Webhosting  |  VPS  |  Domény

Přispívat do fóra mohou pouze pravidelní uživatelé Roumingu.

Zobrazení je omezeno na jedno vlákno!

 

re: Pořád a znovu: policie a stát (honeyR (27.3.2015 17:11)
Mila: Máš pravdu, že je rozdíl mezi přímým úmyslem a vědomou nedbalostí, ale analogie měla spočívat v tom, že není třeba vždy škodlivého následku k tomu, aby bylo škodlivé jednání. A ačkoliv souhlasím v zásadě s tím, že číslem stanovená rychlost není nejmoudřejší řešení, a i devadesátka je mnohde vyšší než bezpečná rychlost, neřekl bych, že je tento stav binární. Na druhou stranu si představ trestání toho, co je zjevné. Řekněme, že dle selského rozumu jsi jel jako prase, nicméně policisté musí prokázat, že jsi opravdu porušil nějakou povinnost (v případě absence omezení rychlosti), takže znalečáky, z toho vyjde, že kdyby z vedlejší někdo vyjížděl, vůbec by tě neviděl, ani ty jeho, a nehoda by byla vážná nebo smrtelná - jednání jednoznačně nebezpečné bylo, tvoje jízda neodpovídala okolnostem. Co teď? Zaplatíš 500 za rychlost a jako strana, která prohrála, 20 000 za znalečák? ;-)
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (MilaneseR (27.3.2015 17:05)
Ja si pockam na meda :o)
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (WujcR (27.3.2015 17:04)
Nechce se mi to rozepisovat, ale nemáš pravdu Milaňési. :-D Snad se s tím spokojíš a přehodnotíš svůj názor z (27.3.2015 16:54). Já už sem na to moc línej dneska :-D
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (MilaneseR (27.3.2015 16:54)
> honey:
Zrovna u tebe jako pravnika me trochu prekvapuje horlivost, s jakou ses oprel do toho rozporovani.

Ty sam nejlip znas nuance toho, kdy clovek jedna s umyslem nekoho poskodit, kdy tomu tak je jen z nedbalosti. Co je to materialni aspekt prestupku. A tak dale. Takze tvuj priklad s pokusem o vrazdu je uplne mimo, tam se jedna o prokazatelny umysl nekoho poskodit.

Naproti tomu na silnici je ireleventni, kolik jedu (ve smyslu absolutniho cisla). Jsem povinen prizpusobit rychlost jizdy podminkam (at uz to znamena cokoliv). Takze tady vidim jen binarni stav - prizpusobil rychlost podminkam a nic se nestalo (pripadne chyba nebyla ne jeho strane), nebo neprizpusobil rychlost podminkam a nese vinu (a klidne mohl jen 50 km/h na 90ce, jenze byla ledovka, apod.). Neexistuje nic jako "jednani bylo rizikove, protoze prekrocil max. rychlost".
EDIT: Milanese - 27.03.2015 17:00:02
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (WujcR (27.3.2015 16:53)
Milanese: A proč řešíš situace, kde není žalobce? :-D Zákon tu není od toho aby řešil situace, kdy nikoho nic neotravuje :-D
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (SatrifR (27.3.2015 16:48)
Milanese: nemůžeš na ně srát, nebo přijde exekuce, deal with it. :-D

Materiální znak je zajímavé téma k diskuzi. IMO jsou Češi dostatečně vyspělou společnosti, aby se šrouby mohly pomalu uvolňovat. IMO je ale Milanese kokot, já nechci čekat na moment, kdy mě zabije, aby byl posléze potrestán, já chci, aby rozumnou rychlosti jezdil pořád.
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (ernieR (27.3.2015 16:44)
Milanese, podobně dokáže rozhodnout jen soud, úředník na to nemá mozkovou kapacitu a občas ani soudce :-/ Jen u nás se dostat k soudu je otázkou měsíců, tedy pokud se nejedná o udělení vazby.

