MyMuži  |  Pravda24  |  TechSvět  |  HobbyDeník  |  ČasProŽeny  |  ČasProBydlení  |  MotorGuru  |  ByznysDeník  |  VipShow  |  NeposlušnéTlapky


Nalezeno 119 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Padesátpět:
   

Strana 1/2. 1 2 následující

Odebírat

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Pamětník) (24.11.2022 10:25) reagovat
Linda furt musí hulit: Zjevně nechápeš rozdíl mezi cenou stavby "svépomocí" a cenou stavby "na klíč". To "svépomocí" totiž reálně znamenalo využívání nezdaněné práce melouchářů, pokoutně sehnaného stavebního materiálu atd. A léta bezplatné práce několika členů rodiny, která se do ceny stavby samozřejmě nezapočítávala.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Linda furt musí hulit) (23.11.2022 18:34) reagovat
Pamětníku, ty lžeš. Okal samozřejmě nestal 400 tisíc. Za tolik peněz si postavil obrovský barák jak hrad. Kamarádův děda z 350 tisíc Kčs postavil třígenerační obrovský barák. A dál to nebudu rozebírat, Mike a Pamětník prostě lžou.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jeremias) (22.11.2022 23:25) reagovat
@LenonEU: No neviem neviem, najslobodnejsi kus zeme v EU by to mohol byt.. inak skor nie. Pravdou je ze na cinu sa zatial nechyta nikto, ale ten pokrok a prosperita k nam smeruje milovymi krokmi.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (LemonFRRP (22.11.2022 21:39) reagovat
Ty vole, až na to, že polka toho, čo si vymenoval, sú úplné kokotiny, je to len odvar toho, čo tu bolo za nášho socíku a na to, čo je v číne teraz, sa nič nechytá. Tento tvoj "Eurokoncentrák" je momentálne najslobodnejší kus zeme, nie je to dokonalé, ale smolka.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jeremias) (22.11.2022 20:35) reagovat
@LemonFR: Neboj sa, tolko isto slobody a sukromia ako v Cine budeme mat coskoro aj v Eurokoncentraku. Zakazovanie webov bez sudneho prikazu, mlatenie na demonstraciach, zatvaranie za ruska, nevpustenie do nemocnice bez kovit pasu, vyhadzovanie z prace koli nazoru, cenzura kde len pozries a tak dalej... vitaj v casoch ked minulost sa vracia oknom ako tzv. lepsia buducnost.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (LemonFRRP (22.11.2022 19:31) reagovat
Plánovane sa dokonca produkovala ešte aj nočná erotická bielizeň, kde politicky uvedomelá komisia podľa vzorkovníka určovala, čo je pre socialistické prcanie dobré, a čo nie. Každému, kto chce návrat podobných časov musí dobre jebať. Hlavne by si mohol uvedomiť, že ak by mali komančovia dnešné technológie... Nemusí si predstavovať nič, stačí sa pozrieť, koľko súkromia a slobody existuje v Číne.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (LemonFRRP (22.11.2022 19:27) reagovat
A čo sa opomína tiež, je dostupnosť tovaru. Povedzme, že si chcel rekonštruovať kúpeľňu na dome. Ale kachličky zrovna nie sú dostať - ale krstný má známeho, čo tam robí, ten ti povie, že ich vie zohnať, ale sú len čierne a také hnusné zelenkavé a podľa plánu sa majú robiť ešte ďalších 5 rokov. Keďže je to lepšie ako nič, dáš známemu fľašku a peniaze aj s bakšišom, ten ti to po šichte zhodí doma a prihodí ešte niečo navyše, lebo toho majú na sklade plno. True story.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (LemonFRRP (22.11.2022 19:24) reagovat
Napr. onehdá mi jeden pán tvrdil, že správy zo zahraničia boli podávané objektívnejšie, dnes hneď ľuďom hovoria, čo si majú myslieť. Ale keď si človek reálne zoberie tie noviny do ruky, to sú proste 99% cenzurované a ideologickým newspeakkom písané sračky. Dnes v médiách predáva shock value, takže trh to rieši spôsobom, že proste médiám na všetky strany jebe, to je pravda, ale skôr než dostať sa k podstatným informáciám, je problém vydolovať ich spomedzi sračiek. IMHO je to stále lepšie ako ladiť Viedeň.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (LemonFRRP (22.11.2022 19:21) reagovat
Samozrejme, socík bol dobrý v tom, že dokázal nájsť "prácu" aj pologramotným ľuďom, ktorí majú problém so sčítaním a keď čítajú, tak sa im hýbu ústa. Problém je, že ich prácu dokáže oveľa lacnejšie nahradiť stroj, alebo bola úplne zbytočná. Aj manuálny pracovník, aby bol aspoň trochu úspešný, musí mať dačo v hlave. A vtedy hlavne stačilo byť politicky uvedomelý, a hneď sa človeku darilo kus lepšie. Nostalgia, čo vidím u niektorých ľudí je proste zábavná.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (LemonFRRP (22.11.2022 19:19) reagovat
Tvl, koľko je dávka v hmotnej núdzi :D Koľko bola dávka v hmotnej núdzi za socíku? Reálne si pozrite prepočty kúpyschopnosti obyvateľstva, tu sa tasia ceny bez platov na porovnanie. Samozrejme, reality dražia po celom svete, lebo je to holt dobrý investičný artikel. Už aj tá prestavba umakartového jadra nie je úplne lacná záležitosť, hlavne ak to chcete urobiť poriadne. Vtedy holt iná možnosť ani neexistovala.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Pamětník) (22.11.2022 13:21) reagovat
jeremias: Nepamatuju si, že by takový dar někdo reálně dostal, ale historek o nich jsem četl dost. Ceny nemovitostí a hlavně pozemků jsou dnes více závislé na jejich poloze. A co jako? Dcera s manželem si před třemi lety pořídili 3kk v hezké novostavbě za 7M v klidné části kousek od Černého mostu. Obě strany rodiny do začátku trošku pomohly, takže splaceno budou mít před padesátkou tak jako my. A prodat to můžou vždycky i nedoplacené.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jeremias) (22.11.2022 12:51) reagovat
@jiný pamětník: Coze dnes kupis napriklad v praglu za 5M? https://reality.idnes.cz/s/prodej/byty/praha/ Zaujala ma ponuka Prosek, 17m2 1+kk :) za fajnovych 2.69M .. to je skoro zadarmo, uz len aby banka pozicala, a mozem do 60tky splacat :)

