ČasProBydlení  |  ByznysDeník  |  NeposlušnéTlapky  |  Pravda24  |  TechSvět  |  MotorGuru  |  ČasProŽeny  |  MyMuži  |  HobbyDeník  |  VipShow

Přispívat do fóra mohou pouze pravidelní uživatelé Roumingu.

Zobrazení je omezeno na jedno vlákno! Vrátit se k zobrazení všech vláken.

 

re: Interpolace (P.RP (3.5.2016 21:54)
mno .. nelíbil se mi hlavně, protože se mi to nezdá jako ideální řešení a taky v nějakých fakt exotických případech ty průběhy nejsou ideální, nicméně po těch sračkách s K-B musím uznat, že to je superefektivní .. ten K-B výpočet je šílenej a neoptimalizovatelnej ;( uvidim, spáchám ještě nějaký performance testy, ať pak nenarazim do zdi, ale pravděpodobně to skončí tak, že tam nechám všechny možnosti ..
tady je result ..
[odkaz]
přidal jsem tam i menší tension (poslední sloupec), ale ty ostatní tvary zase vypadají divně, takže -1/0/0 je asi ideální
 
re: Interpolace (janciRP (3.5.2016 18:52)
myslel som ze ten bezier sa ti z nejakeho dovodu nepacil
ak je Catmull-Rom prilis ostry, tak este mozes spravit Kochanek-Bartels a tie parametre si nastavit sam, pripadne ich mozes nechat nastavit uzivatelovi
 
re: Interpolace (P.RP (3.5.2016 18:15)
[odkaz]
Vlevo původní bezierovy segmenty, vpravo Catmull-Rom.
Asi to udělám nejjednodušeji .. naimplementuju všechno a nechám si to rozbít uživatele samotnýho :o)
 
re: Interpolace (P.RP (3.5.2016 17:56)
Janci .. Bezier se dá jednoduše upravit, dopočítat pomocné body a interpolovat po aproximovaných segmentech .. viz ten obrázek, co jsem posílal. Na Catmull-Rom jsem narazil, ale zavrhl jsem ho, protože ten průběh je dle mého příliš ostrý. Řekněme, že když budu chtít vytvořit závodní dráhu, kterou půjde projet nejvyšší rychlostí, u pravidelně rozmístěných bodů bude ideální kruh, což bych rád nějak zohlednil, ale nevim jak .. ještě než jsem to tu pročetl, naimplementoval jsem si to jen ze zvědavosti, jestli si nepůjde pohrát s konstantama .. dám vědět za chvíli.
 
re: Interpolace (MilaneseRP (3.5.2016 17:27)
janci master :-D
 
re: Interpolace (jehovista - ten pravyRP (3.5.2016 16:41)
Ja chtel jenom vypadat chytre :-D Kdo ma cas cist cele vlakno?
 
re: Interpolace (janciRP (3.5.2016 16:33)
jehovista: ved to je to co pisal, ze pre beziera musi najskor vypocitat polohu riadiacich bodov
 
re: Interpolace (MlékařRP (3.5.2016 16:19)
A co je to ta interpoluce ?
 
re: Interpolace (jehovista - ten pravyRP (3.5.2016 16:05)
Nejak jsem nepobral, proc by Bezier nemohl prochazet body. [odkaz]
 
re: Interpolace (kofi83RP (3.5.2016 15:20)
@ Janci - pre mna si poloboh 8-) Akoze ani hovno nerozumiem - teda iba tak nieco medzi riadkami si domyslam, ze o co asi ide.. - ale tak vysypat tu nejaku C2 spojitost a K-B spline :-D Nech to je aj zle, a mozno nie to riesenie co P. hlada, ale aj tak :-D Janci rulez
 
re: Interpolace (janciRP (3.5.2016 14:43)
tu to mas aj so vzorcom [odkaz]
pripadne tu je zdrojak v pythone [odkaz]
 
re: Interpolace (janciRP (3.5.2016 14:30)
to co hladas je interpolacna krivka, tj taka krivka ktora prechadza danymi bodmi
bezier vhodny neni, lebo bezier je krivka aproximacna, takze zadanymi bodmi neprechadza
aby bola pekne hladka tak chces aspon C1 spojitost, lepsie C2

To znamena ze hladas nejaky vhodny Spline, napriklad Kochanek-Bartels spline.
Pripadne Catmull-Rom Spline, ktory je specialnym pripadom K-B spline.
 
re: Interpolace (vecernikRP (3.5.2016 14:15)
To co jsi nakreslil mi pripomina funkci D/A prevodniku pro zvuk, akorat misto 1D ma pracovat ve 2D.
Napad - analyzovat samostatne serii bodu v osach X a Y (a Z) a nasledne ze vsech bodu (podobne jako u audiosamplu) v jednotlivych osach vytvoris krivky. Spojenim krivek zpatky do 2D by se mozna obrazec mohl podobat tomu, o co se snazis.
 
re: Interpolace (P.RP (3.5.2016 14:12)
podobná kružnici u těch tří bodů .. u čtyř, pokud budou v mřížce .. zbytek logicky dle rozmístění .. jen prostě hledám něco hotového, co bude používat skutečnou interpolaci a ne berličku jako je ten bezier.
 
re: Interpolace (_mop_RP (3.5.2016 14:06)
A požadavky na křivku jsou, aby byla podobná kružnici? To si u náhodného počtu bodů moc neumím představit.
 
re: Interpolace (P.RP (3.5.2016 13:54)
musí to brát parametricky neomezeně bodů ..
tady je pár výsledků pomocí beziera
[odkaz]
 
re: Interpolace (vecernikRP (3.5.2016 13:46)
ctyri body nevim. Ze tri bodu udelas trojuhelnik a zkonstruujes kruznici opsanou (strany trojuhelnika -> osy stran -> prusecik os = stred kruznice)
 
re: Interpolace (_mop_RP (3.5.2016 13:45)
A jako z takovéhlého příspěvku máme pochopit co vlastně do prdele chceš? Přidej obrázek pls.
 
Interpolace (P.RP (3.5.2016 13:39)
Neřešil tu někdo z místních géniů interpolaci ve 2D (ideálně ve 3D)? Docela bojuju s algoritmizací a kokain užívat nechci.
Cíl je mít možnost pomocí čtyř (případně tří) bodů vykreslit něco podobného kružnici.
Mělo by parametricky počítat body v prostoru, případně vracet pole bodů pro každý interval (tj. ne, že to bude vracet hotovou křivku pomocí math) .. a ideálně v sharpu.
Aktuálně jsem skončil u beziera, který si počítá pomocné body pro každý segment dle okolních bodů, ale je to prasárna a i když to vypadá dobře, v některých případech je křivka spojitá dost divně.
 
 


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...