Každopádně se mi líbí systém samosoudců, kteří jsou první instancí před kterou se skutek řeší neprodleně po spáchání, zatčení ... jak dopravní přestupky tak i vraždy.
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (WujcR (27.3.2015 16:44)
honey: Technické normy a technické normy nejsou to samé. Nějak postupuje mechanik na STK, který má odbornost a nějak zase musí postupovat zedník s maturitou Éda, co se dal k policajtům.
Je to čistě můj názor co se týče těch "tabulek" pro policisty. Tyhle věci většinou dělají výrobci aut, že napíšou co jo a co ne, protože nesou za svůj výrobek zodpovědnost. Nicméně předpokládám, že po zaškolení (školení je potřeba i u používání tonfy co mají za pasem, kdyby někdo chtěl rýpat) ...
Tento příspěvek je dlouhý. Klikněte pro zobrazení celého příspěvku.
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (honeyR (27.3.2015 16:43)
Milanese: Tahle logika je trošku zcestná, už to, že je něco způsobilé způsobit škodu, je nebezpečné. Vezmi si to třeba s pokusem o vraždu, že (ne)žádoucí následek nenastal ještě neznamená, že to jednání nebylo nebezpečné a že následek nemůže nastat při dalším opakování tohoto jednání. Rychlost jako taková je zásadně nebezpečná, jelikož naše cesty jsou zpravidla plné zatáček, horizontů a výjezdů z vedlejších a polňaček. Pokud překročíš rychlost v takovém úseku, bylo to způsobilé způsobit škodu a bylo to nebezpečné jednání. Na druhou stranu pokud rychlost porušíš na dlouhé rovné silnici uprostřed luk, pak se dá těžko dovozovat, že tvoje jednání bylo nebezpečné. U obojího počítejme nějaké výrazné překročení, řekněme 130 km/h +, nemá cenu se bavit o 96 km/h, tam je to ještě ulítlejší.
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (MilaneseR (27.3.2015 16:34)
> Satrif:
"Rozhodně ANO, jsi způsobilý jen ke zběžné kontrole vozidla a ne k provedení technické kontroly a rozhodnutí, zda je vozidlo způsobilé k jízdě. Tím pádem tvé auto bylo rizikové a ohrožovalo všechny."

A ja ti na tyhlety tresty bez obeti programove proste seru. Byla nekomu zpusobena skoda? Nebyla. Stezoval si nekdo, ze jsem ho ohrozil (napr. ze by mi upadl vyfuk a on se musel vyhnout a malem naboural)? Ne.

Zadna obet (nikomu nebyla zpusobena ujma) => prestupek se nestal.

Stejne tak treba rychlost mimo mesto - ohrozil/omezil jsem nekoho svou rychlosti? Omezil jsem nekoho (zvysenym) hlukem? Ne, protoze to bylo mimo obydlene uzemi. Nikomu nemusim nic kompenzovat, fuck off.
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (honeyR (27.3.2015 16:31)
Satrif: No prostě černého kouře nebo "blinkrujících" brzdovek si všimne každý a hned, ne zkušený řidič po pěti kilometrech jízdy, i tu převodovku slyšíš na parkovištích, stejně jako si všimneš, že někdo nemá přední sklo nebo mu nesvítí ani jedno světlo, nevím, co se snažíš ještě řešit. Zkontrolovat kouř nestačí, abys někomu dal pokutu, ale jako podezření abys ho třeba zastavil a provedl další prohlídku je to ok. Je to rozhodně lepší, než ho zastavit protože... hm... proč to? A jo, běžná silniční kontrola. Ale já nemám čas na běžnou silniční kontrolu, jedu z jednoho jednání na druhé jednání, mám dneska našlapaný den. To není ale náš problém, pane řidiči, teď otevřete kufr, vyplázněte jazyk a udělejte "áááá"...
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (SatrifR (27.3.2015 16:22)
Mem: bohužel, čeština pro mě není intuitivní. Umím si zapomněl zkontrolovat "zapomíná", a proto tuhle chybu zdaleka nenajdeš ve všech mých příspěvcích. Také kvůli opravám skoro každý můj příspěvek má EDIT. Jen zrovna tady dodatečná úprava nesouvisela s pravopisem, nýbrž obsahem.

honey: dalším věcem jsem rozporovat nemohl. Ale kontrolovat odstín kouře z výfuku, imo, nestačí.
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (honeyR (27.3.2015 16:14)
Satrif: Wujc zmínil další věci, kdy je technická nezpůsobilost naprosto zjevná i úplnému dementovi, takže tvůj argument je bohužel stále invalida.
Wujc: No vidíš to, to jsem ani nevěděl, že už to tam je. Co se těch tabulek týče, tak si nejsem úplně jistý. Nejsou náhodou už teď technické normy? Podle čeho rozhodují STK? Ale popravdě, z tohohle hlediska bych už radši spíš zapracoval na stávajícím systému, nerad bych, aby mě policajti na "běžné silniční kontrole" otravovali hodinu a půl komplexní prohlídkou vozidla. A jelikož mají tabulky na pokuty, nejspíš by měli tabulky i na tohle, takže by to někde museli nahnat, bez ohledu na to, jak by moje auto vypadalo. Už tak jsou tyhle prohlídky dost stupidní, člověk nic neudělá, jede si po svých, a policajt ho zastaví, aby si mohl udělat čárku, a ještě nakonec najde otevřenej obvaz v lékárničce, a za to dá pokutu, aby si mohl udělat druhou čárku, tenhle systém je prostě divný.
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (MemR (27.3.2015 16:12)
ad 2) a není to škoda? :)
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (SatrifR (27.3.2015 16:11)
Mem:
1) ano
2) ano
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (MemR (27.3.2015 16:10)
„(Satrif) protože na rozdíl od něj ovládám tři jazyky (jen kvůli tomu, že jsem 9 let nepoužil němčinu, tu jsem už zapoměl :(
Do těch 3 jazyků započítáváš i češtinu? A ovládáš je na podobné úrovni, tj. běžně píšeš chyby jako „zapoměl“?
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (SatrifR (27.3.2015 15:37)
honey: já jsem něco jako Dinamitka. Jelikož nemám žádnou úzkou specializaci, povrchně se namíchávám do tuny věcí kolem. Mimo jiné jsem kdysi pracoval na autobazaru. Sám rozumím autům píču, ale viděl jsem, jak funguje koupě i prodej podezřelých aut.