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jeremias) (22.11.2022 12:45) reagovat
@Pamětník: A pamatujes ku prikladu i nenavratni novomanželskou půjčku?

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Pamětník) (22.11.2022 12:27) reagovat
jiný pamětník: Tu cenu si pamatuji z konce totality, ale jistý si tím samozřejmě nejsem. Je to už drahně let. Půjčky za totality samozřejmě byly, ale že by byly úplně běžné půjčky třeba na 80procentní pokrytí ceny novostavby, si nemyslím. Spíš byly běžné novomanželské půjčky na nábytek a další vybavení domácnosti atd., protože toto bylo po přepočtu o dost dražší než dnes.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jiný pamětník) (22.11.2022 11:41) reagovat
Pamětník: Jsi si jist tím Okálem za 400 k? - Nedaří se mi rychle nic vygooglit k ceně před revolucí, ale v roce 1972 uvádí 198-291 k ( https://www.ceskatelevize.cz/porady/1130615451-ceskoslovensky-filmovy-tydenik/222562262700027/cast/926112/ ) A k tomu měl či neměl, o půjčkách viz níže, hypotéku na bydlení za 5M dneska dělňas nebo prodavačka nedostane.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Pamětník) (22.11.2022 11:15) reagovat
Za byt od podniku se platilo přestěhováním se do průmyslové oblasti a mnohaletým pracovním úvazkem. Koupit si dům samozřejmě šlo - pokud na to člověk měl. Takový s prominutím pitomý Okál stál 400 tisíc Kčs. Na dnešní peníze je to jen něco před 5 milionů Kč, ale ty dnes taky nemá každý - tak jako každý neměl 400 tisíc Kčs.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Linda furt musí hulit) (22.11.2022 11:08) reagovat
Myslím samozřejmě před sametem.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Linda furt musí hulit) (22.11.2022 11:01) reagovat
Musím se zeptat všech, co dostali byty od podniju, nebo si koupili nemovitost jestli museli kvůli tomu někoho uplatit.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Pamětník) (22.11.2022 10:50) reagovat
jiný pamětník: "Míň šikovnej" doktor může být kdokoli, kdo zvládne udělat medicínu a atestace. Celou vejšku jsem chodil s medičkou. To, jak se šrotili medici, se s námi na technice nedá srovnávat ani omylem. Já bych to nedal. Já jsem jen "míň šíkovnej" technik a mám se dobře. Tak proč by se neměl mít dobře "míň šikovnej" doktor. Ona je to taky otázka toho, co kdo považuje za to "mít se dobře". Já se fakt nemusím mít tak jako ten tebou zmíněný "šikovný Slovák v parlamentu" a přesto se mám dobře...

