Webhosting  |  Dárek od Slona  |  Portrétní focení  |  Domény  |  Tesla se slevou  |  VPS





Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Padesátdevět:
   


Odebírat

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (FilipesRP (22.5.2025 21:20) reagovat
Když řeknou, že letí spolu, tak to projde. Mě prošel kufr 30kg, když jsem letěl s dcerou...

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (NikdySeNezaregistrujiRP (22.5.2025 12:01) reagovat
@meh1234: A vítězem o největší píčovinu diskuze se stává...virbl... meh1234! Gratulujeme. Přiletět do cizí země a strávit půl den nebo den tím, že budu shánět správné boty a oblečení, místo abych si je přivezl v kufru, je kravina roku.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (wd43) (22.5.2025 7:00) reagovat
Tak kdyby clovek sebou tahal jen obleceni tak to tolik nevazi, ale ja mam jeste naradi a spoustu picovin do prace. Ve skutecnosti litam jen kdyz uz mam na miste dodavku s vecma, protoze jinak moje celkova vybava se vazi v tunach :-)

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (meh1234) (21.5.2025 22:32) reagovat
Krosna 27kg? Dobrej strelec. Ja mel na dva roky krosnu 17.6kg (bez jidla) a stejne tam byly veci, co jsem nepouzil. Chapu, ze si vrcholovej horolezec vezme svoje lano, paraglidista padak a cyklista kolo, ale bezny veci? Hadry a boty jdou koupit vsude na svete (a vetsinou levnejc). Nemusi nam litat 10km nad hlavama…

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (Doc. JUDr. Robert Fico, CSc.) (21.5.2025 20:51) reagovat
Za to muze Fyjala

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (wd43) (21.5.2025 16:57) reagovat
Kdo drzi hubu a krok nedobude nikdy zadny pokrok, protoze nepohodli a nespokojenost a umet si rict ze je neco nahovno: To je zaklad pokroku :-)

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (Duncan IdahoRP (21.5.2025 16:45) reagovat
Proste maj jednou nastaveny pravidla, tak je respektujte. A pokud vas to sere, tak s nemi nelette. Uplne jednoduchy. Nikdo vas nenuti. Pice. Furt si na neco stezujete, pritom ste hovna. Az budete mit vlastni aerolinku, tak si tam davejte treba tunove kufry. Do te doby ale drzte hubu a krok.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (ZivaKundaRP (21.5.2025 14:55) reagovat
A320-200 - nadlimit 20kg bagáže na cestujícího zvedne spotřebu o 0,6–1,9 kg paliva na cestujícího pro let o délce 1000–2000 km, tj nákladově kolem 0,5–1,5 USD. Ale poplatky za to jsou kolem 4800-5500 USD. Takže kecy okolo jsou jen kecy. Plus další blbost: vinglety nebo sharklety nebo jaxe ta píčovina, ušetří víc paliva než těch 20 kilo navíc propálí.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (NikdySeNezaregistrujiRP (21.5.2025 13:22) reagovat
2 kufry KAŽDÝ do toho nízkého limitu 23 kg, aby bylo jasno. Čili nabízí vám buď zdarma, nebo skoro zdarma vzít do letadla o 23 kg víc. Ale nesmíte mít jeden kufr 24 kg, protože to už by museli platit handlingu za zavazadlo s nadváhou.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (NikdySeNezaregistrujiRP (21.5.2025 13:17) reagovat
@kkkkk: Jenže to všechno jsou z hledika ekonomiky letu drobné. Některé aerolinky (Turkish, EgyptAir) najely systém, že normální cenu (nebo minimální příplatek) můžeš mít 2 kufry (ale do toho nízkého limitu 23 kg/ 50 liber). To, že zaplatí pár metráků paliva navíc není tak důležité jako, že budou mít víc prodaných letenek a obsazenější letadlo.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (MSA2nr) (21.5.2025 13:14) reagovat
kkk: jj, pravda - komerční zásilky mají nižší prioritu než zavazadla cestujících. Takže zjednodušeně řečeno, čím víc krámů s sebou táhneš, tím menší šance pro aerolinky vydělat si ještě "jinak".

