Pravda24  |  MotorGuru  |  MyMuži  |  VipShow  |  TechSvět  |  HobbyDeník  |  NeposlušnéTlapky  |  ČasProŽeny  |  ByznysDeník  |  ČasProBydlení


Nalezeno 31 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
čtyřicetosm:
   


Odebírat

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (ahaaaa) (22.3.2023 7:04) reagovat
"Víš, proč je třeba německý uniper ve ztrátě? Protože nám teď dotuje plyn, aby splnil staré smlouvy" tahle formulace mě docela děsí....nám dotuje? opravdu? takže když mají zisk, tak ho přerozdělí lidem? Protože stejnou hloupou tezí já mohu tvrdit že byl uniper dotovaný každým kdo u něj měl smlouvu do té doby... Až se budou podnikatelé dělit o výnosy z podnikatelského rizika, pak začnu věřit že nás dotují oni a tedy i my je v tuhle dobu, než se tak stane, je to prostě podnikatelské riziko

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (temperRP (27.9.2022 12:13) reagovat
To je tržní ekonomika. Dokud od toho maníka to dřevo za 10k někdo koupí, bude to za tolik prodávat.

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (XXXRP (27.9.2022 10:23) reagovat
Ten obrazek je krasnou ilustraci naprosteho nechapani reality :-)

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (Občan YRP (26.9.2022 22:24) reagovat
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (Kuba37854) (26.9.2022 16:34) reagovat
Cez vyrobí pouze dvě třetiny elektřiny u nás, takže rozhodnutí z ČEZu by ti nevyresilo vůbec nic. I kdyby to zastropovali "dobrovolne", tak budeš řešit žaloby od dalších akcionářů a konkurentů. A podívej se na Slovensko, po dohodě se státem dnes SE oznámily zastavení projektu na výstavbu JE. Další důsledky stopování cen.

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (Rusáci se v krvi válí, cope HIMARS nezahálí ) (26.9.2022 16:32) reagovat
blm, CEZ vyvazi 3% energie. A tobě vadí že česká firma vydělává? Jo aha, ona není vlastněna Gazpromem, jako býval zásobník plynu. Tak to chápu, že ti to vadí B-)

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (blmblmblm jiz byl 2.74231x nevakcinovan Roumenem) (26.9.2022 16:25) reagovat
Ty to vidis porad blbe, ze to musi fungovat na zaklade externiho narizeni (zakona), ktere pak generuje chovani, jake jsi popsal (prednostni prodej do zahranici). Kdyz to rozhodnuti vyjde z CEZu (na zaklade dohody se statem resp. s akcionari), tak nic z toho nenastane. Tak se tak proste stane, elektrinu proda domacim distributorum levneji, a prebytek vyveze za draho. Nemci jsou nasi solidarni evropsti bratri, ti by nam nic zleho neudelali. A kdyz, tak EU a komise nas ochrani. :-D

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (WTH) (26.9.2022 16:25) reagovat
Jakkoliv s tím souhlasím, aby se němcům nechal vymáchat čumák ve vlastních sračkách, tak když nemecký firmy pojedou za svoje německý ceny energií, tak to všichni výrobci zabalí a pošlou jinam. Hned za nima přijdou na bubem všichni poskytovatelé služebk. Výsledek bude kompletní pád německé ekonomiky, která je motorem evropy. A naší hned za ní, protože naše montovny dodávají tam... Takže se budeme moci jíst pást všichni...

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (Kuba37854) (26.9.2022 16:20) reagovat
Ceny by se stropovali zákonem o cenách, na to žádnou valnou hromadu nepotřebuješ. A prvni, co by vyrobci udělali je, že by el. prodali v zahraničí. Takže bys to musel řešit hlouběji, ruzne kvoty a podobne. A třeba by si je nakonec i proti pravidlům volného trhu přinutil prodávat u nás za nízké ceny. A hádej, co by obratem udělali Němci u plynu? Víš, proč je třeba německý uniper ve ztrátě? Protože nám teď dotuje plyn, aby splnil staré smlouvy. Na to bys mohl zapomenout.