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Pamětník) (22.11.2022 10:38) reagovat
jeremias: Já ale píšu o zdevastovaném bytovém fondu za totality. Tehdy bylo nájemné tak nízké, že nemohlo stačit ani na běžnou údržbu - natož na rekonstrukce, které je zkrátka nutné každých cca 30 let dělat. Z krátkozrakého pohledu nájemníků to samozřejmě bylo příjemné, ovšem reálně to byla jedna z mnoha příčin tehdejšího hospodářského úpadku. V ČR je spíš problém sehnat slušného nájemníka, který ti byt nevybydlí. Takže výše nájmu musí odrážet i předpokládané náklady na opravu škod. Kauce stačit nemusí.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jiný pamětník) (22.11.2022 10:10) reagovat
Pamětník: Já jsem v prvním příspěvku reagoval na LemonFR. Tys reagoval na onen můj příspěvek, na což jsem zase reagoval já, takže adresováno to bylo tobě správně. Obsah stále navazoval na ten můj první příspěvek, a zmatek je to pouze tvůj, že sis na sebe vztáhl to, co se týkalo výroku LemonFR. Nechceš přeci říci, že se spolu nemůžeme bavit o výroku někoho třetího ;-) Ad známí, tak pro příklad, když jsou oba rodiče doktoři, je o dost vyšší šance, že dítě bude taky - a i míň šikovnej doktor se má dobře.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jeremias) (22.11.2022 10:06) reagovat
@Pamětník: A k tomu rakusku... ze to funguje niekede, neznamena ze to funguje vsade. Verim tomu, ze aj v cesku sa najde aspon jeden majitel bytovky ktory nie je uplne kokot a dokaze najst zlatu strednu cestu medzi komercnym najmom napriklad za 600e a nakladmi na prevadzku bytu 200e a poskytnut ludom nedotovany najom za 400e. Aj ked teda v CSR kotline ide o peniaze az v prvom rade, zejo.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jeremias) (22.11.2022 10:00) reagovat
@Pamětník: Kedze ten fond oprav funguje aj v CR, tak nehovor o zdevastovanych bytoch. A keby sa ti do ruky dostal nejaky rozpis platieb, tak sa mozno docitas zaujimave veci: okrem ineho napriklad platba na domovnika vchodu, platba na plat dovernika celeho domu, na vyplaty clenov spolocenstva ktore dom spravuje, na fond rozvoja spolocenstva, dokonca aj, co je v dnesnej dobe neuveritelne - platba za financne transakcie domu. Spolocenstvo podava danove priznanie, prenajima spolocne priestory a tak dalej..