Taky jsem pracoval pro politiky, se zámečníky, v logistice, v bezpečnostním sektoru, DTP, reklama. Mé koníčky jsou od kolektivních sportů, po deskovky, historii, event management, airsoft a boj chladnými zbraněmi. Takže o všech těch věcech mohu nefundovaně polemizovat. Jsem vlastně lepší, než Colombo, protože na rozdíl od něj ovládám tři jazyky (jen kvůli tomu, že jsem 9 let nepoužil němčinu, tu jsem už zapoměl :( ) a občas vytáhnu paty ze svého brlohu.
EDIT: Satrif - 27.03.2015 15:39:55
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (WujcR (27.3.2015 15:33)
Honey: Tak to ale v zákoně stojí. Polista může vizuálně skontrolovat vozidlo a může PŘIKÁZAT řidiči, aby se dostavil na STK.
Jednou si pamatuju jeden poslanec (už je to tak 6 let) chtěl dokonce zavést to, že část policistů bude mít "kurz automechanika" a ten by měl být oprávněn rozhodovat na místě u vozidla. Nakonec to neprošlo schvaloním, protože se nemohli dohádat, jak se určí proškolovaný policista. Každý by ten kurz chtěl to je jasné, ale stát si nemůže dovolit platit vše...
Tento příspěvek je dlouhý. Klikněte pro zobrazení celého příspěvku.
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (cern0usekR (27.3.2015 15:33)
To asi nepruchodny je, ale jak to dneska je s technickou? Kdyz dneska pujdu na technickou a cestou z ni mi to prestane brzdit, budou nejak postizitelny? Ja bych rek, aspon jaky mam zkusenosti s timhle posranym statem, ze si to vyzeru uplne do sucha a ta konkretni stanice mozna dostane pokutu, pripadne to cely hodi na zamestnane a bude z obliga.
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (honeyR (27.3.2015 15:27)
cern0usek: Ta náhrada škody podchycená vlastně je. I kdyby si za stav svého auta odpovídal každý sám, je to jedno, odpovídáš za škody způsobené provozem vozidla. A i kdybys neměl technickou, stejně jsi porušil zákonnou povinnost co do stavu vozidla, takže vyřešeno. Nebylo by to tak složité, jen by s tím dost lidí nesouhlasilo, protože by stát přestal na tohle dohlížet a chránit tak oprávněné zájmy občanů na bezpečnosti provozu. Proto jsem navrhl tyhle kontroly pro podezření, protože ty by to mohly částečně suplovat, otázka, jestli by to někomu nebylo málo. Ale podle mě je neprůchodné, aby od toho stát dal úplně ruce pryč řka "jezděte si v čem chcete"...
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (cern0usekR (27.3.2015 15:21)
Brany: Ja ti na ni - sice trosku oklikou - odpovedel. Jak je to ted, je to na hovno. Takze jo, ted asi klidne zrusit. Jenze by samozrejme bylo nutny podchytit pripadny nahrady skod vznikly tim, ze nekdo jezdi autem, kterymu upadavaj kola. Vono to ale uz asi i dneska celkem funguje, vzhledem k tomu, ze STK, aspon si myslim, zodpovida za velky koulo.
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (honeyR (27.3.2015 15:16)
Jo, pravda, protože tím bychom dali doposud jedinou a bezprecedentní možnost policistům k šikanózní aplikaci práva, protože doteď nebyla možnost jak někoho buzerovat kvůli ksichtu. Stížnost na policistu koneckonců podat můžeš, stejně tak žalovat stát na náhradu škody způsobenou rozhodnutím správního orgánu atd. (nezabíhejme prosím dál tímhle směrem), jenom to lidi nedělají, protože nevěří tomu, že se jim to vyplatí. A pak není tlak na policii a všechno jim projde. A nevidím důvod, proč by dopraváci nemohli mít nějaké školení na předběžnou prohlídku vozidla, ne přímo na přestupek/nepřestupek, ale minimálně na posouzení podezření. Třeba když kolem tebe profičí fungl nové auto, tak tušíš, že třeba kvůli tomuhle ho ani nemá cenu zastavovat, že...
EDIT: Satrif: A usuzuješ tak z ničeho? Já nevím, třeba by mohla být součástí kvalifikace dopraváků i nějaká znalost aut, aspoň by ty běžné silniční kontroly byly k něčemu, a dopraváci všeobecně. Ale nelíbí se mi princip, kdy zastavíš auto protože prostě proto, tak jsem zmínil pár věcí, kterých si prostě všimne každý (vidíš/slyšíš), a je to tedy důvod k dalšímu zjišťování.
EDIT: honey - 27.03.2015 15:19:56
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (SatrifR (27.3.2015 15:15)
cernosuek: jo, stav a funkčnost stanic kontroly je další smutné téma :-(