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (blmblmblm jiz byl 2.74231x nevakcinovan Roumenem) (26.9.2022 16:07) reagovat
Naopak je nejjednodussi, da se stihnout v horizontu dnu nebo nekolika malo tydnu (organizace valne hromady a tak). Export se resit nemusi, proste by to platilo jen pro tuzemska odberna mista. A jelikoz CR vyvazi asi 15 %, tak by produkce CEZu stacila pokryt treba 90 % domaci spotreby. To mi prijde docela rozumne - zastropovat 90 % spotreby a zbytek si teda odberatel priplati, nebo je motivovan k usporam a objem drahe energie minimalizuje na skutecne drobne mnozstvi.

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (Kuba37854) (26.9.2022 15:57) reagovat
Zastropovani cen u výrobce je právě nejnáročnější. Musel by si řešit zákaz exportu a případné přerozdělování, protože těch levných kapacit není dostatek. A taky je pěkná kravina zastropovat pouze dvě třetiny své roční spotreby (pouze zastropovat CEZ). Na co by ti bylo, že máš 2 MWh ročně za 3000Kc/MWh a další MWh za plnou tržní cenu třeba 15000kc?

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (blmblmblm jiz byl 2.74231x nevakcinovan Roumenem) (26.9.2022 15:46) reagovat
Asi proto, ze v nem stat drzi majoritni podil, to snad neni tak tezky dovodit, ne? A taky proto, ze je u nas vyrobcem elektriny nejvetsim, a tak kdyz se CEZ rozhodne prodavat na domacim trhu za urcitou maximalni cenu, tak se ta cena na nasem trhu stane stropem (proc kupovat elektrinu drazsi, kdyz ji CEZ nabizi levneji). Ze vsech zpusobu, jak vubec lze zastropovat cenu neceho, je tento ten nejjednodussi, nejrychlejsi a nejprimocarejsi. Bodejt by ho politici a byrokrati nesnaseli.

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (Kuba37854) (26.9.2022 15:40) reagovat
@blm Eu nic nevybírá. Stejně jako u povolenek tak i tento odvod bude vybírat přímo stát. Jinak CEZ u nás vyrobí asi dvě třetiny elektřiny, tak nevím, proč to všichni chtějí řešit jenom na úrovni Čezu

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (hexusRP (26.9.2022 15:21) reagovat
Někdo ve svých 40 letech objevil kouzlo trhů? Gratulki!

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (blmblmblm jiz byl 2.74231x nevakcinovan Roumenem) (26.9.2022 15:20) reagovat
Neni to ani trochu podobne. To zdaneni, co navrhuje EU, je na urovni EU a jeho vynos bude prerozdelovat zase EU, ne CR, jak jinak nez z obrovskymi administrativnimi naklady. Kdyby se to resilo na urovni CEZu, tak odpadne tahle administrativa, je to platne hned a ne ze vynos z dane prijde az za rok, a odpadne to riziko, ze si to EU prerozdeli podle klice, dle ktereho ostrouhame. Zase ti nakecali eurohujerske picoviny a tys jim zase uveril.

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (Kuba37854) (26.9.2022 15:15) reagovat
@jako vazne: Však se taky schválil solidarni příspěvek v rámci celé EU, kterým odebereme energetickým firmám nepřiměřené zisky. Tím pak zaplatíme zastropovani cen. Je to podobné jako zastropovani cen přímo u výrobce, je to jenom jinak rozložené v čase. A administrativně daleko lepší, než kdybychom to u výrobce zastropovali pouze u nás a pak řešili dalších milion pravidel, co a kdy můžou exportovat, jak tu elektřinu rozdělovat a podobně.

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (Jako vazne) (26.9.2022 15:07) reagovat
O.k. Většinu elektřiny vyrábí firma s většinovým podílem státu, její zisk neustále stoupá, bez ohledu na cokoliv. Má i největší podíl na trhu a vlastně určuje cenu. Navíc ji stát ještě prispiva na stavbu elektráren.

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (xeon) (26.9.2022 15:00) reagovat
Však neřikám, že rusák za nic nemůže, ale každopádně šlo to do hoven právě z důvodu green dealu, předtim burza fungovala luxusně, jenže nikdo nepočítal s tim, že celá evropa zmagoří. Nuzáky si můžete cepovat za plno věcí, ale za drahou elektřinu nese zodpovědnost skopčák. Takže klasika skopčák a rusák, špína evropy která v průměru každýho půl století zkurví lidem život...