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Pamětník) (22.11.2022 9:45) reagovat
jeremias: Fond oprav na údržbu společných částí bytového domu je celkem logické řešení a existuje i v ČR. Pořád to ale není platba za to, že bydlíš v cizím (nájemním) bytě.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jeremias) (22.11.2022 9:31) reagovat
@Pamětník: Aj na zaostalom slovensku sa u sukromne vlastnenych bytoch v bytovych domoch POVINNE a PRAVIDELNE mesacne plati pevna ciastka do fondu oprav domu, je urcena zakonom o Spolocenstvach vlastnikov bytov, a jej vysku si na schodzi urcia vlastnici ako ciastku za 1m2. Mozno je to v cesku ine, tal sa ospravedlnujem, ale za hranicou rieky moravy to naozaj nesledujem.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Pamětník) (22.11.2022 8:59) reagovat
jiný pamětník: Pokud podle tebe něco stojí za připomenutí, tak to samozřejmě připomeň. Pokud ale reaguješ na někoho jiného nebo na nikoho, tak příspěvek neuváděj jako reakci na mě. Pak jsou v tom zmatky. Jaké okolnosti vedly k tomu, že se mají dobře tvoji známí, netuším a je mi to jedno. Moji známí - typicky někteří bývalí spolužáci z vejšky - se vypracovali např. na vedoucí posty někde ve fabrice - což není žádný med. Nebo vybudovali svoje firmy - což taky nebylo snadné.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Pamětník) (22.11.2022 8:52) reagovat
jeremias: U nás je nájemné úhrada za vlastní pronájem bytu. To se v družstevní bytě neplatí. V družstevním bytě se platí za tzv. služby (voda, elektřina, plyn, vytápění, ohřev vody, fond oprav apod.). Služby samozřejmě platí i soukromý vlastník jen s tím rozdílem, že fond oprav nemá formu pravidelné platby, ale do oprav majitel investuje dle vlastního uvážení. Žádným Rakouskem mi iluze nekazíš. Pokud tam existuje nějaké státem dotované bydlení, tak to na podstatě věci nic nemění. Peníze budou chybět jinde.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jeremias) (22.11.2022 6:44) reagovat
@Pamětník: Ja ti nechcem kazit iluzie, ale napriklad teraz tutok hin v rakusku funguje aj obnova budovy aj 2mes depozit pri nastahovani a aj normalna cena najomneho... napriklad za 2i cca 50m2 je to 320e, co pri komercnom najomnom v inom dome by bolo cca 600-700e. Budova si plati vlastneho domovnika a absolutne to nevyzera zeby to malo za 30r spadnut.. uz len preto, ze to tam takto funguje cez 50r. Rekonstrukcie bytov sa deju pri vymene najomnikov a ani zamestnanci druzstva nevyzeraju ze to robia zadarmo.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jeremias) (22.11.2022 6:37) reagovat
@Pamětník: V druzstevnom byte si nikdy neplatil ziadne prevadzkove naklady? (u nas sa to vola najomne)

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jiný pamětník) (22.11.2022 0:49) reagovat
Pamětník: Já jsem netvrdil, že jsi tvrdil ... :-) Ale ta diskuse tu směřovala tak, že považuju za vhodné to připomenout. A ten hlod se týkal nač jsem reagoval ve svém prvním příspěvku na začátku diskuse, na co psal LemonFR, ne ty. Holt tu chybí threading, aby to bylo vidět ... O lidi v mé sociální bublině se neboj, většina se má dobře za obou režimů, i když nejsou z kasty zlodějů a podvodníků, ale řekl bych, že je k tomu dovedly jiné okolnosti než jen šikovnost a pracovitost ...

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Pamětník) (22.11.2022 0:45) reagovat
jeremias: Ono platí i u nás, že "Cim viac zarabas, tym vacsie dane platis". Z dvojnásobné mzdy zaplatíš dvojnásobné daně. To, zda je to chyba, je otázka. Například stát zakazuje jiným subjektům účtovat dvojí ceny. Zkus si třeba v hospodě odstupňovat ceník podle výše příjmů zákazníků. Zákazníci budou pištět a stát ti napaří pokutu. Přitom stát sám různé ceny za tytéž služby účtuje běžně a nikomu to divné nepřijde. To, že existovaly i skutečně rovné daně - tzv. daně z hlavy - dnes zní jako utopie.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Pamětník) (22.11.2022 0:38) reagovat
jeremias: Samozřejmě že bydlení nemusí být vlastní. Nevím ale proč do družstevního bydlení pleteš nájemné. V každém případě u každého typu bydlení se musí zaplatit pořízení nemovitosti, její údržba a každých cca 30 let rekonstrukce. Toto všechno zaplatí buďto majitel, družstevník nebo nájemník. Pokud tou "normální cenou" myslíš cenu podnákladovou, tak to vždycky nevyhnutelně skončí tak jako za totality: bytovou krizí a zdevastovaným bytovým fondem.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Traja spitý roboši) (22.11.2022 0:31) reagovat
miko: Já si nemyslím, že problém je v jiném chápání toho, co znamená šikovný, poctivý a pracovitý. Problém je, že levičáci se mylně domnívají, že když šikovného, poctivého a pracovitého člověka budou platit podobně jako líného lempla, tak ten šikovný pracant bude i nadále pracovat stejně dobře a stejně usilovně. Což samozřejmě není pravda a je to jeden z hlavních důvodů hospodářského úpadku každé "rovnostářské" společnosti.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jeremias) (22.11.2022 0:30) reagovat
@miko: A ze kto skace z temy na temu... Ale k tomu zdanovaniu.. Rakusaci to maju presne tak nastavene ako hovoris. Cim viac zarabas, tym vacsie dane platis. A vo Svajci maju dokonca aj pokuty za dopravne priestupky pre svajciarskych obcanov odstupnovane podla toho kolko zarabas. Zeby robili niekde chybu?

