ČasProŽeny  |  Pravda24  |  MotorGuru  |  MyMuži  |  ČasProBydlení  |  NeposlušnéTlapky  |  HobbyDeník  |  ByznysDeník  |  TechSvět  |  VipShow


Nalezeno 31 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Padesátdevět:
   


Odebírat

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (MemRP (4.1.2011 13:59) reagovat
JirkaCV: máš pravdu předsedo, už jsem si to taky pamatoval jen moc zjednodušeně :) Ale ty faktické situace, které popisuju, odpovídají (využití při krátkých časech a snížený výkon, i s velkým směrným číslem jde v HSS režimu blýskat jen na krátké vzdálenosti, u Minolty k tomu byly rozkreslené křivky)

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (FEJK) (3.1.2011 18:21) reagovat
Aj mi sedl bus!

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (JirkaCVRP (3.1.2011 17:51) reagovat
Ale houby. HSS nesouvisí s dýlkou záblesku, ale se způsobem, jak závěrka řeší expozici. Delší časy řeší "otevři, počkej, zavři". Časy kratší, než X-sync řeší přejezdem štěrbiny mezi první a druhou lamelou. Doba osvětlení čipu je sice třeba 1/1000, ale čas potřebný na celou expozici je právě x-sync. Blesk pak vykouzlí jenom pruh. HSS vyšle sérii záblesků, který prosvítí celou dráhu lamel. [odkaz]

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (MemRP (3.1.2011 17:45) reagovat
Milosh: s tím HSS si jen trochu pleteš účel. Pro blesk samozřejmě není problém synchronizovat se s časem 1/125 nebo delším, ale naopak trefit se do času kratšího už problém je (např. když fotíš portrét v protisvětle a potřebuješ čas 1/1000, tak se standardní blesky nechytají, nejsou schopné se do toho trefit. HSS udělá sérii (slabších) záblesků, takže i na tak krátké časy je možné doblýsknout, ale samozřejmě s o dost menším výkonem)

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (JirkaCV) (3.1.2011 17:14) reagovat
Ta vinětace už ale fotokrám bude.

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (holionRP (3.1.2011 15:34) reagovat
Větší jsem nenašel :(

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (DilYnkHO) (3.1.2011 15:31) reagovat
like it, want it HD !

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (Šot) (3.1.2011 15:15) reagovat
rexis: :-D

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (rexisRP (3.1.2011 14:57) reagovat
Konečně někdo vyfotil ten aoutobus z Harryho Pottera.. :-)

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (Cork) (3.1.2011 14:54) reagovat
Není možné, že prostě část autobusu blíž k fotografovi se pohybuje relativně "rychleji" a proto je víc rozmazaná (a vice versa)? Tak bych to totiž tipoval já

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (JirkaCVRP (3.1.2011 14:47) reagovat
Zkusím to někdy taky. Jenom co si vzpomenu, kam jsem uklidil stativ. :)

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (cacheRP (3.1.2011 14:29) reagovat
Fotka je "London in Motion" od Nasser Al-Thani. [odkaz] A zjavne sa na tom konkretnom mieste skutocne tie autobusy rozbiehaju, sudiac, ze takmer rovnakych kompozicii sa da najst vela.. [odkaz]

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (cacheRP (3.1.2011 13:48) reagovat
Milosh ma fakt asi pravdu, to ze ten bus ide postupne do stratena sa da vysvetlit len tym zrychlovanim (ak nepocitame photoshop)

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (Milosh) (3.1.2011 13:39) reagovat
Máš pravdu. Měl jsem v hlavě čísla ze slabších blesků a jak koukám na manuál ke svému, tak má taky na plný výkon 1/125s. Ale na plný výkon stejně pálím většinou jen za sluníčka nebo na velké vzdálenosti (nebo když se foťák nedohodne s bleskem)

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (JirkaCVRP (3.1.2011 13:34) reagovat
No, Celkem snadno k nalezení manuál na Metz MB 50 AF-1, ke konci manuálu jsou synchro časy pro jednotlivé výkony. HSS s tím nemá nic společnýho. Neřešme, ta fotka asi fakt dělaná bleskem nebyla.