Wujc: failed in sarkasm recognition.

honey: hodně zkušený řidič si těchto věcí všimne po pěti kilometrech jízdy, určitě ne od oka na kolemjedoucím a následně stojícím vozu.
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (BranyR (27.3.2015 15:13)
No tak hlavne že mi Wujc s cern0uskem odpovedali na otázku :-/
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (cern0usekR (27.3.2015 15:09)
Jenze to by ty policajti o tom museli neco vedet. A taky by musela existovat nejaka spolehliva cesta, jak jim dat kartac, kdyz te jen chtej zbuzerovat a posle te na technickou, pac se jim nelibi tvuj ksicht.
EDIT: cern0usek - 27.03.2015 15:11:41
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (honeyR (27.3.2015 15:06)
Wujc: A co třeba povinnost se dostavit ke kontrole technické způsobilosti vozidla na STK při podezření ze spáchání přestupku proti části té a té, kde jsou stanoveny požadavky technické způsobilosti? Chrčí převodovka? Divně ti problikávají světla? Čmoudí ti výfuk? To jsou všechno věci, kterých si může všimnout i průměrně dementní policista. No a ty tam pak prostě přijedeš a oni ti to zkontrolují. Odpadnou nesmyslné lhůty, odpadne legislativní možnost pokuty za den propadlou technickou (protože tak je to stricto sensu správně a policajt, který to neudělá, nejedná podle zákona, že...), odpadne vůbec povinnost platit za nějakou absurdní kontrolu na takřka novém a udržovaném autě...
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (WujcR (27.3.2015 14:58)
STK má rozdávat bombóny a čekat až k nim přijede člověk, kterej se chce sám ujistit, že má v pořádku auto. Vše ostatní zařídí policejní hlídky s technikem a vybavením na diagnostiku vozidel. Bude to asi pěkně velkej kamion a jedna kontrola bude na hoďku, ale to neva. Hlavně že to vyřeší problémy v dopravě :-D Ach bože. Ten bordel co tu máme je hlavně způsobenej lidma co nemaj nejmenší povědomí o tom, co dělaj (hlavně při schvalování a navrhování zákonů). Kolikrát je člověk rád, když vidí, že ty nejexotičtější exempláře jsou tady na internetu a né ve sněmovně. To je ještě šance, že to nějak dopadne :-D Do lodi teče, zalepíme díru dírou.
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (cern0usekR (27.3.2015 14:58)
No... Asi takhle. V tyhle situaci, kdy tam spousta aut vubec nejede, pac se to vosmeli nekde bokem. Kdy projdou emisema vselijaky smrady. Kdy se tam na druhou stranu kontroluje i obsah lekarnicky (ac to nema se samotnym autem nic spolecnyho). Kdy platej pro ruzny auta ruzny kriteria (Skoda 120? Nojo, vy nemate pasy vzadu, deformacni zona je dlouha cca pet metru, brzdna draha pul kilometru... OK. Mercedes S Klasse, r. v. 2012 - vam nesviti jedna z osmi zarovicek zadniho svetla?! Vozidlo je nezpusobile!), je to proste k hovnu.
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (BranyR (27.3.2015 14:48)
A čo teda navrhujete? Má sa STK prestať kontrolovať? Má sa úplne zrušiť?
 
re: Pořád a znovu: policie a stát (honeyR (27.3.2015 14:42)
Mám takový pocit, že ten zákon o provozu na pozemních komunikacích musí být vyloženě kamufláž nebo návnada, protože je tu takových průserů, ale všichni se vždycky nejvíc rozohňují nad tímhle :-D A jinak teda mě poslední dobou nejvíc nasírá (z oboru dopravy) tohle místo: [odkaz] chodím tam furt, a vždycky je tam červená. Proč tam ten semafor vůbec je, to nepochopím...
 
 


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...