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (kkkkkk) (21.5.2025 12:43) reagovat
Je tam víc aspektů, ale náklady na palivo jsou jedním z těch důležitých. Od oka střelím, že třeba 15kg rozdíl u cestujícího se zavazadlem při obsazenosti 70lidí na let A320 6h do dubaje bude rozdíl cca 300litrů paliva. To je cca 200kg navíc jen na palivu na lidi + vyšší váha lidí (1000kg) a o to vše se snižuje prostor pro převoz jiných věcí. Letadlo má určitou nosnost. Čim míň věcí převezeš, tim menší je zisk. K tomu zisk z lidí je naprosto minimální, velká část letenky jsou všemožné poplatky.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (NikdySeNezaregistrujiRP (21.5.2025 12:19) reagovat
@kkkkk: Jenže tenhle obrázek a tahle diskuze není o technice, ale o obchodní politice a nákladech. A z toho pohledu se (u velkých letadel) trochu více váhy zavazadel opravdu neřeší.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (kkkkkk) (21.5.2025 12:08) reagovat
Já ti ve vážení lidí neodporuju. Konkrétní člověk se neřeší. Ale určitě bych neříkal, že trochu váhy víc/míň se neřeší - naopak diskuse na zpřesnění byly dost časté. Konstantu na člověka jsem tam měl už tehdy a už tehdy se diskutovala různá vylepšení. Jiná váha pro muže/ženu a pro různé oblasti/národnosti. Japonci budou lehčí jak amíci atp. Ta váha má dost vliv, protože potřebuješ mít hromadu paliva navíc, dolet na nouzové letiště atp a zároveň být co nejlehčí při přistání.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (NikdySeNezaregistrujiRP (21.5.2025 11:16) reagovat
@kkkkk: Váha a rozložení váhy se řeší, netvrdím, že ne. Tvrdím, že pro daný let není z komerčního hlediska zásadní, jestli je tam váhy trochu víc/míň, aby měla aerolinka řešit hmotnost pasažérů. Pasažéři se počítají jako kusy (krát konstanta váhy průměrného cestujícího), váží se pouze u nejmenších letadel, protože tam odchylka reálné váhy a statistiky může být průšvih. Když veze letadlo méně kg zavazadel může vzít více kg jiného nákladu (např. pošty). Ale to není pro aerolinky zásadní. Zásadní je handling

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (kkkkkk) (21.5.2025 10:53) reagovat
20 let zpět jsem programoval modul co vypočítával kolik paliva se má do letadel tankovat. Tu aplikaci používala většina aerolinek lítajících po evropě. Váha nákladu se řešila, stejně tak se řešilo i rozložení váhy. Teď to tam bude taky, protože to je dost zásadní pro výpočet dalších proměnných.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (NikdySeNezaregistrujiRP (21.5.2025 10:46) reagovat
To kolik kg (nebo desetin kg) nad limit se řeší je strašně individuální. Aerolinka, letiště, let, konkrétní člověk na přepážce. Většinou projde 1 kg navíc zcela bez povšimnutí. Občas projdou 3 kg navíc. Občas slečna píčuje kvůli 0,5 kg navíc. Taky jsme zažili (v Rusku na vnitrostátním letu), že píčovali kvůli pár kg navíc. A kufr neodbaví, dokud nezaplatíme poplatek. Pokladna na poplatky ale otevírá až po odletu letadla. To ale není jejich problém.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (NikdySeNezaregistrujiRP (21.5.2025 10:42) reagovat
Celková váha cestujícících + zavazadel není u velkých letadel (A320,B747 a větší) nijak zásadní. Limit pro zavazadla je daný tím, že aerolinka platí handlingové společnosti za manipulaci se zavazadly. Čím více jich je těžkých, tím více se platí, proto se snaží ty poplatky přenést na cestující. Navíc se aerolinka snaží vydělat, dostat z vás peníze navíc nad základní letenku. Míchat váhu cestujícího a zavazadla je míchat hrušky a jablka.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (kosodrevinaRP (21.5.2025 10:04) reagovat
[odkaz]

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (wd43) (21.5.2025 9:45) reagovat
me se jednou nevesla krosna asi o 0,1kg a musel sem kvuli tomu vybalit perovou bundu a navliknout si ji a pak sem nekolik hodin letel v te perove zimni bunde na sever a vypotil sem pri tom asi 4litry vody a ty zmrdi rozdavali jen takovy ty kalisky ve kterych je ctvrt decilitru vody... Jinak je to buzerace, jako chlap co vazi 120 kg moje krosna zpravidla vazi 25-27kg a kdyz daj aerolinky limit 20 tak na me je to hrozne malo protoze i to obleceni pro muze me velikosti neco vazi.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (ger) (21.5.2025 9:02) reagovat
ano, protoze BOZP jsou vsude na svete stejny ja to afaik 30kg - rekla nejvetsi pica podemnou