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (Milosh) (3.1.2011 13:33) reagovat
K té synchronizaci jsem našel krátký článeček http://www.canon.co.jp/imaging/flashwork/ettl2/high/index.html

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (Milosh) (3.1.2011 13:26) reagovat
Nepleť si délku expozice foťáku a délku hoření výboje v blesku. Ten výboj trvá opravdu jen tisíciny sekundy, proto se vymyslelo HSS (high speed synchro), kdy to není jeden výboj, ale hodně krátkých výbojů rychle za sebou a tím dojde k prodloužení záblesku až na tu 1/125s. Tohle ale není to správné místo na vysvětlování souvislostí mezi délkou expozice, synchronizačním časem foťáku, blesku a podobně.

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (JirkaCVRP (3.1.2011 13:19) reagovat
Mimochodem, můj Metz má na plný výkon 1/125s, čas pak s výkonem samozřejmě klesá.

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (JirkaCVRP (3.1.2011 13:14) reagovat
Možná na to kápnul Milosh. Nejsou vidět příčky oken, které by blesk zastavil taky. Asi to bude rozjíždějící se DD.

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (Milosh) (3.1.2011 13:13) reagovat
Délke záblesku je výrazně kratší než 1/100s. Je to něco okolo 1/1000s při plném výkonu, u menších výkonů se to blíží až k 1/10000s (nepočítám HSS, kde se uměle prodlužuje délka záblesku právě až k 1/100s)

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (Milosh) (3.1.2011 13:11) reagovat
Ještě jeden nápad. Nebyl to blesk, ale ten bus se začal rozjíždět. Takže na začátku je ho "víc" než na konci. Ale je to jen myšlenka k zamyšlení.

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (JirkaCVRP (3.1.2011 13:11) reagovat
Záleží na tom, jak jel rychle autobus. Při délce záblesku 1/100s a rychlosti busu 50km/h, ujede bus 14cm. Pokud budu stát dostatečně blízko, může se to projevit jako rozmáznutí.

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (cacheRP (3.1.2011 13:07) reagovat
Ak by to bol blesk pri otvoreni uzavierky, tak je koniec autobusu ostry, lenze tu je aj koniec autobusu rozmaznuty. Jedine ze by mu to odpalilo blesk s kratkym oneskorenim po otvoreni uzavierky.

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (JirkaCVRP (3.1.2011 13:07) reagovat
Jojo, je to synchro na první lamelu. Kdyby použil synchro na druhou, tak by jel DD správně, ale asi moc času neměl, a pokud do fotky nebudu šťourat, tak je celkem zdařilá.

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (Milosh) (3.1.2011 13:04) reagovat
To není špatně a ani to nemusí být photoshop. Myslím si, že měl dlouhý čas a zároveň blýskal bleskem. Ale udělal chybu v blýskání bleskem (mohl to být výtvarný záměr, aby byly vidět budovy za), Při dlouhých časech je lepší nastavit blesk (nebo foťák) tak, aby blýsknul těsně před uzavřením závěrky a ne při otevření. Protože když se blýskne na začátku, tak blesk osvítí objekt na začátku pohybu a ten je pak takhle nepřirozeně rozmáznutý na "druhou" stranu.

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (cockroach) (3.1.2011 13:04) reagovat
A práve preto to môže byť domyslené, takto to maník chcel, lebo to zaujme.

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (aranel) (3.1.2011 13:03) reagovat
co treba blesk synchronizovany na prvni lamelu ? ... jede autobus spravne

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (cacheRP (3.1.2011 12:53) reagovat
nedomyslena photoshopa.. bus ide samozrejme spravne, aj mu vidno predne zlte svetla, ale manik to rozmazol naopak, ako keby ten autobus cuval..

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (KvakMekRampaRP (3.1.2011 12:51) reagovat
jak luxusní, dyť ten autobus je úplně rozmázlej, zbyla z něho jen šmouha... amatérismus :D

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (flowtecRP (3.1.2011 12:51) reagovat
Nějak to nechápu..podle fota bych řekl, že ten dabldekr jede z leva do prava, jenže v anglii se přece jezdí vlevo, ne?

Obrázek 'london' Obrázek 'london' (LaminRP (3.1.2011 12:45) reagovat
Luxusní fotka :)



Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...