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (dfg4) (26.9.2022 14:47) reagovat
na burze se obchoduje jen pár procent ... bez ní by zbytky byly dražší..

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (šedesátpět) (26.9.2022 14:37) reagovat
Ale aby se ty levnejsi elektriny taky jeste dozil.

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (Pyca_ZlaRP (26.9.2022 14:37) reagovat
Ano souhlasím, germáni mají svůj podíl viny nesmyslným odstavováním jaderných elektráren, a žabožrouti se dlouho serou s opravou svých jaderek. Ale Rusáci měli prsty v nárůstu ceny zemního plynu ještě před budováním Novoruska, tím jak vykoupili kapacitu zásobníků a nenaplnili je plynem, ještě ve 2021. Chtěli si vydělat na invazi, resp. na kompenzace sankcí. @sadsdsadsds +

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (Kuba37854) (26.9.2022 14:37) reagovat
To je vidět, jak je u nás ještě zakorenena rétorika z komunismu o vrazich z Wall Street a podobně. Burza je prostě sprosté slovu. Jako kdyby se ty samé ceny nedaly dohodnout i mimo burzu. Resp. ty ceny se domlouvaji i mimo burzu, protože většina produkce se obchoduje na přímo, burza jenom zobrazuje to, co se děje jinde na trhu. Ale pro normálního člověka je burza špatná a může za všechno.

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (:.) (26.9.2022 14:33) reagovat
xeon: Není důvod si myslet, že elektřina někdy nebude levnější. Technologie jde kupředu.

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (sadsdsadsds) (26.9.2022 14:33) reagovat
xeon: před válkou? To myslíš v roce 2013? Jinak za růst cen elektřiny od konce 2021 může prokazatelně Gazprom a Putin. Nejdříve si Gazprom zarezervoval (jako každý rok) většinu kapacit německých zásobníků a pak od léta 2021 škrtil dodávky, takže byly na podzim 2021 prázdné. Trh si myslel, že je to tlak na spuštění Nord streamu 2, ale ona to byla příprava na invazi na Ukrajinu. A málo plynu znamená jeho vysokou cenu. A když byly v Německu závěrné elektrárny plynové (bo uhlí bylo haram), tak...

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (Gumonym) (26.9.2022 14:24) reagovat
@Pyca Rusové na tom sice nějaký podíl mají, ale spíše to dorazili. Problém hledejte i u Františku, kteří mají něco přes půlku jaderek dlouhodobě odstaveno. Holt přišlo výhodnější neopravovat, ale nakoupit na burze.

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (xeon) (26.9.2022 14:22) reagovat
Pyca: Tak to je pěkná píčovina, cena elektřiny se šplhala nahoru do nesmyslů ještě před válkou, putler to samozřejmě ještě zhoršil, ale to že cena elektřiny je taková, za to může primárně green deal... A jestli si myslíš, že cena elektřiny bude ještě někdy v budoucnu za stejnou cenu jako minulý rok, tak to seš dobrej fantasta...

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (Dr.Str.RP (26.9.2022 14:21) reagovat
Kéžby 10k. Kéžby.

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (Peter .RP (26.9.2022 14:19) reagovat
Pyča, takže podľa teba má dodávať Putler zdarma plyn Nemcom, aby mohli vypnúť jadrové elektrárne a zvýšiť emisie CO2?

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (Pyca_ZlaRP (26.9.2022 14:13) reagovat
ČEZ prodává do zahraničí pouze 3% vyrobené energie. @Modus: Celou dobu, co se na ní začalo obchodovat. Dokud svině Ruský nezačaly rozesrávat Evropský energetický trh. A jakmile se problém s Rusy vyřeší, díky liberalizovanému trhu s energiemi bude energie zase levná B-)

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (ModusRP (26.9.2022 14:10) reagovat
však x let zpátky jsme měli levnou energii....díky burze....time to hate me in 3, 2, 1..... :-* :

Obrázek 'podle lipske burzy' Obrázek 'podle lipske burzy' (cern0usekRP (26.9.2022 14:07) reagovat
Tak pokud na to ty kupce ma, tak at to za tolik prodava. Prece to nebude davat za desetinu.



Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...