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (gg) (21.5.2025 8:58) reagovat
Nikdy jsem nezažil buzeraci za pár kg přes limit... ...nejostřejší bylo "sir, no duty free today please" kdesi v indonésii a z US jsem pronesl na palubu spacák (ušitej na američana) přes tři přestupy společně s taškou na laptop a batohem, jednou pětioktávový stage piáno... ...stačí nebejt afektovaná píča co se dělá důležitá...

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (Carl C.1) (21.5.2025 8:05) reagovat
Joker - A jak bylo zaplněný letadlo?

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (kozicka/x) (21.5.2025 8:05) reagovat
@Dq.... vyjmecne s tebou souhlasim

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (Carl C.1) (21.5.2025 8:04) reagovat
DQDLM - Ne, hlavní důvod je omezit váhu, protože čím těžší letadlo, tím je let náročnější. Kdyby lidi začali lítat bez zavazadel, tak se leteckejm společnostem jen uleví a čert vem těch pár šupů.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (Joker) (21.5.2025 7:35) reagovat
Stalo se vám někdy, že řešili kilo přes limit? Nám jednou prošlo tuším i 22 kg a párkrát jsme trefili 20,x aniž by se nad tím vůbec někdo pozastavoval.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (prezivka) (21.5.2025 7:12) reagovat
Kontrolna otazka... Kto si zabali najviac oblecenia do kufra?

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (DQDLMRP (21.5.2025 6:03) reagovat
Miláčci, hlavní důvod limitů je ten, že se za nadlimitní zavazadla platí - tedy další příjem do kapes provozovatelů aerolinek. Na nějakou bezpečnost nebo ohledy na zaměstnance totiž zvysoka sere pes.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (flokRP (21.5.2025 5:29) reagovat
Co se autor obrázku snažil říct, je spíš ta nespravedlnost, že oba platí stejně, i když tlustí lidé by měli platit víc.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (WoytaRP (21.5.2025 0:41) reagovat
Tak méně prostoru by mi docela vadilo. Už teď nemám prostor pro kolena a celou dobu se opírám o sedačku před sebou. 20kg je limit na jedno zavazadlo ale některé společnosti umožnují více zavazadel. Z japonska jsme letěli 2x20kg+5kg + několik vrstev oblečení aby jsme se vešli do hmotnostních limitů :D A bez příplatků.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (69) (20.5.2025 23:55) reagovat
Vůbec by mi nevadilo, kdyby ty sedačky dělali ještě menší. A stejně jako kufr musí vlézt do té šablony, tak prdel trlustoprda by se musela vejít do testovací sedačky na gate před onboardingem. Černej mi neva, ale tlustý segregovat.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (k1k1nx) (20.5.2025 23:52) reagovat
čšřě: ano, takové omezení je afaik 30kg, je to kvůli pravidlům BOZP. Nižší povolené hmotnosti jsou zálěžitost aerolinek, které to dělají jednak kvůli reálné spotřebě a druhak kvůli zvýšení zisků.Sice by víc smysl dávalo zavést maximální celkovou hmostnost (pasažér+zavazadla dohromady), ale to je společensky neprůchozí. Stačí si představit, jaké reakce by byly, kdyby pohlaví na obrázku byla opačně (tj. 120kg ženská a třeba 70kg chlap)

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (čšřěbgvčwš) (20.5.2025 23:39) reagovat
to pravidlo na váhu zavazadla je zavedeno kvůli manipulaci zaměstnanci letiště - spadá to pod nějaké normy - samozřejmě spousta dopravců si to omezuje ještě jinak....

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (Boink) (20.5.2025 23:27) reagovat
To letadlo fakt nezajima, jestli ty kila jsou v kufru nebo tobe, ty joudo.

Obrázek 'ano prdel' Obrázek 'ano prdel' (pohoňkávám) (20.5.2025 23:19) reagovat
Dementi nechápou ten rozdíl mezi osobní váhou a váhou krámů, co s sebou táhnou.