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (mikoRP (22.11.2022 0:29) reagovat
a tady je ta spravedlivost komouska: sikovni clovek v cechach musi zaplatit vyssi dan, i kdyz pracuje vic, je sikovnejsi, protoze dokaze zastoupit vice funkci, kdezto na slovensku si kazdy chvilku dela, chvilku lelkuje. a tak je to s tou jejich sikovnosti a pracovitosti. akorat melou hubou, jak malo jim plati za jejich praci a kolik toho musi odvadet statu.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (mikoRP (22.11.2022 0:27) reagovat
situace c2: v cesku jede hovnocuc a u kazdeho kanalu velitel vozidla (ridic) zastavuje. poklop manager (ten samy clovek, co ridi auto) otevre kanal a reditel strojoveho vybaveni (zase ten samy clovek) spusti pumpu a spisti hadici do kanalu a cuca. kdyz docuca, zavre poklop, nastoupi do auta poodjede k dalsimu kanalu. takze on by mel brat za 3 funkce 3x25tis = 75tis.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jeremias) (22.11.2022 0:27) reagovat
@Pamětník: Ne nezbytne musi bejt bydleni vlastni. Klidne i druzstevni, ale za normalni cenu a ne za 2/3 vyplaty idu na najomne.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (mikoRP (22.11.2022 0:25) reagovat
situace c1: na slovensku jede hovnocuc a u kazdeho kanalu velitel vozidla (ridic) zastavuje. poklop manager (kanalnik) otevre kanal a sedne si do stinu stromu a kouka po holkach. reditel strojoveho vybaveni (hovnocucar) spusti pumpu a spisti hadici do kanalu a cuca. kdyz docuca, kalanik zavre poklop a ridic poodjede k dalsimu kanalu. kazdy z nich bere 25tis. dohromady 75tis.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (mikoRP (22.11.2022 0:22) reagovat
oni totiz to sikovny, poctivy a pracovity, chapou kapanek jinak, v tom je ten problem. uvedu priklad: komousi (a jejich odnoze) chteji progresivni dan: kdyz vydelavas (treba) nad 60tis, tak neplatis (treba) 20%, ale 30% dane. tak toto by chteli, aby "bohati" platili vice penez.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (Pamětník) (22.11.2022 0:17) reagovat
jiný pamětník: Já jsem ale netvrdil, že kvalita života je jen o přepočítávání. Ovšem kvalita bez toho úplného základu, jakým je vlastní bydlení, je zkrátka mizerná. A jeho pořízení nebylo všeobecně snadné nikdy. To, že ty neznáš žádné šikovné pracovité a poctivé lidi, kteří se mají dobře, je asi dáno tvojí sociální bublinou. Já jich znám dost. A ohledně toho údajného "hlodu": můžeš citovat příslušnou část nějakého mého příspěvku, kde tvrdím, že "to levné bydlení vlastně pro lidi nebylo dobře"?

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (mikoRP (22.11.2022 0:16) reagovat
je to marny, je to marny, je to marny. jak s nima zacnes o jedny veci, vzdy do toho musi zamotat neco jineho, s puvodni tematikou nesouvisejici, pak zas neco tretiho, ... meni tema, pak vytrhnou kus neceho, riradi tomu uplne jiny vyznam, otoci to, delaji piruety, salta, ... ne " v tech recickach se pravdy nedoberes". ale musi se nechat, maji hezky rozdelene smeny u role.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jeremias) (22.11.2022 0:01) reagovat
@LemonFR: Mas aspon trosku predstavu o tom, kolko je na SK davka v hmotnej nudzi, ktoru dava urad prace??

