licenční Fiat, ale já prostě pro auta z CCCP nikdy neměl a dodnes nemám slabost, mimo jiné i proto že s tím většinou jezdili lidé z " prominentních rodin " nebo různí veksláci a zloději jako řezníci, vedoucí potravin nebo hospod.

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (MetzgermeisterRP (21.9.2022 16:05) reagovat
"E počůvaj, Marta, v matičce Russiji, keď čtveri synovia padnu na fronťě, tak takůhle limousine si porřžídí!"

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (Těžko) (21.9.2022 15:45) reagovat
S tím jednou šunt bych si dovolil nesouhlasit. Ve své době a zejména na poměry východního bloku to bylo docela dobré auto. Však to taky byl licenční Fiat 124, který byl v roce 1967 evropským autem roku. Pravda je samozřejmě to, že vyrábět to půl století je děs běs.

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (GeorgethebestRP (21.9.2022 15:38) reagovat
Jednou šunt, vždycky šunt. Není zač.

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (Těžko) (21.9.2022 15:32) reagovat
Prima detail je, že vzhled toho otomanu věrně kopíruje vzhled originálních sedaček. Doufám že i materiálově je to ten originální "kožatex" vycpaný senem.

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (kozicnik) (21.9.2022 14:03) reagovat
ake ma to velke cervene tlacitko STOP

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (misilRP (21.9.2022 13:51) reagovat
vsechny ty nepopsane vypinace, za to bych strilel...

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (Speckulator) (21.9.2022 13:46) reagovat
cena je stryria mrtvi synovia

Obrázek 'lada limousine' Obrázek 'lada limousine' (/kr) (21.9.2022 13:44) reagovat
to je vyrobene s poslednych dotacii eu pre hunov :o)



Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...