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jiný pamětník) (21.11.2022 23:58) reagovat
(miko) R (21.11.2022 23:55) "radsi uz bez hlidat toho svyho azora ... dudku plesniva a skleroticka" | (miko) R (21.11.2022 22:28) "a dalsi typicky komousky zvyk: kdyz dojdou argumenty, oznacim oponenta za zrivce, alkoholika, proste nejak se ho snazim zdiskreditovat." :o) :o) :o)

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jiný pamětník) (21.11.2022 23:56) reagovat
LemonFR: Vykloktej si, padaj ti z huby sračky. A tak mimochodem, za to tvoje "lacné šuntové bývanie" dneska kapitalista v některejch lokalitách platí třeba deset mega - pravda, už aspoň po přestavbě umakartovýho jádra, ale zase ne za nový jako tehdá nýbrž v baráku na konci původně projektovaný životnosti.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (mikoRP (21.11.2022 23:55) reagovat
@jiný pamětník: radsi uz bez hlidat toho svyho azora na "namestie hraniciarov" a nevytrhavej kousky konverzace z kontextu, dudku plesniva a skleroticka :)

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jiný pamětník) (21.11.2022 23:50) reagovat
miko: "ja po celou dobu mluvil o BYTECH!" - aha, takže ve tvém příspěvku z 22:22 se vůbec nevyskytuje slovo "baráky", v příspěvku z 22:13 vůbec není "a barak! panenko skakava - a za 6tis?" atd., jo, tak to jo, tak to už chápu, jak je možné, že o socíku píšeš to co píšeš, neb si neustále musíš vymýšlet, když nevíš ani cos napsal před pár minutama, natož aby sis pamatoval, co bylo před 30+ lety ...

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (LemonFRRP (21.11.2022 23:49) reagovat
jiný pamětník: "levné bydlení" bola ilúzia, väčšina bytov priamo do vlastníctva ľudí nikdy prísť nemala, došlo to až po revolúcii. Ako bolo podotknuté, bolo ich málo, čakalo sa na ne roky, a ako všetko za socíku to bolo pretkané úplatkárstvom, rodinkárstvom a ojebávaním systému, čo sú krásne zvyky, ktoré sa naučila väčšina pepíkočobolov a dodnes ich verne zachováva. Práve to spôsobilo veľa vecí, ktoré sú tu stavané do protikladu proti "socialistickému raju", hoci s ním súvisia.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (LemonFRRP (21.11.2022 23:45) reagovat
Sorry, že teraz nepôjdem kvôli nejakému nostalgikovi, ktorý v skutočnosti spomína na časy, kedy kolená neboleli, žena bola pekná a kokot stál jak kovaná oceľ, pričom teraz kĺby vŕzgajú, žena sa zošúverila a v posteli hrá biliard s lanom namiesto tága (alebo tie kkiny od niekoho takého počúval), žiadať prístup do policajných archívov a zisťovať, koľko ľudí za čo zadržali, lebo iný spôsob ako aspoň približne zistiť niečo, čo sa oficiálne nezisťovalo, neexistuje (a tieto údaje už sú aj tak dávno skartované)

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (mikoRP (21.11.2022 23:43) reagovat
@LemonFR: je to zbytecne, oni to stejne nectou. maximalne vytrhnou kousek a budou se zas dotazovat na nejaky nesmyl. a ty abys jim neco dokazoval ... vedi moc dobre jak to bylo, jenom potrebuji mlzit. jsou to tro(t)love :-)

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jiný pamětník) (21.11.2022 23:42) reagovat
Pamětník: Tož to "relativně" tam samozřejmě mělo svoje místo - ono jaksi kvalitu života nelze přepočítávat jenom tím, kolik si dneska z jedné výplaty koupím barevných televizí. Nesouhlasím s tebou ohledně těch šikovných a pracovitých lidí - jeden šikovný Slovák v parlamentu se určitě má čím dál tím lépe, ale to není šikovnost, kterou bych adoroval. Nicméně do této debaty se mi tady dnes nechce zabředávat; reagoval jsem hlavně na ten hlod, že to levné bydlení vlastně pro lidi nebylo dobře, ROFL ...

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (LemonFRRP (21.11.2022 23:40) reagovat
Špeciálnou kategóriou sú ľudia, pre ktorých je vyhliadka slopania čuča, čuchania toluénu a žobrania na ulici lepšia, než vyhlásenie osobného bankrotu kvôli dlhom a následne náročná cesta späť do spoločnosti či nebodaj osemhodinový pracovný čas. Dnes ich za to holt nikto nezavrie. Za socíku tiež existovali, ale museli sa schovávať. Už len to, že väčšina toho, čo ich charakterizuje, bola v podstate protizákonná a esenbáci na nich poľovali jednoducho dokazuje, že existovali.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (mikoRP (21.11.2022 23:40) reagovat
ok, tak otocim otazku: soudruzi, kolik platu stal takovy osobni pocitac v roce 1965?

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (LemonFRRP (21.11.2022 23:37) reagovat
jeremias: Ak blaho spoločnosti staviaš na tom, koľko je bezdomovcov, potom sa odjeb do Maďarska, tam bolo bezdomovectvo postavené mimo zákon a de iure neexistujú. De facto je nimi každé trochu väčšie mesto zamorené. Za socíku ich možno niekam narvali, aby neboli na očiach, dnes zase existuje toľko mimovládok a iných aktivistov či hnutí, že bezdomovcom zostane len človek, ktorý má mentálny problém, inak žiť nevie, alebo radšej bude živoriť na ulici, než by prijal pomoc.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (mikoRP (21.11.2022 23:37) reagovat
@jeremias: co sem zas pletes protektorat? ty jsi fakt marny ... @jiný pamětník: ty jsi taky dobry: ja po celou dobu mluvil o BYTECH! smankote, ty dementi komousi uz aby vymreli, protoze toto je fakt neskutecny. splacaji kdejake hovno, a pak si ani to hovno nepamatuji.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jiný pamětník) (21.11.2022 23:34) reagovat
miko: Ty seš fakt dobrej komik, OV neexistovalo, takže asi neexistoval třeba ani můj strejc resp. jeho barák, kterej si postavil začátkem osmdesátek, a na kterej dostal bezúročnou půjčku (podotýkám, že strejc nebyl ve straně ani vekslák apod., normální dělník, ale nebyl nula u pásu, dotáhl to "až" na mistra!) - jo, při dělení nulou je ta tvoje hypotéka za 12% nekonečněkrát dražší :-) No, největší problém s chápáním psaného máš zjevně ty, neboť stále nejsi schopen odpovědět na jednoduchou otázku ...

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jeremias) (21.11.2022 23:28) reagovat
@miko: Ty vole!!! Pytal som sa LemonaFR, tak na danu otazku nemusis odpovedat. A Teba som sa pre zmenu pytal, ze kolko cistych mesacnych platov bolo treba na to, aby si si kupil nehnutelnost v protektorate. Ak nevies odpovedat, tak nemusis, ale myslel som ze je to jednoducha otazka na cloveka tvojho veku a vzdelania. Ak nechces povedat, tak radsej nic nepis, lebo sa len strapnujes.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (mikoRP (21.11.2022 23:20) reagovat
ne, misto toho ty jenom meles: porovnej kolik toho, kolik onoho - vzdyt je to cele nesmysl takto jednoduse porovnavat. to bys musel porovnavat cely spotrebitelsky kos - jenomze obsah toho kose se hooodne zmenil. nemuzes dat do toho kose neco, co tehdy nebylo. nebyly byty, nebyla auta, nebyly nahradni dily, nebyla sunka, maso ... ne v dostatecnem mnozstvi. jak muzes porovnvat neco co je s necim co nebylo? totalni blbost.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (mikoRP (21.11.2022 23:16) reagovat
@jeremias: umis delit nulou? protoze prese TO je odpoved na tvoji otazku.jak bylo mozne koupit za sociku byt, kdyz osobni vlastnictvi NEEXISTOVALO? takze ty poplatky, ktere se skladaly na druzstveh, na OPBH a na podobnych institucich (plus uplatky vseho druhu) proste nereflektuji skutecnou cenu bytu. takze jakekoliv provonavani je uplne mimo misu. stejne tak jako jakakoliv agitka, ze VSICHNI meli k dispozici byty. velky prdlajs. ctes vubec, co sem dava KarlosPepinator? to jsou ta fakta.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (jeremias) (21.11.2022 23:07) reagovat
@miko: Naozaj nedokazes odpovedat na jednoduchu matematicku otazku? A spominaj si na co chces, to ti nikto neberie. Moja prvotna otazka bola aj tak na "LemonFR" a pytal som sa ho na to, kolko bolo za sociku bezdomovcov. Azandalat! A mas pravdu, s kokotom sa nebudem porovnavat. To som ti uz tiez predtym pisal.

Obrázek 'za sociku' Obrázek 'za sociku' (KarlosPepinatorRP (21.11.2022 23:05) reagovat
Samostatnou kapitolu pak tvořila politická angažovanost, díky níž se k bytům často přednostně dostávali „ti vyvolení“, přestože jim podle zákona nárok na dekret nevznikal.

Strana 1/2. 1 2 následující


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...